Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

socrates

08 feb 2024, 16:09

Charlie Maru schreef:
08 feb 2024, 15:56
Hij kan het misschien wel menen, maar of hij het ook werkelijk kan klaarspelen is een ander paar mouwen..... :roll:

HLN:
Poolse president doet opnieuw opmerkelijke uitspraak: “Als Trump belooft dat hij oorlog in 24 uur kan beëindigen, dan meent hij dat”

De Poolse president Andrzej Duda (51) gelooft dat Donald Trump (77) de oorlog in Oekraïne in amper 24 uur kan beëindigen. Dat heeft hij woensdag gezegd tijdens een persconferentie. “Als Trump iets belooft, dan houdt hij zich aan zijn woord”, aldus Duda.

https://www.hln.be/buitenland/poolse-pr ... ~af2d8fcc/
Als die Duda inderdaad maar 51 is, dan kan men zich wel vragen stellen bij diens carrière. Welke uitzonderlijke eigenschappen zou die man dan wel bezitten om het op die leeftijd tot Staatshoofd van een groot land als Polen te schoppen. Of is hij misschien ook maar de stropop van zijn hyperconservatieve PIS partij?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Dicksy

08 feb 2024, 16:22

door socrates » 5 minuten geleden
Als die Duda inderdaad maar 51 is, dan kan men zich wel vragen stellen bij diens carrière. Welke uitzonderlijke eigenschappen zou die man dan wel bezitten om het op die leeftijd tot Staatshoofd van een groot land als Polen te schoppen. Of is hij misschien ook maar de stropop van zijn hyperconservatieve partij?
Kan die vraag ook gesteld worden over een Macron die dit jaar 47 jaar wordt. Frankrijk is 2x Polen en nog een kernmacht ook.
Zou de VS ook niet beter gediend zijn met een President van bv...51 jaar.

socrates

08 feb 2024, 16:28

Dicksy schreef:
08 feb 2024, 16:22
door socrates » 5 minuten geleden
Als die Duda inderdaad maar 51 is, dan kan men zich wel vragen stellen bij diens carrière. Welke uitzonderlijke eigenschappen zou die man dan wel bezitten om het op die leeftijd tot Staatshoofd van een groot land als Polen te schoppen. Of is hij misschien ook maar de stropop van zijn hyperconservatieve partij?
Kan die vraag ook gesteld worden over een Macron die dit jaar 47 jaar wordt. Frankrijk is 2x Polen en nog een kernmacht ook.
Zou de VS ook niet beter gediend zijn met een President van bv...51 jaar.
Ja die vraag kan zeker ook gesteld worden over Macron maar dat windje is al lang gaan liggen. Ik denk dat Macron die hond was die in het verhaaltje als derde met het door links en rechts bevochten been ging lopen. Hoe die Pool het deed weet ik niet, misschiend door nog rechtser te zijn dan zijn PIS genoten.

Fred1950

08 feb 2024, 16:32

Wil. schreef:
08 feb 2024, 14:07
Fred1950 schreef:
08 feb 2024, 12:11
Dus , wij gaan Rusland samen met de Oekraïners aanvallen ? Moet ik dat dus zo verstaan ?
De Oekraïners vallen RU aan? :lol: :lol:

Ik heb het woord 'verstaan' wat groter geschreven: daar knelt jouw schoentje.
Ik bedoelde het wel degelijk zoals IK het schreef - cynisch of sarcastisch . Hoe jij dat interpreteert of erop reageert raakt mij niet .... :P

E.T.

08 feb 2024, 16:37

Je had moeten liegen Fred :lol:

Wil.

