Bluft Poetin?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Maar liefst 90 procent van de bananen die Rusland invoert komen uit Ecuador. Volgens het staatspersagentschap ‘RIA Novosti’ zou het Zuid-Amerikaanse land door het verbod jaarlijks tot 754 miljoen dollar (ongeveer 702 miljoen euro) kunnen verliezen.Ecuador gaat Oekraïne niet voorzien van verouderde Russische militaire uitrusting
De Ecuadoriaanse minister van Buitenlandse Zaken Gabriela Sommerfeld maakte maandag bekend dat haar land Oekraïne niet zal voorzien van verouderde Russische artillerie, en trekt hiermee de eerdere toezeggingen van Ecuador in.
Sommerfeld sprak met wetgevers en bevestigde dat Ecuador actief streeft naar een vreedzame oplossing voor de Oekraïens-Russische oorlog die overeenkomt met de principes van het internationaal recht. In haar verklaring onthulde ze: "Ecuador zal geen oorlogsmateriaal sturen naar een land dat betrokken is bij een internationaal gewapend conflict."
In december beloofde Ecuador verouderde Sovjet-militaire uitrusting van de Verenigde Staten te sturen in ruil voor 200 miljoen dollar aan nieuwere Amerikaanse wapens. Destijds verdedigde Sommerfeld het pact van Euador met de VS en zei dat de apparatuur niet meer functioneerde en daardoor op elke manier kon worden verwijderd die het land nodig achtte.
Rusland uitte zijn afkeuring na de aankondiging van Ecuador in december, toen de woordvoerder van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken, Maria Zakharova, verklaarde dat Ecuador een “overhaaste beslissing” heeft genomen door toe te geven aan de Amerikaanse eisen voor zijn oude militaire uitrusting.
https://english.almayadeen.net/news/pol ... ilitary-eq
(20 februari 2024 11:48)
Na het willen opschorten van de Ecuadoriaanse bananenimport door Rusland kiest Ecuador dan toch 'bananen' voor zijn geld.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Je bent echt, zoals een kind, onwetend over wat er gebeurt in de wereld.
Cameron deze week in de UN. Probeer toch maar eens goed te luisteren, hoewel dat een hele opgave voor jou is.
Buiten Duitsland heeft geen enkel individueel Europees land meer steun gegeven aan UA dan G.B.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
De oorlog in Oekraïne na twee jaar: in cijfers
Miljoenen munitie, miljarden dollars, honderdduizenden slachtoffers en vluchtelingen, en geen einde in zicht
https://responsiblestatecraft.org/russi ... -avdiivka/
(22 Februari 2024)
-
-
Vanaf de allereerste zin wordt de lezer bewust in een denkkader getrokken dat grondig fout is:
It is ten years, not two years, since the war in Ukraine began.
De fout zit hem in die 10 jaar. Neen: het is 11 jaar geleden dat de poppen aan het dansen zijn gegaan. Het was in februari 2013 dat UA beslist heeft om een associatieverdrag aan te gaan met de EU.
Het is 11 jaar geleden dat Janoekovitsj geweigerd heeft dit verdrag te tekenen hoewel 90% van de democratisch verkozen volksvertegenwoordigers daarmee akkoord gingen. Het gevolg was dat het volk op straat is gekomen.
Waarom wordt dat feit niet vermeld? Lees er de geschiedenis op na. Wikipedia volstaat al om de juiste gang van zaken te kennen. Ik heb het al meerdere keren gepost:

en hier Wiki:

Vervolgens vergeet Hitchens om ook maar één woord te zeggen over de reden waarom Janoekovitsj weigerde te tekenen: Poetins orders!
Ja, zo kan ik ook wel een krant volschrijven.

