Werewoef,
De EU die hun beloften van 1 miljoen granaten niet kunnen waarmaken, de VS die niet overeenkomen ivm de steun. De meeste Westerse landen die hun steun niet kunnen blijven volhouden, enz……
Ik las vorige week een artikel dat al die miljarden militaire steun de VS zelfs niet verlaten. Er wordt materiaal geleverd wat ze in stock hebben en dat geld wordt gebruikt om de wapenindustrie in de verschillende Amerikaanse staten te ondersteunen om het in stand houden van de werkgelegenheid. Investeringen die anders niet zouden gedaan worden zonder deze oorlog, en gebruikt wordt om het nieuwste materiaal aan te kopen dat niet naar Oekraïne zal gebracht worden.
En dat NAVO-gedoe….. dat ze alles geven wat ze hebben en als ze toch zo een bang zijn dat Rusland gaat nadenken om Europa aan te vallen dan moet de NAVO geen drie jaar wachten en het zekere voor het onzekere nemen en boots on the ground zetten in Oekraïne en een massale aanval inzetten op Rusland van alle NAVO-landen. Wat houdt hen tegen, beter nu dan wachten wat over drie jaar dan toch gaat komen?
Stel u eens de vraag, of zoek het eens op, wie dat van die drie jaar gelanceerd heeft. Ik laat mij niet zot maken noch door de Westerse propaganda noch door de Russische. De steun voor de oorlog is aan het slabakken, misschien een voorlopig dipje wie weet, maar voor nu zit het voor Oekraïne niet mee. Net zoals hun tegenoffensief begonnen in juni een complete catastrofe is.
Die miljarden/miljoenen militaire steun geeft de waarde weer van het materieel materiaal dat ze leveren uit hun stocks en de werkelijke geldelijke steun die vrijgemaakt worden wordt geïnvesteerd in eigen land. Waarom geen F-35 naar Oekraïne bijvoorbeeld maar F-16's die op hun laatste benen lopen. Of andere moderne gevechtsvliegtuigen die de VS in gebruik heeft. De opleiding van Oekraïense piloten die ze aan die F-16's besteden kunnen ze toch evengoed in die moderne gevechtsvliegen steken.
Zo denk ik er over.