Is mogelijk maar voor mij onwaarschijnlijk omdat Poetin ook niet het eeuwige leven heeft en deze pijpleiding dus niet 'verloren' was voor de EU. Voor mij was de EU te afhankelijk van Rusland voor zijn energievoorziening voor de VS. Nu deze pijpleiding vernietigd is...... van waar zou het gas nu komen of wie was de eerste om de EU van het nodige (schalie)gas/LNG te voorzien? En heb het nog overal geschreven dat de VS als economische grootmacht terrein aan het verliezen is en dit nu met alle middelen willen rechtzetten.door Charlie Maru » 5 minuten geledenDe mogelijkheid zit er natuurlijk in om volgens contract schadevergoedingen te willen vermijden., en tegelijkertijd het strot van het westen proberen toe nijpen op gebied van energie.Dicksy schreef: ↑Vandaag, 12:27
Als Rusland van zijn kant gewoon het kraantje dicht gedraaid zou hebben om Europa in de kou te zetten welk voordeel zouden zij dan hebben hun miljarden kostende pijpleiding ook nog eens in de lucht te laten springen?
En die schadevergoedingen (waarschijnlijk met véél nullekes) gaan ze niet vermijden door gewoon de kraan dicht te draaien.....
Maar wie zal 't zeggen.......
Plots duiken overal lekken op in pijpleidingen, ingenieurs die ontslag moeten nemen of het Amerikaans staatsburgerschap verliezen in China ( zie posting WIL. in topic politiek), Biden die Pakistan bestempelt als "een van de gevaarlijkste naties ter wereld" (zelfde topic)........
"Make America great again" is geen loze leuze die ook door Trump gebezigd werd.
Zoals ik elders las en goed verwoord vond is dat de EU een kolonie van de VS is. Af en toe een 'kruimeltje' toegegooid krijgt, net genoeg om niet te verhongeren maar ook niet teveel om te machtig te worden.