Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De relaties met belgië zijn in dat verband m.i. bijna normaal.Dicksy schreef: ↑29 jul 2022, 23:07Hoe zijn momenteel de internationale betrekkingen met China met betrekking tot de situatie China/Taiwan. Uitstekend, zeer goed, normaal, iets minder, op een laag pitje, gespannen,…….vul zelf maar in.Dit is een basisnorm van internationale betrekkingen die de doelstellingen van het VN-Handvest belichaamt.
Maar dat VN-handvest heeft toch wel wat gewicht in het geopolitieke spel, zou ik denken. Dat men de VN terzijde schuift als de nood aan de man komt, dat weet ik wel, maar het moreel gezag blijft aanwezig.
Dat moreel gezag is ook van toepassing op de situatie Rusland - Oekraïne. Rusland gaat daar dwars tegenin; wat ik al meermaals heb aangekaart.
China-Taiwan is niet aan de orde. De Yi heeft een uitspraak gedaan die hier en nu op Rusland van toepassing is. De Yi heeft mogelijk nog verderliggende bedoelingen, maar dat interesseert me nu geen rattengat. Zijn uitspraak is op een internationaal forum gedaan en Poetin heeft het gehoord. Het is een terechtwijzing. Dat de Yi daar later nog een opnieuw mee zal bovenkomen, zullen we later wel zien.Twee woordjes die mij in zijn zin opvallen, en ik zal ze accentueren:Wang Yi benadrukte dat de soevereiniteit, onafhankelijkheid en territoriale integriteit van alle landen moeten worden gerespecteerd en gewaarborgd.
Bedoelt hij hier China en Taiwan als soeverein land of China met Taiwan als provincie? Is Wang Yi een dissident in het communistisch apparaat en ziet Xi het niet?
Voor mij stof om tenminste eens over na te denken.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Inderdaad, zijn uitspraak gedaan op een internationaal forum en dat Poetin dat gehoord heeft. Maar ook vele anderen. En u zegt het zelf: ‘Het is een terechtwijzing’. Doet bv de VS die uitspraak is dat ook een terechtwijzing naar Rusland maar ook naar die landen die denken andere soevereine staten/grondgebied te kunnen claimen.Wil. Gisteren, 23:58
China-Taiwan is niet aan de orde. De Yi heeft een uitspraak gedaan die hier en nu op Rusland van toepassing is. De Yi heeft mogelijk nog verderliggende bedoelingen, maar dat interesseert me nu geen rattengat. Zijn uitspraak is op een internationaal forum gedaan en Poetin heeft het gehoord. Het is een terechtwijzing. Dat de Yi daar later nog een opnieuw mee zal bovenkomen, zullen we later wel zien.
Het zijn uitspraken op een internationaal forum zonder iemand te willen bruuskeren maar toch zijn punt te willen maken.
Daarom dat Rusland ook niet specifiek bij naam genoemd of veroordeeld wordt door WANG YI, het algemeen houdt want hij zou in eigen voet kunnen schieten ivm de Chinese claim op Taiwan. En dit tot grote frustratie van de VS en de rest van de wereld. Het grotere plaatje zien, meer moet je niet doen.
Ziet ge Wil. dat is nu wat het geëerd forumlid D. bedoelde toen hij (en niet onterecht) schreef:
Uw zienswijze beperkt zich maar tot ’soevereine landen bepalen zélf welke kant ze uitkijken’.
Sorry Wil., als u over geopolitiek wilt discussiëren zult u toch iets verder moeten kijken dan dat.
-
Je zit te hineininterpretieren. Je gaat hier uit van een fictieve gebeurtenis: wanneer de VS die uitspraak doet, dan.... en op dat verzinsel ga je verder: logische fout. Bij de zaak blijven: het gaat hier om die Chinees die Rusland terechtwijst omdat Rusland op het punt staat een soeverein land binnen te vallen. Dat doe je niet, zegt Yi.Dicksy schreef: ↑30 jul 2022, 07:12Inderdaad, zijn uitspraak gedaan op een internationaal forum en dat Poetin dat gehoord heeft. Maar ook vele anderen. En u zegt het zelf: ‘Het is een terechtwijzing’. Doet bv de VS die uitspraak is dat ook een terechtwijzing naar Rusland maar ook naar die landen die denken andere soevereine staten/grondgebied te kunnen claimen.Wil. Gisteren, 23:58
China-Taiwan is niet aan de orde. De Yi heeft een uitspraak gedaan die hier en nu op Rusland van toepassing is. De Yi heeft mogelijk nog verderliggende bedoelingen, maar dat interesseert me nu geen rattengat. Zijn uitspraak is op een internationaal forum gedaan en Poetin heeft het gehoord. Het is een terechtwijzing. Dat de Yi daar later nog een opnieuw mee zal bovenkomen, zullen we later wel zien.
