door Charlie Maru » Vandaag, 21:40
Dicksy schreef: ↑Vandaag, 20:40
Daarnaast vraagt Van den Abeele zich ook af wie hier dan achter zou kunnen zitten. "De Russen zelf lijkt me onwaarschijnlijk", zegt hij. "Die hebben 10 miljard dollar geïnvesteerd in de pijpleiding én ze kunnen de kraan ook gewoon dichtdraaien als ze dat willen."
Dat zou de logica moeten zijn......maar anderzijds is er op putin geen enkele logica van toepassing, met al wat hij tot hiertoe al uitgestoken heeft.
Anderzijds, om de plaats van het delict te bereiken zijn er maar 2 wegen: boven water of onder water.
Gebeurde de benadering boven water, dan zou dit traceerbaar moeten zijn.
Gebeurde de benadering onder water, dan zijn de mogelijkheden ineens veel beperkter.
Ik begrijp die gedachte over Poetin heel goed maar ook anderzijds stel ik vast dat Zweden en Denemarken ontploffing geregistreerd hebben, nog geen verklaring hebben over de oorzaak, en daar is dien Oekraïner al met zijn verklaringen dat Rusland ze gesaboteerd heeft.
En vooral waar hij dan verklaart dat meer tanks en moderner wapens de enige oplossing zijn deed mij even de wenkbrauwen fronsen.
- Mijn eerste gedacht was een false flag om toch maar dat Westen fysiek (soldaten) mee in het conflict te betrekken. (Zou mij echt niet verwonden maar dat is mijn persoonlijke mening)
- Mijn tweede gedacht was dat blijkbaar hun offensief toch niet zo verloopt als ze zelf, en onze media, laten uitschijnen. Dat maak ik op omdat er de laatste dagen/week geen (zege)berichten meer verschijnen over het verloop van hun offensief. Is hun offensief vastgelopen ondanks hun moderne wapens, buitenlandse adviseurs,…..enz vandaar die toch paniekerige reactie.
- Mijn derde gedacht was of Poetin echt zo’n idioot zou zijn. Dit gedachte heb ik laten varen toen ik dat artikel gelezen had met Van den Abeele.
Zelensky en konsoorten zijn nu ook niet bepaald lichtende voorbeelden als het om hun uitspraken gaat, daar zijn die uitspraken van Podolyak toch een duidelijk voorbeeld van.
Ik houd het bij dat de schrik er blijkbaar duidelijk inzit voor de komende winter en de Rus nog iets in petto heeft en dan bedoel ik niet nucleair. Misschien ook de vrees van die Podolyyak.
En eerlijk gezegd als ik die Oekraïners bezighoor moet ik altijd aan Greta Thunberg denken, toppunt van hysterie.
Als Poetin ze inderdaad zou opgeblazen hebben is het inderdaad een idioot maar hopelijk zal verder (eerlijk) onderzoek uitkomst bieden.