frits1955 schreef: ↑21 apr 2023, 16:35
Volgens mij moesten ze dat al veel eerder hebben gezien, maar ... de oppositie - al dan niet in het parlement - heeft haar werk niet goed gedaan.
Volgens mij weet jij van toeten noch blazen. Probeer nu eens te snappen dat de PVDA pas met de verkiezingen van...2014 in het federale parlement kwam
Ik heb duidelijk aangegeven dat ik weet dat de pvda toen nog niet in het parlement zat. En is dat een reden om geen oppositie te kunnen voeren? Hoegenaamd niet. Hoe dikwijls is Peter Mertens - niet verkozen toen - op TV in duidingsprogramma's komen uitleggen dat er volgens hem bepaalde zaken die de meerderheid geregeld had, niet in orde waren? Is dat geen oppositie voeren misschien?
De oppositie heeft als taak om aan de bevolking te laten zien waarom sommige regeringsbeslissingen ongunstig zijn voor de bevolking.
Die rol kon de pvda volop spelen, ook zonder in het parlement te zetelen. Dringt dat niet tot je door????
Als vakbonden betogen tegen een regering, is dat dan geen oppositie voeren? Wanneer zij aan de bevolking uitleggen waarom de rechten van de werknemers in het gedrang komen wegens beslissingen van de regering, dan is dat oppositie voeren.
Ik kan zo nog wel even doorgaan maar als je het nu nog niet snapt, dan zal het met meer bewijsmateriaal ook niet lukken.
Zij waren dus helemaal geen "oppositie" toen dat pensioenclubje zijn ding deed in een achterafkamertje.
De bullshitmeter sloeg helemaal in het rood bij het lezen van dit pareltje.
Zulke zaken worden niet beslist in een achterafkamertje. Er is openbaarheid van bestuur en dergelijke beslissingen vallen daaronder.
Ik ben het helemaal eens dat het uitkeren van dergelijke 'bonussen' een schandalige praktijk was en ik heb ook al geschreven dat de pvda dat goed heeft naar buiten gebracht.
Ik hekel enkel de schijnheiligheid om de anderen te verwijten dat ze er niks over gezegd hebben. Die anderen beweren dat het een spreekwoordelijke komma was waarnaar nauwelijks of niet werd gekeken.
De pvda (en ook andere oppositiepartijen zoals het VB) hebben hun rol niet gespeeld zoals het hoort. Wegens de openbaarheid van bestuur
hádden ze het moeten zien.