Bluft Poetin?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Spreker van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden verzet zich tegen het steunpakket voor Oekraïne
We hebben in onze berichtgeving gemeld dat de Amerikaanse Senaat gisteren het hulppakket van 95 miljard dollar voor Oekraïne, Israël en Taiwan heeft aangenomen.
De maatregel zal nu echter naar het door de Republikeinen gecontroleerde Huis van Afgevaardigden worden gestuurd, waar de kans op goedkeuring aanzienlijk kleiner is.
Er groeien twijfels over het lot van de wetgeving in het Huis van Afgevaardigden, waar deze moet worden goedgekeurd voordat deze in wet kan worden omgezet.
Vanmiddag heeft Mike Johnson, voorzitter van het Republikeinse Huis van Afgevaardigden, opnieuw aangegeven dat hij geen onmiddellijke plannen heeft om de Kamer te laten stemmen over het pakket van 95 miljard dollar.
'We laten ons niet tot actie dwingen door de Senaat', zei Johnson.
Hij herhaalde dat elk pakket internationale militaire en humanitaire hulp ook maatregelen moet omvatten om de veiligheid aan de Amerikaanse grens met Mexico te verbeteren.
(SkyNet - 18.11 uur - 14/02/2024)
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Wie is die Mike Johnson?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Wat een toeval, zeg:Charlie Maru schreef: ↑14 feb 2024, 10:14Oekraïne claimt een groot Russisch oorlogsschip te hebben vernietigd. Het landingsschip ‘Caesar Kunikov’ zou ...
Russisch schip Caesar Kunikov - een Russisch landingsschip dat naar verluidt op 14 oktober 2024, de 81e verjaardag van Kunikovs dood, door Oekraïne tot zinken is gebracht.

https://responsiblestatecraft.org/russi ... s-ukraine/
Heeft het Westen de Russische economie ‘verpletterd’ vanwege de invasie van Oekraïne?
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
.Wil. schreef: ↑14 feb 2024, 19:06Wat een toeval, zeg:Charlie Maru schreef: ↑14 feb 2024, 10:14Oekraïne claimt een groot Russisch oorlogsschip te hebben vernietigd. Het landingsschip ‘Caesar Kunikov’ zou ...
Russisch schip Caesar Kunikov - een Russisch landingsschip dat naar verluidt op 14 oktober 2024, de 81e verjaardag van Kunikovs dood, door Oekraïne tot zinken is gebracht.
Zijde zeker ? 14 oktober 2024, da's binnen 9 maanden......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
De cijfers zijn niet up to date.Dicksy schreef: ↑14 feb 2024, 20:00https://responsiblestatecraft.org/russi ... s-ukraine/
Heeft het Westen de Russische economie ‘verpletterd’ vanwege de invasie van Oekraïne?
Laatste gegevens waarover ik beschik:

De ontvangsten uit olie zijn nog amper 2/3 van wat ze in het voorjaar van '22 waren.
Ten tweede: RU is overgeschakeld op een oorlogseconomie. Al wat daar gefabriceerd wordt, telt mee in het bbp, maar het helpt RU geen stap vooruit. Een week later is de helft ervan al kapotgeschoten. Hier al eens uitgelegd.
Ten derde: RU krijgt steeds meer af te rekenen met vliegtuigproblemen. Het is bezig zijn (voor de helft) gestolen vliegtuigen te kannibaliseren om de andere in de lucht te kunnen houden.
In december 23 en januari 24 werden gemiddeld elke dag 3 serieuze problemen gemeld: motoren die uitvallen, remmen die het begeven enz.

De kern van het hele artikel.Terwijl velen in het Westen alleen maar aandacht besteden aan de retoriek over de zwakke en instortende Russische economie en haar economische isolement, moeten westerse beleidsmakers de aanhoudende initiatieven van Rusland op geopolitiek gebied nauwlettend volgen. De economische betrokkenheid van Rusland kan ingewikkeld zijn vanwege de combinatie van een aantal moeilijke geopolitieke realiteiten, maar het zich ontwikkelende raamwerk heeft het potentieel om de traditionele “op regels gebaseerde wereldorde” te ontwrichten, zo niet te ondermijnen.
-
Eigenaardig dat hij alinea's lang uitweidt over de staat van de RU economie (op basis van verouderde gegevens) om dan met twee zinnetjes 'de kern van het verhaal' te vertellen.Dicksy schreef: ↑14 feb 2024, 20:58De kern van het hele artikel.Terwijl velen in het Westen alleen maar aandacht besteden aan de retoriek over de zwakke en instortende Russische economie en haar economische isolement, moeten westerse beleidsmakers de aanhoudende initiatieven van Rusland op geopolitiek gebied nauwlettend volgen. De economische betrokkenheid van Rusland kan ingewikkeld zijn vanwege de combinatie van een aantal moeilijke geopolitieke realiteiten, maar het zich ontwikkelende raamwerk heeft het potentieel om de traditionele “op regels gebaseerde wereldorde” te ontwrichten, zo niet te ondermijnen.

Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
NAVO oefent verder...
Naburige landen van Rusland, zoals Finland, Estland, Letland, Litouwen en Noorwegen,
zullen deelnemen aan NAVO-operaties, evenals andere Europese landen
zoals Duitsland, Griekenland, Polen, Hongarije, Slowakije, Roemenië en het Verenigd Koninkrijk.
Einde CITAAT
Naburige landen van Rusland, zoals Finland, Estland, Letland, Litouwen en Noorwegen,
zullen deelnemen aan NAVO-operaties, evenals andere Europese landen
zoals Duitsland, Griekenland, Polen, Hongarije, Slowakije, Roemenië en het Verenigd Koninkrijk.
Einde CITAAT
-
Dat is al een tijdje geweten. Wat is de economische macht van Noord-Korea? Dat maak je goed met de A-bom. Rusland is een gelijkaardig verhaal, zij het minder extreem dan Kim-country.

socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Nochtans zien we regimes vaak ten onder gaan wegens een falende economie. Een minimum welvaart moet het Volk tevreden houden. Economisch rijke landen hebben veel meer diplomatiek gewicht.
Nuke landen hebben natuurlijk altijd een potentieel voordeel, althans zo lang ziekelijke regimes niet zelf over zulke wapens beschikken.
Nuke landen hebben natuurlijk altijd een potentieel voordeel, althans zo lang ziekelijke regimes niet zelf over zulke wapens beschikken.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Dat hoeft niet als je maar een degelijk repressie-apparaat hebt.
Binnen die groep moet je ook in het bovenste kwart zitten. Luxemburg een belgië zijn volgens verschillende maatstaven rijke landen.Economisch rijke landen hebben veel meer diplomatiek gewicht.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.