Energieprijzen
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
In de tarieven van 2021 ga je geen capaciteitstarieven vinden hoor.......Fred1950 schreef: ↑25 jun 2022, 13:05Prijzen zijn afhankelijk van bij wie je aangesloten bent : https://www.vreg.be/nl/periodieke-netta ... rdgas-2021
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ja sorry , niet genoeg opgelet bij de Google SearchCharlie Maru schreef: ↑25 jun 2022, 14:13In de tarieven van 2021 ga je geen capaciteitstarieven vinden hoor.......Fred1950 schreef: ↑25 jun 2022, 13:05Prijzen zijn afhankelijk van bij wie je aangesloten bent : https://www.vreg.be/nl/periodieke-netta ... rdgas-2021
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
De Noordzeebodem bevat grote reserves aan olie en gas
https://www.noordzeeloket.nl/functies-g ... aswinning/
Eerst onze laatste cent afpakken en spaarcenten en plots had iemand een idee, de kloof moet groterworden.
En het wordt 'n beetje (of is) zoals in Amerika met hun latino's ginds in orde of gedoogd. Bij ons zijn dat laagloners, seizoenarbeiders, knelpuntberoepen, studentenjobs, stage, uitzendkrachten, halftime en morgen weer wat anders.
https://www.noordzeeloket.nl/functies-g ... aswinning/
Eerst onze laatste cent afpakken en spaarcenten en plots had iemand een idee, de kloof moet groterworden.
En het wordt 'n beetje (of is) zoals in Amerika met hun latino's ginds in orde of gedoogd. Bij ons zijn dat laagloners, seizoenarbeiders, knelpuntberoepen, studentenjobs, stage, uitzendkrachten, halftime en morgen weer wat anders.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Nee dat kan niemand, het is een "blinde naar een ei slag"daarom dat ze het uitstellen tot 2023 ,het hangt er ook vanaf welk reken machientje ze gebruiken, dat van Myters hebben ze van onder het stof gehaald,maar ze toetsen zijn te klein,het is in feite wettelijke oplichting, en men heeft geen voet om op te staan, als ze beweren dat men tussen X en Y een piekverbruik heeft ,is het slikken of stikken.lode schreef: ↑
25 jun 2022, 11:22
Kan er mij iemand uitleggen hoe men de capaciteitstarief gaat berekenen waar nog geen digitale tellers staan ?
Ze beweren om de consument zuiniger te leren omgaan met zijn stroom verbruik,zoals ze nu beweren, dat als men 20Km per uur minder hard rijd men de dure brandstof niet gewaar wordt,en nu hoort men niks maar, ze weten dat de autorijders het toch betalen,en ze daarmee miljoenen meer inkomsten hebben,die ze dringend nodig hebben.
Wij zijn terug thuis, en Spanje is goedkoper dan Luxemburg, de prijs op de pomp in Spanje was als we er vertrokken 1,92,maar er gaat 0,20cent direct af met dank aan de Spaanse regering, in Frankrijk staat die (bij de supermarkt)2,11,hier bij ons ook.in Luxemburg 1,96,.........
Maar ik las 3 dagen terug dat een vat brent olie 110 dollar stond, maar voor de oorlog stond die 140 dollar en toch was de prijs aan de pomp goedkoper dan nu, maar dat kan niet 1 minister uitleggen hoe dat komt.
Het kliksysteem van die Peeters is de grootste bedriegerij die er is.
Ze willen iedere arbeider,en gepensioneerde arm,en in de winter maar vroeg gaan slapen, dan verbruikt men minder..........
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Is al lang geleden met de auto naar ginds, een 1600 dieseltje mss 60 pk. En dat kostte toch boven de 500 € alles samen heen en terug.
Op vakantie ga ik mijn €'s niet meteen tellen, extra 2 à 3 keer naar't kaske.
Op vakantie ga ik mijn €'s niet meteen tellen, extra 2 à 3 keer naar't kaske.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
hier....."experten" gaan nog eens nekeer komen zeggen hoe het moet..........
HLN:
Van een energiecheque voor de lage middenklasse tot het limiteren van de tankkaart: met deze voorstellen willen 8 experten de Belgische koopkracht redden
https://www.hln.be/binnenland/van-een-e ... aedb7fcac/
ik rij max. zo'n 1.500km/jaar, vrijwel nooit op d'ottostraat, heb geen tankkaart en als gepensioneerde ook geen 13de maand......
dat gaat nogal een serieuze boost/verhoging aan mijn koopkracht geven als ik dat zo zie........
de problemen méér en méér verschuiven op de gewone werkmens, ze blij maken met een dooie mus en hopen dat ze dom genoeg blijven om er in te trappen.
als men dat oplossingen gaat noemen.....
HLN:
Van een energiecheque voor de lage middenklasse tot het limiteren van de tankkaart: met deze voorstellen willen 8 experten de Belgische koopkracht redden
https://www.hln.be/binnenland/van-een-e ... aedb7fcac/
ik rij max. zo'n 1.500km/jaar, vrijwel nooit op d'ottostraat, heb geen tankkaart en als gepensioneerde ook geen 13de maand......
dat gaat nogal een serieuze boost/verhoging aan mijn koopkracht geven als ik dat zo zie........
de problemen méér en méér verschuiven op de gewone werkmens, ze blij maken met een dooie mus en hopen dat ze dom genoeg blijven om er in te trappen.
als men dat oplossingen gaat noemen.....
-
Ne schop in uw kl*ten.......
Ze hebben het geld nodig om een "minimumpensioen" te kunnen geven aan al diegene die ooit maar 10 jaar gewerkt hebben......
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Nee Fred, de koopkracht van de mensen redden en snoeien op de inkomsten van vadertje staat? Dat is gelijk vuur en water, dat gaat ook niet samen. En het is zoals Charlie Maru ook schrijft:Fred1959 13 minuten geledenGaan de gepensioneerden na 2024 brandstofchecks of een tankkaart krijgen ?Dicksy schreef: ↑28 minuten geleden
Daar zullen in dit landje harde noten gekraakt worden als in 2024 deze Vivaldisten naar de uitgang geleid worden.
Ne schop in uw kl*ten.......
Ze hebben het geld nodig om een "minimumpensioen" te kunnen geven aan al diegene die ooit maar 10 jaar gewerkt hebben......
-
miel - Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
De koopkracht versterken kan wanneer de lat voor iedereen gelijk gelegd wordt.
Wie durft aan de grote pensioenen raken om de kleine pensioenen wat op te krikken?
Dat zou pas een begin zijn van omwenteling in het pensioendossier.
Wie durft aan de grote pensioenen raken om de kleine pensioenen wat op te krikken?
Dat zou pas een begin zijn van omwenteling in het pensioendossier.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Kan niet! Pensioen 'krijgen'(sic!) (groot of klein) is een verworven recht, berekend op uw laatste wedde, of loon. Als je dus nadien nog gewerkt hebt voor een lager loon, dan zal je minder pensioen krijgen.
Tenzij dat nu al allemaal veranderd is. Ik ging namelijk op pensioen in 2002.
Ze kunnen het de groten niet afpakken om aan de kleintjes te geven.
Daarvoor zouden ze de computers moeten her-programmeren, en daar zijn ze te lui voor, of ze zijn er niet voor bekwaam. Laat dan nog staan dat ze tegen de schenen van de groten zouden (zoals u schrijft) 'durven' schoppen. Neen, daar hoeven we dus nooit op te rekenen.
Trouwens, wat verstaan we onder een groot- en of, een klein pensioen???
Oké, iedereen zal dat wel weten, omdat de verschillen soms ècht wel (en niet zo een klein beetje) tè groot zijn.
Neen, men moet gewoon ophouden met staken 'voor loosverhogingen', zodat de steeds stijgende prijzen van de producten worden afgeremd. Als de bedrijven ondervinden dat ze minder en minder 'kunnen' verkopen, dan zullen ze vanzelf wel hun prijzen naar beneden aanpassen. Zodoende zou de koopkracht automatisch verhogen. Wel moeilijk met gestadig al die opslag voor hun personeel.
Maar dat gaat ook 'niet' zómaar lukken, omdat de bedrijven ieder jaar weer hun winstvoorzieningen verhogen.
Als ze niet hun voorziene winst behalen, dan spreken ze van verlies.
Weer neen! Het is meestal geen echt verlies. Het is gewoon een verlies op hun verwachte winst.
Wat wil dat zeggen ...? Dat ze toch nog voldoende winst maken. Want een bedrijf kan net zoals wij (als we ons spaargeld moeten aanspreken), niet op hun reserves verder leven.
-
miel - Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Verworven recht is relatief. Zie Griekenland -Tsizipas- wat er met de “verworven rechten” gebeurd is.
De meeste stakersaktiviteiten komen voor in de categorie van de hoogste verdieners. Meestal ook bij diegenen die buiten de privé hun geld krijgen.
De meeste stakersaktiviteiten komen voor in de categorie van de hoogste verdieners. Meestal ook bij diegenen die buiten de privé hun geld krijgen.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.