Bluft Poetin?
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Nog enkele jaartjes geduld Fred.....en Gent wordt geannexeerd door Turkije......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Maar ... maar ... wat ik hierbover aanhaalde ( onder @Wil. . ) is toch de toestand van 2014. Wou Poroshenko in 2014 niet onderhandelen toen de rebellen in de Donbas de onafhankelijkheid opeisten ? De "groene mannekes" die de Krim toen onder controle kregen waren ook ten dele burgers die zichzelf hadden bewapend. Het Oekraïns leger ging meteen te keer tegen de rebellen in de Donbas , maar op de Krim waren die blijkbaar niet aanwezig om de "groene mannekes" het zwijgen op te leggen . Er is overleg geweest , bekend als de akkoorden van Minsk I en II. Waarom hielden die niet stand.
En zelfs met akkoorden als Minsk I en II , wil Zelensky niet onderhandelen over 4 zelfstandige republieken in de Donbas. Het antwoord is нет ( njet ) . Over de Krim die vóór 2014 reeds een grote vorm van zelfstandigheid had en die continu streefde naar nog meer autonomie wil Zelensky ook niet praten.
En ja , dat wordt dan een burgeroorlog , enerzijds gesteund door de VS en anderzijds door Rusland. Dergelijke conflicten zijn sinds WO II schering en inslag ( Korea , Vietnam , Syrie , ..... ) , nietwaar.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Dat een "scheve" situatie (oorlog) door wetten wordt verschoond, betekent nog niet dat die situatie ook ethisch verantwoord is. Wat fundi"s van alle aard doen is binnen hun groep ook wettig. Door wat in de 21ste eeuw nu nog gebeurt, mogen veel mensen zich alles behalve "Sapiens" noemen. 
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Het begin van een oorlog is niet altijd iets dat door 2 partijen wordt overeengekomen. Soms krijg je die plots op je bord en dan zijn er 2 uitwegen: je geeft je over en je aanvaardt de dominantie en de regels van degene die ermee gestart is, ofwel stel je je teweer in het besef dat je een slaaf wordt als je het niet doet.
Wat doet een mens dan die gezegend is met de nodig 'sapientia'?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Zijn diplomaten aan het werk zetten. Verklaringen afleggen als: NOOIT MEER OORLOG ?Wil. schreef: ↑03 sep 2023, 10:27Het begin van een oorlog is niet altijd iets dat door 2 partijen wordt overeengekomen. Soms krijg je die plots op je bord en dan zijn er 2 uitwegen: je geeft je over en je aanvaardt de dominantie en de regels van degene die ermee gestart is, ofwel stel je je teweer in het besef dat je een slaaf wordt als je het niet doet.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Nee , dan houdt Wiki me voor de gek ... https://en.wikipedia.org/wiki/Little_gr ... inian_War)
En wat doet een mens dan na een wapenstilstand zoals die van Minsk I en II die niet nageleefd wordt ?Wil. schreef: ↑03 sep 2023, 10:27Het begin van een oorlog is niet altijd iets dat door 2 partijen wordt overeengekomen. Soms krijg je die plots op je bord en dan zijn er 2 uitwegen: je geeft je over en je aanvaardt de dominantie en de regels van degene die ermee gestart is, ofwel stel je je teweer in het besef dat je een slaaf wordt als je het niet doet.
Welke nazi's ? Die van de AZOV milities ?
-
Little green men are masked soldiers of the Russian Federation who appeared during the Russo-Ukrainian War in 2014 carrying weapons and equipment, but wearing unmarked green army uniforms.Fred1950 schreef: ↑03 sep 2023, 11:15Nee , dan houdt Wiki me voor de gek ... https://en.wikipedia.org/wiki/Little_gr ... inian_War)
In April 2015, retired Russian Admiral Igor Kasatonov [ru] said that the "little green men" were members of Russian Spetsnaz special forces units. .

