Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Prima Vera

02 jun 2021, 12:54

Dicksy schreef:
02 jun 2021, 12:20
Prima Vera schreef:
Lukas schreef: ↑Vandaag, 10:41
Sorry, maar ik meen gelezen te hebben dat Jos Hermans onlangs overleden is, maar niet ten gevolge van covid. Moge de man in vrede rusten.
Inderdaad Lucas dat werd er nadrukkelijk bij gezegd toen dat het niet ten gevolge van Covid was.
Logica zelve. Zouden ze het ook zo nadrukkelijk geschreven hebben mocht hij niet gevaccineerd geweest zijn. Zou de doodsoorzaak dan ook gewoon ouderdom geweest zijn zoals veel overlijdens die een natuurlijk verloop of andere oorzaak hadden hadden maar toch werden toegeschreven aan covid. 🤔
Ze wijzen het toe aan covid wanneer het in hun kraam past.

tokkio

03 jun 2021, 17:20

Wil. schreef:
01 jun 2021, 19:37
tokkio schreef:
01 jun 2021, 17:43
Bull chit, ze kunnen nooit bewijzen dat rokers vaker ziek zijn of niet,
Sorry, tokkio, maar dat kunnen ze wél. Althans wanneer het over een grote groep mensen gaat.

Men vergelijkt 10.000 rokers met 10.000 niet-rokers en men ziet dan wat de gemiddelde leeftijd is waarop ze sterven. Dan blijkt daaruit dat de niet-rokers gemiddeld langer leven. Ook hoe vaak de ene groep ziek is vergeleken bij de andere, kan zo vastgesteld worden.
Uw moeder van 96 kan het gemiddelde van die 10.000 rokers niet merkbaar beïnvloeden. Het is een foutieve redenering om dat te denken.
O maar er zijn er veel zoals moeder Wil ,die gerookt hebben en oud worden, ze schuiven de schuld op de rokers,maar er zijn veel factoren die meespelen, lees ik nu in de krant dat de grond in Zwijndrecht vol kankerverwekkende stoffen zit,als daar mensen sterven die gerookt hebben kennen ze de schuldige,ik heb zeker 10 jaar met chemische producten gereden,denkt u dat TDI, Benzeen, waterstof peroxide ezv zo goed is, luchtvervuiling in het algemeen, de vrachtschepen en de vliegtuigen, in een normaal jaar "regent " het kerosine ,als er morgen de ene of ander pipo zegt dat de besmetting van het corona virus te wijten is aan de rokers,dan zijn we nog eens de kop van jut, zelfs als men alleen op een eiland woont, en niet rookt, kan men nog kankers krijgen,en wat met alcohol,veel slechter dan roken......
Nee men kan nooit exact zeggen , die mens is gestorven omdat hij gerookt heeft,te veel andere factoren spelen een rol,waar men woont,wat men eet en drinkt,de goede genen.....ze schuiven de zwarte piet gewoon door, om al de andere "dubieuze producten " mooi te spreken.
https://www.hln.be/zwijndrecht/grond-ro ... ~a8a99014/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

03 jun 2021, 19:52

De wet van de grote getallen, tokkio: 10.000 rokers tegenover 10.000 niet-rokers. De andere verschillen komen dan in beide groepen wel ongeveer evenveel voor en vlakken elkaar uit.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

03 jun 2021, 22:22

10 ernstig zieke Covid-patiënten krijgen een experimenteel Israëlisch medicijn en verlaten na één dag het hospitaal.

Het medicijn heet Mesencure en zit nog maar in Fase 2 maar dit zou zowat het eerste medicijn zijn dat echt werkt indien de verwachtingen worden ingelost.

Fred1950

04 jun 2021, 00:06

In Zweden zijn ze de tel kwijt :lol:

Afbeelding

Wil.

04 jun 2021, 00:40

Dat is normaal: ze houden zich niet bezig met het tellen van de besmettingeeuuhh! wanneer er zelfs niemand meer sterft aan corona. :roll:

Die kaartjesmakers hebben onze taalgrens ontdekt :lol:

Wil.

