Bluft Poetin?
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
De gladde trappen hebben weer hun werk gedaan.....
HLN:
Topman (54) Russisch oliebedrijf Lukoil “plots” overleden: hij is al vierde in twee jaar tijd
Er is opnieuw een topman overleden van Lukoil, een van de grootste oliebedrijven van Rusland. Het gaat om de 54-jarige vicevoorzitter van de raad van bestuur, Vitali Robertoes.
https://www.hln.be/buitenland/topman-54 ... ~aae97cc2/
HLN:
Topman (54) Russisch oliebedrijf Lukoil “plots” overleden: hij is al vierde in twee jaar tijd
Er is opnieuw een topman overleden van Lukoil, een van de grootste oliebedrijven van Rusland. Het gaat om de 54-jarige vicevoorzitter van de raad van bestuur, Vitali Robertoes.
https://www.hln.be/buitenland/topman-54 ... ~aae97cc2/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Fred heeft last van "dysphrasie" - het verwisselen van ganse zinsdelen zodat de inhoud compleet zinloos wordt. Hoe zou hij dat 80 jaar geleden geschreven hebben?Fred1950 schreef: ↑13 mar 2024, 17:01Ze zullen inderdaad al hun industriële complexen meer moeten gaan beveiligen. Dit is een oorlog tegen Rusland door het Westen , en die is blijkbaar niet meer beperkt tot het grondgebied van Oekraïne.
De NAVO blijft maar stiekem oorvegen uitdelen , maar Rusland mag niet terugslaan .... Dat kan nooit goed meer komen ...
En WIJ ? Wij worden nu reeds gebrainwashed dat Rusland een gevaarlijke vijand is .... Als er ooit een openlijk conflict komt gaat geen enkele Europeaan eraan twijfelen dat Rusland vernietigd moet worden ( wat nu ook al de bedoeling is van de Amerikanen en de rechtse Europeanen ).

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Waar heb ik dit nog ergens gelezen.Oekraïense parlementsleden volgen Wagner met een wetsontwerp voor het mobiliseren van gevangenen
Kiev heeft een half miljoen nieuwe soldaten nodig om de uitgeputte strijdkrachten in de frontlinie te laten rusten en zich opnieuw te bevoorraden.
Kiev – De wanhopige jacht op troepen in Oekraïne heeft veertien Oekraïense parlementsleden ertoe aangezet een pagina uit het Russische draaiboek te nemen en woensdag een wetsvoorstel voor te stellen dat gevangenen in het leger zou laten dienen.
Er zijn duizenden veroordeelden in Oekraïne die zich willen aansluiten, zei minister van Justitie Denys Malyuska vorige week tijdens een Oekraïense nationale telethon. Hij zei dat hij niets verkeerds zag in het rekruteren van mensen die weten hoe ze moeten doden als ze kunnen helpen de Russische indringers te elimineren.
De Oekraïense wet staat momenteel niet toe dat gevangenen worden opgeroepen. Aan het begin van de Russische invasie in februari 2022 verleende de Oekraïense regering echter gratie aan meer dan 300 gevangenen die zich bij het leger wilden aansluiten.
Het Oekraïense wetsvoorstel is een teken van de wanhoop van het land om meer troepen te rekruteren om de uitgeputte en bebloede soldaten die voortdurend door Rusland worden aangevallen, af te lossen. Er zijn naar schatting 500.000 nieuwe rekruten nodig om de strijdkrachten te kunnen roteren en de verliezen aan te kunnen vullen.
https://www.politico.eu/article/ukraine ... prisoners/
-
Volgens het Russische VCHK-OGPU Telegram-kanaal heeft Lukoil vice-president Vitaly Robertus zelfmoord gepleegd op zijn werk - hij werd opgehangen in zijn kantoor aangetroffen. Het bedrijf maakte gisteren zijn overlijden bekend.Charlie Maru schreef: ↑13 mar 2024, 19:10De gladde trappen hebben weer hun werk gedaan.....![]()
Een bron vertelde dat senior president van Lukoil, Oleg Pashaev, zich 's middags zorgen maakte dat Robertus de telefoontjes niet beantwoordde, ondanks dat hij op zijn kantoor was. Ook op een klop op de deur kwam geen reactie. Toen kwam Pashaev het kantoor binnen.
Hij vond het lichaam van Vitaly Robertus hangend in de badkamer. Toen de wetshandhavers arriveerden, vertelden medewerkers hen dat de sfeer bij Lukoil de laatste tijd erg stressvol was en dat de vice-president erg nerveus was.
Sommige bronnen meldden dat Robertus geen goede verstandhouding had met senior Lukoil-vice-president Oleg Pashaev. Robertus klaagde dat Pashaev hem stalkte en zijn leven moeilijk maakte. En het was Pashaev die Robertus dood aantrof. Bronnen zeggen dat niemand om een ambulance heeft gebeld.
Wanneer hij al die raffinaderijen in brand zag staan, wist hij dat hij zijn bonus voor het jaar mocht vergeten want de omzet zou zeker dalen. Dat werd hem te veel. RIP Rob.

