Bluft Poetin?
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Het belangrijkste in een aanvals gericht leger is de logestiek;
Vlug bevoorraden van het aanvallend leger.
Het beste voorbeeld was de Slag om het Ardennen offensief
Duitsland was niet in staat snel te bevoorraden.
Dit zelfde met de Russen met hun aanval richting Kiev.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Ach wat ...!?
Als je wordt aangevallen, mag je u toch verdedigen, desnoods met een tegenaanval zekerst ...!?
Of moet de aangevallene in zijn putje blijven zitten tot hij overhoop gelopen wordt?
Of erger nog, tot dat de aanvaller dat putje opvult terwijl je er in zit?
In een oorlog, want dat is het tenslotte (wat men ook moge beweren), wordt normaal gezien, een aanval toch beantwoord met een tegenaanval ...??? Of niet soms ...?
Als je wordt aangevallen, mag je u toch verdedigen, desnoods met een tegenaanval zekerst ...!?
Of moet de aangevallene in zijn putje blijven zitten tot hij overhoop gelopen wordt?
Of erger nog, tot dat de aanvaller dat putje opvult terwijl je er in zit?
In een oorlog, want dat is het tenslotte (wat men ook moge beweren), wordt normaal gezien, een aanval toch beantwoord met een tegenaanval ...??? Of niet soms ...?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ja, dat klopt.Fred1950 schreef: ↑21 jan 2023, 16:02Ik interpreteer de "feiten"Wil. schreef: ↑21 jan 2023, 14:55de feiten op een rijtje, zodat je wat geschiedenis leert.Fred1950 schreef: ↑21 jan 2023, 14:14Uiteraard moeten ze die stukken land afgeven. En als de Oekraïners zich daar tegen verzetten , dan heet dat "verdediging' , geen "aanval". Zonder de staatsgreep van nationalisten in 2014 en Verhofstadt ( leeft die nog ?) op de tribunes , had dat allemaal niet moeten gebeuren.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dan blijf ik met die vraag zitten: waarom is een Leopard een aanvalstank?voorn schreef: ↑21 jan 2023, 16:14Het belangrijkste in een aanvals gericht leger is de logestiek;

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Een tank? Dat is gewoon een taxi met een buis op de neus, om het geluid van de claxon te versterken.

Ik heb een claxon met het geluid van een mitrailleur onder mijn motorkap gemonteerd.
Wee degene die nu zomaar vlak voor mijn wielen durft over te steken.

Ik heb een claxon met het geluid van een mitrailleur onder mijn motorkap gemonteerd.
Wee degene die nu zomaar vlak voor mijn wielen durft over te steken.
Laatst gewijzigd door Fazal op 21 jan 2023, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Die tanks, das niks.....maar 't zijn die pinten hé....
Ge weet zeker niet hoe gevaarlijk dat is.....
https://www.youtube.com/watch?v=222o2O_w3WI

Ge weet zeker niet hoe gevaarlijk dat is.....
https://www.youtube.com/watch?v=222o2O_w3WI

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Onlangs was er in TV_Terzake de generaal van de Militaire Krijgsschool te gast .
De Duitsers zijn bang dat Oekraine met behulp van de Leopards de Krim zouden kunnen heroveren, wat zou leiden tot een oorlog van de Nato met de Russen met een wereldoorlog als gevolg . De oorlog gaat nooit niet stoppen als Zelenski de teruggave van de Krim blijft eisen , wat zijn goed recht is natuurlijk, maar de oorlog zal daardoor blijven voortduren .
werewoef
De Duitsers zijn bang dat Oekraine met behulp van de Leopards de Krim zouden kunnen heroveren, wat zou leiden tot een oorlog van de Nato met de Russen met een wereldoorlog als gevolg . De oorlog gaat nooit niet stoppen als Zelenski de teruggave van de Krim blijft eisen , wat zijn goed recht is natuurlijk, maar de oorlog zal daardoor blijven voortduren .
werewoef
AMEN en AUM
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De Krim had voor de annexatie in 2014 al een grote vorm van autonomie sinds 1992. Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Autonome_ ... an_de_Krim .Dat Zelensky de Krim wil innemen zou neerkomen op een uitbreiding van Oekraïne. De Russen gaan dit niet toestaan , o.a. omdat hun oorlogsvloot al sinds een eeuwigheid ( nog voor het uiteenvallen van de USSR ) in de Krim haven Sebastopol aangemeerd ligt.werewoef schreef: ↑21 jan 2023, 22:53Onlangs was er in TV_Terzake de generaal van de Militaire Krijgsschool te gast .
werewoef
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
In the German Army, the Leopard 1 was completely phased out in 2003 by the Leopard 2, while Leopard 1-based vehicles are still widely used in utility roles.
https://en.wikipedia.org/wiki/Leopard_1
... waarschijnlijk allemaal verkocht of tot schroot herleid.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
De nieuwste? Om 25 leopard2-tanks gevechtsklaar te leveren aan Oekraïne is een investering gemoeid van minstens 100 miljoen euro. En dit komt van de CEO van het bedrijf zelf die ze in elkaar geflanst hebben.Leopard II de nieuwste, zijn de oudere al weggeven naar Afrika of zo?
Zelfs Duitsland heeft zijn militaire macht door de jaren heen afgebouwd. Ik begrijp goed waarom ze dat ‘oud ijzer’ niet naar daar willen sturen. Net zoals die Amerikanen dat niet willen met hun Abram-tank. Een tank die je gewoon kunt uitschakelen met een knots en een knuppel (wat de Afghanen en IS in Syrië aangetoond hebben), die Amerikanen willen weer niet met de billen bloot gezet worden. En dan zeggen dat ze teveel benzine slurpen…….laat me niet lachen. Oekraïne is genoeg omringd door ‘bondgenoten’ die deze brandstof kunnen leveren.
En onlangs nog 18 ‘hypermoderne’ pantservoertuigen in Duitsland in panne gevallen, alle 18 tanks van de 10de pantserdivisie, Jawadde.
-
Ah, ja? Waaraan moet ik dat dan zien??
Een tank die 70 per uur rijdt is een aanvalswapen, maar een tank aan 45 per uur is een verdedigingswapen; zit het zo?
Jij bent veel slimmer dan ik als het oorlogswapens betreft, maar leg dat nu eens uit aan een simpele jongen als ik. Ik heb wel even de tijd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.