socrates schreef: ↑23 jan 2023, 11:03
.....
Daatoe moet mijn rationeel deeltje, de volldedig controle krijgen over mijn "oerbrein" en dat zou zelfs levensgevaarlijk kunnen worden. Hoe dan ook zouden fundamentele mutaties van de soort minstens enkele honderden miljoenen tijd vergen. Om een einde te maken aan het poutinisme komt dat veel te laat.
Dat "oerbrein" doet niet veel hoor. Dat staat in voor "honger" en het "gevolg" van eten 24 uur nadien , "slapen" , "pijn" en dergelijke primaire zakens die je bij alle zoogdieren ook terug vindt. Daar kun je niet omheen omdat je rationeel deeltje "weet" dat je als zoogdier op die manier functioneert. Daar is niets levensgevaarlijk aan , integendeel , het zal je eraan doen denken dat bvb. alcohol WEL levensgevaarlijk is.
Muteren naar een soort met drie armen of 4 benen is uiteraard ook niet de bedoeling. Muteren naar een "homo ssapiens mutandis" die oorlogen bvb. als "
beestig gedrag" van de bestaande homo sapiens stam beoordeelt zou al een hele stap vooruit zijn. Dergelijke mutaties kunnen er snel zijn , daarachter moet ge geen honderden jaren wachten.
poutinisme ? Putin wou in eerste plaats zijn eigen "stam" gaan beschermen na de staatgreep van 2014. Dat is wat de geschiedenis me leert.
[ p.s. Ik kan me inbeelden dat een mutant niet alleen
schrik bij de huidige soort gaat inboezem , maar ook een vorm van
agressie ( uit datzelfde schrik gevoel ) tegen de mutant zal uitlokken. ]