Maar nu komen we bij de grote uitzondering. In februari 2014 infiltreerde een gewelddadige menigte en ging domineren wat oorspronkelijk echte democratische protesten waren in de Oekraïense hoofdstad Kiev.
De auteur geeft het wel degelijk aan. Hij doet helemaal geen afbreuk aan de reden van de ‘echte democratische protesten’ op het Maidanplein.
Wat hij aan de kaak stelt is dat de democratische protesten gekaapt werden door……….en uitmonden in extreem geweld en het Westen het liet begaan. Zij die de mond altijd vol hebben over democratie keken nu de andere kant op. Waarom? Vul zelf maar in.
De auteur geeft het wel degelijk aan. Hij doet helemaal geen afbreuk aan de reden van de ‘echte democratische protesten’ op het Maidanplein.
Wat hij aan de kaak stelt is dat de democratische protesten gekaapt werden door……….en uitmonden in extreem geweld en het Westen het liet begaan. Zij die de mond altijd vol hebben over democratie keken nu de andere kant op. Waarom? Vul zelf maar in.
-
Enz, enz, enz........De tragedies van Oekraïne: een 'goede deal' voor sommige oorlogsaanhangers
“Oekraïne helpen en het geld aan Oekraïne geven, is voor de VS de goedkoopst mogelijke manier om zijn veiligheid te vergroten”, zei Zanny Minton Beddoes, hoofdredacteur van The Economist, onlangs tegen Jon Stewart van de Daily Show. “De gevechten worden gedaan door de Oekraïners, zij zijn de mensen die worden gedood.”
“Nu we hier vier maanden mee bezig zijn, ben ik blij met het structurele pad dat we hier volgen. Zolang we Oekraïne helpen met de wapens die ze nodig hebben en de economische steun, zullen ze vechten tot de laatste persoon”, zei senator Lindsay Graham (RS.C.) al vroeg in de oorlog, waarbij hij per ongeluk verwoordde wat de critici van de oorlog vaak hebben gezegd. over de oorlog – dat de VS deze “tot de laatste Oekraïener” zullen bestrijden. Later noemde Graham het ‘het beste geld dat we ooit hebben uitgegeven’.
“Het is een relatief bescheiden bedrag dat we bijdragen zonder dat ons wordt gevraagd levens en ledematen te riskeren”, vertelde senator Roger Wicker (R-Miss.), Republikein op de ranglijst van de Senaatscommissie voor strijdkrachten, vorig jaar aan Associated Press. “De Oekraïners zijn bereid de strijd voor ons te voeren als het Westen hen de proviand geeft. Het is een hele goede deal.”
‘Ik noem dat een koopje’, heeft gouverneur van North Dakota, Doug Burgum, gezegd over de oorlogsfinanciering, wijzend op de schade die de Oekraïense strijdkrachten aan het Russische leger hebben toegebracht.
“Er worden geen Amerikanen vermoord in Oekraïne. We herbouwen onze industriële basis. De Oekraïners vernietigen het leger van een van onze grootste rivalen. Ik vind het moeilijk om daar iets mis mee te vinden”, merkte de minderheidsleider van de Amerikaanse Senaat, Mitch McConnell (R-Ky.), op
“Voor ongeveer 5 procent van de totale Amerikaanse defensie-uitgaven in de afgelopen twintig maanden heeft Oekraïne Rusland, een van de grootste tegenstanders van de Verenigde Staten, ernstig gedegradeerd, zonder ook maar één druppel Amerikaans bloed te vergieten.”
https://responsiblestatecraft.org/ukraine-war/
Hij eindigt met:
Wat zou hij daar nu mee bedoelenMet andere woorden: het lijkt steeds meer op al te veel andere door de VS geleide oorlogen.
-
Wijs mij eens aan waar hij spreekt over 'de ingreep' van Janoekovitsj. Ik bedoel: het feit dat J. de beslissing van het parlement weigerde te ondertekenen.Dicksy schreef: ↑25 feb 2024, 22:35Maar nu komen we bij de grote uitzondering. In februari 2014 infiltreerde een gewelddadige menigte en ging domineren wat oorspronkelijk echte democratische protesten waren in de Oekraïense hoofdstad Kiev.
Indien ik erover gelezen heb, citeer dan ook even waar de onzichtbare hand van Poetin ter sprake kwam om Janoekovitsj 'aan te raden' om niet te tekenen?
Uit de tekst heb ik de aanloopalinea's genomen én het stukje dat volgens jou iets bewijst.
Unlike the previous election in 2004, nobody seriously disputed the result. So in February 2014, Yanukovych was the lawful head of state, with two years to run.
If we believe, as we all say we do, in democracy, then this is a near-sacred fact. The widespread and justified disgust over the invasion of the US Capitol by Trump supporters on January 6, 2021, is based on the belief that power rests on ballots, not on force.
There is no clearer distinction between democracies and the rest. The losers must respect the result. If they dispute it, they must use lawful methods. But in general if they do not like whoever is in power, they must wait till the next election.
There is hardly a politician or a commentator in Britain who has not said exactly this at some time in his or her life. It is called ‘losers’ consent’. Our ordered lives depend on it and we cannot betray it here or abroad.
But now we come to the big exception. In February 2014, a violent mob infiltrated and came to dominate what had originally been genuine democratic protests in the Ukrainian capital, Kiev.
There is much that is murky about these bitter days, including the mysterious shootings of members of the crowd. Let us just say that there is a serious dispute about who was responsible, which has yet to be resolved.
Hij laat het allemaal achterwege: geen vermelding van Poetin die Janoekovitsj vooraf al naar Moskou had geroepen. Geen vermelding van de poging tot staatsgreep van Janoekovitsj.
Weinig diepgang en achtergrond en dus niet verhelderend voor de lezer.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Het VRT nieuws van gisteren gezien ?
Zelensky heeft voor het eerst gesproken over het aantal dode krijgers
in zijn extreem rechts land. Het zijn er 31.000. En nu komt het meest hilarische , hij wil het aantal gewonden niet meedelen , want "dan zouden de Russen weten hoeveel soldaten op het terrein actief zijn"
Het aantal burgerdoden door de oorlog kent hij niet , die heeft hij niet geteld. Dat manneke is aan het flippen .... 
Zelensky heeft voor het eerst gesproken over het aantal dode krijgers
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 26 feb 2024, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dat zou ik ook niet weten. Er zijn nl. niet veel andere oorlogen waarin de VS betrokken was, waarin geen Amerikaanse soldaat gesneuveld is.
Eerst dacht ik dat hij het had over WO1 en WO2. Je weet wel, toen ze onze (groot)ouders hier in '44 zijn komen bevrijden van die andere dictator. Dat waren ook twee 'door de VS geleide oorlogen', maar ja, daar zijn heel wat Amerikaanse soldaten gesneuveld, geloof ik.

