Bluft Poetin?
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Wat voordeel zouden die Russen hebben bij de Rusland te behoren.
Overal vindt je van die ontevredenen die hun eigenheid willen omzetten in onafhankelijkheid
Vlamingen en Catalanen die vinden dat ze te veel moeten storten in de staatskas bv
Overal vindt je van die ontevredenen die hun eigenheid willen omzetten in onafhankelijkheid
Vlamingen en Catalanen die vinden dat ze te veel moeten storten in de staatskas bv
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De Russisch sprekende Oekraïners ( dus met Oekraïnse nationalisteit ) werden wel genegeerd en gepest. Zelensky heeft nu zelfs uitgevaardigd dat er geen Russisch meer gepraat mag worden , en dat er geen Russische muziek meer gedraaid mag worden. Stel je voor dat er hier geen "west-vloams" meer gesproken mag worden omdat de Antwerpenaren dat niet verstaan.
-
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Wij hebben zelfs ministers, die goed Vlaams spreken, maar het vertikken omdat ze waal zijnWat maakt dat uit. Het is wat zich tussen de twee oren afspeelt dat telt. Als hij alle Russsich sprekende buiten wil en zelf nooit meer Russisch wil praten , dan is dat wat het is.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Wij hebben zelfs Vlamingen die in Durbuy weigeren frans te praten.tokkio schreef: ↑04 sep 2022, 17:13Wij hebben zelfs ministers, die goed Vlaams spreken, maar het vertikken omdat ze waal zijnWat maakt dat uit. Het is wat zich tussen de twee oren afspeelt dat telt. Als hij alle Russsich sprekende buiten wil en zelf nooit meer Russisch wil praten , dan is dat wat het is.![]()
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
goed punt van Voorn.
Zelensky spreekt 'gebroken Oekraïens' (zoals Jean-Marie Duits sprak) en zal in de meeste gevallen simpelweg Russisch spreken. De taal is vanzelfsprekend nog toegelaten. Dat het niet zo zou zijn, is een kwakkel die door de goedgelovigen wordt geslikt.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Uit het artikel:door Wil. » 11 minuten geleden
voorn schreef: ↑Vandaag, 16:23
Zelensky is toch van origine Russisch sprekend.goed punt van Voorn.Fred1950 schreef: ↑Vandaag, 16:35
Wat maakt dat uit. Het is wat zich tussen de twee oren afspeelt dat telt. Als hij alle Russsich sprekende buiten wil en zelf nooit meer Russisch wil praten , dan is dat wat het is.
Zelensky spreekt 'gebroken Oekraïens' (zoals Jean-Marie Duits sprak) en zal in de meeste gevallen simpelweg Russisch spreken. De taal is vanzelfsprekend nog toegelaten. Dat het niet zo zou zijn, is een kwakkel die door de goedgelovigen wordt geslikt.
'In april 2019 keurde het Oekraïense parlement een taalwet goed waardoor het Oekraïens de verplichte taal is voor werknemers in de publieke sector. De goedkeuring van deze wet vereiste dat burgers Oekraïens kenden en verplichtten ambtenaren, soldaten, artsen en leraren om in het Oekraïens te communiceren'.
'Voor sommige minderheidstalen zoals Engels en andere talen van de Europese Unie werden enkele uitzonderingen gemaakt op grond van de wet. De Russische taal valt niet onder deze categorie'.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... nda-oorlogRussische muziek en literatuur van de afgelopen dertig jaar mogen in Oekraïne niet meer in het openbaar worden vertoond.
Dus een Rus die een postzegel komt halen in het postkantoor krijgt hem wel als hij dit in het Engels, West-Vloams of het Fries (is Nederland voor zij die het niet mochten weten
U beseft toch dat uw link, in een poging om de posting van Fred1950 te kwalificeren als een kwakkel, juist de bevestiging is van wat Fred1950 schrijft.
Nee, Wil. het Russisch is inderdaad niet verboden in de privé sfeer.
Beter opletten, beste man.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 04 sep 2022, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik heb nochtans dat verbod uit het VRT nieuws vernomen. Dat men thuis het Russisch niet kan verbieden is klaar , maar in openbare diensten kan dit toch wel het geval zijn. Dat hangt volledig van de Oekraïnse wetgeving af , daar heeft geen ander land iets mee te maken.
-
Het is ook zo zoals je geschreven hebt en een goed verstaander had al lang begrepen waarover het ging. Wil. wist dat ook. Het Russisch wordt overal verbannen in het publiek domein (herlees mijn link ivm de muziek en literatuur) maar dat Wil. een kwakkellink aanhaalt om een iets wat overal te vinden is verbaasd mij.door Fred1950 » 2 minuten geledenIk heb nochtans dat verbod uit het VRT nieuws vernomen. Dat men thuis het Russisch niet kan verbieden is klaar , maar in openbare diensten kan dit toch wel het geval zijn. Dat hangt volledig van de Oekraïense wetgeving af , daar heeft geen ander land iets mee te maken.Dicksy schreef: ↑39 minuten geleden
.....
Nee, Wil. het Russisch is inderdaad niet verboden.
En nu zal hij wel afkomen met: Fred heeft het zelf geschreven dat dat er geen Russisch meer gepraat mag worden.
Dus Fred1950 een goede raad, lees uw postings beter eens na en verduidelijk wat je wil je zeggen. Je laat soms wel uw doel onbewaakt en dan is het niet moeilijk om de bal binnen te trappen.'Zelensky heeft nu zelfs uitgevaardigd dat er geen Russisch meer gepraat mag worden'.........
-
ik moet in de toekomst wat specifieker zijn. Ik maak er mij te vlug vanaf met te weinig gepalaver
-
U bent gepensioneerd, u hebt alle tijd.Fred1950 bericht 1 minuut geleden
ik moet in de toekomst wat specifieker zijn. Ik maak er mij te vlug vanaf met te weinig gepalaver![]()
-
Dat denkt gij ! Ik heb nog werk in de tuin ( of wat er van overschiet
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dat is punt 1: iedereen mag op straat met iedereen in het Russische communiceren.Dicksy schreef: ↑04 sep 2022, 18:16Uit het artikel:door Wil. » 11 minuten geleden
voorn schreef: ↑Vandaag, 16:23
Zelensky is toch van origine Russisch sprekend.goed punt van Voorn.Fred1950 schreef: ↑Vandaag, 16:35
Wat maakt dat uit. Het is wat zich tussen de twee oren afspeelt dat telt. Als hij alle Russsich sprekende buiten wil en zelf nooit meer Russisch wil praten , dan is dat wat het is.
'In april 2019 keurde het Oekraïense parlement een taalwet goed waardoor het Oekraïens de verplichte taal is voor werknemers in de publieke sector. De goedkeuring van deze wet vereiste dat burgers Oekraïens kenden en verplichtten ambtenaren, soldaten, artsen en leraren om in het Oekraïens te communiceren'.
'Voor sommige minderheidstalen zoals Engels en andere talen van de Europese Unie werden enkele uitzonderingen gemaakt op grond van de wet. De Russische taal valt niet onder deze categorie'.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... nda-oorlogRussische muziek en literatuur van de afgelopen dertig jaar mogen in Oekraïne niet meer in het openbaar worden vertoond.
Dus een Rus die een postzegel komt halen in het postkantoor krijgt hem wel als hij dit in het Engels, West-Vloams of het Fries (is Nederland voor zij die het niet mochten weten)...... vraagt maar niet in het Russisch.
U beseft toch dat uw link, in een poging om de posting van Fred1950 te kwalificeren als een kwakkel, juist de bevestiging is van wat Fred1950 schrijft.
Nee, Wil. het Russisch is inderdaad niet verboden in de privé sfeer.
Beter opletten, beste man.
Punt 2: de media zouden zogezegd verplicht moeten communiceren in het Oekraïens. Die wet zou van 2019 dateren. In januari '22 is er er een wettelijke 'provisie' aan toegevoegd.
Maar in maart van dit jaar gaf Zelensky een interview aan de media. Hij deed dat in het Russisch.
Wiki:
On 27 March 2022, Meduza, Dozhd and Kommersant published a video interview with Zelenskyy, along with its transcript. A few minutes before the interview was published, Roskomnadzor ordered the media to not publish it. The interviewers were Ivan Kolpakov of Meduza; Tikhon Dzyadko of Dozhd; Mikhail Zygar; 2021 Nobel Peace Prize co-winner Dmitry Muratov of Novaya Gazeta (indirectly); and Vladimir Solovyov of Kommersant. Zelenskyy spoke in Russian.
(Roskomnadzor is een Russisch overheidsorgaan. Het is geen Oekraïense 'toezichthouder'. )
Dus, ofwel heeft Zelensky de wet overtreden, ofwel is het inderdaad een kwakkel.
Rusland heeft met deze oorlog ook de bedoeling om de cultuur van Oekraïene uit te wissen. Waarom anders worden eeuwenoude kloosters als doelwit uitgekozen?
Wat nooit verteld wordt, is de reden waarom Oekraïne die wet heeft aangenomen. Het is "omwille van een eeuw van verdrukking door het Russisch ten nadele van het Oekraïens". Iets wat wij, Vlamingen, zeker zullen kunnen begrijpen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.