08 feb 2024, 16:52

E.T. schreef:
Om te liegen moet je eerst goed weten wat de waarheid is :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

08 feb 2024, 16:55

Charlie Maru 56 minuten geleden

HLN:
“Misschien wel beste interview met Poetin ooit” toont hoe Russische president bijna ontploft als Oostenrijks journalist hem vuur aan schenen legt

Op sociale media is een interview heropgedoken dat de Oostenrijkse journalist Armin Wolf in 2018 had met de Russische president Vladimir Poetin. Experts noemen het “misschien wel het beste interview met Poetin ooit”. In tegenstelling tot wat verwacht wordt van het interview dat de Amerikaanse opiniemaker Tucker Carlson met Poetin had en dat vanavond uitgezonden wordt, legt Wolf de president echt het vuur aan de schenen. In die mate zelfs dat Poetin zichtbaar geïrriteerd raakt en op zeker moment zelfs bijna ontploft.

https://www.hln.be/buitenland/misschien ... ~a150dcde/
Slechts één vraag:

Of het Westen nu werkelijk zo'n schrik heeft van dit intervieuw van Tucker Carlson met Poetin? Wie de propaganda van het Westen gelooft zal niet meer van gedacht veranderen en wie de propaganda van Poetin gelooft zal ook niet meer van gedacht veranderen. Of heeft men bang van de nog 'zwevende believers'?

socrates

08 feb 2024, 17:05

Dicksy schreef:
08 feb 2024, 16:55
Charlie Maru 56 minuten geleden

HLN:
“Misschien wel beste interview met Poetin ooit” toont hoe Russische president bijna ontploft als Oostenrijks journalist hem vuur aan schenen legt

Op sociale media is een interview heropgedoken dat de Oostenrijkse journalist Armin Wolf in 2018 had met de Russische president Vladimir Poetin. Experts noemen het “misschien wel het beste interview met Poetin ooit”. In tegenstelling tot wat verwacht wordt van het interview dat de Amerikaanse opiniemaker Tucker Carlson met Poetin had en dat vanavond uitgezonden wordt, legt Wolf de president echt het vuur aan de schenen. In die mate zelfs dat Poetin zichtbaar geïrriteerd raakt en op zeker moment zelfs bijna ontploft.

https://www.hln.be/buitenland/misschien ... ~a150dcde/
Slechts één vraag:

Of het Westen nu werkelijk zo'n schrik heeft van dit intervieuw van Tucker Carlson met Poetin? Wie de propaganda van het Westen gelooft zal niet meer van gedacht veranderen en wie de propaganda van Poetin gelooft zal ook niet meer van gedacht veranderen. Of heeft men bang van de nog 'zwevende believers'?
Waarschijnlijk is zelfs dat mondiaal verspreid medium HLN, nog altijd niet in Rusland te koop, Dus Poetin hoeft niets van dat interview te vrezen, dat krijgen zijn kameraden immers nooit te zien.

E.T.

08 feb 2024, 17:11

Wil. schreef:
08 feb 2024, 16:52
E.T. schreef:
Om te liegen moet je eerst goed weten wat de waarheid is :lol: :lol:
WERKELIJK ???
Dagdagelijks doen hier tientallen postings het tegendeel vermoeden 8O

Wil.

08 feb 2024, 18:42

Dagdagelijks doen hier tientallen postings het tegendeel vermoeden
Dan moet je oppassen!

Ik herinner me dat een automobilist op zijn radio hoorde dat er een spookrijder op zijn traject reed.
'Verdomme,' zei hij, 'dat zijn hier allemáál spookrijders op mijn weg'.

Dicksy

09 feb 2024, 12:26

https://twitter.com/KimDotcom/status/17 ... carlson%2F

The hard-hitting journalism that CNN wants to see from Tucker Carlson
(De keiharde journalistiek die CNN wil zien van Tucker Carlson)

Wil.

