Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

socrates

12 dec 2023, 09:26

Dat zijn vege tekenen, in een verliezende club ontstaan makkelijk interne strubbelingen. :idea:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Dicksy

12 dec 2023, 10:50

door socrates » Vandaag, 09:26
door Hobo » Vandaag, 08:34
In het NIEUWS (gisteren) was te horen en/of te zien,
dat de steun voor "Zelensky" afbrokkelt en
er zelfs intern met de militairen problemen opduiken. :!: :?:
Dat zijn vege tekenen, in een verliezende club ontstaan makkelijk interne strubbelingen. :idea:

Daar waar Zelensky nog de volle steun van zijn bevolking genoot na de Russische inval in 2022 brokkelt deze ook af bij de eigen bevolking, het probleem is niet alleen interne strubbelingen met de militairen. Waarom zou de VS er anders op aandringen (al meermaals laten verstaan) dat er verkiezingen moeten gehouden worden volgend jaar in Oekraïne. Wil men Zelensky op een democratische manier dumpen?

Fred1950

12 dec 2023, 13:02

Dicksy schreef:
..... Wil men Zelensky op een democratische manier dumpen?

En als het niet democratisch kan , dan op de manier zoals het in 2014 er aan toe ging .... :lol: We sturen dan Filip De Winter op de barricades ( die is hier sowieso niet meer van nut :mrgreen: ).

Dicksy

12 dec 2023, 15:40

Nieuwe Poolse premier eist 'volledige mobilisatie' van het Westen achter Oekraïne

De nieuwe Poolse premier Donald Tusk heeft Oekraïne geen twijfel laten bestaan ​​over zijn gevoelens over de oorlog, door te zeggen dat hij “volledige mobilisatie” van het Westen zal eisen.

De betrekkingen tussen de twee buurlanden leken de afgelopen maanden enigszins te verslechteren tijdens een gespannen verkiezingscampagne.

Er was in september een verbod op de invoer van Oekraïens graan, in een poging van de Partij voor Recht en Rechtvaardigheid om boeren aan de kant te krijgen. De nu verslagen premier Mateusz Morawiecki ging vervolgens verder en kondigde aan dat Polen de wapenlevering aan Oekraïne zou beëindigen en zich zou concentreren op binnenlandse herbewapening. De opmerkingen werden later ingetrokken, maar zouden in Kiev met bezorgdheid zijn bekeken, te midden van de geruchten over de mogelijkheid van oorlogsmoeheid in het Westen.

Nu heeft de heer Tusk stappen ondernomen om de steun van zijn land voor de oorlogsinspanningen opnieuw te bevestigen door te tweeten: “We zullen de volledige mobilisatie van het Westen eisen om Oekraïne te helpen.

“Ik kan niet meer luisteren naar politici die zeggen dat ze de situatie in #Oekraïne beu zijn. Een aanval op Oekraïne is een aanval op ons allemaal.”

Volledige mobilisatie van het Westen? :roll: Onze smartphonegeneratie zal het graag horen en zeker zij met de dubbele nationaliteit. :lol:

socrates

12 dec 2023, 15:55

Fred1950 schreef:
12 dec 2023, 13:02
Dicksy schreef:
..... Wil men Zelensky op een democratische manier dumpen?

En als het niet democratisch kan , dan op de manier zoals het in 2014 er aan toe ging .... :lol: We sturen dan Filip De Winter op de barricades ( die is hier sowieso niet meer van nut :mrgreen: ).
Wie zou er het meeste belang bij hebben om Zelensky te "verdampen" ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

12 dec 2023, 15:59

Zonder twijfel Poetin!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio

12 dec 2023, 18:06

Volledige mobilisatie van het Westen? :roll: Onze smartphonegeneratie zal het graag horen en zeker zij met de dubbele nationaliteit. :lol:
Of het ijzeren gordijn houd stand....
https://www.tijd.be/opinie/commentaar/n ... 58601.html
Of er komt een steeds grotere dreiging.....dus mobilisatie.....
https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~a9a64281/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Dicksy

13 dec 2023, 11:09

image.png
image.png (8.96 KiB) 331 keer bekeken

Wil.

