Racisme...? Wat is racisme?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Lukas

05 jun 2021, 18:42

figaretto schreef:
05 jun 2021, 14:54
O.K. figaretto. Maar ik heb het lastig met de term 'ontwittingsambtenaar' omdat ik het ook lastig heb met de specificatie 'witte mensen' als men eigenlijk blanke bedoelt.
Je zult misschien gemerkt hebben Lukas, dat ik consequent in mijn schrijfsel telkens het woord "blank" gebruik wanneer ik in eigen naam spreek ? Ik gebruik het woordgedeelte "wit" pas wanneer ik de terminologie hanteer en hekel die de gehekelden gebruiken in hun nieuwspraak. Blanken zijn immers niet wit ; ze worden het pas nadat ze een paar dagen dood zijn en niet langer geprivilegieerd. :wink:
Had ik inderdaad al gemerkt, figaretto. En ik geef toe, ik vind ook geen beter woord dan 'ontwittingsambtenaar' om te zeggen wat je wil zeggen. En voor de betrokken ambtenaar heeft het het voordeel van de duidelijkheid. :wink:

Wil.

13 jun 2021, 19:29

Van sport maken sommigen een politiek gebeuren. Hier Lukaku en de kleine die op één knie gaan. De Russen bleven rechtstaan.

Nog een reden erbij om die belgische voetbalploeg zo snel mogelijk te zien vertrekken.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

figaretto

13 jun 2021, 19:38

Wat me hierbij het meest opviel is dat de scheidsrechters mee op de knieën gingen voor dit BLM saluut.
Wat denkt de FIFA daar over ?

Wil.

13 jun 2021, 20:06

De UEFA gaat daarmee akkoord.
Toen die belgen overdovend werden uitgejouwd en uitgefloten daar in St. Petersburg, heeft de UEFA laten weten dat alle spelers die zich aansluiten bij de BLM-standpunten 'respect verdienen' .

BLM is een beweging die in de oorsprong gaat over overdreven politiegeweld tegen zwarten in de VS. Of er in Rusland ook overdreven geweld is tegen zwarten, weet ik niet. De BLM-ers rekken hun wokeness graag uit tot alle andere situaties waar een zwarte wel eens aan het kortste eindje getrokken heeft.

Dat Lukaku al eens wordt uitgejouwd, staat vast maar het uitbreiden van BLM naar het voetbalveld is een stap te ver. Morgen stapt er iemand uit zijn wagen op de ring rond Brussel om daar even op één knie te gaan zitten, of gaat Wim De Vilder ook nog even op het knietje voordat hij het nieuws afleest. Waarom niet, hé?
Laatst gewijzigd door Wil. op 13 jun 2021, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

13 jun 2021, 20:10

door figaretto » 23 minuten geleden
door Wil. » 32 minuten geleden
Van sport maken sommigen een politiek gebeuren. Hier Lukaku en de kleine die op één knie gaan. De Russen bleven rechtstaan.

Nog een reden erbij om die belgische voetbalploeg zo snel mogelijk te zien vertrekken.
image.png
image.png (334.44 KiB) 694 keer bekeken
Wat me hierbij het meest opviel is dat de scheidsrechters mee op de knieën gingen voor dit BLM saluut.
Wat denkt de FIFA daar over ?
Laten we die BLM-adepten niet teveel eer toedichten.
En omdat de Russen bleven rechtstaan houd ik het bij de oorspronkelijke betekenis van een 'knieval maken.' En dit tegenover een tegenstrever, in dit geval de verliezende Russen. Niet meer achter zoeken. :wink:

Betekenis:

'1) Beleefdheidsbetuiging 2) Betuigde eerbied 3) Betuiging van eerbied 4) Bewijs van achting 5) Bewijs van eerbetoon 6) Bewijs van eerbied 7) Blijk van verering.....'

E.T.

13 jun 2021, 20:12

Waarom de russen recht bleven staan? Er zij nu éénmaal géén zwarte russen :P :P :P
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

frits1955

14 jun 2021, 11:42

Ha, ik zie iemand pleiten voor een Vlomse nationale ploeg. De huidige selectie bekijkend kan je dan concluderen dat die Vlomse duivels rond de kerktoren kunnen gaan sjotten tegen Vaticaanstad, Liechtenstein , Gibraltar en andere Europese voetbalgrootheden.Uiteraard moeten ook alle gekleurde spelers buiten... De Waalse nationale ploeg zal dan beduidend meer talent herbergen.

E.T.

14 jun 2021, 11:52

:?: Gekleurde buiten ... wat met de BRUINE :P
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

frits1955

14 jun 2021, 11:56

Allemaal buiten. Vlaanderen zal blank en christelijk zijn - al heeft Tom van Grieken geen benul van wat dat laatste te betekenen heeft :wink:
En hoe zit dat eigenlijk met al die spelers die elvendertig kruistekens slaan bij het betreden van het veld of biddend ter aarde zijgen na afloop? Of na een gescoord doelpunt met de vinger hemelwaarts priemend rondlopen? Hoort dat eigenlijk wel thuis op een voetbalveld?

figaretto

14 jun 2021, 12:10

frits1955 schreef:
14 jun 2021, 11:42
Ha, ik zie iemand pleiten voor een Vlomse nationale ploeg. De huidige selectie bekijkend kan je dan concluderen dat die Vlomse duivels rond de kerktoren kunnen gaan sjotten tegen Vaticaanstad, Liechtenstein , Gibraltar en andere Europese voetbalgrootheden.Uiteraard moeten ook alle gekleurde spelers buiten... De Waalse nationale ploeg zal dan beduidend meer talent herbergen.
Verdomd sterke argumentatie ! Vooral dat "Vloms". Schitterende vondst !

E.T.

14 jun 2021, 12:13

Afbeelding

Lukas

14 jun 2021, 15:34

frits1955 schreef:
14 jun 2021, 11:56

En hoe zit dat eigenlijk met al die spelers die elvendertig kruistekens slaan bij het betreden van het veld of biddend ter aarde zijgen na afloop? Of na een gescoord doelpunt met de vinger hemelwaarts priemend rondlopen? Hoort dat eigenlijk wel thuis op een voetbalveld?
Allemaal show zeker?

Nu schiet me plots een rare vraag te binnen:
Zouden in een E.K-voetbal-voor-vrouwen
de moslima's met een hoofddoek op het veld komen?

frits1955

14 jun 2021, 15:47

Bij welke Europese vrouwenelftallen zouden moslima's de nationale elf halen?
De FIFA- de wereldvoetbalbond - laat die hoofddoeken wel degelijk toe maar dat is dan enkel van tel in islamitische oorden.

Fazal

14 jun 2021, 15:57

Als ik zoveel geld mocht binnenrijven zou ik ook wel eens een dankbare knieval doen. :wink:

Lukas

14 jun 2021, 17:33

frits1955 schreef:
14 jun 2021, 15:47
Bij welke Europese vrouwenelftallen zouden moslima's de nationale elf halen?
De FIFA- de wereldvoetbalbond - laat die hoofddoeken wel degelijk toe maar dat is dan enkel van tel in islamitische oorden.
En zou dat dan ook voor de show zijn? :lol: