Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Naar Straatsburg, FredTwee maten en gewichten hanteren is strijdig met het gelijkheidsbeginsel , strijdig met Het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM) , en zelfs met onze grondwet.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Rusland heeft een bevolking van +/- 140 miljoen, de Poetin zal nog wel meer canonvlees achter de hand hebben zeker.Charlie Maru schreef: ↑16 feb 2023, 18:52HLN:
Waarom het zo gevreesde offensief van Poetin er mogelijk niet eens komt
Rusland heeft nu 97% van al z’n grondtroepen in Oekraïne ontplooid. Dat zegt de Britse Defensieminister Ben Wallace. Een duizelingwekkend cijfer, maar wat betekent dat voor het verdere verloop van de oorlog? Rukken er weldra meer dan 300.000 soldaten op in een nieuw offensief? Of wil het juist zeggen dat Poetin aan de limiet van zijn kunnen is gekomen en misschien zelfs aan opgeven denkt? Wij analyseren de huidige staat van het Russische leger en komen tot een belangrijke conclusie.
https://www.hln.be/buitenland/analyse-w ... ~a3c0baf0/
Poetin heeft nog meer plannen,die heeft ook Moldavië in het vizier....
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/02/16 ... ent-sandu/
Of hij kan rekenen op steun van Zuid Afrika en China....
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230217_95816754
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
De voeten van Poetin tijdens zijn meeting met Loekashenko van Wit-Rusland. Klank aanzetten!

In deze hall liggen honderden dode Wagnerianen. Ze zijn allemaal gesneuveld in de strijd rond Bakhmut. De Russen en de Wagner groep proberen deze kleine stad zonder veel strategisch belang nu al meer dan een half jaar in te nemen. Daarbij vallen vele duizenden doden.
Naar verluidt blijven nog tientallen lijken achter in het veld of in loopgrachten. Ze worden gewoon niet meer teruggehaald omdat het er te veel zijn.
Het valt nog mee dat we niet in het midden van de hete zomer zijn. De buren zouden anders klagen over geuroverlast, denk ik.
Naar verluidt blijven nog tientallen lijken achter in het veld of in loopgrachten. Ze worden gewoon niet meer teruggehaald omdat het er te veel zijn.
Het valt nog mee dat we niet in het midden van de hete zomer zijn. De buren zouden anders klagen over geuroverlast, denk ik.

socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Zou de hoge inflatie misschien ook een invloed hebben op de waarde van een mensenleven ? Mogelijk is het leven van een soldaat (huurling) toch minder waard dan dat van een Westerse mens ? In de tijd van de slavenhandel waren ook niet alle slaven even duur. Hoe absurd en primitief oorlog wel is en hoe dom veel mensen wel zijn om daaraan mee te doen ?Wil. schreef: ↑18 feb 2023, 11:13In deze hall liggen honderden dode Wagnerianen. Ze zijn allemaal gesneuveld in de strijd rond Bakhmut. De Russen en de Wagner groep proberen deze kleine stad zonder veel strategisch belang nu al meer dan een half jaar in te nemen. Daarbij vallen vele duizenden doden.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Die mensenlevens zijn niet veel waard in de ogen van degene die hen de dood injaagt.
Deze mensen hadden ook niet veel te kiezen. Wie de kans zag om te gaan lopen heeft dat gedaan. Die komen de eerste maanden zeker niet terug.
Deze mensen hadden ook niet veel te kiezen. Wie de kans zag om te gaan lopen heeft dat gedaan. Die komen de eerste maanden zeker niet terug.

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Meer nog dan tanks heeft Oekraïne munitie nodig, en snelDe Wagnergroep klaagt over munitie.
De Rus heeft al zoveel burgerdoelen beschoten dat er bijna niks over blijft voor het front.
Veel meer dan aan gevechtsvliegtuigen heeft Oekraïne nood aan munitie en artillerie. De westerse bondgenoten moeten hun defensie-industrie dringend opschalen, zegt NAVO-baas Jens Stoltenberg. “Snelheid kan levens redden.”
(Dinsdag 14 februari 2023 om 10:53)
-
Oekraïne krijgt wel tanks, maar munitie blijft achterwege
De Oekraïners verbruiken aan het front meer munitie dan de westerse landen kunnen leveren. In Duitsland steekt de wapenindustrie een tandje bij: voormalige kompels gaan kogels maken.
Corry Hancké
vanuit Berlijn, Duitsland
(Donderdag 9 februari 2023 om 3.25 uur)
De Oekraïners verbruiken aan het front meer munitie dan de westerse landen kunnen leveren. In Duitsland steekt de wapenindustrie een tandje bij: voormalige kompels gaan kogels maken.
Corry Hancké
vanuit Berlijn, Duitsland
(Donderdag 9 februari 2023 om 3.25 uur)
-
Stoltenberg: munitievoorraden NAVO-landen raken uitgeput, productie moet opgevoerd worden
De oorlog in Oekraïne verbruikt grote hoeveelheden munitie en put de voorraden van de NAVO-landen uit. "We moeten de productie opvoeren en in onze productiecapaciteiten investeren", zegt Jens Stoltenberg, de secretaris-generaal van het bondgenootschap.
Door Belga
Gepubliceerd op 13.02.23
De oorlog in Oekraïne verbruikt grote hoeveelheden munitie en put de voorraden van de NAVO-landen uit. "We moeten de productie opvoeren en in onze productiecapaciteiten investeren", zegt Jens Stoltenberg, de secretaris-generaal van het bondgenootschap.
Door Belga
Gepubliceerd op 13.02.23
-
Voorlopig hebben ze blijkbaar nog voldoende munitie. Dat leidt ik af uit de honderden dode Wagnerianen die je in dit filmpje ziet liggen.

Macron: “Als wij Europeanen vrede willen, moeten we onszelf de middelen geven om dat te bereiken”
'Op de internationale Veiligheidsconferentie in München heeft de Franse president Emmanuel Macron de Europese landen opgeroepen fors te investeren in defensie. "Als wij Europeanen vrede willen, moeten we onszelf de middelen geven om dat te bereiken", zei Macron. Hij zei te hopen dat voor de zomer een ambitieus gezamenlijk investeringsprogramma wordt aangenomen'.
https://www.hln.be/buitenland/macron-al ... ~aac03b8e/
Natuurlijk heeft hij daar een punt maar dan moet men wel eerst een vijand creëren op Europese bodem en wie kan dat het beste?
......Hij die daar op mondiaal vlak een ongekende deskundigheid, knowhow, heeft in opgebouwd. 
'Op de internationale Veiligheidsconferentie in München heeft de Franse president Emmanuel Macron de Europese landen opgeroepen fors te investeren in defensie. "Als wij Europeanen vrede willen, moeten we onszelf de middelen geven om dat te bereiken", zei Macron. Hij zei te hopen dat voor de zomer een ambitieus gezamenlijk investeringsprogramma wordt aangenomen'.
https://www.hln.be/buitenland/macron-al ... ~aac03b8e/
Natuurlijk heeft hij daar een punt maar dan moet men wel eerst een vijand creëren op Europese bodem en wie kan dat het beste?