Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

socrates

07 feb 2024, 20:20

Wil. schreef:
07 feb 2024, 20:17
Maar op welke wijze past Trump in die opsomming? Het gaat toch over 'popjes die bewegen volgens de verordeningen van 'hogere machten' ?
Trump kan men nog geen dictator noemen maar dat hij ondermeer door krachten als de wapenlobby wordt gemanipuleerd lijkt mij duidelijk. Hij heeft trouwens ook de geschikte persoonlijkheid om als de gelegenheid zich zou voordoen, alle macht naar zich toe te trekken.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Fred1950

07 feb 2024, 21:45

Wil. schreef:
07 feb 2024, 18:38
Fred1950 schreef:
07 feb 2024, 17:19
socrates schreef:
07 feb 2024, 15:04
.....
Die gekken alla: Mussolini, Stalin, Hitler, Pinochet, Videla, Trump enz.beseffen niet dat een vingerknip van hun machtige leenheren, hen onafwendbaar ten val kan brengen. (Zie ook bv. wapenlobby in de VS)
Ge zijt Franco en Zelensky vergeten. :twisted:
Typische voor al deze mannen is dat ze geen respect hebben voor menselijke waardigheid. Ze maken korte metten met legitieme verwachtingen van de bevolking. Daartegenover plaatsen ze de ultieme afschrikking: totale vernietiging als hun ultimatum niet wordt opgevolgd.

Dat maakte de schrijver van deze posting ook duidelijk. Past hij niet mooi in het rijtje?

Zelensky en jij passen uiteraard in dat rijtje. Beide willen de Russen vernietigen. cfr ...

Wil. schreef:
02 feb 2024, 16:11

.....Even nadenken .....

Afbeelding

Wil.

08 feb 2024, 00:55

Altijd de context juist meegeven, Fredje. Ik vul de ontbrekende stukjes aan:

Fred1950 schreef:
02 feb 2024, 15:56
Hoe gedurfder de aanvallen van Oekraïners worden , des te groter de represailles kunnen worden. Kiev en Lviv in één keer platgooien zoals de Amerikanen/Britten dat met Dresden hebben gedaan is voor de Russen nog steeds geen probleem.
Wil. schreef:
02 feb 2024, 12:28
Even nadenken alvorens te doen:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

08 feb 2024, 09:33

Context of niet , dat prentje staat op zich en de text ervan is over gans de wereld te lezen , zelfs door de Chinezen en ChatGPT ... Als JIJ dat printje hebt gemaakt sta je geboekt als ....

Wil.

08 feb 2024, 09:40

Blijf maar spartelen, Fred.

Door het weglaten van wat niet in je kraampje past, zouden de mensen nog gaan denken dat je aan misleiding, ja zelfs vervalsing van andermans teksten doet. En dat zou voor een "wetenschapper" toch echt een blamage zijn, niet? :lol:

Wil.

08 feb 2024, 10:18

Tucker Carlson (jarenlang top-anker voor Fox News maar daar buiten gegooid) gaat Poetin mogen interviewen in Moskou. Dat zal de moeite zijn.

T. Carlson is de man die ivm de invasie in Oekraïne hardop zei op TV: 'Ik duim voor Rusland!'

Dicksy

08 feb 2024, 10:30

En Musk heeft al aangegeven dat hij dat interview integraal zal plaatsen op X, zonder censuur of aanpassingen.
Het Westen in alle staten natuurlijk en waar Verhofstadt al opgeroepen heeft tot sancties tegen Tucker Carlson. Wat zou Poetin te zeggen kunnen hebben wat wij al niet weten? 🤔
Ben benieuwd naar dat interview en ga het zeker beluisteren.

Dicksy

08 feb 2024, 11:52

INTERVIEW. Defensieminister Dedonder: “Ik doe een oproep aan hele bevolking: word reservist!”

“Nee, ik heb geen noodradio gekocht.” In een exclusief interview reageert minister van Defensie Ludivine Dedonder (PS) op de stroom aan onheilsberichten van Europese legerstafchefs, die de afgelopen weken waarschuwden dat we ons moeten voorbereiden op een oorlog met Rusland. Hoe serieus is de dreiging nu echt? En moeten ook burgers zich voorbereiden? “We kunnen het ons niet langer permitteren om te besparen op defensie.”

