Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

08 nov 2023, 09:48

Fred1950 schreef:
08 nov 2023, 09:13
zou zo graag
Nederland, Denemarken en Noorwegen geven samen minstens 50 stuks.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

08 nov 2023, 10:40

door Fred1950 » Vandaag, 09:13
Zelensky zou ook zo graag F16 speelgoed cadeau krijgen. :mrgreen:
Ik zou hem die ook onmiddellijk gegeven hebben maar als het dezelfde terreinwinst oplevert als met zijn gekregen tanks dan vrees ik dat het een maat voor niks gaat zijn.

Dicksy

08 nov 2023, 11:16

Is dit het begin van het einde van de oorlog in Oekraïne?

“Ik denk niet dat [de oorlog] een patstelling is”, vertelde de Oekraïense president Volodymyr Zelensky zondag aan NBC News’ Meet the Press.
‘Ze dachten dat ze ons schaakmat zouden zetten, maar’, hield hij vol, ‘dit is niet gebeurd.’ Volgens recente interviews is zijn militaire leiding het daar niet mee eens. Zijn politieke kring denkt dat zijn aandringen een waanvoorstelling is.
Zelenski wordt geconfronteerd met druk, zowel van binnenuit als van buitenaf. De groeiende druk van binnenuit komt van zowel de politieke als de militaire leiding; De groeiende druk van buitenaf komt van de belangrijkste partners van Oekraïne.

De strijd wordt grotendeels in de westerse media uitgevochten. Het meest intiem is dat Zelenski te maken kreeg met kritiek uit zijn politieke kring. Het tijdschrift TIME meldt dat sommige adviseurs van de president zich zorgen zijn gaan maken dat zijn “geloof in de uiteindelijke overwinning van Oekraïne op Rusland . . . “grens[es] aan het messiaanse.” Een van Zelensky’s ‘naaste assistenten’ zei dat Zelensky ‘zichzelf voor de gek houdt’. De assistent klaagde: 'We hebben geen opties meer. We zijn niet aan het winnen. Maar probeer hem dat eens te vertellen.’

Sommige assistenten van Zelensky zeggen dat zijn onverzettelijkheid het vermogen van Oekraïne om zich aan te passen aan de veranderde realiteit op het slagveld belemmert en zijn bang dat onderhandelen over een regeling met Rusland “taboe” blijft.
In navolging van de “naaste Zelensky-assistent” die in TIME werd aangehaald, zei dezelfde bron: “De VS en hun bondgenoten kunnen Oekraïne van wapens voorzien, maar als ze niet over de competente troepen beschikken om ze te gebruiken, levert dat niet veel goeds op. ”
Deze zorgen, zo meldde NBC, hebben ertoe geleid dat Amerikaanse functionarissen privé hebben toegegeven dat “Oekraïne waarschijnlijk slechts tot het einde van het jaar of kort daarna de tijd heeft voordat urgentere discussies over vredesonderhandelingen zouden moeten beginnen.”
Dan blijven er nog maar een paar maanden over. Nu het slagveld zich tegen Oekraïne keert, ondanks Zelenski’s onverzettelijke ‘geloof in de uiteindelijke overwinning van Oekraïne op Rusland’, lijkt de druk op Zelenski zowel van binnenuit als van buitenaf toe te nemen om zich tot het diplomatieke front te wenden en het begin van het einde van de oorlog tegemoet te treden. de oorlog.

https://responsiblestatecraft.org/ukrai ... -russians/

(Ted Snider - 08 November 2023)

Wil.

08 nov 2023, 12:13

UA reduceert een oorlogsbodem tot schroot en dit op 2 km van de Kerch-brug. Dat betekent dat de Russische luchtafweer weinig kan inbrengen tegen de Franse Scalp cruise missiles.

Het schip dat vernield werd heeft al heel wat cruise missiles (Iskander) afgevuurd op de bevolking van UA.
Hoe slaat RU terug? Het bombardeert een museum in Odessa. :roll:
Het centrum van Odessa is allemaal Unesco werelderfgoed.