09 feb 2024, 17:22

Tucker Carlson krijgt een nieuw jasje van Poetin: top propagandist voor Z-fanaten

Afbeelding

Dicksy

09 feb 2024, 18:05

Deense defensieminister stelt dreiging nog scherper: “Rusland zou al binnen drie tot vijf jaar NAVO-land kunnen aanvallen”

Volgens de Deense minister van Defensie Troels Lund Poulsen is een Russische aanval op een land van de NAVO al mogelijk binnen de drie tot vijf jaar. Dat heeft hij gezegd aan de Deens krant ‘Jyllands-Posten’. Het gaat om de scherpste waarschuwing van een hooggeplaatste westerse functionaris over een mogelijke militaire confrontatie met Rusland tot nu toe.

Ik ga ook solliciteren voor het jobke van secrtaris-generaal van de NAVO:

Volgens Dicksy van SeniorenNet is een Russische aanval op een land van de NAVO al mogelijk binnen 1 tot 2 jaar.

Iemand nog straffer :lol: .

socrates

09 feb 2024, 19:44

Dicksy schreef:
09 feb 2024, 18:05
Deense defensieminister stelt dreiging nog scherper: “Rusland zou al binnen drie tot vijf jaar NAVO-land kunnen aanvallen”

Volgens de Deense minister van Defensie Troels Lund Poulsen is een Russische aanval op een land van de NAVO al mogelijk binnen de drie tot vijf jaar. Dat heeft hij gezegd aan de Deens krant ‘Jyllands-Posten’. Het gaat om de scherpste waarschuwing van een hooggeplaatste westerse functionaris over een mogelijke militaire confrontatie met Rusland tot nu toe.

Ik ga ook solliciteren voor het jobke van secrtaris-generaal van de NAVO:

Volgens Dicksy van SeniorenNet is een Russische aanval op een land van de NAVO al mogelijk binnen 1 tot 2 jaar.

Iemand nog straffer :lol: .
Als ik Poetin was zou ik het zeker deze lente nog doen, nu zijn veel Navo landen immers nog onderbewapend. Zou de wapenindustrie misschien sommige politici adviseren om via onrustwekkende vooruitzichten hun volk een onveiligheidsgevoel te geven ?

Dicksy

09 feb 2024, 20:37

door socrates » 23 minuten geleden
Als ik Poetin was zou ik het zeker deze lente nog doen, nu zijn veel Navo landen immers nog onderbewapend. Zou de wapenindustrie misschien sommige politici adviseren om via onrustwekkende vooruitzichten hun volk een onveiligheidsgevoel te geven ?
W-Europa heeft decenialang hun militaire capaciteiten afgebouwd, bespaard op personeel, materiaal enz....en dit tegen het advies van hun militairen in. Voor mij had Poetin dien oorlog in Oekraïne helemaal niet nodig om W-Europa aan te vallen, mocht dit al zijn bedoeling in eerste instantie geweest zijn. Dan had hij wel degelijk de grove middelen direct ingezet en het NAVO-hoofkwartier en de belangrijkste Europese hoofsteden plat gegooid. Maar ook zij konden dat niet, tenzij nucleair, omdat zij ook (extreem) bezuinigd hebben op militair vlak net als het Westen. Waarom zou hij anders overgeschakeld zijn op een oorlogseconomie....omdat hij zelf maar dat had wat nodig was om zijn eigen land te verdedigen maar niet om een aanvalsoorlog te ontketenen tegen het Westen in zijn geheel. Kleinschalig ja, een wereldoorlog....verre van. Oekraïne heeft dat toch duidelijk aangetoond.
Nu Oekraïne binnen vallen en dan de rest (proberen) te pakken is de reinste zelfmoord en dat weet hij verdomd goed. Maar voor het Westers militair complex is dit de kip met de gouden eieren geworden om de jarenlange besparingen teniet te doen, tenminste te keren. Vandaar dat ieder land om beurt orakelt: "De Russen komen, de Russen komen". Wel, ze komen niet en de W-Europeaan zal jaren, zoniet decennia lang, de broeksriem kunnen aanhalen om het wapenarsenaal enigszins terug op peil te brengen.
En dat is mijn gedacht over dat geroeptoeter dat de Russen over zoveel jaar, of zoveel jaar kunnen aanvallen.