TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955

13 jun 2023, 20:38

Maar het legt hem blijkbaar geen windeieren
Daar heb je helemaal gelijk in. Het is zoals Figaretto hierboven aanhaalde - als je zo'n figuur als Trump gerechterlijk gaat vervolgen kan die zich wellustig wentelen in zijn eigen martelaarschap en elke dag opnieuw winnen aan populariteit door zich tot slachtoffer uit te roepen van een democratische heksenjacht.
Dat zo'n Trump op de 4 jaar dat hij president was meer dan 30.000 pertinente leugens ( ongeveer 21 per dag) rondgestrooid heeft telt dus niet mee in de zienswijze van vele miljoenen. En dat is allemaal terug te voeren tot figuren zoals Trump, Berlusconi etc. die van politiek bedrijven een farce gemaakt hebben tot meerdere eer en glorie van zichzelf en hun zakenimperium. Des te harder zulke figuren brallen op social media , des te populairder worden ze.

Dicksy

13 jun 2023, 20:48

Daar heb je helemaal gelijk in. Het is zoals Figaretto hierboven aanhaalde - als je zo'n figuur als Trump gerechterlijk gaat vervolgen kan die zich wellustig wentelen in zijn eigen martelaarschap en elke dag opnieuw winnen aan populariteit door zich tot slachtoffer uit te roepen van een democratische heksenjacht.
Dat zo'n Trump op de 4 jaar dat hij president was meer dan 30.000 pertinente leugens ( ongeveer 21 per dag) rondgestrooid heeft telt dus niet mee in de zienswijze van vele miljoenen. En dat is allemaal terug te voeren tot figuren zoals Trump, Berlusconi etc. die van politiek bedrijven een farce gemaakt hebben tot meerdere eer en glorie van zichzelf en hun zakenimperium. Des te harder zulke figuren brallen op social media , des te populairder worden ze.
Dat niet alleen. Ook politiekers en juristen (D + R) stellen zich vragen of het geen aanslag is op het juridisch apparaat en of dit eigenlijk het juridisch apparaat allemaal ten goede komt.
En ik geef Wanton gelijk als hij de terechte vraag stelt: "Ik zeg niet dat Trump onschuldig is, maar waarom werden die drie anderen nooit aangeklaagd voor eenzelfde fout?"
Ook figaretto heeft, als onderdeel van de vele redenen naar het zoeken naar een antwoord op het waarom, gelijk als hij schrijft: "Dat komt omdat Trump tot een rechts-conservatieve partij behoort en zijn rivalen eerder in de linkse hoek te zoeken zijn."

sibarita

13 jun 2023, 22:44

While shopping at Costco, this lady was stopped repeatedly, because so many people wanted to take a picture of her!!!

image.png
image.png (488 KiB) 964 keer bekeken

:D
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

frits1955

14 jun 2023, 10:43

Ha, het probleem is opgelost. Volgens Trump zaten in de tientallen door de FBI in beslag genomen dozen vooral "T-shirts en schoenen". Vervolgens liet de rechtse "Wall Street Journal" Trump keihard vallen.

E.T.

02 aug 2023, 18:04

Trump zal voor de rechter moeten verschijnen op 3 augustus in Washington.
Hij wordt aangeklaagd voor samenzwering en voor zijn rol bij de mogelijke poging tot het beïnvloeden van de verkiezingsuitslag in 2020 en de bestorming van het Capitool op 6 januari 2021.
Maximum straf? 20 jaar :P

Fazal

02 aug 2023, 19:12

Echt niet te geloven! En dat kan allemaal in Amerika???

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... b038&ei=61

Dicksy

02 aug 2023, 22:19

In 1920 kon dat al.

Hobo

03 aug 2023, 09:33

Mieke Vogels zei lang geleden
Eerst bla bla en dan pas boem boem

Bij olijke Donald is het vaak bij bla bla gebleven
Maar niet volgens "Stormy Daniels"...
Hoewel Trump dat dan weer ontkent.

Ps.: Ik was slechts 5 weken op rondreis in het westen van de US.
Maar soms lijken nogal wat Amerikanen een beetje onvolwassen.

Tom WAES toonde recent op TV zo'n bizar gedrag bij een aantal Amerikanen
in dunbevolkte staten grenzend aan Canada.
Daar waren ze berucht om hun wapenbezit en heel wat van die zonderlingen wantrouwden de Staat.

Hobo

03 aug 2023, 16:45

Spijts het al even geleden is...
"Het Watergate" schandaal waar NIXON zich aan verbrandde
lijkt me slappe kost, vergeleken bij de arrogante houding van TRUMP.

H.

RyanR

19 aug 2023, 20:05

Tja, het Amerikaanse kiessysteem zit raar in elkaar. Zowel Democraten als Republikeinen zijn altijd in staat geweest om het aantal kiezers te manipuleren. Kiezers moeten zich registreren, maar sommigen worden geweigerd. Zo'n republikein als Pence heeft zich daar nogal aan bezondigd.
De democraten neigen ertoe om de wat armere kiezers voor zich te winnen. De republikeinen proberen die armen zo veel mogelijk te dwarsbomen.
Verder heb je na de verkiezingen ook nog eens de kiesmannen, die in feite een knap ondemocratische variatie in het systeem zijn.
Eerlijk gezegd heb ik echt geen voorkeur voor zowel Trump als Biden. Ze zijn beiden even rampzalig.

RyanR

19 aug 2023, 20:07

sibarita schreef:
13 jun 2023, 22:44
While shopping at Costco, this lady was stopped repeatedly, because so many people wanted to take a picture of her!!!

image.png

:D
Kletskoek. De enige natie die genaaid is door Biden is de Oekraïne.

Hobo

20 aug 2023, 16:44

MISSCHIEN zijn we dan in België met dat koningshuis nog beter af dan met een president :!: :?:

E.T.

20 aug 2023, 19:56

Daar moet je niet aan twijfelen, we vinden nog niet snel geen eerste minister.

Lijkt mij ook het probleem van een onafhankelijk Vlaanderen. Wie wordt daar PRESIDENT???

Wil.

20 aug 2023, 21:18

E.T. schreef:
20 aug 2023, 19:56
Daar moet je niet aan twijfelen, we vinden nog niet snel geen eerste minister.
???? ... nog niet snel geen .... ????
Lijkt mij ook het probleem van een onafhankelijk Vlaanderen. Wie wordt daar PRESIDENT???
De minister-president, zeker?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

RyanR

21 aug 2023, 04:01

Nee. president Geubels lijkt me wel een kans hebben :)