Oekraïense schok:door Fred1950 » 1 minuut geleden
Het VRT nieuws van gisterem gezien ?
Zelensky heeft voor het eerst gesproken over het aantal dode krijgersin zijn extreem rechts land. Het zijn er 31.000. En nu komt het meest hilarische , hij wil het aantal gewonden niet meedelen , want "dan zouden de Russen weten hoeveel soldaten op het terrein actief zijn"
Het aantal burgerdoden door de oorlog kent hij niet , die heeft hij niet geteld. Dat manneke is aan het flippen ....
500.000 soldaten van de strijdkrachten werden gedood en ernstig gewond, ex-procureur-generaal Lutsenko
Wie is deze Joeri Lutsenko:
https://en.wikipedia.org/wiki/Yuriy_Lutsenko
Volgens diezelfde Zelenski is hun tegenoffensief van vorig jaar mislukt omdat de Russen hun plannen kenden, ze werden volgens hem gelekt naar Rusland.
-
Ge kunt de feiten achter de coulissen niet blijven negeren , Wil-punt. Janoekovitsj heeft door de extreem-rechtse staatsgreep het land moeten ontvluchten , zoniet werd hij wellicht gelynched / vermoord door de opgejutte Kiev'se inwoners .... Zoals in de tekst die je zelf heb aangehaald staat geschreven , was er van enige vorm van democratie helemaal geen sprake meer.
-
Fred, als het hier over 12-Volt batterijen ging, dan zou ik nederig en vol ontzag zwijgen.Fred1950 schreef: ↑26 feb 2024, 10:28Ge kunt de feiten achter de coulissen niet blijven negeren , Wil-punt. Janoekovitsj heeft door de extreem-rechtse staatsgreep het land moeten ontvluchten , zoniet werd hij wellicht gelynched / vermoord door de opgejutte Kiev'se inwoners .... Zoals in de tekst die je zelf heb aangehaald staat geschreven , was er van enige vorm van democratie helemaal geen sprake meer.
Je weet hierover van toeten noch blazen.

en mijn samenvatting:

Zuig hier maar zoveel puntjes aan als je kunt. Het is nodig.

Niemand gelooft nog in je steeds weerkerende riedels , Wil-leke
Afgezaagd ! 
Dit is de essentie uit die tekst : But now we come to the big exception. In February 2014, a violent mob infiltrated and came to dominate what had originally been genuine democratic protests in the Ukrainian capital, Kiev.. DAT was de staatsgreep !
Dit is de essentie uit die tekst : But now we come to the big exception. In February 2014, a violent mob infiltrated and came to dominate what had originally been genuine democratic protests in the Ukrainian capital, Kiev.. DAT was de staatsgreep !