04 jun 2021, 13:55

Afbeelding

De risicogroepen (55+) hebben nu al in overgrote mate een eerste spuit gekregen en tegen 11 juli zal dat ook het geval zijn voor de tweede prik.

Uit dit plaatje leren we dat het gevaar van corona zo goed als geweken is. Corona echter nog niet.
Dat virus zal wellicht nog een tijd aanwezig blijven.
Net zoals de griep zal corona doden blijven eisen, maar het aantal zal te klein zijn om ons als maatschappij daar zorgen over te maken. Dat doen we met de griep ook niet, hoewel die in de voorbije 5 jaar vaak méér doden heeft geëist dan corona in 2021.

Fred1950

04 jun 2021, 14:16

En ge durft nog altijd niet het plaatje tonen van de full-gevaccineerden, want dat zou anti-Vlaamse propaganda zijn nietwaar. :mrgreen: ( alhoewel , wat ziene-kik over die 45-54 jarigen ? :twisted: )

Wil.

04 jun 2021, 15:45

Fred1950 schreef:
04 jun 2021, 14:16
En ge durft nog altijd niet (bla, bla, bla)
Je zou niet begrijpen hoe de situatie te verklaren valt. Dat heb jij hier al keer op keer bewezen.
Sta me toe daar geen woorden meer aan vuil te maken.

Maar jij kent héél veel (misschien wel álles) van batterijen, en ik op mijn beurt dan weer heel weinig. Iedereen heeft wel een kwaliteit die hem specifiek, en meestal ook alleen, op dát vlak boven de rest doet uitstijgen.

Fred1950

04 jun 2021, 17:07

Lap , daar heb je hem weer met zijn nonsens repliek :mrgreen:

Wil.

04 jun 2021, 19:03

Fred1950 schreef:
Wat had je nu gedacht, dat ik nogmaals de moeite ging doen om het uit te leggen terwijl ik al weet dat het er niet in gaat?
Vandaar "En ge durft nog altijd niet (bla, bla, bla)"

Fred1950

04 jun 2021, 19:53

Wil. schreef:
04 jun 2021, 19:03
Fred1950 schreef:
Wat had je nu gedacht, dat ik nogmaals de moeite ging doen om het uit te leggen terwijl ik al weet dat het er niet in gaat?
Vandaar "En ge durft nog altijd niet (bla, bla, bla)"
Uw grafiek met de "one-shot" gevaccineerden is waardeloos. De dubbel-gevaccineerden beschikken over een pak meer vrijheden, bvb. bij het op reis gaan en zijn ( zogezegd ) volledig beschermd. En daar komt het uiteindelijk op aan. Dus , geef in het vervolg de tabel met de dubbel-gevaccineerden, dan geeft ge blijk van verstand.

Wil.

04 jun 2021, 21:34

De eerste shot geeft 80% tegen het virus, behalve tegen het Indiase. Bovendien zijn de twee oudste categorieën ook al in grote mate een tweede keer ingeënt.

Je droomt maar verder van je "plateau" - nog zo'n kemel waar we toch eens goed mee kunnen lachen hebben.

Dicksy

05 jun 2021, 11:37

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06/05 ... n-betalen/

Oeps, dat zullen er hier een paar niet graag lezen. 8O

Wil.

05 jun 2021, 13:39

De 'wetenschappers' beginnen de doelpalen breder uit elkaar te zetten.

Een klein jaar geleden ging het erover dat we 70% tot 75% immune mensen moesten bereiken om groepsimmuniteit te verwerven. Die uitspraak werd door échte wetenschappers gedaan.

Vandaag beginnen eveneens échte wetenschappers dat percentage op te schuiven: het moet 80% of misschien zelfs 85% tot 90% zijn, anders halen we het niet. Dat was vanmiddag op het radionieuws te horen.

Indien een begrip zoals 'groepsimmuniteit' nog altijd niet eenduidig kan omschreven worden, wat moeten we dan van die rakkers nog wel geloven? Zou het dan tóch zo zijn dat die club bezig is met 'massacontrole' zoals her en der staat te lezen??