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Kees van der Pijl ~ De tragedie van Oekraïne, Europa als opmarsgebied voor de oorlog tegen Rusland
Op 24 februari 2022 intervenieerde Rusland militair in de burgeroorlog in Oekraïne. In dit boek worden de voorgeschiedenis en het verloop van deze oorlog onderzocht, te beginnen met de breuklijnen in Oekraïne zelf, die doorlopen tot in de oligarchie die zich de rijkdommen van het land toe-eigende.
Voor het Westen was het sterker worden van de miljardairs uit de Donbass, die ook de gasdoorvoer naar de EU controleerden, onaanvaardbaar, zeker nadat Viktor Janoekovitsj in 2010 tot president was gekozen. Twee jaar eerder had George Bush jr. Kiev al het aanbod gedaan om lid van de NAVO te worden, maar pas na de verwijdering van Janoekovitsj werd dit een reële optie.
Voormalig NAVO-commandant Wesley Clark was van mening dat de burgeroorlog die uitbrak na de coup in 2014 de mogelijkheid bood om Rusland en China in Oekraïne aan te pakken. Want de opmars van de door deze twee landen geleide BRICS-groep vormt een directe bedreiging voor de Anglo-Amerikaanse suprematie in de wereld.
De tragedie van Oekraïne is erin gelegen dat de staat door de coup en het besluit om de afvallige provincies met geweld te heroveren, te gronde is gericht. Naar schatting de helft van de inwoners is vertrokken, de economie en infrastructuur, alsmede het leger, zijn geofferd aan de NAVO-politiek. Ook Rusland lijdt onder de oorlog, al hebben de westerse sancties vooral Europa getroffen, zeker na het opblazen van de Nord Stream pijpleidingen door de Verenigde Staten.
Nu de wereld zich in hoog tempo afkeert van de Amerikaanse hegemonie en de dollar, is de EU in een uitzichtloze confrontatie met Rusland beland waaruit een uitweg moeilijk voorstelbaar is geworden.
Het is mij die 24,95 euro waard
Op 24 februari 2022 intervenieerde Rusland militair in de burgeroorlog in Oekraïne. In dit boek worden de voorgeschiedenis en het verloop van deze oorlog onderzocht, te beginnen met de breuklijnen in Oekraïne zelf, die doorlopen tot in de oligarchie die zich de rijkdommen van het land toe-eigende.
Voor het Westen was het sterker worden van de miljardairs uit de Donbass, die ook de gasdoorvoer naar de EU controleerden, onaanvaardbaar, zeker nadat Viktor Janoekovitsj in 2010 tot president was gekozen. Twee jaar eerder had George Bush jr. Kiev al het aanbod gedaan om lid van de NAVO te worden, maar pas na de verwijdering van Janoekovitsj werd dit een reële optie.
Voormalig NAVO-commandant Wesley Clark was van mening dat de burgeroorlog die uitbrak na de coup in 2014 de mogelijkheid bood om Rusland en China in Oekraïne aan te pakken. Want de opmars van de door deze twee landen geleide BRICS-groep vormt een directe bedreiging voor de Anglo-Amerikaanse suprematie in de wereld.
De tragedie van Oekraïne is erin gelegen dat de staat door de coup en het besluit om de afvallige provincies met geweld te heroveren, te gronde is gericht. Naar schatting de helft van de inwoners is vertrokken, de economie en infrastructuur, alsmede het leger, zijn geofferd aan de NAVO-politiek. Ook Rusland lijdt onder de oorlog, al hebben de westerse sancties vooral Europa getroffen, zeker na het opblazen van de Nord Stream pijpleidingen door de Verenigde Staten.
Nu de wereld zich in hoog tempo afkeert van de Amerikaanse hegemonie en de dollar, is de EU in een uitzichtloze confrontatie met Rusland beland waaruit een uitweg moeilijk voorstelbaar is geworden.
Het is mij die 24,95 euro waard
-
Als ik dat goed begrijp ging 'men' ook China in UA aanpakken.Voormalig NAVO-commandant Wesley Clark was van mening dat de burgeroorlog die uitbrak na de coup in 2014 de mogelijkheid bood om Rusland en China in Oekraïne aan te pakken.
Die 'men' wordt dan wellicht de Navo, aangezien een Navo-commandant die uitspraak toegeschoven krijgt??
Waar is de Navo in UA? Waar is China in UA?
Dat is nog eens iets nieuws, zie.

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Wat dragen Jens Stoltenberg zijn commentaren toe aan dit conflict, hij is toch hoofd van de NAVO en de NAVO is niet eens betrokken is dit conflict.
Een andere politieke functie heeft hij niet, dan zou ik het nog kunnen begrijpen, maar hij orakelt altijd als Hoofd van de NAVO.
Zoiets dus.
Een andere politieke functie heeft hij niet, dan zou ik het nog kunnen begrijpen, maar hij orakelt altijd als Hoofd van de NAVO.
NAVO-baas wil meer militaire steun geven aan Oekraïens tegenoffensief
Met oog op de NAVO-top van donderdag, heeft secretaris-generaal Jens Stoltenberg woensdag opgeroepen tot meer militaire steun voor het Oekraïense tegenoffensief. “Onze voorraden worden steeds kleiner. We kunnen zo niet doorgaan”, waarschuwde hij.
Zoiets dus.
-
At your service, Fred:
Other media have published a photo of an unmarked Russian soldier armed with a VSS Vintorez taken as proof of deployment of Russian special forces
(...)
The Russian Federation initially denied that these were Russian military forces, but on 17 April 2014 Russian President Vladimir Putin finally confirmed the presence of the Russian military.[9][10] Furthermore, numerous sources, including Russian state media, have confirmed that the "little green men" were a mix of operatives from the Special Operations Forces and various other Spetsnaz GRU units
Uit The Guardian:
Putin also initially denied the “little green men” present during the annexation of Crimea were Russian soldiers but afterwards admitted they were.

En ik zie nog altijd geen Navo in UA. Dat stond toch in dat knipsel dat jij geplakt hebt? Over Stoltenberg stond niets in dat knipsel. Laat ons bij de zaak blijven.Dicksy schreef: ↑03 sep 2023, 13:54Wat dragen Jens Stoltenberg zijn commentaren toe aan dit conflict, hij is toch hoofd van de NAVO en de NAVO is niet eens betrokken is dit conflict.
Een andere politieke functie heeft hij niet, dan zou ik het nog kunnen begrijpen, maar hij orakelt altijd als Hoofd van de NAVO.![]()
NAVO-baas wil meer militaire steun geven aan Oekraïens tegenoffensief
Met oog op de NAVO-top van donderdag, heeft secretaris-generaal Jens Stoltenberg woensdag opgeroepen tot meer militaire steun voor het Oekraïense tegenoffensief. “Onze voorraden worden steeds kleiner. We kunnen zo niet doorgaan”, waarschuwde hij.
Zoiets dus.
Ook China aanpakken in UA staat nog niet op de dagorde van de Navo, volgens mij. En dat stond óók in die tekst.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.