Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fazal

22 mar 2022, 12:05

Een kennis van mij, was in september vorig jaar voor de derde keer gevaccineerd.
In december kreeg hij corona, en werd met spoed opgenomen op intensieve.
Na 2 weken in coma (gebracht), en nadien nog eens 2 weken ziekenhuisverblijf, mocht hij naar huis.

Nu heb ik hem gisteren gesproken, terwijl hij met de rug tegen een muur stond te rusten, met een stevige wandelstok in de hand. Hij vertelde mij dat hij aan zijn linkerzijde verlammingsverschijnselen had, en dat zijn dokter hem had gezegd dat hij nog minstens 2 jaar of zelfs langer, zou nodig hebben om te herstellen.
Over 'volledig' herstel kon de dokter zich niet uitspreken.

De man was tot voor zijn besmetting, vrijwilliger in een dienstencentrum, maar kan nu helemaal niks meer doen.
Zitten en- of liggen, en als hij zich heel sporadisch een beetje beter voelt kan hij een heel korte maar trage wandeling maken, zo'n maximum 100 meter, dan is hij aan het einde van zijn Latijn, en moet ergens gaan zitten of steun zoeken, desnoods tegen een muur om even uit te rusten en te bekomen van de inspanning om daarna weer huiswaarts te kunnen keren.

En btw, er is weer sprake van mondmasker dragen, omdat de besmettingsgraad opnieuw, en sneller dan verwacht, aan het stijgen is.

Wil.

22 mar 2022, 13:43

Fazal, uw kennis heeft tegenslag gehad. Zelfs dertigers kunnen dat lot ondergaan, maar bij hen komt het extreem zelden voor.

Wie maakt het meest kans om uiteindelijk aan die ziekte te overlijden?

- mensen op hogere leeftijd (70 plus en vooral 80 plus)
vooral in combinatie met één of meer van de volgende elementen
- mensen met een onderliggende aandoening en dat zijn ongeveer in orde van belangrijkheid:
1. personen die al een chronisch probleem hadden met luchtwegen of longen
2. mensen met hartproblemen
3. personen met diabetes
4. patiënten met groot overgewicht
5. mensen met verminderde weerstand omwille van bv. kankertherapie (chemo)

Daarnaast is ook vastgesteld dat de vaccins minder goed werken bij patiënten die al nierdialyse nodig hadden en bij mensen die wegens een kankerbehandeling een maand of 3 vóór hun vaccin nog chemo hebben gekregen.

Als uw kennis meerdere factoren combineert, dan maakt het hem moeilijker om covid te overwinnen dan wanneer hij enkel een hoge ouderdom heeft bereikt.

Indien hij geen van de bovenvermelde criteria kan aanvinken, dan heeft hij gewoonweg grote tegenslag. Dat gebeurt ook met mensen die de griep serieus te pakken hebben. In 2017 zijn daarvan méér mensen gestorven in de eerste maanden van het jaar, dan tijdens 2022 mensen overleden zijn aan corona. Dat heb ik hier al laten zien. Ook dan ging het in meerderheid om oude mensen.

Je weet ook: er is niets dat gevaarlijker is om eraan te sterven dan héél oud te worden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal

22 mar 2022, 14:06

Wil. schreef:
22 mar 2022, 13:43

Wie maakt het meest kans om uiteindelijk aan die ziekte te overlijden?

- mensen op hogere leeftijd (70 plus en vooral 80 plus)
vooral in combinatie met één of meer van de volgende elementen
- mensen met een onderliggende aandoening en dat zijn ongeveer in orde van belangrijkheid:
1. personen die al een chronisch probleem hadden met luchtwegen of longen
2. mensen met hartproblemen
3. personen met diabetes
4. patiënten met groot overgewicht
5. mensen met verminderde weerstand omwille van bv. kankertherapie (chemo)
De man had geen enkel van die symptomen beste Wil, behalve da hij 75 jaar (jong :wink:) is .
Hij was daarvòòr kerngezond en laat zich jaarlijks onderzoeken.
Al die jaren dat ik hem al ken, heb ik hem nooit ziek geweten.
Hij heeft, zoals u schrijft, gewoon enorme tegenslag gehad.
Bij zijn opname was het zuurstofgehalte in zijn bloed slechts 72, terwijl dat ± 90 zou moeten zijn.
Hij is dus (bijna letterlijk) door het oog van een naald gekropen.
Het zal u toch maar overkomen nietwaar. :(

Wil.

24 mar 2022, 09:55

Jean-Michel Dogné (vaccinveiligheidsexpert EMA): ‘Meer meldingen van bijwerkingen covidvaccin dan bij andere medicijnen’ - (Doorbraak)

URSULAMI

24 mar 2022, 11:18

[attachment=0]1606825079_f64f8367ada9a607e010c31b40356e9e.jpg[/attachment]

Fred1950

24 mar 2022, 12:24

Fazal schreef:
22 mar 2022, 12:05
.....
En btw, er is weer sprake van mondmasker dragen, omdat de besmettingsgraad opnieuw, en sneller dan verwacht, aan het stijgen is.
Dat doe ik sowieso nog steeds tot het aantal nieuwe besmettingen in Oost-Vlaanderen gedaald is tot 10 per dag. Of al de rest er dan zonder mondmasker bijloopt kan men geen fluit schelen. Maar wee het gebeente van iemand die mijn mondmasker zou willen aftrekken, de kans is bijzonder groot dat ik hem vermoord. :evil:

Wil.

24 mar 2022, 21:12

Ze gaan je meewarig aankijken. Denk je nu dat je jezelf er ook maar één millimeter mee beschermt? :lol: :lol:

De gaten in jouw FFP2-masker zijn voor een virus zo groot als een poort van een vliegtuighangar voor een mens. Maar als je door Pavlov zo getraind bent, ga dan gerust je gang. Je doet er immers niemand kwaad mee.

Golf 5

24 mar 2022, 21:41

Fred1950 Gezakt zeg je toch ? en is ook Oost-vlaanderen waar is vastgesteld .

Op één gemeente 600 op regionaal nieuws gezegd vandaag .

Fred1950

25 mar 2022, 00:36

Golf 5 schreef:
24 mar 2022, 21:41
Fred1950 Gezakt zeg je toch ? en is ook Oost-vlaanderen waar is vastgesteld .

Op één gemeente 600 op regionaal nieuws gezegd vandaag .
Ik schreef "als het aantal gedaald is tot 10 per dag" . Ik weet ook dat het aantal besmettingen nu terug aan het stijgen is. Het aantal nieuwe besmettingen in België ligt nu op ongeveer 12.000 per dag !

Wil.

25 mar 2022, 15:11

Fazal schreef:
25 mar 2022, 14:21
Ziet er niet goed uit! 8O

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... np1taskbar
Een quote uit dat artikel:

De Duitse minister van Volksgezondheid Karl Lauterbach riep op tot solidariteit tegen "deze zware golf van de pandemie" en noemde de huidige infectie- en sterftecijfers onaanvaardbaar.

Ik raad u aan om uw eigen verstand nu te gebruiken wanneer je de huidige overlijdensgrafiek van Duitsland bekijkt:

Afbeelding

Fazal

25 mar 2022, 18:00

Ik spreek niemand tegen hoor Wil. :roll:

Wil.

25 mar 2022, 18:54

Er is dikwijls een groot verschil tussen de woorden van een politicus en de eigenlijke feiten.
Bij ons heeft Frank VdB zich ook een reputatie gekweekt van de man met het waarschuwende vingertje. Vaak stak hij zijn vinger onterecht op. In Duitsland is het niet anders. Je ziet ook dat de dodenaantallen bijlange niet aan de niveaus van vorige december komen. Laat staan aan die van één jaar geleden.

Maar vandaag heet het dan 'deze zware golf van de pandemie' met onaanvaardbaar hoge sterftecijfers. Je weet nu wel beter.

Fred1950

25 mar 2022, 23:22

Wil. schreef:
25 mar 2022, 18:54
..... Je ziet ook dat de dodenaantallen bijlange niet aan de niveaus van vorige december komen. Laat staan aan die van één jaar geleden.

....
Dat zou er nog aan mankeren als het overgrote deel van de bevolking gevaccineerd is geweest. :roll: Alles heeft zijn reden hoor.

Wil.

26 mar 2022, 10:32

Dan is er ook geen reden om paniekerig rond te bazuinen dat er een "zware golf van de pandemie met onaanvaardbaar hoge sterftecijfers" over het land spoelt.
Men doet dat enkel om de mensen hun Pavlovreflex levendig te houden zodat ze 'spontaan' blijven mondmaskers dragen en andere onzin zoals 'niet te veel samenkomen' enz.