Fred1950

08 nov 2023, 12:15

We hebben geen opties meer. We zijn niet aan het winnen. Maar probeer hem dat eens te vertellen.’

Zelensky leeft verder in zijn TV serie als presidentje .... Gelukkig is het geen zo'n "brulaap'' als De Wever op zijn verdiep , men had hem anders al vlug gecolloceerd ...

tokkio

08 nov 2023, 16:39

Fred1950 schreef:
08 nov 2023, 12:15
We hebben geen opties meer. We zijn niet aan het winnen. Maar probeer hem dat eens te vertellen.’

Zelensky leeft verder in zijn TV serie als presidentje .... Gelukkig is het geen zo'n "brulaap'' als De Wever op zijn verdiep , men had hem anders al vlug gecolloceerd ...
En Slovakije gaan ook nog wat stokken in de wielen steken.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/11/08 ... -oekraine/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

09 nov 2023, 18:03

De Oekraïners zijn zich hier al goed aan het inburgeren. In Gent is er een illegale sigarettenfabriek ontdekt die door Oekraïners wordt geleid.

voorn

09 nov 2023, 18:31

Fred heeft het weer gepresteerd de halve waarheid te vertellen.
Hij was de door Rusland gesteunde Armeniers vergeten die deel uitmaakten van de bende.

Fred1950

09 nov 2023, 18:56

voorn schreef:
09 nov 2023, 18:31
Fred heeft het weer gepresteerd de halve waarheid te vertellen.
Hij was de door Rusland gesteunde Armeniers vergeten die deel uitmaakten van de bende.
Wat maakt het uit. Alle criminele bendes komen uit Oost-Europa , zijn het geen Albaniërs , dan zijn het Bulgaren of Roma's , en ga zo maar door ... :roll:

E.T.

09 nov 2023, 20:48

Opgelet, geen kwaad woord over de Roma!

Wil.

09 nov 2023, 21:00

Zoals gewoonlijk: zattemanspraat.

RyanR

09 nov 2023, 22:11

Wil. schreef:
08 nov 2023, 09:48
Fred1950 schreef:
08 nov 2023, 09:13
zou zo graag
Nederland, Denemarken en Noorwegen geven samen minstens 50 stuks.
Ach, zo komt Nederland ook nog eens van zijn ouwe meuk af.
Een F16 zonder NAVO gevechtsinformatie paraplu (Awacs) vliegt rond als een kip zonder kop.
Doekje voor het bloeden. Een dooie mus.
Het Oekraïne conflict is ideaal om van ouwe troep af te komen.
Gunstig voor de Amerikaanse oorlogsindustrie, en die Europese lakeien van Amerika strijken ook nog wat smeergeld op. Iedereen blij.

boeffer

10 nov 2023, 00:02

Ik weet niet hoelang het duurt om een bestaand piloot aan te passen aan een F16. Basis zal idem zijn.
Awacs zit ook in Polen, Hongarije, Griekenland, Italië, Noorwegen en Turkije. Iets ernaast zoals UA zal wel gaan denk ik.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Hobo

10 nov 2023, 12:09

Naarmate België nieuwe gevechtsvliegtuigen binnen kreeg.
En de oude gevechtsvliegtuigen zou afdanken, kon Zelenski ze krijgen als steun.

Kwestie van de schroothandel niet te overbelasten.

Ps.: Wie ooit al die tot puin herschapen gebouwen zal vervangen is nu nog niet duidelijk

tokkio

10 nov 2023, 17:58

Fred1950 schreef:
09 nov 2023, 18:03
De Oekraïners zijn zich hier al goed aan het inburgeren. In Gent is er een illegale sigarettenfabriek ontdekt die door Oekraïners wordt geleid.
Op aanraden van Van Den Broeck, wat die Oekraïners,kunnen de prijs van hier niet betalen :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.