Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

socrates

27 jan 2024, 10:24

Eigenlijk is dat kuddegedrag; als het voedsel in een regio is opgegeten gaan de vreedzame gnoes op trektocht, zoekend naar nieuwe groene graaslanden. Dat doen veel mensen ook, die noemen we dan migranten. Als de kudde evenwel bestaat uit roofdieren met een uiteraard autocratische leider; dan gaat die zijn kudde een groter territorium willen bezorgen om op die manier zijn eigen macht te vergroten.
Dat is wat de ontaarde diersoort "mens" door de eeuwen heen, geregld heeft gedaan, leiders zoals Poetin zijn zeker geen zeldzaam verschijnsel in de geschiedenis van de mensheid.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

27 jan 2024, 10:49

Denk je dat de grootte van de huidige Russische Federatie wat aan de kleine kant is voor Poetin? Is er niet genoeg voedsel voor alle burgers?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates

27 jan 2024, 10:56

Wil. schreef:
27 jan 2024, 10:49
Denk je dat de grootte van de huidige Russische Federatie wat aan de kleine kant is voor Poetin? Is er niet genoeg voedsel voor alle burgers?
Nee Poetin is niet op zoek naar voedsel, wel naar macht en op dat vlak zijn sommige mensen onverzadigbaar.

Wil.

27 jan 2024, 11:28

Wil.

27 jan 2024, 20:58

Vandaag is het Holocaust Remembrance Day.
Zou Putler daar ook aan denken?

socrates

27 jan 2024, 22:28

Wil. schreef:
En Von Griechen ?

Wil.

27 jan 2024, 23:56

socrates schreef:
En Von Griechen ?
Waarom schrijf je zoiets überhaupt? Heeft die al mensen willen (laten) vernietigen? Kunnen we dan ook dezelfde vraag over jou stellen?

Hoe voelen de mensen die écht te maken hebben gehad met een genocide, zoals de Rwandezen, de joden die het overleefd hebben of de Armeniërs, hoe voelen die zich bij een dergelijke infantiele insinuatie? Was wat zij hebben moeten doorstaan, of waaraan zij ontsnapt zijn dan niet meer dan wat negatieve politieke commentaar van een leider van een radicale partij?

Ik vind jouw reactie getuigen van banaliteit en een totaal gemis aan waardeoordeel omtrent deze zaak. Iets wat ik enkel zou verwachten van een of andere ongeschoolde en geïndoctrineerde dwaaskop zoals die zich hier wel eens durven vertonen op het forum, maar eigenlijk niet van jou.

Fred1950

28 jan 2024, 01:16

Wil. schreef:
27 jan 2024, 23:56
socrates schreef:
En Von Griechen ?
Waarom schrijf je zoiets überhaupt? Heeft die al mensen willen (laten) vernietigen? .....
Wat niet is kan nog komen ....

socrates

28 jan 2024, 09:46

Omdat vooral de reacties en de teneur daarvan, veelzeggend kunnen zijn over standpunten die men in deze politiek woelige tijd, inneemt. Wat de vraag over V. G. betekent blijkt dan uit de "inhein" interpretering" ervan. Met die vraag verwijs ik ook naar de hetze rond de "omvolking" zoals leden van de AFD die opvatten en sommige Vlaamse politici dat begrip al omonwonden hanteren."Grote" regimes zijn, in tempore non suspecto, (pre 1933) ook heel wervend maar omfloetst aan hun offensief begonnen.
Ik had het niet over een genocide.

Wil.

28 jan 2024, 09:55

Je had het niet over de genocide, socrates? Waarom neem je dan als citaat over van mij de termen Holocaust Remembrance Day?
socrates schreef:
Wil. schreef:
En Von Griechen ?
Je linkt overduidelijk Von Griechen (op zijn Duits, jawel) aan de genocide op de joden. Wat een kaakslag voor degenen die een échte genocide hebben meegmaakt! Je lijkt de impact van je woorden niet te beseffen. Je maakt de Holocaust daarmee tot een alledaags nieuwsfeit.

socrates

28 jan 2024, 10:06

Zou Poutin daar ook aan denken? Voor mij ging het dan over Holocaust Rememberance Day. Anders gesteld: zou Poutin in zijn waanzinnige veroveringsdrang ook nog weten wat er was gebeurd toen Sovjetsoldaten in Auswitch kwamen ? Net als voor zijn illustere voorganger uit D, zijn menselevens immers gewoon de prijs voor het Grote Rijk.

Dicksy

28 jan 2024, 15:56

Kiev beschuldigt militairen van aanbestedingstransacties
Autoriteiten zeggen dat het Oekraïense ministerie van Defensie miljoenen euro's heeft betaald voor wapens die nooit zijn geleverd.

https://www.politico.eu/article/volodym ... n-ukraine/

Straffe taal wordt hier gesproken:

De Oekraïense president Volodymyr Zelensky heeft corruptie vergeleken met verraad. Toch heeft zijn besluit om het gezag over de bestrijding van corruptie over te dragen aan de SBU – een eenheid onder zijn directe controle – in plaats van aan de bestaande corruptiewaakhonden, geleid tot controverse en de vrees dat gevoelige zaken in de doofpot zouden kunnen worden gestopt.

https://www.politico.eu/article/volodym ... on-center/

Twee hoge functionarissen die het voorstel volgden, aan wie de anonimiteit werd verleend om openhartig te spreken, zeggen dat de bezorgdheid groeit binnen de Oekraïense anti-graft-agentschappen dat het plan van Zelenskyy de belangrijkste corruptiezaken uit hun toezicht zal halen en deze zal doorgeven aan de Veiligheidsdienst van Oekraïne (SBU). dat onder het bevel van de president valt.

De SBU zou mogelijk de macht kunnen hebben om corruptiezaken waarbij topfunctionarissen betrokken zijn, te begraven. De functionarissen zeggen dat deze stap de anti-corruptie-infrastructuur van Oekraïne in gevaar kan brengen, en anti-corruptiewaakhonden luiden de noodklok.

socrates

28 jan 2024, 16:05

Straks is Kiev al even corruopt als Brussel :) , Dat wordt dan weer een hinderpaal minder zo dat hun toetreding tot de EU makkelijker wordt. 8O

Wil.

28 jan 2024, 16:43

De regering-Biden keurde de verkoop van F-16 straaljagers aan Turkije goed na de ratificatie door het land van het Zweedse NAVO-lidmaatschap.

Wel, wel, wie had dát gedacht :lol:

socrates

28 jan 2024, 16:44

Wil. schreef:
28 jan 2024, 16:43
De regering-Biden keurde de verkoop van F-16 straaljagers aan Turkije goed na de ratificatie door het land van het Zweedse NAVO-lidmaatschap.

Wel, wel, wie had dát gedacht :lol:
Koehandel ? 8)