this is Belgium !

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

benq

21 dec 2022, 17:05

Charlie Maru schreef:
21 dec 2022, 17:02
De broeksriem volgend jaar een gaatje verder aanspannen...? :roll:
Das voor het GAT te dichten dat ze gaan maken voor de steun aan een landje in Afrika :lol:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Dicksy

21 dec 2022, 17:19

Charlie Maru 9 minuten geleden

HLN:
IMF wil dat België volgend jaar meer dan 4 miljard euro bespaart

België moet volgend jaar een besparingsinspanning leveren van 0,8 procent van het bruto binnenlands product (bbp) om het totale begrotingstekort onder controle te houden. Dat zegt het Internationaal Monetair Fonds (IMF) na zijn jaarlijkse doorlichting van de Belgische economie. Dat komt neer op een besparing van zo’n 4,6 miljard euro.

https://www.hln.be/binnenland/imf-wil-d ... ~ae85c92e/
Daarmee stuurt het IMF aan op een besparing van ruim 4 miljard euro per jaar. Als dat al vanaf volgend jaar gebeurt, zal dat, zo klinkt het, "een belangrijke impact hebben op de inflatie, de kwetsbaarheden, de begrotingsruimte en het vertrouwen".

Vivaldi gered door het woordje 'Als'. Liefst volgend jaar beginnen maar het moet niet. :roll:

De huidige regeringspartijen worden in 2024 afgerekend op hun gevoerde beleid (de peilingen indachtig) en toch zullen er van die partijen terug nodig zijn om een regering te vormen. 8O
Misschien doen de huidige oppositiepartijen er goed aan om ook na de verkiezingen in de oppositie te blijven en laten ze Vivaldi verder regeren, zoals De Croo zelf al aangaf, en hun boeltje zelf opkuisen.
De 7 magere en volgende jaren komen eraan.

tokkio

21 dec 2022, 17:40

Fazal schreef:
20 dec 2022, 20:27
Er zijn ook minder en minder bankkantoren.
En dan zijn de meeste nog enkel in de voormiddag open.
KBC spant de kroon.

Wat doet hun personeel dan in de namiddag?
Of is hun wedde soms gereduceerd tot 50 %?

Meer nog, het is overal (en met alles) zelfbediening.
Je werkt dus eigenlijk in de plaats van hun personeel.
Maar je betaalt er als klant niet minder om!
Integendeel, we moeten alles zelf doen, en we betalen voor alles steeds meer en meer!
Ze zullen pas wakker worden als de mensen hun geld van de banken halen,en onder hun matras leggen,de banken en Europa hebben de spaarders vanaf 2008 bestolen,rekent maar uit ,men had toe +4 % denk ik
dat is op 10 jaar 4000 euro.
Maar men kan al het geld niet zomaar van de rekening halen, wel in beetjes tot 3000 euro denk ik, anders mag men het uitleggen.
En door de inflatie telde dat dubbel...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/09/22 ... n-10-jaar/
https://www.nieuwsblad.be/cnt/041t1goi
Europa gaf de banken "gratis" geld,omdat ze anders omvielen door hun hebzucht....maar de spaarder was de pineut.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2009/09/08 ... -1-594005/
En ook de arco spaarders waren er aan voor hun moeite...
Met 811 miljoen euro winst voor KBC en 3,2 miljard euro voor BNP Paribas in het tweede kwartaal van 2022 hebben de banken de winstverwachtingen van de analisten overtroffen. “Heel veel lichten staan weer op groen na een moeilijke periode”, zegt Simonts van KBC. “Door de verhoging van de rentetarieven voor kredieten zijn er weer deftige prijzen. Niet vergeten dat wij geld jarenlang zo goed als gratis uitleenden.”
Maar de banken en grote bedrijven zijn er alleen maar rijker op geworden...
https://www.demorgen.be/nieuws/van-ener ... gle.com%2F
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Charlie Maru

23 dec 2022, 17:27

HLN:
Als De Croo I er tegen maart 2023 niets meer van maakt, heeft hardnekkige palliatieve zorg tot mei 2024 geen zin meer

“Zoals de Rode Duivels mist Vivaldi goesting, ploeggeest en een strategie”, schrijf Carl Devos. “In de Wetstraat was er deze week geen kerstsfeer te bespeuren. Integendeel. De heisa na het ontslag van Eva De Bleeker ging helaas naadloos over in een gênant dispuut over de Congocommissie en auteursrechten. Binnen de meerderheid klinkt steeds luider: zo kan het niet meer verder.”

