Allez de kogel is door de kerk:
Vergiftiging van vrouw van Oekraïense spionagechef was waarschijnlijk ‘poging tot haar leven door Rusland’
De Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken heeft gezegd dat hij gelooft dat de vergiftiging van de vrouw van de chef van de inlichtingendienst van het land een "poging op haar leven" door Rusland was.
Marianna Budanova, de vrouw van Kyrylo Budanov, werd gediagnosticeerd met een vergiftiging door zware metalen en werd gisteren in het ziekenhuis behandeld.
In reactie op dat nieuws in Brussel zei minister van Buitenlandse Zaken Dmytro Kuleba: "Het is logisch om aan te nemen dat het een poging was, het is een aanslag op haar leven, omdat we weten dat Rusland eerder had geprobeerd Boedanov zelf te vermoorden."
Hij voegde eraan toe: "Het is dus logisch om dat aan te nemen, maar ik heb meer informatie nodig om hierover een volledig oordeel te kunnen vellen."
Het is nog niet duidelijk of het gif in plaats daarvan voor de heer Budanov bedoeld was.
Eerder dit jaar zei de woordvoerder van de Oekraïense spionagedienst dat Budanov tien moordpogingen van de Russische staatsveiligheidsdienst had overleefd.
Eerder had de heer Budanov de lokale media ook verteld dat zijn vrouw bij hem in zijn kantoor woont, wat erop zou kunnen wijzen dat hij het beoogde doelwit van de vergiftiging was.
Rusland heeft nog niet gereageerd op de vergiftigingsclaim.
(SkyNews - 29/11/2023 - 14.58 uur.
Als dit zo is dan weet ik dat Oekraïne met een immens groot probleem zit. Blijft nog de vraag waar ze die vergiftiging dan opgelopen heeft gezien ook medewerkers van haar dezelfde symptomen vertoonden.
Interne oppositie/machtsstrijd binnen de militaire inlichtingendiensten is dus onbestaande als oorzaak in Oekraïne.
Als men dan de verklaringen in het achterhoofd houdt van Valerij Zaloezjnyj, de opperbevelhebber van de Oekraïense strijdkrachten, over de situatie aan het front en de daarop volgende welles/nietes woordenwisseling aan de top van Oekraïne kan ik alleen maar besluiten dat men een externe zondebok nodig heeft om de interne strubbelingen te verdoezelen.
Wordt zeker vervolgd.