Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

07 jul 2021, 11:11

Fred1950 schreef:
07 jul 2021, 10:23
Wil. schreef:
07 jul 2021, 09:26
Fred1950 schreef:
06 jul 2021, 19:28

Die stierven aan corona. Of dat nu 17 maanden of tien jaar is, is niet het punt waar men zijn aandacht op moet vestigen ( dat noemt dan "bij de les blijven" :D )
Je snapt het niet, hé? 13 tamelijk jonge mensen overlijden op 1,5 jaar tijd aan "een gevaarlijke ziekte" . Echt?
En als er geen corona was geweest, dan leefden die nog. Wat een verlies voor de maatschappij als er tussen die 13 een Einstein in spé zat. Die tijdspanne heeft op zich geen betekenis, en zonder maatregelen gingen het er meer geweest zijn.
Het dringt nóg niet door, zie ik.

Hoeveel Einstein-in-spé jongeren zijn er in die 17 maanden gestorven in het verkeer? Leg daarom dat verkeer aan banden!

Hoeveel Einstein-in-spé jongeren zijn er in die 17 maanden gestorven tijdens het sporten? Verbied daarom alle sporten waarbij verhoogde hartslag optreedt.

Hoeveel Einstein-in-spé jongeren zijn er in die 17 maanden gestorven aan huidkanker? Verbied daarom blote armen wanneer de zon schijnt en verbied zeker de verkoop van zonnebanken.

Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Elke dag sterven er 300 mensen in dit land. 13 mensen die sterven op anderhalf jaar is minder dan een voetnoot. Wanneer het erom gaat heel de maatschappij op waakvlam te zetten, moet daar zelfs niet over gesproken worden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

07 jul 2021, 11:53

Elk overlijden is een verlies aan kennis en kunde ..... tenzij het een flamigant is .... :mrgreen: :twisted:

Wil.

07 jul 2021, 13:23

Fred1950 schreef:
Elk overlijden is een verlies aan kennis en kunde ..... tenzij het een flamigant is .... :mrgreen: :twisted:
Maar iemand die flamigant schrijft i.p.v. flamingant is vast wel een bonus voor de kennis en kunde die hier aanwezig is.
Wat gaan we met die gast nog allemaal meemaken? :roll:

Fred1950

07 jul 2021, 18:38

Wil. schreef:
07 jul 2021, 13:23
Fred1950 schreef:
Maar iemand die flamigant schrijft i.p.v. flamingant is vast wel een bonus voor de kennis en kunde die hier aanwezig is.
Wat gaan we met die gast nog allemaal meemaken? :roll:
In Oost-en West-Vlaanderen spreekt men dat op zijn Vloams uit, anders klinkt het teveel op zijn frans zoals in de tweede lettergreep van "demain" . :lol:

Wil.

07 jul 2021, 19:25

Afbeelding

Nu men voor de eerste prik in Vlaanderen zelfs bij de leeftijd vanaf 35 boven de 85% is geraakt, wordt het tijd om nog eens achterom te kijken. Bemerk dat in Wallonië de groep 35-45 zelfs 15% achterblijft.

De tabel met de volledige inentingen (rechterkant) loopt nu ook vol in Vlaanderen.

Fred schreef op 22 maart op deze blz:
En wat loopt daar bij die vaccinaties vierkant in het honderd ? Het loopt in Vlaanderen in het honderd, niet in Wallonië , Brussel of de Duitstalige kantons. Bekijk nog maar eens het prentje dat ik heb gepost en vergelijk de cijfers tussen de gewesten met mekaar. De Federale is niet bevoegd voor hoe de inentingen verlopen, dat is een bevoegdheid van de Gewesten, en daar loopt het vierkant fout in Vlaanderen. Tenzij dat Beke, de stropop van de "gelen", de opdracht heeft gegeven om de 65 plussers links te laten liggen.
Hij heeft de bal op andere vlakken weliswaar nóg verder mis geslagen, maar dit kan al tellen en geeft ons enig inzicht in 's mans kunde om gegevens te interpreteren. Intussen is gebleken dat het vaccinatieritme zo goed als nergens in het hele wereld zo snel vooruitgaat als in Vlaanderen.

W. Beke gaat een kroon van laurier op zijn kopke krijgen op 11 juli, hou het maar in 't oog.

Fred1950

07 jul 2021, 21:34

Wil. schreef:
07 jul 2021, 19:25
.....
Fred schreef op 22 maart op deze blz:
En wat loopt daar bij die vaccinaties vierkant in het honderd ? Het loopt in Vlaanderen in het honderd, niet in Wallonië , Brussel of de Duitstalige kantons. Bekijk nog maar eens het prentje dat ik heb gepost en vergelijk de cijfers tussen de gewesten met mekaar. De Federale is niet bevoegd voor hoe de inentingen verlopen, dat is een bevoegdheid van de Gewesten, en daar loopt het vierkant fout in Vlaanderen. Tenzij dat Beke, de stropop van de "gelen", de opdracht heeft gegeven om de 65 plussers links te laten liggen.
Hij heeft de bal op andere vlakken weliswaar nóg verder mis geslagen, maar dit kan al tellen en geeft ons enig inzicht in 's mans kunde om gegevens te interpreteren. Intussen is gebleken dat het vaccinatieritme zo goed als nergens in het hele wereld zo snel vooruitgaat als in Vlaanderen.

W. Beke gaat een kroon van laurier op zijn kopke krijgen op 11 juli, hou het maar in 't oog.
Dat is inderdaad wat ik geschreven heb. En op 24 maart , twee dagen later heb ik mijn fameus email verstuurd met blijkbaar duidelijke gevolgen. Bedank mij in plaats van Beke op het hoogste schavotje te plaatsen. :|
Fred1950 schreef:
17 jun 2021, 17:11
.....
En dan nog iets .... Ik heb een mail verstuurd naar de Stad-Gent , VRT , VTM , de cabinetten van De Croo en VandenBroucke op "Wednesday, March 24, 2021 12:41 AM" , vijf dagen voor die VRT "Afspraak"

En wat schreef ik toen ?

Beste ,

...blabla ...

Zoals het er nu Vlaanderen aan toe gaat, kan dit op termijn wel eens heel drastische politieke concequenties na de crisis tot gevolg hebben. Zie onderstaand figuur ( bron : Sciensano ) waaruit blijkt dat in de verschillende leeftijdscategoriën vanaf 18 jaar tot 64 reeds 10 % van de Vlaamse bevolking werd gevaccineerd en slechts iets meer dan 5 % van de 65-74 jarigen hun eerste prik hebben gekregen.

Vergelijk dit met cijfers van de andere Belgische regio's , vooral met Wallonië waar men zich aan de afgesproken strategie houdt.

...blabla ....

p.s. dit email wordt nog verder verspreid.

Denk er het uwe over ......
En dat email was vergezeld van dit onbetwistbaar screenshot :

!cid_240CA2C5BD8A4174A7AE8B2E4F74C40B.png
!cid_240CA2C5BD8A4174A7AE8B2E4F74C40B.png (38.34 KiB) 615 keer bekeken

Begin nu terug maar met uw klassieke verdedigings techniek te spuwen.

Wil.

07 jul 2021, 21:51

Ik hoef helemaal niets te verdedigen; de cijfers spreken voor zich - en hoe!

Je besefte tóen niet hoe het vaccinatieschema werkte, en ook nú geef je aan dat je het niet inziet.

Eindconclusie: jouw dwazernij "dat het in het honderd loopt in Vlaanderen" is nu wel door de feiten achterhaald. Steeds opnieuw heb ik je gewezen op de logica in de Vlaamse aanpak, maar je wilde niet luisteren.

'Nu sta ik voor zot in mijn kamerjapon,
ik dacht wel dat ik alles kon'
♫ - BDG

Fred1950

07 jul 2021, 22:16

Wil. schreef:

Je besefte tóen niet hoe het vaccinatieschema werkte, en ook nú geef je aan dat je het niet inziet.

....
Het vaccinatieschema was heel duidelijk : eerst de oudsten en dan de rest in dalende categorie. Jij wil niet toegeven dat er in maart ferm gesjoemeld werd op zijn Vloams , en dat er van "clientilisme" sprake is geweest. Uit eerlijke schaamte heeft Vlaanderen dan een inhaalbeweging moeten nemen. Het kwaad is echter geschied, en het verleden zal de sjoemelaars blijven achtervolgen. :mrgreen:

Wil.

08 jul 2021, 09:00

Fred1950 schreef:
07 jul 2021, 22:16
Wil. schreef:

Je besefte tóen niet hoe het vaccinatieschema werkte, en ook nú geef je aan dat je het niet inziet
Het vaccinatieschema was heel duidelijk : eerst de oudsten en dan de rest in dalende categorie.
Zie je wel: je kent de uitgangspunten niet.

1. Ziekenhuis- en zorgpersoneel
2. Daarna in dalende orde te beginnen met de oudsten
3. Zodra de 75+ groep aan de beurt is geweest, bij voorrang degenen met onderliggende risicofactoren, los van leeftijdscategorie.

Zo is het ook gebeurd.
Jij wil niet toegeven dat er in maart ferm gesjoemeld werd op zijn Vloams , en dat er van "clientilisme" sprake is geweest.
Jongen, alstublieft, laat dat. Je kunt het woord om te beginnen niet eens schrijven en je toont dat je het eenvoudigweg niet begrijpt. Ik heb je voordien al zwart op wit bewezen dat je zat te ijlen toen je daarover bezig was. (Heb je recent je koorts nog gemeten?) Men doet er beter aan de raad van blinde op een glad, gevaarlijk bergpad te volgen, dan jouw verknipte kronkels voor waar aan te nemen.
Uit eerlijke schaamte heeft Vlaanderen dan een inhaalbeweging moeten nemen. Het kwaad is echter geschied, en het verleden zal de sjoemelaars blijven achtervolgen. :mrgreen:
Dwaze praat!
Vlaanderen heeft vanaf de eerste dag de geplande aanpak (zie hierboven) uitgevoerd. En bovendien is men er in Vlaanderen in geslaagd om in álle categorieën veel meer mensen een eerste keer in te enten dan in om het even welke andere regio. Vlaanderen is op dit vlak top in de wereld; niet enkel in belgië.

Het logische vervolg zal zijn dat ook voor de tweede spuit de cijfers van Vlaanderen weer veel beter zullen zijn dan in Wallonië/Brussel/Duitstalige gemeenschap.

Hier een overzicht van alle 18+ ers :

Afbeelding

Fred1950

08 jul 2021, 09:44

Wil. schreef:
08 jul 2021, 09:00
....
1. Ziekenhuis- en zorgpersoneel
2. Daarna in dalende orde te beginnen met de oudsten
3. Zodra de 75+ groep aan de beurt is geweest, bij voorrang degenen met onderliggende risicofactoren, los van leeftijdscategorie.

Zo is het ook gebeurd.
...
Vette leugen. Er loopt geen 10 % personeel tussen 18-34 jaar rond dat in contact met WZC bewoners en met patienten in het ziekenhuis komt. Het balie personeel en al het administratief personeel is niet prioritair. Dat geldt ook voor politie en brandweer , en die werden toch maar voorgenomen. En dan hebben we het nog niet over burgemeesters en hun clienteel .....

Artesia

08 jul 2021, 10:11

Heel interessant om te lezen (schiet niet meteen op de site aub!) :

https://www.xandernieuws.net/algemeen/v ... d-control/

Tekst van grondlegger hartkliniek
Zie ook
https://www.tubantia.nl/enschede/grondl ... gle.com%2F

Wil.

08 jul 2021, 10:20

Fred1950 schreef:
08 jul 2021, 09:44
Het balie personeel en al het administratief personeel is niet prioritair.
Batterijenman, blijf bij je oplader.

Je fantaseert en je hebt geen data om iets te bewijzen.

Golf 5

08 jul 2021, 10:51

1 België Nieuwe besmettingen +1.990 Totaal overlijdens 25.196 Vandaag overlijdens +2

Die komen ook uit niets de nieuwe besmettingen

En je blijft maar verder razen Wil .
En stopt met die vaccin beloven veel maar ze leven wel niet na .
Strakjes zijn de jongeren allemaal gevaccineerd en de ouderen wachten nog op
hun tweede vaccin . Als je dan naar nieuws kijkt vol leugens wat ze mensen wijsmaken .

Wil.

08 jul 2021, 11:15

Is Gast 43 gereïncarneerd en heropgestaan?? 8O

Fred1950

08 jul 2021, 11:45

Golf 5 schreef:
08 jul 2021, 10:51
1 België Nieuwe besmettingen +1.990 ......
+ 3652 in Nederland. Exact 1 week geleden was het nog +829 per dag. Zo snel kan het gaan ...