Ik ben blij met je verduidelijking over je definitie van democratie zoals ik ze hier nogmaals weergeef zodat er zeker geen misverstanden ontstaan.
door Wil. » 8 minuten geleden
Een democratie is veel meer dan het vrije verkiezingsproces, wat weliswaar onmisbaar is, maar slecht één aspect vormt van wat wij 'een democratie' noemen.
Het gaat over een vrije pers, over vrij je mening mogen zeggen, over het vrij mogen protesteren tegen overheidsmaatregelen, over het vrij je geloof te mogen aanhangen, over het mogen vormen van vakbonden, over beperkingen van de macht via beschermende maatregelen voor het volk enz.
Bijna al die dingen zijn afwezig in een dictatuur zoals die van Rusland of China.
Neem nu mijn tekst even bij de hand die ik gepost heb:
door Dicksy » 47 minuten geleden
Het Russische parlement heeft twee wetten goedgekeurd die strenge beperkingen opleggen aan Oekrainse boeken en muziek. Hiermee wil Moskou veel van de resterende culturele banden tussen de twee landen verbreken.
De eerste wet verbiedt het drukken van boeken geschreven door Oekrainse burgers, tenzij ze afstand doen van hun Oekrains paspoort en het Russisch staatsburgerschap aannemen.
Ook de commerciële invoer van boeken die zijn gedrukt in Oekraine , Oekraïens gebied zal worden verboden, terwijl voor de invoer van Oekrainse boeken uit alle andere landen een speciale vergunning vereist is.
Een andere wet verbiedt het afspelen van muziek van na 1991 gemaakt door Oekrainse burgers. Dit verbod geldt niet voor individuen, maar wel voor de media en op het openbaar vervoer. Tegelijkertijd wordt ook de quota voor de Russische taal en muziek in tv- en radio-uitzendingen verhoogt.
Kunt ge nog volgen? Ik denk het wel

. Nu post ik de orginele tekst die verscheen op 26/06/2022 op de website van HLN:
Het Oekraïense parlement heeft twee wetten goedgekeurd die strenge beperkingen opleggen aan Russische boeken en muziek. Hiermee wil Kiev veel van de resterende culturele banden tussen de twee landen verbreken.
De eerste wet verbiedt het drukken van boeken geschreven door Russische burgers, tenzij ze afstand doen van hun Russische paspoort en het Oekraïense staatsburgerschap aannemen. Het verbod geldt enkel voor boeken van na de ineenstorting van het Sovjet-bewind in 1991.µ
Een andere wet verbiedt het afspelen van muziek van na 1991 gemaakt door Russische burgers. Dit verbod geldt niet voor individuen, maar wel voor de media en op het openbaar vervoer. Tegelijkertijd wordt ook de quota voor de Oekraïens taal en muziek in tv- en radio-uitzendingen verhoogt.
En dit is toch in tegenspraak met wat u definieert als democratie. Vrije verkiezingen in Oekraine? O.k. maar lees dan nog eens de tekst van HLN, laat het even bezinken en leg het dan langs uw definitie van democratie van blz. 274 (hier herhaald). Wringt dat niet ergens een beetje daar waar men de maatregelen in het ene land dat land bestempelt als een dictatuur en in het andere land, diezelfde maatregelen genomen, men dat land als een democratie beschouwd?
Een democratie is veel meer dan het vrije verkiezingsproces