Het zijn uitspraken op een internationaal forum zonder iemand te willen bruuskeren maar toch zijn punt te willen maken.
Ziet ge Wil. dat is nu wat het geëerd forumlid D. bedoelde toen hij (en niet onterecht) schreef:Uw zienswijze beperkt zich maar tot ’soevereine landen bepalen zélf welke kant ze uitkijken’.
Sorry Wil., als u over geopolitiek wilt discussiëren zult u toch iets verder moeten kijken dan dat.
Nu mag Yi dit wel zeggen met een bijgedacht in zijn hoofd omtrent Taiwan, dan speelt dat vandaag geen rol voor de situatie waarin Rusland zich gemanoeuvreerd heeft. Het handvest van de VN verbiedt dit.
Maar wat weten ze bij de VN over geopolitiek, nietwaar?

En weer maakt u dezelfde fout. Kern en bijzaak weet u nog? In deze reactie in dit de bijzaak die de kern van mijn hele (en vorige) betoog ondersteunt.Je zit te hineininterpretieren. Je gaat hier uit van een fictieve gebeurtenis: wanneer de VS die uitspraak doet, dan.... en op dat verzinsel ga je verder: logische fout. Bij de zaak blijven: het gaat hier om die Chinees die Rusland terechtwijst omdat Rusland op het punt staat een soeverein land binnen te vallen. Dat doe je niet, zegt Yi.
Geopolitiek in de VN wordt gevoerd door de grootmachten/landen die er permanent in zetelen met hun vetorechten e.d. meer.Maar wat weten ze bij de VN over geopolitiek, nietwaar?
De VN is geen instelling waar één persoon hoog op een troon zit met een hamertje en die het laatste woord heeft en zijn woord wet is.
Zo nu ben je weer iets wijzer geworden.
Uw zienswijze beperkt zich maar tot ’soevereine landen bepalen zélf welke kant ze uitkijken’.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Hou het misschien met wat echt telt. Laat het tussen de regels speculeren over aan politiekers en journalisten ( die eigenlijk ook niet snappen hoe de Chinees in mekaar steekt ).
Uit https://www.hln.be/buitenland/china-zeg ... ~a62b4d44/
Peking weigerde vrijdag in de VN-Veiligheidsraad een resolutie goed te keuren waarin de Russische invasie wordt veroordeeld, maar stemde ook niet tegen. Uiteindelijk bleef het bij een onthouding.
De enige die nu zijn echt nog de kerk ( pardon , moskee ) in het midden wil houden op verzoek van de VN i.v.m. het graantransport is Erdogan. Het graan gaat verscheept worden met een schip dat onder Turkse vlag vaart. Welk ander NAVO land durft nog zijn nek uitsteken ?
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 30 jul 2022, 12:31, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Het spijt me Dicksy, maar het gaat er bij jou niet in. Heb je ooit een beetje logica moeten studeren? Neen?Dicksy schreef: ↑30 jul 2022, 11:08En weer maakt u dezelfde fout. Kern en bijzaak weet u nog? In deze reactie in dit de bijzaak die de kern van mijn hele (en vorige) betoog ondersteunt.Je zit te hineininterpretieren. Je gaat hier uit van een fictieve gebeurtenis: wanneer de VS die uitspraak doet, dan.... en op dat verzinsel ga je verder: logische fout. Bij de zaak blijven: het gaat hier om die Chinees die Rusland terechtwijst omdat Rusland op het punt staat een soeverein land binnen te vallen. Dat doe je niet, zegt Yi.
Ik ga er niet verder op in, man, het is water op de eend.

Ik kan die vraag ook terugkaatsen.door Wil. » 7 minuten geleden
Het spijt me Dicksy, maar het gaat er bij jou niet in. Heb je ooit een beetje logica moeten studeren? Neen?
Ik ga er niet verder op in, man, het is water op de eend.
Weet je wat het synoniem is van logica:
Dus……….Juiste denkwijze. Juiste opeenvolging van oorzaak en gevolg. Juiste redenering. Juiste wijze van redeneren.
