Jouw antwoord: 'Zij hebben het óók gedaan, meester!' - - een drogredenering
Maar ik wil voor de lol wel effe meegaan in die foute denkwijze: als dat nu waar is dat de VS Vietnam binnengevallen zou zijn om het land onder de knoet te houden en zo mogelijk zelfs in te lijven bij de VS (net zoals Georgië door Poetin kon 'herwonnen' worden want het was immers 'ontsnapt' in 1991 bij het uiteenvallen van de SU), dan geef je tegelijk toe dat Rusland daar niks te zoeken had zoals ook de VS in Vietnam niks te zoeken had.
Poetin heeft een groot verlangen naar dat grote Rijk dat in 1991 uiteengevallen is - "de grootste ramp die ons land ooit is overkomen" -- dixit Poetin.
Zijn vorige SU-bazen gebruikten dezelfde techniek: in 1939 Finland binnenvallen. Waarom? Aah, ja, daar woonden 2 Russen die gepest werden. De tanks erop af!
In '56 Hongarije: daar werd je scheef bekeken als je Russisch sprak. Start die tanks!
In '68 Tsjechoslovakije: de Russische koffieshop moest dicht. Waar staan mijn tanks? Is er naft in? Starten!
En Poetin deed in 2014 alvast hetzelfde met de Krim en in 2022 wilde hij dat kunstje nog eens overdoen en heel UA onder de knoet brengen.
Poetin heeft als KGB-man die hele geschiedenis vanop de eerste rij meegemaakt. Hij heeft goedkeurend geknikt en hij doet nu hetzelfde als wat hij geleerd heeft van zijn voorgangers en dit om terug heel te maken wat kapot gevallen was.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.