Dat kan toch geen probleem zijn denk ik als ik al die commentaren indachtig ben die verschenen op artikels in HLN, en elders, de afgelopen maanden en zeker de afgelopen twee jaar.
Dedonder gaat nog volk moeten weigeren :lol: .

Ik ga reservist worden :P
image.png
image.png (525.44 KiB) 310 keer bekeken

Fred1950

08 feb 2024, 12:11

Dicksy schreef:
08 feb 2024, 11:52
...... Europese legerstafchefs, die de afgelopen weken waarschuwden dat we ons moeten voorbereiden op een oorlog met Rusland. ......

Dus , wij gaan Rusland samen met de Oekraïners aanvallen ? Moet ik dat dus zo verstaan ?

Zoiets dus .....

Afbeelding

Dicksy

08 feb 2024, 12:34

door Fred1950 » 19 minuten geleden
Dicksy schreef: ↑38 minuten geleden
...... Europese legerstafchefs, die de afgelopen weken waarschuwden dat we ons moeten voorbereiden op een oorlog met Rusland. ......
Dus , wij gaan Rusland samen met de Oekraïners aanvallen ? Moet ik dat dus zo verstaan ?

Och, ze kan toch niet achterblijven nu iedereen roept: "De Russen komen" maar ik denk dat er veel volk zal komen naar kijken zoals ze wel eens zeggen. :lol:

Dicksy

08 feb 2024, 12:37

Poetin-rivaal zweert in hoger beroep te gaan nadat hij is uitgesloten van verkiezing

Boris Nadezjdin, de rivaal van Vladimir Poetin, heeft gezegd dat hij uitgesloten is van deelname aan de Russische verkiezingen in maart, en heeft beloofd in hoger beroep te zullen gaan bij het Hooggerechtshof van het land.
De Centrale Verkiezingscommissie (CEC) zei dat zij gebreken had ontdekt in de handtekeningen die de heer Nadezjdin en zijn bondgenoten hadden verzameld ter ondersteuning van zijn kandidatuur en dat sommige van de vermeende handtekeningen die van dode mensen waren.
In een bericht op Telegram zei Nadezhdin dat hij het niet eens was met het besluit van de CEC en dat hij zijn plannen om zich kandidaat te stellen voor het presidentschap “niet opgeeft”.

Ik wens hem veel succes.

Wil.

08 feb 2024, 14:07

Fred1950 schreef:
08 feb 2024, 12:11
De Oekraïners vallen RU aan? :lol: :lol:

Ik heb het woord 'verstaan' wat groter geschreven: daar knelt jouw schoentje.

Wil.

08 feb 2024, 14:21

Een Poolse filmmaker heeft met art. intelligentie een film gemaakt waarin Poetin in een hospitaal ligt. Hij draagt een vuile luier die ververst moet worden.

Blijkbaar is de dictator daardoor niet goed gezind.

Afbeelding
Afbeelding

Charlie Maru

08 feb 2024, 15:50

HLN:
“Misschien wel beste interview met Poetin ooit” toont hoe Russische president bijna ontploft als Oostenrijks journalist hem vuur aan schenen legt

Op sociale media is een interview heropgedoken dat de Oostenrijkse journalist Armin Wolf in 2018 had met de Russische president Vladimir Poetin. Experts noemen het “misschien wel het beste interview met Poetin ooit”. In tegenstelling tot wat verwacht wordt van het interview dat de Amerikaanse opiniemaker Tucker Carlson met Poetin had en dat vanavond uitgezonden wordt, legt Wolf de president echt het vuur aan de schenen. In die mate zelfs dat Poetin zichtbaar geïrriteerd raakt en op zeker moment zelfs bijna ontploft.

https://www.hln.be/buitenland/misschien ... ~a150dcde/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Charlie Maru

08 feb 2024, 15:56

Hij kan het misschien wel menen, maar of hij het ook werkelijk kan klaarspelen is een ander paar mouwen..... :roll:

HLN:
Poolse president doet opnieuw opmerkelijke uitspraak: “Als Trump belooft dat hij oorlog in 24 uur kan beëindigen, dan meent hij dat”

De Poolse president Andrzej Duda (51) gelooft dat Donald Trump (77) de oorlog in Oekraïne in amper 24 uur kan beëindigen. Dat heeft hij woensdag gezegd tijdens een persconferentie. “Als Trump iets belooft, dan houdt hij zich aan zijn woord”, aldus Duda.

https://www.hln.be/buitenland/poolse-pr ... ~af2d8fcc/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier