Bluft Poetin?
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Volgens mij was enkel Ukraine onderbewapend, arme boeren en wat nog allemaal. Zie maar wat ze allemaal aan wapens krijgen toegestopt.
Puting is binnengereden met zijn tanks in dit eenvoudig arm land.
Puting is binnengereden met zijn tanks in dit eenvoudig arm land.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dicksy schreef: ↑09 feb 2024, 20:37Vandaar dat ieder land om beurt orakelt: "De Russen komen, de Russen komen". Wel, ze komen niet en de W-Europeaan zal jaren, zoniet decennia lang, de broeksriem kunnen aanhalen om het wapenarsenaal enigszins terug op peil te brengen.
En dat is mijn gedacht over dat geroeptoeter dat de Russen over zoveel jaar, of zoveel jaar kunnen aanvallen.
Dat is net wat ik ook denk. Het gaat bij de militaren ook over een "to be or not to be" , het opbouwen van ontzag en prestige. Hoeveel Europese generaals zouden niet depressief zijn omdat ze steeds maar met 40 jaar oud materiaal moesten rondkrossen ...
Oekraïne heeft bij zijn breuk met de Russen in 1991 alle legermateriaal dat toen op hun terrein aanwezig was mogen behouden , behalve de kernkoppen. Hun leger was een onderdeel van het Russische leger , en dat werd dus Oekraïns ( niet ontbonden ). Vanaf 2014 heeft Oekraïne zich ook snel beginnen te her-bewapenen met een begrotingstekort tot gevolg. Extreem rechts graaigebroed zoals dat in Oekraïne sinds 2014 de plak zwaait , heeft nu eenmaal steeds een liefde voor "wapens" ( in het verleden en in het heden ) .
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
Intussen is ook al langer duidelijk, dat de NAVO
(mee) onder druk komt te staan, door de oorlog tussen Rusland en Oekraïne.
Wanneer na de presidentsverkiezingen in de USA,
van daaruit de steun voor de NAVO zou afbrokkelen,
ziet het er voor de veiligheid alhier niet erg rooskleurig uit...
(mee) onder druk komt te staan, door de oorlog tussen Rusland en Oekraïne.
Wanneer na de presidentsverkiezingen in de USA,
van daaruit de steun voor de NAVO zou afbrokkelen,
ziet het er voor de veiligheid alhier niet erg rooskleurig uit...
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
Uit het NIEUWS
Bij een Russische droneaanval op de stad Charkiv,
in het noordoosten van Oekraïne, zijn verschillende doden en gewonden gevallen.
Volgens de lokale autoriteiten gaat om zeker 7 dodelijke slachtoffers, onder wie 3 kinderen.
De aanval veroorzaakte een grote brand.
Einde CITAAT
Bij een Russische droneaanval op de stad Charkiv,
in het noordoosten van Oekraïne, zijn verschillende doden en gewonden gevallen.
Volgens de lokale autoriteiten gaat om zeker 7 dodelijke slachtoffers, onder wie 3 kinderen.
De aanval veroorzaakte een grote brand.
Einde CITAAT
-
Jaja , en Zelensky heeft ooit beweerd dat hij de grootste wapenproducent ter wereld wil worden .... ( om de Russen te bewapenen ??? )
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
In het interview met Carlson, heeft Poetin een hint gegeven omtrent andere landen die hij zou "moeten" binnenvallen.
In Litouwen, zo beweert Poetin, wonen nog altijd veel Russen en de Polen hebben vroeger een stuk van Litouwen geannexeerd. Die arme Russen die daar woonden werden dan uitgelachen en gediscrimineerd door de Polen. Dat doen die Polen vandaag nog altijd. Als dat zo blijft doorgaan, aldus Poetin, dan zou Rusland zich wel eens genoodzaakt kunnen zien om die "landgenoten" ter hulp te komen.
Het excuus is altijd hetzelfde: daar wonen Russen die onheus behandeld worden en dus starten wij onze tanks om die mensen te "bevrijden" .
Ik heb het hier een hele tijd geleden al uitgelegd. Poetin bevestigt dat.
In Litouwen, zo beweert Poetin, wonen nog altijd veel Russen en de Polen hebben vroeger een stuk van Litouwen geannexeerd. Die arme Russen die daar woonden werden dan uitgelachen en gediscrimineerd door de Polen. Dat doen die Polen vandaag nog altijd. Als dat zo blijft doorgaan, aldus Poetin, dan zou Rusland zich wel eens genoodzaakt kunnen zien om die "landgenoten" ter hulp te komen.
Het excuus is altijd hetzelfde: daar wonen Russen die onheus behandeld worden en dus starten wij onze tanks om die mensen te "bevrijden" .

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
In het vorige bericht heb ik al gewezen op de dreiging die boven het hoofd van de Polen en Litouwers hangt.
Poetin schildert de Polen vervolgens af als degenen die WO2 hebben in gang gezet:

Hiermee praat hij op een nieuwe manier zijn eigen inval in UA goed en geeft hij tevens de Polen te verstaan dat zij - niet hij - wel eens de oorzaak zouden kunnen zijn van een mogelijk tweede conflict in Europa.
Poetin schildert de Polen vervolgens af als degenen die WO2 hebben in gang gezet:

Hiermee praat hij op een nieuwe manier zijn eigen inval in UA goed en geeft hij tevens de Polen te verstaan dat zij - niet hij - wel eens de oorzaak zouden kunnen zijn van een mogelijk tweede conflict in Europa.

DAT schrijf jij ! Poetin heeft beweerd dat de Russen uit die landen zonder problemen naar het moederland kunnen migreren als het voor hen al te gortig zou worden.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Toch knap van deze Trump-evangelist om het terrein voor zijn Messias al voor te bereiden. Waarom willen Westerse nieuwsbronnen deze fascistisch getinte propagandist ùberhaupt een stem geven ? Het zogenaamde "interview" is eigenlijk een monoloog van Poetin die gretig gebruik maakt van de hem geboden wereld"stage".
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Dwaas gebazel. Vraag het eens aan iemand die Russisch spreekt.
Als "Russen" zonder problemen naar het moederland kunnen migreren, zoals je schrijft, dan was die mogelijkheid er toch ook voor die arme Russen in Moldavië, in Georgië, in Oekraïne? Maar neen, het grote Rusland heeft op al die plaatsen de verdrukte Russen komen helpen.
Gelukkig weten we nu, dankzij Fred'50, dat dit niet meer het geval zal zijn in Polen, Litouwen en andere staten.

Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
Oud-president Mongolië zet Poetin op zijn plaats: “Geen zorgen. We zijn een vreedzaam land”
De voormalige president van Mongolië heeft in een bericht op X de draak gestoken met Russisch president Vladimir Poetin. Tsahiagiin Elbegdorzj vindt het belachelijk dat Poetin zich beroept op historische kaarten die tonen hoe groot het Russische rijk ooit was, om andere landen binnen te vallen en op te eisen wat zogezegd van hem is. Want als Mongolië dat ook zou doen, zou er van Rusland niet veel meer overschieten.
https://www.hln.be/buitenland/oud-presi ... ~a66ba5bc/
Oud-president Mongolië zet Poetin op zijn plaats: “Geen zorgen. We zijn een vreedzaam land”
De voormalige president van Mongolië heeft in een bericht op X de draak gestoken met Russisch president Vladimir Poetin. Tsahiagiin Elbegdorzj vindt het belachelijk dat Poetin zich beroept op historische kaarten die tonen hoe groot het Russische rijk ooit was, om andere landen binnen te vallen en op te eisen wat zogezegd van hem is. Want als Mongolië dat ook zou doen, zou er van Rusland niet veel meer overschieten.
https://www.hln.be/buitenland/oud-presi ... ~a66ba5bc/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier