Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

05 nov 2021, 13:54

Net zoals met de griep kunnen wij perfect leven met corona.

Dit gruwelijke coronajaar 2021 heeft tot nu toe MINDER doden opgeleverd dan elk van de 3 jaren vóór 2020.
Wat wil dat zeggen? Dat betekent dat men ons noch in 2017, noch in 2018, noch in 2019 heeft willen behoeden voor de dodelijke griepepidemie in elk van die drie jaren.

De donkerblauwe lijn van 2021 loopt maar tot 18 oktober omdat recentere gegevens niet beschikbaar zijn.

Afbeelding

Daaruit blijkt dat het de overheid absoluut niet te doen is om het voorkomen van overlijden van mensen, maar in eerste instantie om het niet in de problemen komen van de hospitalen. Daarin schuilt nl. het verschil met de griep: coronapatiënten leggen vanaf een bepaalde drempel een stuk van een ziekenhuis quasi lam zodat andere belangrijke ingrepen niet kunnen plaatsvinden.
In tweede instantie gaat het de politici om hun gezicht te redden (misschien komt die bekommernis wel op de 1e plaats?).

Dat de Fredjes van deze wereld dan hier komen vertellen dat ze zelfs een papieren vaccinatiebewijs willen zien van iemand die bij hen in huis komt, toont aan hoe ver Pavlov zijn hondjes al getraind heeft.

En hoe komt dat? Omdat de media die rakkers gebrainwashed hebben: in 2021 mág er niemand meer ziek worden. En week afzien mág niet meer. Iemand die sterft aan de griep, tot daar aan toe, maar iemand die op gelijkaardige wijze sterft aan corona? Grote Ramp voor heel het land.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio

05 nov 2021, 15:38

I'm back,ik moet nog vele bladzijden door ploeteren :mrgreen:
@tokkio
Een papieren masker houdt 50 % van de beestjes tegen en in beide richtingen. Een FFP2 houdt 80% ervan tegen, ook in beide richtingen. En nu moet ge een beetje aan kansberekening doen, en vooral ook rekening houden met de hoeveelheid virusmateriaal dat ge binnen gaat krijgen.
Dus is afstand houden zoals in Zweden de beste oplossing, :mrgreen:
Want in iedere supermarkt staan andere in uw nek te hijgen omdat ze ook dat pakje boter of bijval willen hebben,en bij 50% kunt ge evengoed besmet worden als bij 20% :mrgreen:
Idefix : Ik vind iets hoogst eigenaardig. Volgens de media zouden er massaal zieke mensen bijkomen maar als ik hier in onze buurt eens ga navragen blijkt dat de laatste 2 jaar nog niemand ziek geworden is en blijkbaar kent geen mens iemand die in zijn buurt of onder de familie of kennissen ziek geworden is. Raar hé..,??????????..
Ze liegen , niemand kent de echte cijfers,, en als de cijfer toch aan het dalen zijn, laten ze er een evenment op los, kunnen ze lekker met een paar duizend man op een schlager festival of andere muziek evenement op elkaar geplakt rollebollen :mrgreen:
In NL zijn ze in het zelfde bedje ziek, alleen hoor in van de Rutten dat sekswerkers :mrgreen: :mrgreen: geen mondmasker moeten dragen
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Idefix

05 nov 2021, 18:04

Fred1950 schreef:
05 nov 2021, 11:22
Idefix schreef:
05 nov 2021, 11:15
Fred, die cijfers heb ik niet uitgevonden hoor...
Bron...https://www.sciensano.be/nl/gezondheids ... za/cijfers
Uiteraard niet. Die cijfers zijn gemiddelden over een aantal jaren berekend. Vorige winter was er bijna geen griep te bespeuren en lagen de cijfers veel lager dan het gemiddelde. En dat kwam omdat iedereen een mondmasker droeg dat nog beter tegen het griepvirus beschermd dan tegen het coronavirus.

Moest iedereen een mondmasker beginnen te dragen zoals de Japanners dat doen als ze zich een beetje ziek voelen, dan zouden we hier bijna geen griepgevallen meer kennen.
Natuurlijk niet....Alle griepgevallen zijn onder de noemer Covid-19 gegooid;;;;
Wij hebben van in het begin een mondmasker gedragen en wij ik dragen dat nog als er volk in de buurt is. Wij mijden de (meestal) besmette gevaccineerden gelijk de pest, gaan niet op café (we hebben het nodige in huis) en geven geen bal uit aan restaurant (mijn eega is een prima kok), om te staan hotsen op een festival zijn we te oud en reizen spreekt ons niet aan. Onze bezigheid overdag is wandelen in de bossen met de honden en werken in mijn tuin. Tussendoor heel efkes op seniorennet maar heel kort. Tv beperkt zich tot het weerbericht. Daarna spelen we een gezelschapsspel of lezen we een boek bij een lekkere tas koffie en een taartje en luisteren naar muziek. Meer moet dat voor ons niet zijn..
De zon is gratis voor iedereen

Fred1950

05 nov 2021, 18:25

Idefix schreef:
05 nov 2021, 18:04
....
Natuurlijk niet....Alle griepgevallen zijn onder de noemer Covid-19 gegooid;;;;
....
Er is wel een essentieel verschil tussen corona en griep. De griep veroorzaakt zelden een longonsteking, corona IS een longvirus. Nu kan men ook duidelijk testen op corona, dus als ge niet corona besmet zijt, dan "zal het wel griep" zijn. Vóór corona moest de "diagnose" van griep aan de hand van de symptomen gebeuren en dan sloeg men ook al eens ferm de bal mis.

Fazal

05 nov 2021, 18:50

Mijn huisarts is ± 38 jaar jong, 3 keer gevaccineerd, en toch ... heeft hij met corona 2 weken thuis in quarantaine gezeten. Die man komt natuurlijk met 'iedereen' in contact, maar toch ... 3 keer gevaccineerd en dan toch nog ...??? :roll:

Wil.

05 nov 2021, 19:17

Fazal, de vraag is: was hij ziek? En nog beter: was hij zo ziek dat hij naar het ziekenhuis moest?
Best mogelijk dat het antwoord 2 keer negatief is. Maar ook dan moet hij de quarantaineregels respecteren en als arts met zijn voorbeeldfunctie vast en zeker.

Elke dag worden tientallen kinderen besmet. Resultaat? Een paar snottebellen en 3 uur op de zetel liggen thuis. Dan terug naar normaal. Besmettingen zijn waardeloze gegevens maar ze worden door de overheid en de media gretig gebruikt om de mensen in het gareel te houden. Je ziet hier ook wat dat zoal doet met gabbers zoals Fred: die wil zelfs een afgedrukte versie van het CST zien voordat hij iemand in zijn huis laat :lol:

Die hele heisa doet me denken aan het luisterspel van Orson Welles die de bevolking zodanig zot kreeg dat ze in paniek op de vlucht sloeg voor de marsmannetjes die zogezegd geland waren. :lol:

Wil.

05 nov 2021, 19:39

Het Amerikaanse CDC (Centers for Disease Control and Prevention) heeft recent de definitie van 'een vaccin' aangepast.

Tot augustus van dit jaar stond er op de website:

Vaccine: A product that stimulates a person’s immune system to produce immunity to a specific disease, protecting the person from that disease.

Maar vanaf 1 september is er iets gewijzigd. Een vaccin is niet langer iets dat immuniteit zou moeten opleveren, maar

Vaccine: A preparation that is used to stimulate the body’s immune response against diseases.
Bron

Een vaccin moet enkel nog het immuunsysteem stimuleren. Een vaccin moet geen immuniteit meer opleveren, dat was blijkbaar te veel gevraagd.
Waarom werd de definitie veranderd, vraag ik me dan af? Je hoort dan mensen opwerpen: 'Ja, maar dat is toch hetzelfde?' . Als dat zo is, waarom moest de tekst dan veranderd worden? Op de website van de Amerikaanse overheidsdiensten verandert men niets zomaar, om eens iets nieuws daarop neer te kletsen.

Fred1950

05 nov 2021, 21:05

( de nitwit is aan 't miereneuken :lol: De tweede definitie is wetenschappelijk correcter dan de eerste, maar de man van de straat gaat daar niet wakker van liggen. Die kent alleen maar - misschien - het resultaat van een vaccinatie d.i. dat het beschermt tegen de gevolgen van een besmetting ).

Fred1950

05 nov 2021, 21:13

België gisteren :

10.190 nieuwe besmettingen
22 covid overlijdens
33.002 vaccins toegediend ( shots )

boeffer

05 nov 2021, 22:41

't Zijn maar getallen, wie't was, gevaccineerden, onvoorzichtig, achtergrond, pech gehad.
Of is't van Covid en 't was er gedaan mee.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

05 nov 2021, 22:53

boeffer schreef:
05 nov 2021, 22:41
't Zijn maar getallen, wie't was, gevaccineerden, onvoorzichtig, achtergrond, pech gehad.
Of is't van Covid en 't was er gedaan mee.
't Zullen zo goed als zeker sterfgevallen zijn die op de covid IC afdeling hebben gelegen. Zowat de helft van alle covid IC gevallen sterft er.

twistenopdemaan

06 nov 2021, 11:09

Alle gevaccineerden en niet- gevaccineerden testen en positieve test toegang ontzeggen in horeca
Spinnst du oder was

Dicksy

06 nov 2021, 11:17

twistenopdemaan 3 minuten geleden
Alle gevaccineerden en niet- gevaccineerden testen en positieve test toegang ontzeggen in horeca
Is het niet gemakkelijker gewoon te schrijven 'iedereen' te testen die binnen wil? :wink:

Idefix

06 nov 2021, 12:13

twistenopdemaan schreef:
06 nov 2021, 11:09
Dan staan alle hotels en restaurants leeg.....Het zit en momenteel vol met besmette gevaccineerden.....

Idefix

06 nov 2021, 12:17

Fazal schreef:
05 nov 2021, 18:50
Mijn huisarts is ± 38 jaar jong, 3 keer gevaccineerd, en toch ... heeft hij met corona 2 weken thuis in quarantaine gezeten. Die man komt natuurlijk met 'iedereen' in contact, maar toch ... 3 keer gevaccineerd en dan toch nog ...??? :roll:
Er is een effectief bewezen werkingsgraad van 60%.
Als ik maar 60% kans heb om een vliegtuigreis te overleven verkies ik de trein..... :mrgreen: