Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Hobo

08 dec 2023, 09:53

Dicksy schreef:
07 dec 2023, 18:04
Olietanker AVENCA varend onder Liberiaanse vlag.
image.png
De huidige ligplaats van deze olietanker is Norfolk in de VS:
image.png
En nu komt het:
image.png
Wat doet of deed deze olietanker in de Russische havenstad Novorossiysk? Olie inladen voor zijn volgende halte in Turkije of Turkije gebruiken voor het omzeilen van het olie-embargo ? :roll: :roll:
De Turkse Erdogan speelt al langer een dubbelzinnige rol.
In 2023 eiste Turkije nog het lidmaatschap van de EU op
alvorens akkoord te gaan met het lidmaatschap
van Zweden bij de Nato!?

socrates

08 dec 2023, 10:19

Blijkbaar wil Poetin, kost wat kost, een stuk van het Europese continent heroveren, zo lang hij zelf de ultieme beslissingen mag nemen zal dat niet veranderen. De oorlog in het Midden Oosten is koren op zijn molen want daardoor moet de VS op twee fronten middelen inzetten. Voor de VS lijkt het er wel op dat de overwinning van Israël een prioritaire doelstelling is.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

08 dec 2023, 10:33

socrates schreef:
08 dec 2023, 10:19
Blijkbaar wil Poetin, kost wat kost, een stuk van het Europese continent heroveren
Hoe vaak heb ik al gepost dat Poetin het Grote Russische Rijk wil herstellen?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

08 dec 2023, 10:38

Blabla fantasie ! :lol:

Dicksy

08 dec 2023, 11:19

Het is al genoeg geplaatst geweest dat dat riedeltje over een groot Russisch rijk een mythe is. De steun van de bevolking in Europese landen is niet meer wat ze was toen Rusland Oekraïne binnenviel in 2022. Dit riedeltje wordt te pas en onpas bovengehaald wanneer de westerse bevolking begint te morren wat het hen kost, en nog zal kosten, aan inboeten van welvaart en energieprijzen.
Ook Zelensky haalt dat riedeltje terug boven nu de VS nog geen nieuw steunpakket heeft goedgekeurd voor Oekraïne.
John J. Mearsheimer: “Dat Poetin heel Oekraïne wou veroveren is een mythe”

Professor internationale betrekkingen aan de University of Chicago John J. Mearsheimer behoort in de VS tot de mainstream, maar onderscheidt zich door zijn realistische kijk op de wereldmachten. Die handelen volgens hem niet vanuit edele principes. Hij stelt dat het nonsens is dat Russisch president Poetin heel Oekraïne wil veroveren. Hij wil een neutraal Oekraïne, niet meer, niet minder.
Poetin beseft heel goed dat dat zijn militaire mogelijkheden enkel beperkt zijn tot Oekraïne en zal geen NAVO-land aanvallen. Zo slim zal hij wel zijn want dan is het hek van de dam.

Wil.

08 dec 2023, 11:58

riedeltje... riedeltje ... riedeltje ... : het plaatje blijft hangen.

Deze man doceert politieke wetenschappen aan de univ in Moskou.
Hij spreekt op de RU staatstv, dus met goedkeuring van Poetin:

Afbeelding

Dicksy

08 dec 2023, 12:36

Strategische belangen op economisch vlak? :roll:

Dicksy

08 dec 2023, 16:30

Analyse: Poetins binnenlandse steun 'geen nepmeerderheid'

Onze Moskou-correspondent Diana Magnay heeft het nieuws rond de kandidatuur van Vladimir Poetin bij de presidentsverkiezingen van volgend jaar besproken.
Ze zegt dat de zorgvuldig gechoreografeerde aankondiging niet onverwacht was - en "het zal geen verrassing zijn als hij wint".
Ze zegt echter dat een van de belangrijkste vragen bij de verkiezingen de opkomst en de omvang van zijn meerderheid zou zijn.
Er wordt aangenomen dat ongeveer 80% van de bevolking Poetin steunt.
Ze voegt eraan toe: “Dit is geen nepmeerderheid.

"Als je door dit land gaat, geloven grote aantallen mensen de propaganda van het Kremlin, ze geloven dat Vladimir Poetin de enige man is die Rusland nu kan leiden en ze zullen bij de verkiezingen op hem stemmen."
(SkyNews - 0/12/2023 - 14.44 uur)

Waarom dringen de VS aan bij Zelensky om verkiezingen te houden. Heel het land (en daar buiten) staat achter Zelensky als de man om Oekraïne te leiden in zijn strijd tegen Rusland. Waarom weigert Zelensky dan halsstarrig om verkiezingen te houden of is alles toch niet zoals het lijkt? :roll:

werewoef

08 dec 2023, 22:40

Tav Dicksy

Die oudgeneraal, in de tv uitzending van de afspraak enkele dagen geleden, sprak toch andere taal , hoor . Hij voorziet dat RU binnen drie jaar ernstig gaat nadenken om Europa aan te vallen .Tis ook niet moeilijk te bevatten, hé . Poetin wil terug als tsjaar naar het tsarendom . Hopelijk laat de Navo zich niet in slaap wiegen . :!:
Op de LCI tv sprak men dat de Aziatitische landen de migratie gaan gebruiken als wapen, om Europa te verzwakken .

werewoef
AMEN en AUM

Dicksy

08 dec 2023, 23:22

Werewoef,

De EU die hun beloften van 1 miljoen granaten niet kunnen waarmaken, de VS die niet overeenkomen ivm de steun. De meeste Westerse landen die hun steun niet kunnen blijven volhouden, enz……

Ik las vorige week een artikel dat al die miljarden militaire steun de VS zelfs niet verlaten. Er wordt materiaal geleverd wat ze in stock hebben en dat geld wordt gebruikt om de wapenindustrie in de verschillende Amerikaanse staten te ondersteunen om het in stand houden van de werkgelegenheid. Investeringen die anders niet zouden gedaan worden zonder deze oorlog, en gebruikt wordt om het nieuwste materiaal aan te kopen dat niet naar Oekraïne zal gebracht worden.

En dat NAVO-gedoe….. dat ze alles geven wat ze hebben en als ze toch zo een bang zijn dat Rusland gaat nadenken om Europa aan te vallen dan moet de NAVO geen drie jaar wachten en het zekere voor het onzekere nemen en boots on the ground zetten in Oekraïne en een massale aanval inzetten op Rusland van alle NAVO-landen. Wat houdt hen tegen, beter nu dan wachten wat over drie jaar dan toch gaat komen?
Stel u eens de vraag, of zoek het eens op, wie dat van die drie jaar gelanceerd heeft. Ik laat mij niet zot maken noch door de Westerse propaganda noch door de Russische. De steun voor de oorlog is aan het slabakken, misschien een voorlopig dipje wie weet, maar voor nu zit het voor Oekraïne niet mee. Net zoals hun tegenoffensief begonnen in juni een complete catastrofe is.

Die miljarden/miljoenen militaire steun geeft de waarde weer van het materieel materiaal dat ze leveren uit hun stocks en de werkelijke geldelijke steun die vrijgemaakt worden wordt geïnvesteerd in eigen land. Waarom geen F-35 naar Oekraïne bijvoorbeeld maar F-16's die op hun laatste benen lopen. Of andere moderne gevechtsvliegtuigen die de VS in gebruik heeft. De opleiding van Oekraïense piloten die ze aan die F-16's besteden kunnen ze toch evengoed in die moderne gevechtsvliegen steken. :roll:

Zo denk ik er over.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 09 dec 2023, 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

09 dec 2023, 09:11

en een massale aanval inzetten op Rusland van alle NAVO-landen
De Navo is een verdedigend bondgenootschap. Het heeft Rusland nog nooit aangevallen.
De Russische uitleg dat het bedreigd wordt door de Navo houdt dan ook geen steek.

Dicksy

09 dec 2023, 09:23

De Navo is een verdedigend bondgenootschap. Het heeft Rusland nog nooit aangevallen.
De Russische uitleg dat het bedreigd wordt door de Navo houdt dan ook geen steek.
De NAVO als NAVO is een lege doos zonder de VS en zal ook nooit door Rusland aangevallen worden wat men de mensen ook probeert wijs te maken met hun Tsarisme van Poetin en over drie jaar zal Poetin er ernstig aan gaan denken (W-)Europa aan te vallen. Godsamme toch, waar blijven ze het halen.

Wil.

09 dec 2023, 09:31

Dicksy schreef:
09 dec 2023, 09:23
De NAVO als NAVO is een lege doos zonder de VS
Ja, maar per toeval zit de VS ook bij in die doos, dus ...
en zal ook nooit door Rusland aangevallen worden wat men de mensen ook probeert wijs te maken
Heb jij een glazen bol? Hoe komt het dat jij de toekomst kent?

Dicksy

09 dec 2023, 09:44

en zal ook nooit door Rusland aangevallen worden wat men de mensen ook probeert wijs te maken
Heb jij een glazen bol? Hoe komt het dat jij de toekomst kent?
Niet beginnen zeveren Wil.

Laat Polen, Estland en Litouwen Rusland aanvallen als afzonderlijke landen, dus niet in NAVO-verband of onder NAVO-mandaat want ieder land doet toch wat zijzelf willen niet :roll: Het zou Rusland de legitimiteit geven om zich te verdedigen tegen deze landen. Maar nee, want dan treedt Art 5 in werking want er wordt een NAVO-Land aangevallen. Dus waarom steekt Polen, Estland of Litouwen het vuur niet aan het lont om datgene te bewerkstelligen wat ik hierboven schreef:

en een massale aanval inzetten op Rusland van alle NAVO-landen

Wil.

09 dec 2023, 09:48

Als ik je aanspreek op je eigen stellingen, dan is het "niet beginnen zeveren" :roll:

Je gaat vervolgens verder in je fantasiewereld en je wil Polen en co. Rusland laten aanvallen.
Niemand wil Rusland aanvallen. Rusland valt wel andere landen aan die gewoon zelf willen bepalen waar ze naartoe willen.