Bluft Poetin?
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Video dateert van 20 maart......Fazal schreef: ↑03 okt 2022, 18:38Interessante vergelijking: de VS en Rusland:
https://youtu.be/MVgwWHOY7Og
Met hoeveel er aan de Russische kant al van kapotgeschoten, uit de lucht gehaald en gezonken geweest is zullen die getallen nu wel al een flinke deuk gekregen hebben......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dit zijn de cijfers die de Oekraïners zelf vrijgeven. Gele cijfers zijn die van vandaag: 320 dode Russische soldaten... In het nieuws was daarstraks te horen dat er te veel doden lagen om ze allemaal weg te halen. Die 320 zal er dus niet ver naast zijn.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
In de voormiddag was er een generaal/kolonel bezig; Putin wil in de geschiedenisboekjes komen. Vrijdag wordt hij 70, een A bom zou een zwarte bladzijde kunnen zijn en dat wil hij vermijden.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Men zou dan toch verwachten dat Rusland zijn lesje zou moeten geleerd hebben en dat is iets wat mij al langer bezig houdt. Waarom vasthouden, volgens de Westerse propaganda althans, aan een verloren zaak?door Wil. » 10 minuten geleden
De Russische verliezen in Afghanistan: 15.000 op 10 jaar.
In Oekraïne 4 keer zoveel op minder dan 1 jaar.
Wat heeft hij nog in petto want mij maak je niet wijs dat hij dat allemaal zo maar over zich laat heen gaan. Ik heb sterk de indruk dat die 300.000 ‘extra’ oproepen enkel dienen om tijd te winnen, maar voor wat? Een A-bom zou kunnen maar zover wil ik nog niet denken, de winter…..dat heb ik al eerder aangehaald. Persoonlijk denk ik dat hij echt nog iets in petto heeft. Hij is geen militair maar een domme kloot vermoed ik ook niet.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 03 okt 2022, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Misschien drukt hij vrijdag voor zijn 70ste verjaardag wel op de rode knop als verjaardagscadeau voor de wereld, de kers op zijn verjaardagstaart.door boeffer » 24 minuten geleden
In de voormiddag was er een generaal/kolonel bezig; Putin wil in de geschiedenisboekjes komen. Vrijdag wordt hij 70, een A bom zou een zwarte bladzijde kunnen zijn en dat wil hij vermijden
In de geschiedenisboekjes komt hij nu al sowieso, waarom dan niet met een gepast afscheid. De witte bladzijden heeft hij verspeeld met zijn inval en dat zal hij zelf wel beseffen ook. Zou hij zich dan nu echt druk maken over de kleur van die bladzijden?
-
De hele mobilisatie die Poetin heeft aangekondigd loopt in het honderd.
- De helft van de mannen die zijn opgeroepen, werden weer naar huis gestuurd omdat ze niet geschikt zijn voor militaire dienst (te oud, niet gezond enz).
- Deze mensen hebben hun werk moeten onderbreken en er zullen nogmaals groepen moeten opgeroepen worden, waarna het hele proces nog eens moet worden overgedaan.
- Heel wat mannen zijn het land ontvlucht t.g.v. die mobilisatie.
- Poetin heeft ook boeren opgeroepen terwijl de herfst een belangrijk seizoen is voor die mensen om zonnenbloemenzaad te oogsten en wintergraan te zaaien.
Rusland is voorlopig de grootste exporteur van graan in de wereld. De grootste afnemers zijn Egypte, Turkije, Bangladesh, Nigeria, Yemen.
Alles bij elkaar betekent die oorlog voor Rusland een vermindering van de economische productiviteit, ook voor de lange termijn, want jonge mensen die hun werk in de steek moeten laten of het land verlaten, betekenen een amputatie van het industriële en agrarische vermogen van het land.
Aan de kant van het Westen betekent het voeren van oorlog een aansporing voor de industrie: meer machines, meer wapens enz. Alleen Oekraïne ziet af.
- De helft van de mannen die zijn opgeroepen, werden weer naar huis gestuurd omdat ze niet geschikt zijn voor militaire dienst (te oud, niet gezond enz).
- Deze mensen hebben hun werk moeten onderbreken en er zullen nogmaals groepen moeten opgeroepen worden, waarna het hele proces nog eens moet worden overgedaan.
- Heel wat mannen zijn het land ontvlucht t.g.v. die mobilisatie.
- Poetin heeft ook boeren opgeroepen terwijl de herfst een belangrijk seizoen is voor die mensen om zonnenbloemenzaad te oogsten en wintergraan te zaaien.
Rusland is voorlopig de grootste exporteur van graan in de wereld. De grootste afnemers zijn Egypte, Turkije, Bangladesh, Nigeria, Yemen.
Alles bij elkaar betekent die oorlog voor Rusland een vermindering van de economische productiviteit, ook voor de lange termijn, want jonge mensen die hun werk in de steek moeten laten of het land verlaten, betekenen een amputatie van het industriële en agrarische vermogen van het land.
Aan de kant van het Westen betekent het voeren van oorlog een aansporing voor de industrie: meer machines, meer wapens enz. Alleen Oekraïne ziet af.

URSULAMI - Lid geworden op: 15 aug 2014, 09:33
Nikita Michalkov ( Burnt by the sun - Urga - The barber of Siberia ) grote vriend van Putin , vroeg om uitstel van mobilisatie te geven aan filmmakers, wiens projecten "artistieke en morele waarde hebben"
De regisseur is van mening dat ze de opnames moeten voltooien, "voornamelijk gelanceerd met staatsgeld"
Voor de fuflo die op de schermen stroomt, kan geld uit het budget, zo lijkt het me, alleen worden toegewezen voor een gekke smeergeld ...
Het werk van de cinema is belangrijker dan een draaier, dan een graanteler, een leraar, een verkoper, een bakker, een kok, etc.
De staat wees hen ook miljoenen toe voor zo'n belangrijke missie.
En degenen die op eigen kosten worden gemobiliseerd, kopen wat nodig is om ten oorlog te trekken.
[attachment=0]Nikita Mikhalkov.jpg[/attachment]
De regisseur is van mening dat ze de opnames moeten voltooien, "voornamelijk gelanceerd met staatsgeld"
Voor de fuflo die op de schermen stroomt, kan geld uit het budget, zo lijkt het me, alleen worden toegewezen voor een gekke smeergeld ...
Het werk van de cinema is belangrijker dan een draaier, dan een graanteler, een leraar, een verkoper, een bakker, een kok, etc.
De staat wees hen ook miljoenen toe voor zo'n belangrijke missie.
En degenen die op eigen kosten worden gemobiliseerd, kopen wat nodig is om ten oorlog te trekken.
[attachment=0]Nikita Mikhalkov.jpg[/attachment]
-
Eetbare paddenstoelen dienen met mate geconsumeerd te worden.Voor de fuflo die op de schermen stroomt, kan geld uit het budget, zo lijkt het me, alleen worden toegewezen voor een gekke smeergeld ...

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Hierzie , na Verhofstadt in 2014 is er nog een domme Belg die vuurtje gaat stoken , ditmaal tegen de Chinezen. Hij heeft hierover "a paper" naar de hoogste Europese intanties doorgestuurd.
"Elk schip is een oorlogsschip"
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/10/04 ... ritieme-s/
Wat is dat eigenlijk met dat "vredelievend" Vlaams volkje ? Terug allemaal "dappere Belgen" geworden ? ( tot wanneer het te heet wordt , dan pakken ze hun biezen of duiken onder ).
=============================

"Elk schip is een oorlogsschip"
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/10/04 ... ritieme-s/
Wat is dat eigenlijk met dat "vredelievend" Vlaams volkje ? Terug allemaal "dappere Belgen" geworden ? ( tot wanneer het te heet wordt , dan pakken ze hun biezen of duiken onder ).
=============================
Sommige paddestoelen eet je maar één keer.