Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Charlie Maru

16 feb 2023, 13:47

HLN:
Russen lijden desastreuze verliezen bij Voehledar: twee elitebrigades gedecimeerd, 130 militaire voertuigen uitgeschakeld

Russische troepen proberen al weken het mijnwerkersplaatsje Voehledar in het zuidoosten van Oekraïne in te nemen, maar in iets anders dan enorme verliezen is dat nog niet geresulteerd. Twee elitebrigades werden gedecimeerd en 130 militaire voertuigen uitgeschakeld, waaronder 36 tanks. Het doet vragen rijzen over de militaire tactiek van Moskou en of de Russen wel in staat zijn om grootschalige grondaanvallen uit te voeren.

https://www.hln.be/buitenland/russen-li ... ~a74a7e80/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

16 feb 2023, 13:56

Dicksy schreef:
15 feb 2023, 20:34
door Wil. » 5 minuten geleden
Na 3 dagen - dat is eind februari '22 en niet medio '22 - moest de zaak beklonken zijn maar na 3 dagen lagen de straten en velden rond Kiev bezaaid met tot schroot herleid materiaal van het 2e sterkste leger van deze aardbol.
Maar ze zitten er nog ondanks hun schroot, niet?
Neen, er zit geen Rus rond Kiev. Daar hadden ze wel willen zijn.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

16 feb 2023, 14:03

Fred1950 schreef:
16 feb 2023, 13:17
Wie heeft er hier kritiek op China en Rusland ? :evil: :evil: [/b]
Ik! :lol:

Dicksy

16 feb 2023, 14:05

Wil. bericht 6 minuten geleden
Oekraine is meer dan Kiev.

Fred1950

16 feb 2023, 14:06

Wil. schreef:
16 feb 2023, 14:03
Fred1950 schreef:
Wie heeft er hier kritiek op China en Rusland ? :evil: :evil: [/b]
Ik! :lol:
En allesbehalve kritiek op uw wapenbroeder Dries Van Langenhove , neem ik aan .... :twisted: Tja , dat is "vanzelfsprekend" voor de gebrainswashte , niet gemuteerde homo sapiens. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 16 feb 2023, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Charlie Maru

16 feb 2023, 14:08

Fred1950 schreef:
Wat ik bijzonder schrijnend vind is dat Oekraïnse asielzoekers meteen een woonst in een containerdorp toegezegd krijgen , en vooral ook nog eens meteen een verblijfsvergunning en OCMW steun. En wat gebeurt er met de asielzoekers/vluchtelingen uit bvb. Syrisch oorlogsgebied ? Die worden door onze politie de Brusselse parken in gejaagd. :evil: :evil: :evil: :evil:

Het gelijkheidsbeginsel , wat zeg ik , de mensenrechten worden hier in België niet gerespecteerd. En ik dacht dat we in een vredevolle democratie leven. Wie heeft er hier kritiek op China en Rusland ? :evil: :evil:
kom kom Fred......weer eens alles door elkaar aan het zwieren ?

Oekraïners kan je niet gaan bestempelen als "asielzoeker".....het zijn oorlogsvluchtelingen, waarvan het overgrote deel nog zal terugkeren eens de oorlog voorbij. Zeer zeker zal er een minoriteit niet meer terugkeren, maar dat zijn dan mensen die ginder geen geen enkele familie meer hebben, en bovendien hier ook al aan het werk zijn.

Vluchtelingen uit Syrisch of ander oorlogsgebied ga je hier ook in geen grote aantallen aantreffen hoor.

De grote hoop is diegene "zonder papieren" van wie de papieren momenteel ergens op de bodem van de middellandse zee liggen, economische vluchtelingen op zoek naar een "land van honing". En die hadden in feite geen enkele reden om hun land te gaan ontvluchten.

Fred1950 schreef:
Veel van de vluchtelingen uit het verre oosten spreken zelfs een mondje engels , wat integratie bevordert. De Oekraïners kunnen zelfs ons alfabet ( en dus ook geen engels ) niet eens lezen.
Enneuh......tijdens WWII zijn er ook veel Belgen naar Engeland gevlucht.....Hoeveel daarvan spraken er Engels ?

Fred1950

16 feb 2023, 14:15

Charlie Maru schreef:
....

Oekraïners kan je niet gaan bestempelen als "asielzoeker".....het zijn oorlogsvluchtelingen, waarvan het overgrote deel nog zal terugkeren eens de oorlog voorbij.
Ah ja , als ik niet verkeerd heb gehoord lopen en hier al +60,000 van rond. Een oorlogsvluchteling is voor mij ook een asielzoeker , uit eender welk land die afkomstig is. Zitten daar volgens u daar geen "gelukszoekers" tussen ? Wacht maar af , er zijn nog maar een 10.000 al terug gekeerd.

Wat MIJ vooral stoort is de manier waarop ze geprivilgieerd behandeld worden. "Plots" was er plaats en geld om echt snel moderne en mooie containerdorpten op poten te zetten , en dat terwijl er al jaren een probleem met de huisvestiging van reeds "erkende" asielzoekers bestaat.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 16 feb 2023, 14:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Wil.

16 feb 2023, 14:16

Dicksy schreef:
16 feb 2023, 14:05
Wil. bericht 6 minuten geleden
Oekraine is meer dan Kiev.
Ja, maar ik schreef duidelijk "de straten en velden rond Kiev bezaaid met tot schroot herleid materiaal"

Wil.

16 feb 2023, 14:17

Fred1950 schreef:
Charlie Maru schreef:
....

Oekraïners kan je niet gaan bestempelen als "asielzoeker".....het zijn oorlogsvluchtelingen, waarvan het overgrote deel nog zal terugkeren eens de oorlog voorbij.
Ah ja , als ik niet verkeerd heb gehoord lopen en her al +60,000 van rond. Een oorlogsvluchteling is voor mij ook een asielzoeker , uit eender welk land die afkomstig is. Zitten daar volgens u daar geen "gelukszoekers" tussen ? Wacht maar af , er zijn nog maar een 10.000 al terug gekeerd.
Fredje toch ..... tsss, tsss :roll:

De termen hebben belang. Volt is ook geen Watt en Ohm geen Ampère.
Een asielzoeker is geen oorlogsvluchteling.

Fred1950

16 feb 2023, 14:23

Wil. schreef:
...

....
Niets te "tssssen" . Lees maar eens wat ik erna nog schreef beginnend met "Wat MIJ vooral.. " en geef daar wat zinnige kritiek op in plaats van onnozel te reageren.

Begin ook maar eens het begrip "asiel" aan iedereen duidelijk uit te leggen ... en dan kom je tot de conclusie dat een "vluchteling" om welke reden dan ook in een ander land "asiel" zoekt. Denken en redeneren met twee maten en gewichten , nietwaar .. Wel , Vlaanderen "stinkt" ernaar. :evil:

Charlie Maru

16 feb 2023, 14:41

Fred1950 schreef:
Charlie Maru schreef:
....

Ah ja , als ik niet verkeerd heb gehoord lopen en her al +60,000 van rond. Een oorlogsvluchteling is voor mij ook een asielzoeker , uit eender welk land die afkomstig is. Zitten daar volgens u daar geen "gelukszoekers" tussen ? Wacht maar af , er zijn nog maar een 10.000 al terug gekeerd.
Wel....ge zegt het zelf......60.000 en er zijn er al 10.000 van teruggekeerd.

Noem mij nu eens één Afrikaans land waarvan er nog maar ééne vrijwillig is teruggekeerd......

Fred1950

16 feb 2023, 14:46

Charlie Maru schreef:
16 feb 2023, 14:41
Fred1950 schreef:
Charlie Maru schreef:
....

Wel....ge zegt het zelf......60.000 en er zijn er al 10.000 van teruggekeerd.

Noem mij nu eens één Afrikaans land waarvan er nog maar ééne vrijwillig is teruggekeerd......
Neen , er blijven er nog 60.000 over .... Heb jij een zicht op wie van de Afrikanen vrijwillig is teruggekeerd ? Niemand in België geeft die informatie vrij ( of er wordt niet eens aandacht aan besteed ).

Wil.

16 feb 2023, 14:47

Fred1950 schreef:
16 feb 2023, 14:23
Wil. schreef:
...

....
Niets te "tssssen" . Lees maar eens wat ik erna nog schreef beginnend met "Wat MIJ vooral.. " en geef daar wat zinnige kritiek op in plaats van onnozel te reageren.

Begin ook maar eens het begrip "asiel" aan iedereen duidelijk uit te leggen ... en dan kom je tot de conclusie dat een "vluchteling" om welke reden dan ook in een ander land "asiel" zoekt. Denken en redeneren met twee maten en gewichten , nietwaar .. Wel , Vlaanderen "stinkt" ernaar. :evil:
Iedereen hier kent de betekenis van asiel. Typ het eens in en vraag google wat het betekent, want jij bent de enige die daar dat begrip langs geen kanten kan vatten.

't Is allemaal niet zo heel moeilijk, hé, Fredje. Volt en Watt ook niet, toch?

Fred1950

16 feb 2023, 14:54

Wil. schreef:
16 feb 2023, 14:47
.....
....Iedereen hier kent de betekenis van asiel. Typ het eens in en vraag google wat het betekent, ....
Geen probleem Willeke ....

Asiel is in een vorm van bescherming. Letterlijk betekent asiel 'toevluchtsplaats'. Iemand heeft recht op asiel als hij of zij in zijn of haar eigen land te vrezen heeft van vervolging om zijn ras, godsdienst, nationaliteit, politieke overtuiging of het behoren tot een specifieke sociale groep.

Voor een extreem-rechtse nationalist heeft dat schijnbaar een andere betekenis. En wat zoekt een Oekraïnse oorlogsvluchteling hier ? Is dat toevallig ook niet een 'toevluchtsplaats' ? You lose !

Een wat is je reactie op het "plots" ter beschikking stellen en opbouwen van containerdorpen ? Mondje geraakt niet meer open ?

voorn

16 feb 2023, 15:15

En wat gaat er gebeuren met de slachtoffers van de aardbeving.
Gaan die opgevangen worden in hun thuisland?
Voor minum 5 jaar voor alles herbruikbaar is.