In de Vier Seizoenen reeks 30 Lente 2023
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Dank voor de wensen wat de ader betreft
Het is gelukt na heel wat afspannen en afkloppen
collega kwam kijken en ze wou niet overnemen
maar 't is gelukt in de elleboogplooi en dokter
heeft er 2 tubetjes uitgekregen, dat was een heel succes
nadien bleef het bloeden, als het niet meer nodig is
Maar ik kan er weer voor 3 maanden tegen
Nu nog een berg medicatie gaan halen en een spray voor de keel
want ik heb al een paar dagen een opgezwollen keel en
bijna geen stem, weinig of niet geslapen, ggrrrr
Geniet van 't zonnetje en denk er aan dat er toch nog een koude wind is
Groetjes allen en tot morgen
Het is gelukt na heel wat afspannen en afkloppen
collega kwam kijken en ze wou niet overnemen
maar 't is gelukt in de elleboogplooi en dokter
heeft er 2 tubetjes uitgekregen, dat was een heel succes
nadien bleef het bloeden, als het niet meer nodig is
Maar ik kan er weer voor 3 maanden tegen
Nu nog een berg medicatie gaan halen en een spray voor de keel
want ik heb al een paar dagen een opgezwollen keel en
bijna geen stem, weinig of niet geslapen, ggrrrr
Geniet van 't zonnetje en denk er aan dat er toch nog een koude wind is
Groetjes allen en tot morgen
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Gisteren laatst en nu eerst, 't is stil hier...
Goede morgen allen, 't is weeral vrijdag
de weken vliegen voorbij, hier een stralende zon
maar een koude noorderwind, uit de wind is het fijn
Ben al naar de apotheek gewandeld en natuurlijk
was er weer iets niet beschikbaar en kan ik straks of
volgende week nog eens teruggaan, gggrrr
Allen een fijne vrijdag, geniet van een mooi weekend!!
Goede morgen allen, 't is weeral vrijdag
de weken vliegen voorbij, hier een stralende zon
maar een koude noorderwind, uit de wind is het fijn
Ben al naar de apotheek gewandeld en natuurlijk
was er weer iets niet beschikbaar en kan ik straks of
volgende week nog eens teruggaan, gggrrr
Allen een fijne vrijdag, geniet van een mooi weekend!!
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Een tip oma-C: bel eerst eens naar de apotheek of ze alles in huis hebben.
Zo doe ik dat voor mijn oogdruppels.
Dat heeft ze niet courant in huis, dat weet ik.
Verder was het me weer niet gegund vanmorgen van gewoon op te staan als ik wakker werd.
Om 7:19uur inbraakalarm voordeur.
Was die niet goed in het slot geklikt gisteren.
Had ik dat niet opgemerkt als ik het alarm aanzette.
Ik lees in de geschiedenis dat het magneetcontact onderbroken was.
Zo moe was ik.
Vandaag de gordijnen van de living aan de beurt.
Foei, wat waren die vuil...
Tot mijn grote vreugde gisteren op één dag de gordijnen van de slaapkamer gewassen, gestreken en opnieuw opgehangen. Dat is een hele klus dat laatste. Overgordijnen wegen meer dan een voiletje.
Hopelijk geraak ik vandaag ook in één keer van de klus vanaf.
Dat gaat in schuifjes hier, maar het lukt toch nog.
Gelukkig heb ik geen fijne gordijntjes.
Met vroeger een roker in huis had ik die verbannen.
Zo we weten weeral wat doen vandaag.
Geniet van de zonnige dag vandaag!
Zo doe ik dat voor mijn oogdruppels.
Dat heeft ze niet courant in huis, dat weet ik.
Verder was het me weer niet gegund vanmorgen van gewoon op te staan als ik wakker werd.
Om 7:19uur inbraakalarm voordeur.
Was die niet goed in het slot geklikt gisteren.
Had ik dat niet opgemerkt als ik het alarm aanzette.
Ik lees in de geschiedenis dat het magneetcontact onderbroken was.
Zo moe was ik.
Vandaag de gordijnen van de living aan de beurt.
Foei, wat waren die vuil...
Tot mijn grote vreugde gisteren op één dag de gordijnen van de slaapkamer gewassen, gestreken en opnieuw opgehangen. Dat is een hele klus dat laatste. Overgordijnen wegen meer dan een voiletje.
Hopelijk geraak ik vandaag ook in één keer van de klus vanaf.
Dat gaat in schuifjes hier, maar het lukt toch nog.
Gelukkig heb ik geen fijne gordijntjes.
Met vroeger een roker in huis had ik die verbannen.
Zo we weten weeral wat doen vandaag.
Geniet van de zonnige dag vandaag!
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Oef.... terug thuis..... van een tijd aan zee.
Het is goed geweest, we weten wanneer we moeten stoppen....
Ons appartement aan zee is 'verkocht' , nog enkel 'schrijven' bij notaris.
We hebben kennis gemaakt met de koper en het lijkt OK, epc toestanden enz aanvragen......
Het is genoeg geweest voor ons : dit jaar komen we al 33 jaar naar de kust, in ons 'stulpje' , maar met manlief lukt het niet meer op deze manier, hij heeft meer ruimte en zo nodig, vandaar.....
