Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Hobo

16 jan 2024, 08:47

Hitler verkocht een 1.000-jarig rijk...
Blijkbaar fout gelopen...!?

Wil.

16 jan 2024, 09:44

Ja, maar hij heeft de rest van de beschaafde wereld serieus wat last berokkend.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates

16 jan 2024, 10:10

Wat meerdere VS presidenten niet gedaan kregen, zou Poetin dan toch, zij het ongewild, bereiken: de meeste West-Europese landen gaan hun bewapening updaten en hun bijdrage aan de NAVO opdrijven, sommige zelfs tot boven de 2% BNP-norm. Misschien is het voor speculanten nog niet te laat om meer te gaan beleggen in wapenfabrieksaandelen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

16 jan 2024, 10:28

Niet alleen voor speculanten. Ook voor jou, socrates. Sommigen denken dat het onethisch is om hun geld te beleggen in wapenfabrikanten. Wanneer ze materiaal leveren om het eigen hachje te redden, denken de meesten daar anders over.

socrates

16 jan 2024, 10:32

Wil. schreef:
16 jan 2024, 10:28
Niet alleen voor speculanten. Ook voor jou, socrates. Sommigen denken dat het onethisch is om hun geld te beleggen in wapenfabrikanten. Wanneer ze materiaal leveren om het eigen hachje te redden, denken de meesten daar anders over.
Pro en Contra wapenproductie en vrije wapendracht (cfr. VS) en het al dan niet ethisch zijn daarvan, verdient hier een eigen "draadje". Daarover doorbomen zou ons te ver off-topic voeren.

Dicksy

16 jan 2024, 10:54

De Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken waarschuwt dat 'de tijd dringt' om een ​​financieringsovereenkomst voor hulp goed te keuren

“Als we geen wapens meer hebben, zullen we met schoppen vechten”, vertelde Kuleba aan ABC News.

"Zelfs als we geen wapens meer hebben, zullen we met schoppen vechten", zei hij tegen ABC News tijdens een interview in de Oekraïense hoofdstad. "Want wat hier voor Oekraïne op het spel staat, is het voortbestaan ​​van deze natie."

https://abcnews.go.com/International/uk ... =106362605

“Geloof dus niet in vervalsingen, geloof in Oekraïne”, concludeerde Kuleba.

Oekraïne had misschien beter van in het begin, en vooral tijdens hun (mislukt) tegenoffensief, schoppen gebruikt en een voorbeeld genomen aan de Russen. Die ve(o)chten toch ook met schoppen, onderdelen van koelkasten en diepvriezers, wapentuig uit musea, enz...... en zitten met het gebruik van dit 'gesofisticeerd' materiaal nog altijd in Oekraïne.

“Geloof dus niet in vervalsingen, geloof in Oekraïne”, concludeerde Kuleba.

Dat hij dat zegt tegen zijn onderdanen (in de militaire leeftijd) die dagelijks proberen om het land te ontvluchten of die in al in het buitenland zitten en weigeren om terug te komen.

E.T.

16 jan 2024, 13:17

Hier vind je alles over het schupje:

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... ToF-sbFtAf

Hobo

16 jan 2024, 15:45

Volgens een recent artikel in een bekend weekblad voor Radio & TV stond,
dat een Belgische "huurling" die in Kroatië ging om mee te vechten
hoofdzakelijk een schop(je) kreeg om loopgraven uit te delven :idea: :?:

tokkio

16 jan 2024, 16:10

De reactie van Duitsland

Het Duitse ministerie van Defensie weigerde commentaar te geven op de informatie.

"In wezen kan ik u vertellen dat het overwegen van verschillende scenario's - ook al zijn ze hoogst onwaarschijnlijk - deel uitmaakt van de dagelijkse militaire activiteiten, vooral op het gebied van training", aldus een vertegenwoordiger van het ministerie.
Den Duits heeft al eens een plan Operatie Barbarossa gedaan, nu denken ze dat ze dat nog eens kunnen doen..... :evil:
https://www.tweedewereldoorlog.nl/kenni ... arbarossa/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Dicksy

16 jan 2024, 16:50

image.png
image.png (792.76 KiB) 324 keer bekeken

Het hele plaatje. Nu kan iedereen zijn nodige voorzorgen nemen, koffers pakken, verhuizen naar..... En zeg niet dat u niet gewaarschuwd was want ze komen die Russen, ze komen.

socrates

16 jan 2024, 16:59

Dat werd hier voor 1989 ook altijd geroepen, maar ze kwamen dan wel niet verder dan de Berlijnse Muur.

Dicksy

16 jan 2024, 17:22

door socrates » 18 minuten geleden
Dat werd hier voor 1989 ook altijd geroepen, maar ze kwamen dan wel niet verder dan de Berlijnse Muur.
Ik heb nooit anders geweten. Wie zou de NAVO trouwens als vijand kunnen hebben als het niet de Russen waren......Iran of N-Korea? :roll:

socrates

16 jan 2024, 19:48

Dicksy schreef:
16 jan 2024, 17:22
door socrates » 18 minuten geleden
Ik heb nooit anders geweten. Wie zou de NAVO trouwens als vijand kunnen hebben als het niet de Russen waren......Iran of N-Korea? :roll:
Als Poetin nog wat had gewacht met zijn militaire operaties en China nog niet zo rijk was, dan was de Navo mogelijk door zelfontbinding verdampt, het was hoog tijd dat er een vijand werd "aangesteld". :)

Charlie Maru

16 jan 2024, 20:50

Brrr.......

HLN:
Moskou wilde Europa vorige winter in de kou zetten, maar krijgt nu koekje van eigen deeg: verwarming en stroom laten het massaal afweten in Rusland

Voorzieningen voor stroom, verwarming en warm water laten het massaal afweten in Rusland. Honderdduizenden inwoners zaten deze winter al in het donker en de kou. De woede en frustratie over de ongeziene toestand nemen toe. Op sommige plaatsen daalt het kwik deze week dan ook tot -23 graden Celsius. “Het is een complete schande", klinkt het boos.

https://www.hln.be/buitenland/moskou-wi ... ~a57024a3/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

16 jan 2024, 20:51

socrates schreef:
16 jan 2024, 16:59
Je bent niet helemaal op de hoogte, socrates.

Ik heb herhaaldelijk zelf kunnen vaststellen dat de Russen in Parijs waren
:wink: