Coronavirus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
En de Australiërs zijn behoorlijk kritisch over die dwaasheden. Als je een beetje aangepast bent aan het Australisch accent lukt het wel om de cassante boodschap te begrijpen.
Out of all the casualties of this coronavirus pandemic 'truth is the greatest'
- Alan Jones

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Is allemaal heel erg waar, 't is en blijft een apart volkje. Wat ze echter niet doen is gewoon afwachten ...
Steeds meer staten in Australië nemen coronamaatregelen vanwege een opleving van het virus. Ongeveer 18 miljoen van de 25 miljoen inwoners hebben op dit moment te maken met beperkingen die variëren van het opnieuw verplicht dragen van mondmaskers tot een totale lockdown. Die is sinds dit weekend voor twee weken van kracht in miljoenenstad Sydney en omliggende gebieden.
Steeds meer staten in Australië nemen coronamaatregelen vanwege een opleving van het virus. Ongeveer 18 miljoen van de 25 miljoen inwoners hebben op dit moment te maken met beperkingen die variëren van het opnieuw verplicht dragen van mondmaskers tot een totale lockdown. Die is sinds dit weekend voor twee weken van kracht in miljoenenstad Sydney en omliggende gebieden.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Gaan ze dan ook nog ganse steden in lockdown zetten als er één enkel geval wordt vastgesteld? Zelfs indien 95% van de ganse bevolking is gevaccineerd?
Dat is nochtans wat er aan het gebeuren is: mensen die al twee keer gevaccineerd zijn, blijven onderworpen aan idiote beperkingen.
Een voorbeeld uit een ander land: Laos met zijn 7,4 miljoen inwoners heeft op anderhalf jaar tijd 3 (drie) doden aan corona. Wat doen we? Totale lockdown zodra er één geval wordt vastgesteld?
Australië heeft 26 miljoen inwoners en heeft op 1,5 jaar nog geen 1000 doden aan corona geteld. En toch maar alles dichtgooien hoewel de doden bijna enkel en alleen oude mensen zijn? Gezond verstand ontbreekt al eens en bovendien worden leugens gebruikt om de mensen in het gareel te houden.
Vandaar: 'de waarheid is het grootste slachtoffer' .
Dat is nochtans wat er aan het gebeuren is: mensen die al twee keer gevaccineerd zijn, blijven onderworpen aan idiote beperkingen.
Een voorbeeld uit een ander land: Laos met zijn 7,4 miljoen inwoners heeft op anderhalf jaar tijd 3 (drie) doden aan corona. Wat doen we? Totale lockdown zodra er één geval wordt vastgesteld?
Australië heeft 26 miljoen inwoners en heeft op 1,5 jaar nog geen 1000 doden aan corona geteld. En toch maar alles dichtgooien hoewel de doden bijna enkel en alleen oude mensen zijn? Gezond verstand ontbreekt al eens en bovendien worden leugens gebruikt om de mensen in het gareel te houden.
Vandaar: 'de waarheid is het grootste slachtoffer' .

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat zijn stuk voor stuk maatregelen op zijn Chinees en met resultaat. De schrik zit er in , en dus toch maar liever bange wezel dan dode wezel ....Wil. schreef: ↑29 jun 2021, 12:11Gaan ze dan ook nog ganse steden in lockdown zetten als er één enkel geval wordt vastgesteld? Zelfs indien 95% van de ganse bevolking is gevaccineerd?
Australië heeft 26 miljoen inwoners en heeft op 1,5 jaar nog geen 1000 doden aan corona geteld. En toch maar alles dichtgooien hoewel de doden bijna enkel en alleen oude mensen zijn?
....
Volgens u moet men dus niet zo nauw zien als er één inbreker je huis binnsnsluipt, het wordt pas ernstig als ze met tien zijn . ....
-
Ik zou je aanraden om je geen meter in het verkeer te begeven. Elke dag vallen er gewonden en elke week telt men doden.
Stilleggen dus!
Ik stel vast dat de manipulatie van de geesten haar vruchten afwerpt. Ik ga vriendelijk zijn: zelfs normale mensen verliezen elke zin voor proportie als het maar genoeg door 'het kastje' in je gezicht wordt gegooid.
Stilleggen dus!
Ik stel vast dat de manipulatie van de geesten haar vruchten afwerpt. Ik ga vriendelijk zijn: zelfs normale mensen verliezen elke zin voor proportie als het maar genoeg door 'het kastje' in je gezicht wordt gegooid.

Ooit van Bolsonaro gehoord ? Die manipuleert ook , en prijst zelfs hydroxychloroquine aan. Gevolg ? Mensen komen op straat omdat er géén maatregelen tegen de pandemie worden genomen.
En dit zijn dan de gevolgen .... ondanks dat sommigen Brazilianen uit zichzelf wel al weten dat het virus meer dan alleen maar een snotvalling veroorzaakt.
-
2.392 doden op 214 miljoen inwoners. Dat zou hetzelfde zijn als 129 voor een land met 11,5 miljoen inwoners.Fred1950 schreef: ↑29 jun 2021, 20:56Ooit van Bolsonaro gehoord ? Die manipuleert ook , en prijst zelfs hydroxychloroquine aan. Gevolg ? Mensen komen op straat omdat er géén maatregelen tegen de pandemie worden genomen.
En dit zijn dan de gevolgen .... ondanks dat sommigen Brazilianen uit zichzelf wel al weten dat het virus meer dan alleen maar een snotvalling veroorzaakt.
Wij hebben dagen gekend met 345 doden op 1 dag. En toch bleef het volk mak als dwaze schapen en kwam het niet in opstand.
Dit bewijst nogmaals wat je met goede manipulatie kunt bewerkstelligen. Hou ze angstig, dan slikken ze elke maatregel, hoe dom ook.
Om terug te keren naar Australië: hoeveel doden zijn daar gevallen? In welke leeftijdscategorie? Maar bij een handvol besmettingen moeten ook de dubbel gevaccineerden binnen blijven. De lockdown geldt voor iedereen terwijl ze daar ook wel weten dat mensen met een dubbele vaccinatie nog flauwtjes ziek kunnen worden. Kans op het breken van de gezondheidssector is dan onbestaande.
En maar manipuleren, jongens. Zo beginnen sommigen zélf om strikte maatregelen (Chinese stijl) te vragen. Alleen godsdienstwaanzin komt in de buurt: straf mij, dan help ik anderen in de hemel te komen

Ge wilt het maar niet verstaan ....Wil. schreef: ↑29 jun 2021, 21:06.....
Om terug te keren naar Australië: hoeveel doden zijn daar gevallen? In welke leeftijdscategorie? Maar bij een handvol besmettingen moeten ook de dubbel gevaccineerden binnen blijven. De lockdown geldt voor iedereen terwijl ze daar ook wel weten dat mensen met een dubbele vaccinatie nog flauwtjes ziek kunnen worden. Kans op het breken van de gezondheidssector is dan onbestaande.
....
1/ hoe langer het virus circuleert , hoe groter de kans wordt dat het muteert naar een zéér stout geval waartegen de antistoffen geen effect hebben
2/ hoe langer het virus circuleert , hoe meer gevaccineerden terug ziek kunnen worden omdat hun immuniteit na X aantal maanden zo ver is gedaald dat het niet meer volstaat om de ziekte te overwinnen.
De enigste manier om die circulatie tegen te gaan is het virus te laten uitsterven, en dat kan alleen maar door de besmette personen af te zonderen. Dat gebeurde ook tijdens de Spaanse Griep epidemie honderd jaar geleden.
De Chinezen zetten ook hun ganse land niet in quarantaine, dat hebben ze nooit gedaan. Ze hebben hot spots in quarantaine gezet en alle trafiek van en naar die besmette regio of dorp of wijk geblokkeerd. De Duitsers hebben dat ook gedaan toen er een uitbraak was in een vleesverwerkend bedrijf, de Portugezen doen het ook ( als ik me niet vergis ) en de Australiers nu blijkbaar ook. Portugal heeft tijdens hun laatste golf de grenzen met Spanje gesloten, en dat met een bijzonder goed resultaat, beter dan wat België deed.
Het is de bedoeling dat men het virus uitroeit ! Vaccinaties helpen daarbij omdat hierdoor de reproductiefactor tijdelijk daalt voor een periode die gelijk is aan de tijd dat men immuun is. Die periode is echter te kort om het virus uit te roeien, puur omdat het virus rondjes op onze bol aan het rijden is. We zitten er al meer dan een jaar mee verveeld, er is amper een daling, en diegenen die begin vorig jaar gevaccineerd zijn geweest, hebben al een groot deel van hun immuniteit al terug verloren ( vooral de ouderen ).
Lokale quarantaines zijn de oplossing. Dat hebben de Chinezen van in het begin begrepen, en blijkbaar nu ook de Australiërs. Stel dat er een besmettingshaard op linkeroever wordt vastgesteld, dan zou gans Antwerpen in lockdown moeten gaan. Niemand mag gedurende 14 dagen of 3 weken Antwerpen nog binnen of buiten, en dit zou werken.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 30 jun 2021, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
In de handel kan men nu zo n polymerasekettingreactie bril kopen ik heb mij zo iets aangeschaft, constant staat je pcr toestand op het scherm men geraakt overal binnen

Spinnst du oder was
-
Ben je daar nu wéér met die idiote 'besmettingen' ?Fred1950 schreef: ↑30 jun 2021, 09:10Ge wilt het maar niet verstaan ....Wil. schreef: ↑29 jun 2021, 21:06.....
....Zelfs diegenen die dubbel gevaccineerd zijn kunnen nog besmet geraken en op dat moment het virus doorgeven ( en al zeker via besmette handen ).
Indien iedereen gevaccineerd is, bij wie gaat het virus dan nog binnendringen en zich vermenigvuldigen? Dan valt het stil. Ook bij jonge mensen kan het virus niets gaan aanrichten.
Wie gevaccineerd is kan het virus nog op de handen dragen of op de kleding en het op die manier doorgeven, maar so what? De volgende die het 'in ontvangst neemt' is ook immuun en bijgevolg valt het stil.
Het probleem is dat grote groepen op de aardbol nog altijd 'reproductiepools' blijven en daarom zal dat virus ook bij ons blijven. En het zal geregeld muteren, maar de grote meerderheid van de bevolking zal er ofwel zelf weerstand tegen opgebouwd hebben (jongeren) of ze hebben een spuit gekregen.
Corona wordt over een half jaar een ziekte zoals de griep. En daar sterven méér mensen aan dan aan deze corona. Bezie de cijfers van 2017 , 2018 , 2019 en vergelijk die met het coronajaar 2021.
Het is niet omdat er hier en daar iemand ziek wordt of sterft, dat de hele boel op slot moet. We leven ermee en dat is al.
Bovendien was gisteren nog op het nieuws te horen dat moderna en pfizer met zekerheid een véél langere bescherming bieden dan men eerst vermoedde. Johan Neyts van de KUL heeft dat gisteren nog uitgelegd op de radio. Been maar wat bij.
"Het eerste en zwaarste slachtoffer van corona is de waarheid".

Neen, het valt niet stil. Niet iedereen geraakt immuun ( 80 % immuniteit bij AstraZenenca ), iedereen geraakt zijn immuniteit kwijt , en wat nog het ergste is ..... men importeert het virus via reizen vanuit regio waar niet iedereen zelfs gevaccineerd geraakt ( in de toekomst is dat Afrika ). Portugal is nu terug getroffen door de import van de Indiase variante door besmette Engelse toeristen, en dat terwijl het VK een zeer hoge vaccinatiegraad heeft.Wil. schreef: ↑30 jun 2021, 11:02.....
Indien iedereen gevaccineerd is, bij wie gaat het virus dan nog binnendringen en zich vermenigvuldigen? Dan valt het stil. Ook bij jonge mensen kan het virus niets gaan aanrichten.
Wie gevaccineerd is kan het virus nog op de handen dragen of op de kleding en het op die manier doorgeven, maar so what? De volgende die het 'in ontvangst neemt' is ook immuun en bijgevolg valt het stil.
....
Enne ... gevaccineerden dragen nog evenzeer het virus over door virusmateriaal dat in hun keel en neus zit als ze besmet geraken ( zelfs al worden ze er dan amper nog ziek door ). In kleding kan het virus amper overleven ....
Ik heb nog nergens gehoord of gelezen hoe lang het Moderna en Pfizer vaccin beschermt. Al de rest zijn praatjes voor de vaak.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Waar heb jij ergens gelezen over die 100 procent veiligheid na vaccinatie ?????Indien iedereen gevaccineerd is, bij wie gaat het virus dan nog binnendringen en zich vermenigvuldigen? Dan valt het stil. Ook bij jonge mensen kan het virus niets gaan aanrichten.
Hieronder de conclusie van een recente wetenschappelijke studie:
Hoewel het aantal studies beperkt is en deze veelal indirect bewijs leveren, wijzen de
uitkomsten van de verschillende studies in dezelfde richting. De commissie acht het dan ook
waarschijnlijk dat vaccinatie tot op zekere hoogte transmissie tegengaat. Meer onderzoek zal
uitwijzen in welke mate, hoe lang en in welke omstandigheden vaccinatie transmissie tegengaat
en welke factoren hierop van invloed zijn, zoals het type vaccin, virusvarianten en
persoonskenmerken.
Vaccinatie beschermt dus de gevaccineerde tegen (ernstige) ziekte en sterfte en draagt in meer
of mindere mate bij aan het voorkomen van infecties bij anderen.
Zelf lezen?
https://www.gezondheidsraad.nl/document ... vaccinatie
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
-
Israël is een bewijs dat 100 % vaccinatie niet eens werkt. De "groene" curve van de vaccinaties ligt plat, wat betekent dat de vaccinatie van de bevolking al het ware gestopt is. Nochtans haalt het aantal besmettingen terug het aantal van april 2021. Israël "kocht" dan nog aan een hogere prijs het beste van alle vaccins : Pfizer met een zogezegde beschermingsgraad van 92 %.
-
Wat nogmaals een duidelijk bewijs is dat besmettingen van geen belang zijn.Fred1950 schreef: ↑30 jun 2021, 11:55Israël is een bewijs dat 100 % vaccinatie niet eens werkt. De "groene" curve van de vaccinaties ligt plat, wat betekent dat de vaccinatie van de bevolking al het ware gestopt is. Nochtans haalt het aantal besmettingen terug het aantal van april 2021. Israël "kocht" dan nog aan een hogere prijs het beste van alle vaccins : Pfizer met een zogezegde beschermingsgraad van 92 %.
Untitled.png
Laat maar komen, hé. Zo goed als niemand wordt nog ernstig ziek.

Thx om nog eens te onderstrepen wat ik al uit den treure heb geschreven.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.