Er dient zich wel wat anders aan, geen nood....
Dat 'leegmaken' was weer een 'belevenis' op zich. De meubels bleven staan, dat was onze eis, maar ja de koper had ook zijn meubels natuurlijk....
Dat hij ermee doet wat hij wil. Het is, geloof ik, een jongman. Hij had zijn opgzeg gekregen op zijn appartement
Het is goed geweest, we weten wanneer we moeten stoppen....
Ons appartement aan zee is 'verkocht' , nog enkel 'schrijven' bij notaris.
We hebben kennis gemaakt met de koper en het lijkt OK, epc toestanden enz aanvragen......
Het is genoeg geweest voor ons : dit jaar komen we al 33 jaar naar de kust, in ons 'stulpje' , maar met manlief lukt het niet meer op deze manier, hij heeft meer ruimte en zo nodig, vandaar.....
Er dient zich wel wat anders aan, geen nood....
Dat 'leegmaken' was weer een 'belevenis' op zich. De meubels bleven staan, dat was onze eis, maar ja de koper had ook zijn meubels natuurlijk....
Dat hij ermee doet wat hij wil. Het is, geloof ik, een jongman. Hij had zijn opgzeg gekregen op zijn appartement
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
en oeps.... het bericht is weg !!!
Geeft niet, heb mijn zeggen gedaan, ben terug, en dat is goed.
Moet wel nog veeeeel bijlezen, aan zee is geen internet en mijn data is altijd 'op'.....
Groetjes aan iedereen en Hopelijk niet te veel zieken...
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle sloten passen.....
Geeft niet, heb mijn zeggen gedaan, ben terug, en dat is goed.
Moet wel nog veeeeel bijlezen, aan zee is geen internet en mijn data is altijd 'op'.....
Groetjes aan iedereen en Hopelijk niet te veel zieken...
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle sloten passen.....
-
Je bericht gelezen.
Jullie hebben een verstandige keuze gemaakt.
Het moet nog plezierig zijn ook hé.
Het is tegenwoordig alleen al een opgave om er met de wagen te geraken.
Mijn zus die altijd ao graag en nog altijd goed rijdt doet het ook niet graag meer.
Die zou de trein nemen.
Dat zie ik dan weer niet zitten met bagage.
Moest ik een studio of zo daar hebben dan misschien wel.
Je kan er veel laten liggen aan linnengoed en zo.
Droge voeding kan ook altijd aanwezig zijn.
Ik ga nog wat verder gordijnen ophangen.
Jullie hebben een verstandige keuze gemaakt.
Het moet nog plezierig zijn ook hé.
Het is tegenwoordig alleen al een opgave om er met de wagen te geraken.
Mijn zus die altijd ao graag en nog altijd goed rijdt doet het ook niet graag meer.
Die zou de trein nemen.
Dat zie ik dan weer niet zitten met bagage.
Moest ik een studio of zo daar hebben dan misschien wel.
Je kan er veel laten liggen aan linnengoed en zo.
Droge voeding kan ook altijd aanwezig zijn.
Ik ga nog wat verder gordijnen ophangen.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes!
Het belooft een stralende dag te worden met hopelijk niet al te veel wind. Buren V waren gistereavond al aan het BBQ-en.
en die doen dat bij het minste straaltje zon. toen ik gedaan met gisteren mijn bericht hier neer te pennen zei ik tegen ventje: blijf jij thuis? ik verwacht nog 2 pakjes? hij verbaasd. toen zei ik dat ik naar de markt ging zonder hem! als ik alleen naar de markt wilde gaan, dan deed ik dat maar.Eerste halte: het bloemenkraam. Boeketje freesia's. 7 euro. het zijn gemengde: wit, paars en fushia. toen hij bezig was ze in een papiertje te steken vertelde ik de verkoper dat ik mijn vent al meerder keren naar hier had gestuurd en dat hij telkens met lege handen was thuisgekomen. en altijd met een excuus zei ik. Dus, ging ik verder, ik kom zelf. heb hem wel niet vertelt dat de bloemen eigenlijk voor ons Lilly waren. tweede halte het kraam met schepsnoep van een bekend merk. zakje met beetje van dit, beetje van dat: prijs 7.50 euro. Aan het groenten en fruitkraam was het heel druk. dus ben ik doorgelopen tot waar de tatertrienen stonden bij het artisanale kraampje. die komen niet naar de markt om iets te kopen hoor. neen. puur en alleen roddelen. anijmuis gekocht en een babbeltje geslagen. over advocaat en de alsmaar duurder prijzen. en dan tegen wind in naar huis. lopende neus en slijmen omdat ik geen zakdoek kon vastpakken. ik hoorde aan de deur de stofzuiger ik was nog geen 10 min. weg naar de markt of post nl kwam met mijn 2 pakjes. dus daarna kon ventje stofzuigen. buiten op de koer zit alles in bakken en potten en opplooibare bloembakken. die gele struik daar moet ik nog wel op aandringen. er is al een begin aan de bak van de dahlia. een paar bloementjes hebben het niet gehaald maar die van het bloemenkraam verkoopt ook nog plantjes. dus geen probleem. Toen de freesia's in de vaas stonden en op de stoof had Lilly ze eerst niet in het oog. maar dan! eerst er naar kijken. dan proberen van op die stoof te springen. foei, mag niet. na een stuk of 3 pogingen en een boos ventje heeft ze het opgegeven maar niet zonder de nodige protest! Mama had toch gezegd dat dat mijn bloementjes waren? ik mag hier ook nooit iets! ja, Lilly: kijken mag maar aankomen niet! Ik heb ze zonet herschikt naar mijn goesting en er zit ook een rode in. ik denk dat ventje ze pardoes in de vaas heeft geploft na het zakje voeding.
de volgende keer is het een boeketje pioenrozen. ik had gezien dat hij er mee had. volgende keer neem ik ventje mee. kan die na 32 jaar eindelijk weten wat mijn smaak in bloemen is. ( en hij kan alles dragen!) vandaag eten we Hot-dogs met sandwiches van bij de bakker. degene die ventje bij Peter kocht vind ik te zoet. de 31 ste is hij nog open voor de lotto. en dan is het de beurt aan een ander. als er dus wel degelijk overgenomen is. en morgen varkenshaasje. voor maandag weten we het nog niet, hangt af van het weer. Woensdag gaat ventje weer naar zijn moeder. we hebben nog niets gehoord dus geen nieuws= goed nieuws zeker?ik ging gisteren een sms sturen naar schoonzus maar ben het rats vergeten. zoals zij verleden week vergeten was naar het werk te gaan. die is net als ventje een verstrooide professor. ik zie het nog gebeuren dat ze nu maandag ( pinkstermaandag) op haar werk zal staan. dat overleg donderdag voor het huis is er ook niet geweest. zal dan waarschijnlijk wel gebeuren als ik op ventjes verjaardag mijn behandeling krijg. ik hoop voor hen dat ze een kaartje voor hem hebben en een kadootje. Voor mij hoeft het niet meer zonodig. ik blijf wel kaartjes maken voor de verjaardagen van anderen maar als ze niets sturen of een fb bericht is het ook wel. ze hebben het jaren vergeten dus ze kunnen wat mij betreft de boom in. ( ik heb het wel over die schoonfamilie hè niet over jullie) ik heb nog enkele bladeren gekocht bij sunatha en vooral ponsjes. ventje moet nog de doos van het kruidende vat naar boven brengen want alles in die doos is voor boven. hij heeft gezegd dat hij maandag de boven ging doen. we zullen zien. als hij de boven doet dan doe ik het toilet beneden grondig. met GloriX. en een groen sponsje. Boven zou dat ook eens mogen gebeuren. maar dat is voor een andere dag.
Ik ga verder doen. ventje is op en komt naar beneden en ik moet naar mijn moeder bellen.
Fijne dag verder seizoentjes!
Het belooft een stralende dag te worden met hopelijk niet al te veel wind. Buren V waren gistereavond al aan het BBQ-en.
Ik ga verder doen. ventje is op en komt naar beneden en ik moet naar mijn moeder bellen.
Fijne dag verder seizoentjes!
Cats Rule!
-
Mooie zonnige zaterdagmorgen aan iedereen,
alleen de wind blijft moeilijk doen..
Geniet van het mooie weer,
in een hoekje uit de wind is het heerlijk,
maar wel smeren of je verbrandt
Hier is het rustig , ik zit nog steeds met een keelpijn
keel die gezwollen is, ik kan bijna niks eten of drinken
hopelijk doet de medicatie z'n werk, het is lastig
als je weinig lucht krijgt en pijn hebt
Veel sterkte aan alle zieken en zij die ermee
moeten voor zorgen, 't is niet altijd gemakkelijk
Geniet van het lange weekend
alleen de wind blijft moeilijk doen..
Geniet van het mooie weer,
in een hoekje uit de wind is het heerlijk,
maar wel smeren of je verbrandt
Hier is het rustig , ik zit nog steeds met een keelpijn
keel die gezwollen is, ik kan bijna niks eten of drinken
hopelijk doet de medicatie z'n werk, het is lastig
als je weinig lucht krijgt en pijn hebt
Veel sterkte aan alle zieken en zij die ermee
moeten voor zorgen, 't is niet altijd gemakkelijk
Geniet van het lange weekend
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C, oei, nog zo'n felle keelpijn. En je kunt niets eten
De reva gisteren was een beetje te zwaar. Deze nacht had ik overal pijn, kon maar niet in slaap geraken en ben dan rond 05:30H opgestaan en ben onmiddellijk begonnen aan een grote strijk na nog een wasmachine bont ingestoken te hebben en daarna had ik nog een kleine machine witte was. Alles hangt al buiten te drogen op de droogparaplu. En de strijk van donderdag
Morgen de rest van de strijk die nu ophangt. Ondanks dat we met zijn tweeën zijn, heb ik altijd veel was. Matice zijn was beperkt zich tot zijn sjaals die hij steeds draagt en op tijd en stond zijn kussenslopen en plaidjes.
Hij heeft net zijn " snoepontbijt" op en tegenwoordig eet hij ook vrij vlot zijn avondeten op, even hout vasthouden.
Gisteren na de reva was manlief mij met zijn fiets komen halen en hadden we een terrasje gedaan. Mijn HH was dus buiten de strijk reeds gedaan en we zaten daar zalig in het zonnetje. Had eigenlijk zin in een glaasje witte wijn, maar heb het toch maar niet gedaan omdat ik met de fiets was, tenslotte begeef je je ook met de fiets in het ( altijd drukke) verkeer. Stel dat je iets aan de hand krijgt en je een glas alcohol gedronken hebt. Liever niet dan wel.
Morgen BBQ. Matice zijn fietsbuggy kan eindelijk aan manliefs fiets gemonteerd worden. De fietsenwinkel had eerst een verkeerde staaf met koppelstuk besteld. En de juiste was gisteren pas binnen. De technieker heeft het gemonteerd en nu kan de buggy eraan gekoppeld worden. Maar manlief gaat eerst hier in de wijk eens oefenen zonder Matice erin. En als dat vlot gaat, met Matice erin. Hij gaat er wel vlotjes in. Had hem een schokvrij kussen gekocht met antislip, vond dat vrij duur maar het is echt wel een heel comfortabel. En natuurlijk heeft hij al een speeltje erin gelegd en dat moet er in blijven liggen van hem. Als we het eruit halen, neemt hij het vliegensvlug op en legt het terug in de buggy. Zijn keuze is gevallen op een beertje met een pakje aan. Die moet echt overal een stuk speelgoed hebben. Zoals zijn 3 slaapknuffels, durf er niet eentje te vergeten want garantie hoor je dan een korte woef en kun je terug naar beneden de vergeten knuffel bij hem leggen.
MJ, fijn dat jullie appartement zonder moeilijkheden verkocht is, als dat jullie wens was.
Muddy Maddy, bloemetjes voor Lilly
HVT, jij bent dan een serieus werkje bezig, chapeau.
Wilde eend, ik hoop dat alles een beetje goed gaat met jou. Het wordt goed weer, dan kan je weer leuk gaan wandelen als je er zin in hebt.
Mammyretro, hoe is het met het jongste kleinkindje ? Alles oké hoop ik.
Anjelier, denk dat jouw week er bijna opzit met de Ukjes. Hopelijk was het niet te vermoeiend voor jou.
De bloemetjes staan echt mooi in de tuin en het tuinhuis is versierd met 4 potten hanggeraniums. Heel mooi, al zeg ik het zelf.
Zo, ik was dan wel heel vroeg op en bezig, maar zit hier nog altijd in pyjama. Ga dadelijk mijn haren wassen en badje nemen. Bad- en slaapkamer opruimen en daar even stofzuigen. Weet al wat ik ga aandoen. Dat is al veel. Moet trouwens om 12:00H bij de manicure zijn. Dus ik ga doordoen, manlief is al naar de slager.
Ik hoop dat ik niemand vergeten ben, als dat zo is , was dat zeer zeker niet mijn bedoeling.
Liefs en een dikke knuffel aan jullie allemaal en geniet van het zonnetje.
-
Hier alles OKE, nog even orde op zaken te stellen...
Sinksen, jaarmarkt, van alles 'op til'.
Da.t gaat wel over, zeker ?!
Dames, hou jullie 'kloek'.....
Sorry voor het ego berichtje, wou even goede dag komen zeggen.....
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende....
.
Sinksen, jaarmarkt, van alles 'op til'.
Da.t gaat wel over, zeker ?!
Dames, hou jullie 'kloek'.....
Sorry voor het ego berichtje, wou even goede dag komen zeggen.....
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende....
.
-
Dag iedereen,
Poes is gisteravond in goede orde afgeleverd.
De kinderen vertrokken daarna nog naar Frankrijk.
Zonder te weten waar en of ze slaapplaats zouden hebben.
Vandaag zouden ze aankomen op hun plaats van bestemming.
Ik zal maar blij zijn als ze heel terug thuis komen de vijfde.
De oudste zoon is ook al op avontuur.
Naar Italië is die.
Een lange en zeer gevarieerde vakantie.
Wat cultuur, wat stappen, wat strandvakantie.
Allerminst saai.
Hier gaat de gordijnenwas verder.
Vandaag de blauwe kamer aan de beurt.
De eerste hangt al buiten.
De volgende steken in.
Nu eerst nog de moeilijke klus klaren om de laatste van de living op te hangen.
Oma-C ook al keelpijn.
De keelontstekingen zijn goedkoop me dunkt.
Ik hoor nog van mensen met last.
De wind blijft koud:NNO
Dat is de windrichting waarbij we vroeger de centrale kachel in het appartement niet aankregen.
Die was nog kolen gestookt.
Volgens de buurvrouw was de valwind aan de spoorweg de oorzaak.
Enfin, het was maar ne weet en we deden er het onze mee.
Alweer meer dan vijftig jaar geleden.
Die kachel was een bakbeest van een stoof die het appartement verwarmde met warme lucht die door roosters in het plafond kwam. We hebben daar nooit kou gehad, maar moesten wel om de zoveel tijd opnieuw schilderen.
Veel stof en as bracht dat mee. En leren stoken, want we kwamen allebei vanuit een huis met centrale verwarming. Een ton kolen verstookten we per jaar. Met de kolenkit buiten de kolen gaan opscheppen , koud in de winter...
Zoek de zonzij zonder wind en profiteer van het goede weer.
Poes is gisteravond in goede orde afgeleverd.
De kinderen vertrokken daarna nog naar Frankrijk.
Zonder te weten waar en of ze slaapplaats zouden hebben.
Vandaag zouden ze aankomen op hun plaats van bestemming.
Ik zal maar blij zijn als ze heel terug thuis komen de vijfde.
De oudste zoon is ook al op avontuur.
Naar Italië is die.
Een lange en zeer gevarieerde vakantie.
Wat cultuur, wat stappen, wat strandvakantie.
Allerminst saai.
Hier gaat de gordijnenwas verder.
Vandaag de blauwe kamer aan de beurt.
De eerste hangt al buiten.
De volgende steken in.
Nu eerst nog de moeilijke klus klaren om de laatste van de living op te hangen.
Oma-C ook al keelpijn.
De keelontstekingen zijn goedkoop me dunkt.
Ik hoor nog van mensen met last.
De wind blijft koud:NNO
Dat is de windrichting waarbij we vroeger de centrale kachel in het appartement niet aankregen.
Die was nog kolen gestookt.
Volgens de buurvrouw was de valwind aan de spoorweg de oorzaak.
Enfin, het was maar ne weet en we deden er het onze mee.
Alweer meer dan vijftig jaar geleden.
Die kachel was een bakbeest van een stoof die het appartement verwarmde met warme lucht die door roosters in het plafond kwam. We hebben daar nooit kou gehad, maar moesten wel om de zoveel tijd opnieuw schilderen.
Veel stof en as bracht dat mee. En leren stoken, want we kwamen allebei vanuit een huis met centrale verwarming. Een ton kolen verstookten we per jaar. Met de kolenkit buiten de kolen gaan opscheppen , koud in de winter...
Zoek de zonzij zonder wind en profiteer van het goede weer.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Even komen goeiedag zeggen ..
Oma C : veel beterschap ! Jammer dat je nu zo'n keelpijn hebt . Hopelijk heb je keeltabletten die de pijn wat verzachten . Honing zal jij niet mogen gebruiken , vrees ik .
Clive : pijn na de reva : echt niet makkelijk . ik hoop dat de oefeningen je kunnen helpen .
MJ : fijn je hier terug te zien . Hopelijk gaat het redelijk met de gezondheid .
Bekske : ook veel moed !
en HVT : een zwaar werk , die gordijnen en ze terug ophangen zeker .
Aan alle seizoentjes : een goed weekend ! zo vergeet ik niet niemand .
Beterschap aan allen die pijn hebben .
Oma C : veel beterschap ! Jammer dat je nu zo'n keelpijn hebt . Hopelijk heb je keeltabletten die de pijn wat verzachten . Honing zal jij niet mogen gebruiken , vrees ik .
Clive : pijn na de reva : echt niet makkelijk . ik hoop dat de oefeningen je kunnen helpen .
MJ : fijn je hier terug te zien . Hopelijk gaat het redelijk met de gezondheid .
Bekske : ook veel moed !
en HVT : een zwaar werk , die gordijnen en ze terug ophangen zeker .
Aan alle seizoentjes : een goed weekend ! zo vergeet ik niet niemand .
Beterschap aan allen die pijn hebben .
-
efkes een goede pinkstermorgen komen zeggen
Geniet van de zon we zijn dankbaar voor elk straaltje
Maak er een fijne dag van en hou het veilig!
Ik ga terug naar mijn bedje, heb geen oog
toegedaan vannacht , proberen wat in te halen na 3 nachten
Geniet van de zon we zijn dankbaar voor elk straaltje
Maak er een fijne dag van en hou het veilig!
Ik ga terug naar mijn bedje, heb geen oog
toegedaan vannacht , proberen wat in te halen na 3 nachten
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Gisteren zijn de Hot-dogs warm en ik open de zak met sanwiches: Rond! een WTF moment want ik heb nog nooit geweten dat ze ronde sandwishes maken. enfin ze waren niet te zoet. maar bij ventje lagen ze natuurlijk op zijn maag. Hij heeft dan zijn maagmedicatie genomen maar om 01.30 was die naar de wc geweest en die bleef maar weg. het bleef maar op zijn maag liggen. en Lilly had een standje gehad, niet alleen voor het alweer! proberen aan die vaas bloemen te geraken. dan begon ze een beetje Gimly te pesten die op mijn zitplaats in de zetel was gaan liggen. Ze is erg jaloers, ons Lilly. dus heeft ventje ze alle twee "naar bed" gestuurd! Gimly moet waarschijnlijk gedacht hebben: arme ik: zij steekt hier van alles uit en ik wordt ook gestraft.Ventje had er effe genoeg van. vanmorgen terwijl de juffrouw nog op mijn voeteind lag, kwam hij uit de living als ik van de trap kwam. hij heeft een aaitje gekregen en ik vroeg of hij beneden braaf geweest was. er lag niets dus hij is braaf geweest. hij heeft weer last van haarballen en overgeven. Hij wil niet naar buiten-buiten dus laat ik hem dan maar in de gang. kan hij daar gaan liggen ipv hier op de fleece. straks hier eens rondlopen met de wetjet dan ruikt alles weer fris. eerst met de gewone swiffer voor het haar. De wetjet is ook iets dat lilly intresseert. zij kijkt dan met grote ogen naar die twee straaltjes die eruit komen. ik weet nu niet of we nog van die doeken hebben voor eronder, anders een dubbelgevouwen microvezeldoekje en het werkt ook. ik zal nadien wel weer last hebben van mijn rechterhand en pols. ik voelde het vanmorgen ook en de laatste tijd steeds tintelende handen en handen die 'slapen'. dat zal ook wel overgaan zeker? anders voor alle zekerheid weer eens intapen voor ik aan dat klusje begin. vandaag varkenshaasje en niet op de BBQ want nog te veel en koude lucht. buren hadden gisteren ook volk over de vloer. ze zaten op hun terras te babbelen en iets te drinken en het was al leutig zei ventje die binnenkwam van de bloemen water te geven. ik denk dat hij een klein beetje jaloers was want zij hebben boven een windscherm rond om rond. hij moet dan ook maar een windscherm kopen als hij buiten wil zitten. maar de tv kan niet mee naar buiten. dus das al minpunt 2. Daar waar de lavendel vroeger stond staat nu leeg en hij zoekt iets decoratief om daar te zetten. ja, maar wat? Geen idee. zal eens gaan neuzen op H&C. ik kan daar maar moeilijk een standbeeld zetten zoals in 'the sims'. ik ga waarschijnlijk voor iets gaan met LED verlichting; misschien een tuindiertje. maar dan wel redelijk groot. ik zal wel zien. Lilly is vanmorgen na een knuffelsessie van haar tussen onze hoofden in slaap gevallen. toen ik wakker werd lag ze weer aan mijn voeteind. ik kon dan toch niet meer slapen en ben dus opgestaan. vanmorgen om 7 u was ze daar ook een het leek erop buiten dat er geen zon zou zijn. Daarop heb ik me nog eens gedraaid. vandaag geen fuet maar kaasblokjes van mosterdkaas. ik zou ook eens de gebrandde chorizo willen proberen. die wordt geleverd met een vuurschaal en vuurwater. hun apertiefpakket met pikante worsten en sambal kaas heb ik al geprobeerd. en ze zijn poerdroog als ze geleverd worden. de sambalkaas was zelfs belegen. Toch wel erg jammer dat alles zo rap op is. het hammetje dat ik los gekocht had ( de houder en mes heb ik al) heeft weer veel te veel vet. er is nog een stuk van 3.5 cm over en ik denk dat ik ventje ga vragen de helemaal op te snijden. Hij kan daar meer kracht achter zetten dan ik. mijn electrisch mes uit de jaren 70 is al jaren kapot. en mijn moeder wil de charcuteriesnijder niet meegeven. je kon daar ook brood mee snijden. mijn vader kocht dat allemaal in de krefel. Aldie en Ldl bestonden toen nog niet. LCAction heeft nu ook een webshop maar je kan er alleen artikelen bestellen die zij erin zetten dus geen ander materiaal zoals kaarsen, make-up, snoep en olieën. ik denk dat dat wel in een latere fase komt. De gelovigen worden verzocht om naar de kerk te gaan. de zon zit in mijn raam dus kan ik de Baron niet bespieden. er is altijd 1 iemand die het gezien heeft en dat is meestal ik. Dus ben ik hier niet alleen postpunt maar ook een soort burgerwacht. allen kan ik geen patrouilles lopen. er lopen hier wel wijkwerkers rond voor verkeerd geparkeerde auto's. vrijdag ging er een de boek op ( ze maken foto's met tijdstempel) dus die audi gaat binnenkort een zandje in de bus hebben. Ben eens benieuwd hoe het gaat zijn met de markt als de kermis hier staat voor 1 week. nu ik niet meer met de muntjes kan spelen of ik moet mijn barkruk meehebben ( stel je dat eens voor!) proberen we ieder jaar de punten die we hebben in te wisselen maar er is zelden iets bij dat wij willen en de rage van het moment daar doen wij niet aan mee. het schietkraam van Bjorn en Linda heeft soms wel dingen die nuttig kunnen zijn. zoals de keramische messenset van verleden jaar. ( alle punten zijn al afgebroken.) ik heb nu twee broodmessen. het pizzames is wel nuttiger dan dat rollertje. dat rollertje werkt aan geen kanten. spijtig dat de scharensliep niet meer langskomt. helena: Poes op bezoek? je zal de aanwezigheid wel kunnen gebruiken. MJ: appartement verkocht? en zo vlug? dat is chance hebben. die meubelen die je laat staan kan die jongeman wel kwijt aan een of ander of opkoper of die geeft ze aan de kringloop winkel. Die hebben bijna van alles nodig. Onze kapstok rek komt ook van de kringloopwinkel en die had ik in het oog toen ventje die 2 vriendinnen en moeder naar de kringloop aan de kruispoort moest voeren. hij is er dan de maandag om geweest. pastte net in ons Tuutje. 20 euro heb ik daar voor betaald. is in gietijzer met veel frulletjes. Boven ligt zijn kepie en twee reserve sjakossen. er moeten 2 mantels in de oranje zak. voering van de rode is helemaal gescheurd. en de boucle is niet meer in de mode en past me niet langer. Straks om 10 uur de afwas van gisteren doen en de aperitief voor het varkenshaasje in de frigo zetten. maar eerst moet het afdruiprek leeg. en de pot van de hot-dogs moet ook uitgewassen worden. dat is een zwarte en schoonmoeder zei in de tijd dat dit niet lang ging meegaan. en kijk, we hebben ze nog allemaal. als ik saus maak in het steelpannetje durft er wel iets aanbranden. dat is meestal zo met de kaassaus. Geen tonijn voor de katten vandaag. ze lijken het beu gegeten te zijn. Vinny was een echte tunajunkie. ik moest het niet eens in een potje scheppen. uit het blik was ook goed.
Ik ga een beetje verder doen. veel sterkte aan Oma C en de anderen die het nodig hebben.
Fijne dag verder!
Gisteren zijn de Hot-dogs warm en ik open de zak met sanwiches: Rond! een WTF moment want ik heb nog nooit geweten dat ze ronde sandwishes maken. enfin ze waren niet te zoet. maar bij ventje lagen ze natuurlijk op zijn maag. Hij heeft dan zijn maagmedicatie genomen maar om 01.30 was die naar de wc geweest en die bleef maar weg. het bleef maar op zijn maag liggen. en Lilly had een standje gehad, niet alleen voor het alweer! proberen aan die vaas bloemen te geraken. dan begon ze een beetje Gimly te pesten die op mijn zitplaats in de zetel was gaan liggen. Ze is erg jaloers, ons Lilly. dus heeft ventje ze alle twee "naar bed" gestuurd! Gimly moet waarschijnlijk gedacht hebben: arme ik: zij steekt hier van alles uit en ik wordt ook gestraft.Ventje had er effe genoeg van. vanmorgen terwijl de juffrouw nog op mijn voeteind lag, kwam hij uit de living als ik van de trap kwam. hij heeft een aaitje gekregen en ik vroeg of hij beneden braaf geweest was. er lag niets dus hij is braaf geweest. hij heeft weer last van haarballen en overgeven. Hij wil niet naar buiten-buiten dus laat ik hem dan maar in de gang. kan hij daar gaan liggen ipv hier op de fleece. straks hier eens rondlopen met de wetjet dan ruikt alles weer fris. eerst met de gewone swiffer voor het haar. De wetjet is ook iets dat lilly intresseert. zij kijkt dan met grote ogen naar die twee straaltjes die eruit komen. ik weet nu niet of we nog van die doeken hebben voor eronder, anders een dubbelgevouwen microvezeldoekje en het werkt ook. ik zal nadien wel weer last hebben van mijn rechterhand en pols. ik voelde het vanmorgen ook en de laatste tijd steeds tintelende handen en handen die 'slapen'. dat zal ook wel overgaan zeker? anders voor alle zekerheid weer eens intapen voor ik aan dat klusje begin. vandaag varkenshaasje en niet op de BBQ want nog te veel en koude lucht. buren hadden gisteren ook volk over de vloer. ze zaten op hun terras te babbelen en iets te drinken en het was al leutig zei ventje die binnenkwam van de bloemen water te geven. ik denk dat hij een klein beetje jaloers was want zij hebben boven een windscherm rond om rond. hij moet dan ook maar een windscherm kopen als hij buiten wil zitten. maar de tv kan niet mee naar buiten. dus das al minpunt 2. Daar waar de lavendel vroeger stond staat nu leeg en hij zoekt iets decoratief om daar te zetten. ja, maar wat? Geen idee. zal eens gaan neuzen op H&C. ik kan daar maar moeilijk een standbeeld zetten zoals in 'the sims'. ik ga waarschijnlijk voor iets gaan met LED verlichting; misschien een tuindiertje. maar dan wel redelijk groot. ik zal wel zien. Lilly is vanmorgen na een knuffelsessie van haar tussen onze hoofden in slaap gevallen. toen ik wakker werd lag ze weer aan mijn voeteind. ik kon dan toch niet meer slapen en ben dus opgestaan. vanmorgen om 7 u was ze daar ook een het leek erop buiten dat er geen zon zou zijn. Daarop heb ik me nog eens gedraaid. vandaag geen fuet maar kaasblokjes van mosterdkaas. ik zou ook eens de gebrandde chorizo willen proberen. die wordt geleverd met een vuurschaal en vuurwater. hun apertiefpakket met pikante worsten en sambal kaas heb ik al geprobeerd. en ze zijn poerdroog als ze geleverd worden. de sambalkaas was zelfs belegen. Toch wel erg jammer dat alles zo rap op is. het hammetje dat ik los gekocht had ( de houder en mes heb ik al) heeft weer veel te veel vet. er is nog een stuk van 3.5 cm over en ik denk dat ik ventje ga vragen de helemaal op te snijden. Hij kan daar meer kracht achter zetten dan ik. mijn electrisch mes uit de jaren 70 is al jaren kapot. en mijn moeder wil de charcuteriesnijder niet meegeven. je kon daar ook brood mee snijden. mijn vader kocht dat allemaal in de krefel. Aldie en Ldl bestonden toen nog niet. LCAction heeft nu ook een webshop maar je kan er alleen artikelen bestellen die zij erin zetten dus geen ander materiaal zoals kaarsen, make-up, snoep en olieën. ik denk dat dat wel in een latere fase komt. De gelovigen worden verzocht om naar de kerk te gaan. de zon zit in mijn raam dus kan ik de Baron niet bespieden. er is altijd 1 iemand die het gezien heeft en dat is meestal ik. Dus ben ik hier niet alleen postpunt maar ook een soort burgerwacht. allen kan ik geen patrouilles lopen. er lopen hier wel wijkwerkers rond voor verkeerd geparkeerde auto's. vrijdag ging er een de boek op ( ze maken foto's met tijdstempel) dus die audi gaat binnenkort een zandje in de bus hebben. Ben eens benieuwd hoe het gaat zijn met de markt als de kermis hier staat voor 1 week. nu ik niet meer met de muntjes kan spelen of ik moet mijn barkruk meehebben ( stel je dat eens voor!) proberen we ieder jaar de punten die we hebben in te wisselen maar er is zelden iets bij dat wij willen en de rage van het moment daar doen wij niet aan mee. het schietkraam van Bjorn en Linda heeft soms wel dingen die nuttig kunnen zijn. zoals de keramische messenset van verleden jaar. ( alle punten zijn al afgebroken.) ik heb nu twee broodmessen. het pizzames is wel nuttiger dan dat rollertje. dat rollertje werkt aan geen kanten. spijtig dat de scharensliep niet meer langskomt. helena: Poes op bezoek? je zal de aanwezigheid wel kunnen gebruiken. MJ: appartement verkocht? en zo vlug? dat is chance hebben. die meubelen die je laat staan kan die jongeman wel kwijt aan een of ander of opkoper of die geeft ze aan de kringloop winkel. Die hebben bijna van alles nodig. Onze kapstok rek komt ook van de kringloopwinkel en die had ik in het oog toen ventje die 2 vriendinnen en moeder naar de kringloop aan de kruispoort moest voeren. hij is er dan de maandag om geweest. pastte net in ons Tuutje. 20 euro heb ik daar voor betaald. is in gietijzer met veel frulletjes. Boven ligt zijn kepie en twee reserve sjakossen. er moeten 2 mantels in de oranje zak. voering van de rode is helemaal gescheurd. en de boucle is niet meer in de mode en past me niet langer. Straks om 10 uur de afwas van gisteren doen en de aperitief voor het varkenshaasje in de frigo zetten. maar eerst moet het afdruiprek leeg. en de pot van de hot-dogs moet ook uitgewassen worden. dat is een zwarte en schoonmoeder zei in de tijd dat dit niet lang ging meegaan. en kijk, we hebben ze nog allemaal. als ik saus maak in het steelpannetje durft er wel iets aanbranden. dat is meestal zo met de kaassaus. Geen tonijn voor de katten vandaag. ze lijken het beu gegeten te zijn. Vinny was een echte tunajunkie. ik moest het niet eens in een potje scheppen. uit het blik was ook goed.
Ik ga een beetje verder doen. veel sterkte aan Oma C en de anderen die het nodig hebben.
Fijne dag verder!
Cats Rule!
-
Nog vier gordijnen en dan ben ik er door.
Vandaag nog een pand ophangen.
Morgen de rest wassen.
Of misschien straks nog een afhalen.
Nu was het genoeg geweest.
Als ik begin te bibberen in mijn benen kan ik maar beter van het laddertje af stappen.
Ondertussen toch nog een gewoon wasje gedaan en de vorige was opgeplooid.
Oma-C dat klinkt niet fameus.
Slaap maar lekker bij.
Ik ga hier vooreerst nog niet van honger omkomen.
Gisteren gaf de jonge buurvrouw een bbq.
Ze had veel te veel voorzien en ze vroeg ik wat wou hebben voor vandaag.
Tja, ik kan wel twee dagen verder, vrees ik.
Poes jeunt zich hier best.
Ze heeft mijn zeteltje ingepalmd.
Geniet allemaal nog van het goede weer!
Vandaag nog een pand ophangen.
Morgen de rest wassen.
Of misschien straks nog een afhalen.
Nu was het genoeg geweest.
Als ik begin te bibberen in mijn benen kan ik maar beter van het laddertje af stappen.
Ondertussen toch nog een gewoon wasje gedaan en de vorige was opgeplooid.
Oma-C dat klinkt niet fameus.
Slaap maar lekker bij.
Ik ga hier vooreerst nog niet van honger omkomen.
Gisteren gaf de jonge buurvrouw een bbq.
Ze had veel te veel voorzien en ze vroeg ik wat wou hebben voor vandaag.
Tja, ik kan wel twee dagen verder, vrees ik.
Poes jeunt zich hier best.
Ze heeft mijn zeteltje ingepalmd.
Geniet allemaal nog van het goede weer!