Energieprijzen
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
door Wil. » 2 minuten geleden
De problemen met de kosten van energie zitten vooral bij de onderste 30% van onze maatschappij. Daar gaat een maandelijkse afrekening van het werkelijk verbruik niet veel aan veranderen.
En zijn mogelijks ook al mensen die de nodige steun kregen vóór dit ontspoorde, maar dit is een eigen mening, en zullen deze blijven behouden.
Het is dan ook meer bedoelt voor hen die dreigen in het zelfde sukkelstraatje te geraken of anders gezegd voor diegene die nu steen en been klagen over de hoge energieprijzen, en dat is (bijna) iedereen.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat is zo , maar iedereen heeft het recht om zijn voorschotfactuur te verlagen of te verhogen , afhankelijk van zijn eigen inzichten, Verlaag ik de voorschot factuur , dan kan ik het verschil in princiep "investereren" in iets dat mij wat opbrengt. Verhoog ik de factuur , dan krijg ik bij de eindafrekening geld terug ( en heeft de producent ermee in iets geinvesteerd ). Het tweede maakt vele kinderen gelukkig , want ze "krijgen" iets alsof het een cadeau is.
-
Inzichten of portemonnee?door Fred1950 » minder dan een minuut geleden
Dat is zo , maar iedereen heeft het recht om zijn voorschotfactuur te verhogen of te verlagen , afhankelijk van zijn eigen inzichten,
U kan dit inderdaad investeren in iets wat u opbrengt.Verlaag ik de voorschot factuur , dan kan ik het verschil in princiep "investereren" in iets dat mij wat opbrengt.
Het is dan te hopen dat die investering 'in iets' ook genoeg opgebracht heeft op jaarbasis opdat die 'investering' niet integraal terug vloeit naar de bijbetaling van de energiefactuur en men er nog iets aan overhoudt. Zo niet was uw investering een slechte investering.
Kan zijn. Maar het is dan een investering die eigenlijk wel opbrengt en dan verwijs naar het puntje hierboven.Verhoog ik de factuur , dan krijg ik bij de eindafrekening geld terug ( en heeft de producent ermee in iets geïnvesteerd ). Het tweede maakt vele kinderen gelukkig , want ze "krijgen" iets alsof het een cadeau is.
-
Ik ging mijn voorschotfactuur verlagen als men die had verhoogd , puur om ze te pesten alleen al.
By the way , bij mij komt er geen gas binnen. Daar was ik 30 jaar geleden al veel te bang voor , en niet alleen omwille van het feit dat het gevaarlijk is , maar ook omdat ik bij één of andere breuk zonder gas zou komen te vallen. Het is al erg genoeg dat ik zonder elektriek zou kunnen vallen , een tweede onzekerheid was er teveel aan.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Hier....Tinne zal het eens gaan zeggen......
Putin staat al te bibberen.....
HLN:
België neemt geen genoegen met minder dan Europees prijsplafond voor gas, zegt Van der Straeten
België neemt geen genoegen met de invoering van een prijsplafond voor Russisch gas. Wanneer de Europese energieministers zich morgen/vrijdag in Brussel beraden over de torenhoge prijzen, moet een algemeen prijsplafond voor gas de doelstelling zijn, zo blikte de Belgische minister Tinne Van der Straeten (Groen) vooruit. "Er is een sterke interventie op de markten nodig".
https://www.hln.be/binnenland/belgie-ne ... ~ad2d7eef/
Putin staat al te bibberen.....
HLN:
België neemt geen genoegen met minder dan Europees prijsplafond voor gas, zegt Van der Straeten
België neemt geen genoegen met de invoering van een prijsplafond voor Russisch gas. Wanneer de Europese energieministers zich morgen/vrijdag in Brussel beraden over de torenhoge prijzen, moet een algemeen prijsplafond voor gas de doelstelling zijn, zo blikte de Belgische minister Tinne Van der Straeten (Groen) vooruit. "Er is een sterke interventie op de markten nodig".
https://www.hln.be/binnenland/belgie-ne ... ~ad2d7eef/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Zij wil een prijsplafond voor alle gas, eender vanwaar het de EU binnenkomt. Ik denk dus dat er (veel) nee's gaan vallen morgen in het Europees parlement mocht het al tot een stemming komen. Noorwegen misschien al die nu goed hun boterham verdienen aan het gas? En een vraag die zich stelt is of andere landen (buiten de EU) hun gas gaan verkopen aan een geplafonneerde prijs nu ze er goed kunnen aan verdienen?
Als ze (EU) de gangbare prijs niet willen betalen zullen ze verder moeten zoeken naar gas......bij Rusland misschien?

Als ze (EU) de gangbare prijs niet willen betalen zullen ze verder moeten zoeken naar gas......bij Rusland misschien?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Zou dat niet verrassend zijn? Noorwegen dat in het Europees parlement gaat tegenstemmen hoewel het land geen lid is van de EU.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dat zou zeker verrassend zijndoor Wil. » 8 minuten geledenZou dat niet verrassend zijn? Noorwegen dat in het Europees parlement gaat tegenstemmen hoewel het land geen lid is van de EU.Dicksy schreef: ↑45 minuten geleden
Ik denk dus dat er (veel) nee's gaan vallen morgen in het Europees parlement mocht het al tot een stemming komen. Noorwegen misschien al die nu goed hun boterham verdienen aan het gas?
Ik was verkeerd met dat lidmaatschap (stemmen) dat was er teveel aan maar bedoelde het toch goed, niet?
Laatst gewijzigd door Dicksy op 08 sep 2022, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Nu ga ik mij verbranden:Wil. 3 minuten geleden
Warm, maar het kan heter!
https://www.youtube.com/watch?v=ZzlcQ-U_7Yc
-
Liz Truss on Thursday unveiled a two-year plan to place a maximum annual cap of GBP 2,500 on soaring energy bills for households
Meteen een schot in de roos.
Trussy wil de maximum energie factuur voor ieder huisgezin plafonneren tot 2500 Britse Pond. Hoe ze dat in de praktijk gaat realiseren is de vraag , en verder , waar gaat ze het geld hiervoor vandaan halen. Lijkt me anders wel een goed voorstel , maar het zou afhankelijk moeten worden van het totale gezinsinkomen en kinderen ten laste.
( en weze het nu eens echt toevallig dat die 2500 Pond bijna precies het bedrag is dat ik jaarlijks nu aan stookolie + elektriek uitgeef
- in totaal 2840 Euro ).
Meteen een schot in de roos.
( en weze het nu eens echt toevallig dat die 2500 Pond bijna precies het bedrag is dat ik jaarlijks nu aan stookolie + elektriek uitgeef