We laten het hierbij.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
De oorlog blijft daar voortduren, martelingen, folteringen. Zeker bij die azov militairen. Om hun folteringen weg te moffelen gooit men er een raket op, 1 van made in the U.S.A.
Een Oekraïense adviseur van president Volodimir Zelenski beschreef de aanval als "een doelbewuste, cynische, berekende massamoord op Oekraïense gevangenen." Het Oekraïense veiligheidsagentschap SBU zei dat het telefoongesprekken heeft kunnen onderscheppen "waarin de bezetters bevestigen dat Russische troepen de schuld zijn van deze tragedie."
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/07/29 ... e-rusland/
Een Oekraïense adviseur van president Volodimir Zelenski beschreef de aanval als "een doelbewuste, cynische, berekende massamoord op Oekraïense gevangenen." Het Oekraïense veiligheidsagentschap SBU zei dat het telefoongesprekken heeft kunnen onderscheppen "waarin de bezetters bevestigen dat Russische troepen de schuld zijn van deze tragedie."
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/07/29 ... e-rusland/
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Ik denk niet dat de Russen over iets "made in USA" beschikken.
-
Zelensky ziet blijkbaar de bui al hangen en vraagt om Donetsk en omgeving te verlaten. ....
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220731_93299542
Blijkbaar keren ook wat gevluchte inwoners terug naar die regio's omdat ze in het westen en noorden geen werk vinden. Er zijn er blijkbaar ook van mening dat de Oekraïners zich gewoon uit die provincies zouden moeten terug trekken om gebouwen en infrastructuur voor vernieling te sparen. Het kan verkeren zij Bredero. 'k Ben benieuwd hoe de Oekraïners bij de volgende verkiezingen zullen stemmen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220731_93299542
Blijkbaar keren ook wat gevluchte inwoners terug naar die regio's omdat ze in het westen en noorden geen werk vinden. Er zijn er blijkbaar ook van mening dat de Oekraïners zich gewoon uit die provincies zouden moeten terug trekken om gebouwen en infrastructuur voor vernieling te sparen. Het kan verkeren zij Bredero. 'k Ben benieuwd hoe de Oekraïners bij de volgende verkiezingen zullen stemmen.
-
In de bezette gebieden zal dat zijn zoals in Moskou. 1 kandidaat die met 99% wordt verkozen.
Oude gewoonten slijten slecht.

En in de niet bezette gebieden mijnheer Wil met punt ? De bezette gebieden interesseren me niet.
-
In de vrije gebieden zal de overweldigende meerderheid nationalistisch stemmen: vóór partijen die Oekraïne als zelfstandige, soevereine staat willen bevestigen.
Wanneer de president moet verkozen worden, dan kunnen meerdere kandidaten zich verkiesbaar stellen, maar dan is er slechts één eindresultaat denkbaar: Zelensky en niemand anders. En terecht.
Er was hier eens iemand die schreef dat Zelensky al na enkele dagen oorlog het land uit was gevlucht. Herinner je je dat nog? Wel, zuig daar maar eens een puntje aan, Fred-zonder-puntje.
Wanneer de president moet verkozen worden, dan kunnen meerdere kandidaten zich verkiesbaar stellen, maar dan is er slechts één eindresultaat denkbaar: Zelensky en niemand anders. En terecht.
Er was hier eens iemand die schreef dat Zelensky al na enkele dagen oorlog het land uit was gevlucht. Herinner je je dat nog? Wel, zuig daar maar eens een puntje aan, Fred-zonder-puntje.

Ben je daar zo zeker van ? Zijn partij is in mekaar geflanst , en als Zelensky in de massa verdwijnt , verdwijnt de partij en al zeker de naam van de partij. Er moet maar een partij met echte plannen afkomen om de corruptie te bestrijden om hem van zijn troon te stoten ( alhoewel , corruptie zit er zo diep ingeworted dat het eigenlijk niet meer uit te roeien is ).Wil. schreef: ↑31 jul 2022, 15:28In de vrije gebieden zal de overweldigende meerderheid nationalistisch stemmen: vóór partijen die Oekraïne als zelfstandige, soevereine staat willen bevestigen.
Dat was een bewering van een Chinees op één andere blog die ik "met plezier" heb overgenomenEr was hier eens iemand die schreef dat Zelensky al na enkele dagen oorlog het land uit was gevlucht. Herinner je je dat nog? Wel, zuig daar maar eens een puntje aan, Fred-zonder-puntje.