Ik ben vooerstander van een volksdemocratie , die bestaat zelfs op dorpsniveau in China. Wat is een democratie zoals in de VS en het VK waard waar twee partijen om de beurt aan het bewind komen , en door het praatbarak gehalte ervan in dat land niets gebeurt. Wat kosten verkiezingscampagnes zoals in de VS , wat doet men met het geld van de partijkassen ?
URSULAMI schreef hier een paar dagen geleden : "een democratie is een onthoofde autocratie" , en dat is in vele landen eigenlijk realiteit. Wij kennen die VS en VK 2-partijen democratie niet , wij kennen de praatbarak democratie van veel te veel betaalde en dan nog vooral incompetente tafelspringers.
Al dit soort vormen smijt men in één put dat men "democratie" noemt , en al wat niet tot de VS club behoort noemt men tegenwoordig "autocratieën" . Prachtig , maar ik bekijk dat alles wel vanuit een vogelperspectief. Er is geen enkel bewijs aan te voeren dat in democratieën de gemiddelede levensstandaard en het welzijn hoger is dan in de "vijanden van de VS" , en daar komt het uiteindelijk op aan als men mens en maatschappij wil laten floreren.
Wil. schreef: ↑06 okt 2022, 22:20
....
Maar we weten nu allemaal dat
de staatsgreep er in eerste instantie
één was van Viktor Janoekovytsj die de wil van het volk weigerde uit te voeren. De verzetsdaad van het volk is gevolgd en een nieuw parlement en president werden verkozen.
Dat zijn de
feiten. De rest is inbeelding.
Jouw inbeelding , mijn beste ! "Het volk" in dat uitgestrekt gebied wist zelfs niet wat er in Kiev in 2014 aan het gebeuren was , laat staan dat het hen in eerste instantie nog interesseerde ook.