Bluft Poetin?
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Door de opkomst van nieuwe technologieën zijn er nu wellicht meer "fake" berichten dan tijdens de voorbije oorlogen, enkel is men als waarnemer nu wel minder op zijn hoede voor bv. propaganda. AI maakt het immers mogelijk dat zelfs de direct betrokkene het verschil tussen echt en fake, niet hoort of ziet.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Ook bovengronds kan men zijn steentje bijdragen Natalja.Oekraïense vrouwen vullen kolenmijnen om het tekort aan personeel op te vangen
Een kolenmijnbedrijf in Oost-Oekraïne verloor meer dan duizend werknemers toen zijn mannen vertrokken om tegen de Russen te vechten.
Het antwoord op het verlammende tekort aan arbeidskrachten was om vrouwen voor het eerst in de geschiedenis ondergronds te laten opereren, waarbij ruim honderd mensen op het aanbod ingingen.
“Ik heb deze baan aangenomen omdat de oorlog begon en er geen andere banen waren”, zegt de 22-jarige Krystyna, die vijf maanden als technicus in de mijn heeft gewerkt.
Vrouwen mochten voorheen geen ondergronds werk doen door de overheid, die het werk fysiek te veeleisend achtte, een beleid dat al sinds het Sovjettijdperk werd gevoerd.
DTEK, de eigenaar van de mijn en het grootste particuliere energiebedrijf van Oekraïne, zegt dat bijna 3.000 van de in totaal 20.000 mijnwerkers aan het vechten zijn.
Van de 1.000 mijnwerkers in deze mijn en de nabijgelegen zusteronderneming die ten strijde trokken, zijn er 42 gedood.
(SkyNews: 22/11/2023 - 10.42)
Dicksy 11 nov 2023, 18:03
Oekraïense mannen die de dienstplicht ontlopen schuilen in Nederland
De volwassen Oekraïense mannen die in Nederlandse opvangcentra zitten, zorgen op sommige plekken voor gefronste wenkbrauwen. "Als iedereen vlucht, kunnen we ons net zo goed overgeven aan Rusland", zegt de gevluchte Natalja. Zij zit in een opvang in Huizen, samen met elf Oekraïense mannen die in de dienstplichtige leeftijd vallen. Nieuwsuur vroeg hen om een reactie, maar die wilden ze niet geven. Ook de Oekraïense Anna verbaast zich over de mannen in de Huizer opvang. Haar eigen vriend zit nog wel in het thuisland. "Het beste dat hij voor ons kon doen, was naar het front gaan om te vechten en ons land te verdedigen."
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Voorbeeldig achter gordijnen met rode lampjes .....
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Vroeger waren er ook zeer veel koppelbazen. Als ge die werkmannen hoort spreken versta ik daar niks van. Ons kent ons zal een goed systeem zijn in .be.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Ik neem aan dat hun "integratie" nog niet is voltrokken, wel dat ze mogelijk erg hun best doen om zo weinig mogelijk af te wijjken van onze culturele gebruiken. De culturele afstand tussen hen als Oost-Europeanen en ons is immers niet onoverbrugbaar groot. Het zijn ook vooral vrouwen (moeders) en die zijn meestal veel soepeler om zich aan te passen. (als ze dat mogen)
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Zeiden onze ouders vroeger ook niet wees braaf of zwarte piet steekt u in zijne zak.Oekraïense inlichtingendienst schetst huiveringwekkend beeld van Poetins plannen: “Invasie van Oekraïne is nog maar het begin”
Het hoofd van de buitenlandse inlichtingendienst van Oekraïne, Oleksandr Lytvynenko, heeft een beeld geschetst van Poetins toekomstplannen. Daarbij is de invasie van Oekraïne nog maar de eerste stap. Rusland zal ook Moldavië en de Baltische staten in het vizier nemen en conflicten aanwakkeren in het Midden-Oosten, Afrika en de Balkan. Dit zijn de vier prioriteiten van het Kremlin.
https://www.hln.be/buitenland/oekraiens ... ~a674dbc6/
M.a.w. Blijf ons steunen want dit staat u te wachten. De afbrokkelende steun voor Kiev begint blijkbaar door te dringen.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Niks aan de hand:

Er ontbreken natuurlijk nog een paar wapenfeiten: Georgië en de full scale oorlog in Oekraïne.
Maar maak jullie vooral geen zorgen: RU streeft naar vrede.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
Putin zou best ook Xi wantrouwen.
Want de Chinezen hebben ooit een stuk Siberië in hun bezit gehad,
dat ze vroeg of laat willen (terug)pakken
Uiteindelijk hebben die brave Chinezen TIBET ook onder de voet gelopen.
(Er zat vermoedelijk Uranium in de bodem!?)
Want de Chinezen hebben ooit een stuk Siberië in hun bezit gehad,
dat ze vroeg of laat willen (terug)pakken
Uiteindelijk hebben die brave Chinezen TIBET ook onder de voet gelopen.
(Er zat vermoedelijk Uranium in de bodem!?)
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ze hebben Tibet "gekocht". De Chineese inwijkellingen in Tibet hebben er ook voor meer welvaart gezorgd , en daar is de doorsnee Tibetaan zelfs dankbaar voor. Alleen de monniken hebben een probleem met die "cultuurbarbaarse" Chinezen.