https://www.hln.be/binnenland/analyse-a ... ~a3e724cb/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

tokkio

25 dec 2022, 18:11

benq schreef:
21 dec 2022, 17:05
Charlie Maru schreef:
21 dec 2022, 17:02
Das voor het GAT te dichten dat ze gaan maken voor de steun aan een landje in Afrika :lol:
Ze geven steun aan Afrika, Oekraïne ,maar Pepinster zijn ze vergeten.....van de regering geen nieuws :twisted:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211212_96111527
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

voorn

25 dec 2022, 18:26

Pepinster waren ze niet vergeten.
Maar een lid van de PS was met het geld ribedebie :twisted:

sibarita

26 dec 2022, 12:13

image.png
image.png (336.73 KiB) 255 keer bekeken
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

voorn

26 dec 2022, 14:44

Pepinster wordt vrijwillig elk weekend bevoorraad door een vrijwilger die voedsel in Vlaanderen bijeen krijgt om het ginds uit te delen.
Het was eidele hoop dat de regio dat ging overnemen.
Dus doen ze elke week maar verder. Strikske zal wel kalkoen eten. In Pepinster Pekes stoemp.

tokkio

26 dec 2022, 16:20

voorn schreef:
Pepinster wordt vrijwillig elk weekend bevoorraad door een vrijwilger die voedsel in Vlaanderen bijeen krijgt om het ginds uit te delen.
Dus doen ze elke week maar verder. Strikske zal wel kalkoen eten. In Pepinster Pekes stoemp.
Voor mij is die Vlaamse vrijwilliger de Belg van het jaar,de regering geeft zakken vol geld +opvang ,aan Oekraïne ,maar Pepinster vergeten ze,this is Belgium ! :twisted:

sibarita

29 dec 2022, 10:33

Nederlanders niet meer naar Belgische gevangenissen door “risico op onmenselijke of vernederende behandeling”

Nederlandse verdachten worden op dit moment niet overgebracht naar ons land door de overvolle gevangenissen hier. Dat blijkt uit enkele beslissingen van een Nederlandse rechter, zo meldt het Algemeen Dagblad.

wat zegt Quickie hiervan ??
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Wil.

29 dec 2022, 11:12

tokkio schreef:
voorn schreef:
Voor mij is die Vlaamse vrijwilliger de Belg van het jaar,de regering geeft zakken vol geld +opvang ,aan Oekraïne ,maar Pepinster vergeten ze,this is Belgium ! :twisted:
tokkio, je zevert maar wat.

Hoeveel zat er in die zakken vol geld voor Oekraïners?

Ik weet wel dat wij, Vlamingen, die jaar alleen al 7 miljard aan Franstalig belgië hebben gegeven. Nu is 't aan u om de getallen voor de Oekraïners te laten horen. lange stilte, zeker?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio

29 dec 2022, 12:24

Wil. schreef:
tokkio schreef:
voorn schreef:

Ik weet wel dat wij, Vlamingen, die jaar alleen al 7 miljard aan Franstalig belgië hebben gegeven. Nu is 't aan u om de getallen voor de Oekraïners te laten horen. lange stilte, zeker?
Terug met het verkeerde been uit bed gestapt,of hebt u terug het zuur.
hoeveel zakken hebt u nodig voor de 800 miljoen van België.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220409_95580249
Denkt u ook dat die opvang van de Oekraïense vluchtelinge geen belastinggeld kost.
En de landbouwers in Oekraïne, 10 miljoen
https://www.landbouwleven.be/15390/arti ... t-oekraine
Logistieke steun...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/08/25 ... -oekraine/
moet er nog zand zijn

Wil.

29 dec 2022, 12:43

tokkio schreef:
29 dec 2022, 12:24
Wil. schreef:
tokkio schreef:

Terug met het verkeerde been uit bed gestapt,of hebt u terug het zuur.
hoeveel zakken hebt u nodig voor de 800 miljoen van België.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220409_95580249
Denkt u ook dat die opvang van de Oekraïense vluchtelinge geen belastinggeld kost.
En de landbouwers in Oekraïne, 10 miljoen
https://www.landbouwleven.be/15390/arti ... t-oekraine
Logistieke steun...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/08/25 ... -oekraine/
moet er nog zand zijn
Dan tóch een antwoord, maar dan één dat je eigen idiote redenering aan diggelen gooit.

