door tokkio » 5 minuten geleden
Dicksy schreef: ↑Gisteren, 19:38
door Wil. » 17 minuten geleden
De Russen spreken over de point of no return: agressie tegen een Nato land? Eén voor allen, allen voor één dan. Artikel 5.
Dus wat kan het de Britten eigenlijk schelen wat de Russen beweren.

Misschien wordt wel eerst hun stop definitief uit hun eilandje getrokken zodat ze naar de zeebodem zinken en ze omgetoverd worden tot een archeologische onderwatersite. Goed voor sportduikers en kunstmatige riffen voor de vissen.
Daar sta je dan met je Art.5

De Britten blijven vuurtje stoken,en Moskou geeft ze een waarschuwing,wie roept het hards
https://www.hln.be/buitenland/moskou-wa ... ~a2eba192/
Ik zal mijn visie eens geven over heel dat nucleair gedoe:
Als ik al die commentaren zo lees op internet en hier ivm hun
'artikel 5' dan moet ik toch serieus mijn wenkbrauwen fronsen. Het is precies alsof Poetin
één raket gaat lanceren maar vooraf de premier van dat bewuste land ook nog eens gaat verwittigen dat er een raket zijn kant op komt.
In de veronderstelling, volgens de media dan toch, dat Rusland daadwerkelijk 1.500 kernkoppen heeft zou het dan niet logisch zijn dat, mocht hij ze gaan gebruiken, hij er meerdere tegelijk afschiet en niet op één en hetzelfde land?
Ik geef nu mijn gedacht maar: 10(0) richting het VK, 10(0) richting Frankrijk, 10(0) richting Duitsland, 10(0) richting België........Hoeveel zouden er kunnen onderschept worden, ze zullen in W-Europa niet weten waar eerst te beginnen met het onderscheppen. Of Rusland in staat is om, in mijn voorbeeld, ze allemaal tegelijk af te vuren heb ik geen gedacht van maar ik ben zeker dat er genoeg zullen doorkomen om W-Europa in de as te leggen.
Dat Rusland de volle laag gaat krijgen is zo klaar als een klontje maar dat ze maar stoppen met dat gezaag over dat Art.5. Het is een afschrikking net zoals Poetin zijn retoriek gebruikt als afschrikking.
Mijn conclusie: Als het Westen echt zo bezorgd is over het gebruik van kernwapens door Rusland zullen zij de eerste stap moeten ondernemen om de Russen te beletten überhaupt één nucleaire kernkop af te kunnen schieten. En persoonlijk denk ik niet dat de Russen zo idioot zullen zijn, als het er ooit van zou komen, om slechts één raket af te vuren op b.v. het VK.

Dan zal het een hele bak moeten zijn (en zoals ik al eerder schreef) en zullen ze de stop uit dat eilandje trekken zodat het naar de zeebodem zinkt.
Het VK zal alleszins het resultaat van Art.5 niet meer beleven.