13 dec 2023, 11:24

De Taiwanezen zijn gewaarschuwd.

frits1955

13 dec 2023, 12:03

Wie zou er het meeste belang bij hebben om Zelensky te "verdampen" ?
In Oekraïne zelf? Zonder twijfel de zeer populaire burgemeester van Kiev: gewezen wereldkampioen boksen Vitaly Klitsjko. Het is geen toeval dat Zelensky probeert de aangekondigde verkiezingen in 2024 te annuleren.

Fred1950

13 dec 2023, 21:35

Oud kolonel Housen beweert in Terzake dat men "de rode lijn" gaat overschrijden. Tot nu toe mochten de Oekraïners ( theoretisch ) geen doelen in Rusland zelf aanvallen , vanaf nu gaat men militaire infrastructuur in Rusland zelf gaan aanvallen en zich minder op de grondoorlog focussen. "Uiteraard" gaan alleen maar Oekraïners die job uitvoeren , maar met VS oorlogsmateriaal. Denk jullie er het uwe over ....
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 13 dec 2023, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.

boeffer

13 dec 2023, 22:02

Die Rus zit vol zwart geld waar velen baat bij hebben. Zolang die geld pompt zal't ne goeie zijn.
Daarbij heb je de gewone rus en rijke rus: https://pnws.be/oorlog-of-niet-rijke-ru ... e%20Russen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Dicksy

13 dec 2023, 22:20

door Fred1950 » 37 minuten geleden
Oud kolonel Housen beweert in Terzake dat men "de rode lijn" gaat overschrijden. Tot nu toe mochten de Oekraïners ( theoretisch ) geen doelen in Rusland zelf aanvallen , vanaf nu gaat men militaire infrastructuur in Rusland zelf gaan aanvallen en zich minder op de grondoorlog focussen. "Uiteraard" gaan alleen maar Oekraïners die job uitvoeren , maar met VS oorlogsmateriaal. Denk jullie er het uwe over ....

Daar is al eerder vandaag een artikel over verschenen van Britse analisten. Oud nieuws dus.

’Het zal worden gesponnen als een aanval op Rusland en kan zeer ernstige gevolgen hebben in termen van een Russische reactie.

Dit is de reden waarom westerse landen in de eerste plaats zo voorzichtig zijn geweest met het leveren van langeafstandsraketten die doelen in Rusland zouden kunnen raken en het gebruik van elk wapensysteem in Rusland waarvan aantoonbaar kan worden bewezen dat het van westerse oorsprong is.
Poetin beweert al dat hij verwikkeld is in een oorlog tegen de NAVO.
Als NAVO-wapens doelen beginnen te raken, niet alleen op de Krim, maar in Rusland zelf, wordt zijn verhaal geboren en zou hij kunnen reageren door zich op NAVO-landen te richten’.

En een NAVO-land aanvallen denk ik niet, eerder Kiev met de grond gelijk maken.

Fred1950

13 dec 2023, 23:59

Housen sprak wel in de huidige en toekomstige tijd , dus iets dat nog moet komen. Het is toch al overduidelijk dat dit een NAVO tegen Rusland oorlog is , en dat de Oekraïners die klus moeten klaren. Rusland kan als vergelding nog gerust met tapijt bombardementen starten zoals de VS en Engeland dat destijds ook deden boven Duitsland ( en Vietnam ) ....

Wil.

14 dec 2023, 00:06

Het BUK-systeem waarmee de Russen het passagiersvliegtuig vlucht MH-17 hebben neergeschoten, zit ook in het arsenaal van de Oekraïners.
Als Poetin van hetzelfde laken een pak wil, dan stuurt hij zijn duurste bommenwerpers.