Ik tel alles bij elkaar 818 miljoen steun voor Oekraïne.
Ik telde voordien al 7.000 miljoen steun voor Wallonie.

Als je kunt rekenen, dan wil dat zeggen dat Oekraïne 11,7% krijgt van wat Wallonië krijgt. Hoort ge goed? Nog geen 12% . Wallonië krijgt 8 keer meer. Dat is dit jaar zo, dat was vorig jaar zo, dat zal volgend jaar zo zijn terwijl er voor Oekraïne niet elk jaar 818 miljoen klaar ligt. Begint dat frankske te vallen? Die "zakken vol geld voor Oekraïne" zijn behoorlijk klein uitgevallen vergeleken bij die zakken voor Wallonië, vind je niet?

En jij maar zeveren dat ze Pepinster vergeten. Wel, beste man, dat ligt dan gewoon aan Wallonië zélf dat het geld niet brengt waar het nodig is. Met Vlaanderen heeft dat alvast niks, nul, nada te maken.

Dicksy

29 dec 2022, 12:59

door Wil. » 7 minuten geleden
k tel alles bij elkaar 818 miljoen steun voor Oekraïne.

Als je kunt rekenen, dan wil dat zeggen dat Oekraïne 11,7% krijgt van wat Wallonië krijgt. Hoort ge goed? Nog geen 12% . Wallonië krijgt 8 keer meer. Dat is dit jaar zo, dat was vorig jaar zo, dat zal volgend jaar zo zijn terwijl er voor Oekraïne niet elk jaar 818 miljoen klaar ligt. Begint dat frankske te vallen?
Non-argument. Het is niet omdat er elk jaar 7 miljard naar Wallonië getransfereerd wordt dat die 818 miljoen er dan ook maar bij moeten kunnen. Net zoals die miljoenen aan ontwikkelingshulp die elk jaar uit Belgie wegvloeien in een bodemloze buitenlandse put. 'Eigen volk eerst' in het licht van één Belgie lees ik in de posting van Tokio.

Wil.

29 dec 2022, 13:18

Dicksy schreef:
29 dec 2022, 12:59
door Wil. » 7 minuten geleden
k tel alles bij elkaar 818 miljoen steun voor Oekraïne.

Als je kunt rekenen, dan wil dat zeggen dat Oekraïne 11,7% krijgt van wat Wallonië krijgt. Hoort ge goed? Nog geen 12% . Wallonië krijgt 8 keer meer. Dat is dit jaar zo, dat was vorig jaar zo, dat zal volgend jaar zo zijn terwijl er voor Oekraïne niet elk jaar 818 miljoen klaar ligt. Begint dat frankske te vallen?
Non-argument. Het is niet omdat er elk jaar 7 miljard naar Wallonië getransfereerd wordt dat die 818 miljoen er dan ook maar bij moeten kunnen. Net zoals die miljoenen aan ontwikkelingshulp die elk jaar uit Belgie wegvloeien in een bodemloze buitenlandse put. 'Eigen volk eerst' in het licht van één Belgie lees ik in de posting van Tokio.
Dikke zever, Diksy en wel hierom: je haalt er dingen bij die echt niet aan de orde waren. Heb ik ooit beweerd dat er genoeg mag aan een ander gegeven worden nu we toch al rijkelijk aan het geven zijn aan de Walen? Neen. Je suggereert in je antwoord nochtans van wel.

Ik zal het ook voor jou eens duidelijk maken want de feestdagen laten een nevel over je denken hangen.

Dit is de dwazernij die tokkio neerkwakte:

de regering geeft zakken vol geld +opvang ,aan Oekraïne ,maar Pepinster vergeten ze,this is Belgium

Hebben 'ze' Pepinster vergeten? Als je minimaal zevenduizendmiljoen euro per jaar krijgt, word je dan vergeten? Graag een antwoord.

Dan gebruikt diezelfde tokkio in zijn dwaze redenering het beeld van de "zakken vol geld" voor Oekraïne terwijl het om 12% gaat van wat we geven aan Wallonië. Maar Pepinster vergeten ze... Met de koude temperaturen daalt het IQ her en der tot op kamertemperatuurniveau en dat is niet zo best.

Als je die redenering niet kunt volgen, schrijf je dan in in een basisschool. :roll: