Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

25 jan 2023, 14:38

Welke landen dragen in verhouding tot de grootte van hun economie het meest bij aan de hulp voor UA?

Dat zijn voornamelijk de landen die zelf de liefde van de Russen hebben mogen ervaren.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

25 jan 2023, 15:03

voorn schreef:
25 jan 2023, 14:31
Fred1950 schreef:
25 jan 2023, 12:21
Maar ze moeten ook nog met de brandstof over de Dnjepr geraken , zoniet vallen de tanks na 100 km stil.
Dan kunnen de Russen ook niet verder oprukken
Zo gaat die oorlog wel 10 jaar duren :lol:
Volgens mij is het niet de bedoeling van de Russen om de Dnjepr over te steken. De geannexeerde provincies liggen allemaal ten oosten van de rivier. Ze hebben Cherson ook zonder slag of stoot verlaten , dat de Oekraïners Cherson "heroverd" hebben is dus een lachertje :D

Fred1950

25 jan 2023, 15:06

Wil. schreef:
25 jan 2023, 14:38
Welke landen dragen in verhouding tot de grootte van hun economie het meest bij aan de hulp voor UA?

Dat zijn voornamelijk de landen die zelf de liefde van de Russen hebben mogen ervaren.

....
En wiens import van grondstoffen uit Rusland is in 2022 gestegen tegenover die van 2021 ? Juist ... de Belgische. :twisted: :mrgreen:

Ik "vrees" dat wij allemaal de liefde van de Russen hebben mogen ervaren , zoniet liepen we nu alle dagen met vaandel en gestrekte arm rond in een duizend jarig rijk. :evil:

Dicksy

25 jan 2023, 15:43

door Fred1950 » 27 minuten geleden
Ik "vrees" dat wij allemaal de liefde van de Russen hebben mogen ervaren , zoniet liepen we nu alle dagen met vaandel en gestrekte arm rond in een duizend jarig rijk. :evil:
(een doordenkertje) 'Ons rijk' staat na slechts 77 jaar weer op ontploffen. De vraag is of het in dat 1000-jaar rijk ook zo zou geweest zijn. Zou het dat vaandelzwaaien en die gestrekte arm waard geweest zijn om 1000 jaar te leven zonder conflicten? :roll:

Fred1950

25 jan 2023, 15:51

Dicksy schreef:
25 jan 2023, 15:43
door Fred1950 » 27 minuten geleden
(een doordenkertje) Ons rijk staat na slechts 77 jaar weer op ontploffen. De vraag is of het in dat 1000-jaar rijk ook zo zou geweest zijn. Zou het dat vaandelzwaaien en die gestrekte arm waard geweest zijn? :roll:
Het zou gerust "1000" jaar geduurd kunnen hebben. De Russen zouden er niet meer zijn , en de Amerikanen gingen terug de cow-boy in eigen land mogen uithangen. Het Romeisne "rijk" heeft ook lang stand gehouden .... Duizend jaar leven zoals de Noord Koreanen is ook niet plezant , om maar te zwijgen over de artrose in de schouder van die arm. :mrgreen:

================================================================================

De Engelsen beginnen zich open en bloot te tonen .... :twisted: :mrgreen: Twee Eurofighers begeleiden hun RC-135W Rivet Joint "sniffer" Boeing in de Zwarte Zee. :D Aangezien het internatiomale wateren zijn kunnen ze bezoek krijgen van die stoute Russen. :mrgreen:

Untitled175.png

Ik hou in de gaten hoe die Eurofighters zich gedragen , als daar een andere beweging in komt zou dat wel eens kunnen duiden op "bezoek". :lol:

Ze vliegen nu op ongeveer 70 km van Sebastopol. Dat zullen de Russen niet fijn vinden.

Untitled176.png
Untitled176.png (205.92 KiB) 301 keer bekeken

En .... "floep" , ze zijn alle drie plots van de "Flightradar24 " verdwenen :lol:
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 25 jan 2023, 16:18, 3 keer totaal gewijzigd.

Dicksy

25 jan 2023, 16:13

Oekraïens leger geeft toe dat zijn troepen zich hebben teruggetrokken uit Soledar
'Om het leven van het militaire personeel te redden, trokken de strijdkrachten zich terug uit Soledar", zei de militaire woordvoerder Serhiy Tsjerevati aan de Oekraïense staatszender Suspilne. "Onze strijdkrachten hebben hun hoofdtaak vervuld: voorkomen dat de vijand doorbreekt richting Donetsk." De Oekraïense troepen zijn volgens Tsjerevati niet omsingeld geweest en er zijn geen Oekraïense soldaten gevangen genomen.
Heeft Oekraïne slag om stad Charkov gewonnen? Russische troepen trekken zich terug, zeggen analisten
Oekraïne lijkt de slag om Charkov, de tweede stad van het land, te hebben gewonnen. Dat concludeert de Amerikaanse denktank Institute for the Study of War (ISW). Volgens analisten van het ISW trekken de Russische troepen zich terug uit het gebied rond de stad die al sinds het begin van de oorlog onder vuur lag.

2x dezelfde beweging en toch een verschillende benadering. :roll: Net zoals Soledar eerst een strategisch punt was in de ogen van Oekraïne en nu plots heeft het geen geen enkele waarde. :roll:
En zo is het over die geleverde tanks hetzelfde. Komen ze te vroeg, komen ze te laat.......Wat als ze toch niet het verhoopte succes brengen voor Oekraïne, wat dan Mr. de President....wat dan?

Propaganda pfff

Fred1950

25 jan 2023, 16:15

???? 8O De Russen hebben zich toch al lang geleden uit Charkov teruggetrokken ? Charkov ligt niet als ik me niet vergis in een geannexeerde provincie.

Dicksy

25 jan 2023, 16:21

door Fred1950 » minder dan een minuut geleden
???? 8O De Russen hebben zich toch al lang geleden uit Charkov teruggetrokken ? Charkov ligt als ik me niet vergis in een geannexeerde provincie.
Fred, ik denk dat ge het niet snapt. Het punt is dat de Russen zich inderdaad lang geleden hebben terug getrokken uit Charkov en wel om dezelfde reden die de Oekraïners nu geven om zich terug te trekken uit Soledar.
Bij de terugtrekking van de Russen was de berichtgeving dat ze de Russen eruit gebonjourd hadden, nu bij hun terugtrekking uit Soledar zou het een tactische terugtrekking zijn. :roll:
Zou het (ook) niet kunnen zijn dat de Russen nu de Oekraïners uit Soledar gebonjourd hebben en destijds de Oekraïners de Russen uit Charkov? :roll: Natuurlijk mag dat nu niet gezegd worden want dat is slechte propaganda.

Fred1950

25 jan 2023, 16:27

Terug te zien , en "weggejaagd" :lol: ( op terugweg )

Untitled177.png

Dicksy

25 jan 2023, 16:33

door Fred1950 » 4 minuten geleden
Terug te zien , en "weggejaagd" :lol: ( op terugweg )
image.png
image.png (414.11 KiB) 285 keer bekeken
Wat ik zie is dat hij boven de zwarte vliegt begeleidt door 2 Britse Eurofighter Typhoon FGR.4.

Fred1950

25 jan 2023, 16:56

Dicksy schreef:
25 jan 2023, 16:21
....
Bij de terugtrekking van de Russen was de berichtgeving dat ze de Russen eruit gebonjourd hadden, nu bij hun terugtrekking uit Soledar zou het een tactische terugtrekking zijn. :roll:
....
Het zal wel de bedoeling van de Russen zijn om Soledar te behouden, en is er weinig sprake van een tactische terugtrekking van Oekraïners. Soledar ligt in de provincie Donetsk. De volgende stad op de lijst zou Kramatorsk kunnen zijn -- om op die manier gans Donetsk in handen te krijgen. Luhansk , het grootste deel van de Cherson oblast ( ten zuiden van de Dnjepr ) en de Saporiska oblast is nu al zo goed als volledig in Russische handen. Als de Donetsk oblast volledig in Russische handen valt is Poetin zijn doel bereikt. Over de Krim moet niet meer gepraat worden , dat noemde voor de inlijving bij Rusland reeds " Awtonomna Respublika Krym" sinds zowat 1992 ( autonome republiek Krim ).
Dicksy schreef:
25 jan 2023, 16:33
....
Wat ik zie is dat hij boven de zwarte vliegt begeleidt door 2 Britse Eurofighter Typhoon FGR.4.
Juist , maar in mijn vorig prentje zaten ze op amper 70 km van Sebasopol waar de Russen hun oorlogschepen liggen. De richting van die vliegtuig figuurtjes toont hun vliegrichting -- nu dus op terugweg. De banen die ze volgen kloppen niet echt meer omdat ze eventjes niet meer te zien waren.

tokkio

25 jan 2023, 17:34

Wil. schreef: ↑
Gisteren, 20:56
De VS gaan akkoord om UA te voorzien van het nodige militaire materiaal om de Krim terug te nemen.
Charlie Maru schreef:
24 jan 2023, 21:59
HLN:
Duitsland stuurt toch Leopard 2-tanks naar Oekraïne, ook VS overwegen zwaarder geschut te leveren

De Duitse bondskanselier Olaf Scholz stemt ermee in om Leopard 2-tanks naar Oekraïne te sturen. Hij zal ook andere landen, zoals Polen, toestaan om hetzelfde te doen, meldt het Duitse blad ‘Der Spiegel’. Ook de VS overwegen om zwaardere Abrams M1-tanks te leveren aan Oekraïne, zo schrijft ‘The Wall Street Journal’.

https://www.hln.be/buitenland/duitsland ... ~ad37cf58/
Als ze zo verder doen, kan het voor Kim jong un en die poetin zot, voldoende zijn om op de knop te drukken, en is Europa de pineut.
https://businessam.be/poetin-kernwapens-oekraine/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

25 jan 2023, 18:04

tokkio schreef:
25 jan 2023, 17:34
....
Als ze zo verder doen, kan het voor Kim jong un en die poetin zot, voldoende zijn om op de knop te drukken, en is Europa de pineut.
https://businessam.be/poetin-kernwapens-oekraine/
Zover zal het niet komen. Zelfs Kim heeft al beweerd dat het gebruik van zijn kernwapens zelfmoord zou zijn.

Uiteraard , als de VS maniakale cow-boys persé Rusland en Noord-Korea ( en China ) kapot willen maken , dan zullen die overgaan tot Kamikaze als ze inzien dat ze sowieso alles zouden verliezen.

Charlie Maru

25 jan 2023, 18:59

HLN:
Na Duitsland zegt nu ook President Biden levering van 31 zware Abrams-tanks aan Oekraïne toe: “Meest capabele tanks ter wereld”

De Verenigde Staten zullen 31 Abrams-tanks naar Oekraïne sturen voor de strijd tegen Rusland. De Amerikaanse president Joe Biden deed die toezegging in een toespraak. De eerste Duitse Leopard-tanks kunnen binnen drie maanden aankomen in Oekraïne. Ook Spanje heeft intussen laten weten dat het bereid is om tanks te leveren. Finland zegt de Westerse inspanningen te steunen, maar het is nog niet duidelijk of het buurland van Rusland ook effectief tanks zal leveren.

https://www.hln.be/buitenland/na-duitsl ... ~a48f4218/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier