Wat maakt het uit, dood is dood, en het was de Amerikanen en AT&T vooral om het koper te doen.
Stelletje piraten.
Stelletje piraten.
Hoe wil je de website zien?
Kies je kleuren
Kies de lettergrootte
Je keuze blijft bewaard op deze computer of telefoon. Ze geldt voor de hele website.

De grootte en vorm verschillen van merk tot merk.Paul Siemons schreef: ↑14 aug 2023, 22:48....
Dus een ding als dit ongeveer... laat het nu voor een autobus wat groter zijn...
.....
En dat zal bij die bus ook wel het geval zijn geweest. Batterijen zijn zwaar en daarom plaatst men die onderaan om het zwaartepunt te verlagen. Als ge 300-500 kg batterijen op het dak plaatst , vliegt de wagen of bus uit de bocht en kantelt ... Hier was iets anders aan de hand dan een batterijbrand.Paul Siemons schreef: ↑15 aug 2023, 08:35Fred 1950 schreef:
"Toch merkwaardig dat de batterijen van die bus op het dak liggen ...."
Toch geen enkel probleem met batterijen want en ik citeer:
"Bij electrische wagens is het zelfs niet eens de batterij die vuur vat..."
Hebt gij dat al meegemaakt ? De meeste films tonen dat de brand onderaan en midden van de wagen ontstaat , en dat is het normaal gedoe als het de batterij zelf is die vuur vat. Als de brand vooraan of achteraan ontstaat ( vooraan bij de fossiel BMW's ) is dit nooit de tractiebatterij. En een tractiebatterij op een dak van een bus installeren , dat kan alleen maar door idioten bedacht zijn geweest....Paul Siemons schreef: ↑15 aug 2023, 13:42FRED1950 schreef: "... Hier was iets anders aan de hand dan een batterijbrand."
Een "batterijbrand" ... da's toch niet mogelijk want:
""Bij electrische wagens is het zelfs niet eens de batterij die vuur vat..."
Ik vermoed dat Fred nog nooit een een lithium batterijbrand van dichtbij heeft meegemaakt,
....
Het systeem van verwisselbare batterijpacks was ook al een idee van Renault. Men moest de wagen op een brug rijden , en de batterij werd er dan onderaan naar beneden afgehaald om er een volgeladen exemplaar in de plaats ervan omhoog te liften. Het idee werd nooit verwezelijkt omdat gans die infrastructuur onbetaalbaar is voor garagisten.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 16 aug 2023, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik niet ! Redenen :Paul Siemons schreef: ↑15 aug 2023, 19:23FRED1950 schreef: Hebt gij dat al meegemaakt ?
Anders zou ik het hier niet meedelen!
Een 3S Lipo 11,4 volt 2200 mah ( gebruikt in modelbouw)
die bij het laden "spontaan" in brand vloog (waarom heb ik
gissen naar : beschadigd, lader op verkeerd programma,?)
Gelukkig was de laadbeurt buiten bezig en was ik erbij want
moest het binnen zijn geweest was alles mogelijk afgebrand
geweest!
En ook andere batterijen kunnen gevaarlijk zijn, zelfs een
doodgewone loodbatterij kan ontploffen als een granaat!
Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.