Volgens Russische media (de club doet wel een onderzoek naar de omstandigheden van zijn vlucht) niet teruggekeerd naar Oekraïne na een trainingskamp in Turkije maar gevlucht naar de VS. Niet dat dit zo'n 'belangrijk' figuur is maar het doet de vraag rijzen of het wel opportuun is voor Oekraïne om zijn atleten af te vaardigen naar de Olympische Spelen in Parijs. De kans is namelijk groot dat het voor hen de laatste spelen zouden kunnen zijn, en dan heb ik niet hun leeftijd in gedachte, en hun laatste kans om naar het Westen te vluchten. Zelensky biedt hen dan wel bescherming tegen mobilisatie maar door het enorm tekort aan manschappen kan men beter het zekere voor het onzekere nemen.
-
Letse premier: “Er zal een nieuw IJzeren Gordijn tussen Rusland en Europa komen”
De Letse premier Evika Siliņa (48) heeft tijdens een toespraak voor de Amerikaanse denktank ‘Atlantic Council’ gesproken over een nieuw IJzeren Gordijn tussen Rusland en Europa. Ze drukte ook op het belang van het onder controle houden van Rusland. “Als we dat niet doen, zal Rusland zich niet gedeisd houden”, aldus Siliņa. “En dan zou het gevaar heel dichtbij kunnen komen.”
https://www.hln.be/buitenland/letse-pre ... ~a1986a6e/
Bij grote NAVO-maneuvres kan men dan een West-Europees land nemen als 'vijand' dat niet bij de NAVO is. Ierland, Cyprus of misschien Malta. Oostenrijk zou ook een goede kandidaat kunnen zijn, maneuvres in de bergen is eens iets anders.Dicksy 12 dec 2023, 13:17Als ik Rusland was zou ik een soort van Chinese Muur bouwen van Noord naar Zuid en alle banden verbreken met het Westen en mij richten op het Oosten. Daar ligt de toekomst voor Rusland en zeker niet in W-Europa.door Fred1950 » 8 minuten geleden
Bah nee , dat Rusland West Europa zou willen veroveren is een grap van zwakke ouderlingen die nog in de tijd van de Koude Oorlog zijn blijven hangen.
-
Medvedev, de voormalige president, wil dat UA zich overgeeft en akkoord gaat om schadevergoeding te betalen aan Rusland.
Medvedev staat erom bekend dat hij een zuipschuit is die niet opzij gaat voor een fles vodka. Deze keer stond hij wel helemáál op zijn kop, geloof ik.
Medvedev staat erom bekend dat hij een zuipschuit is die niet opzij gaat voor een fles vodka. Deze keer stond hij wel helemáál op zijn kop, geloof ik.

Voor de tweede nacht op rij hebben de Oekraïners droneaanvallen uitgevoerd op een aantal raffinaderijen. Vier fabrieken werden daarbij het doelwit en zijn stilgelegd. Dat kost RU ongeveer 1 miljoen vaten olieproductie per dag. Aan $60 dollar per vat is dat 60 miljoen dollar per dag.
Het gaat hier echter over geraffineerde producten zoals kerosine, diesel en die kosten per vat véél meer (rond $100 per vat). De schade is dus enorm.
Het laatste RU schip dat de Oekraïners 'omgebouwd hebben' tot een duikboot, kostte ongeveer $65 miljoen.
Een serieuze kiezel in de schoen van Poetin.
Het gaat hier echter over geraffineerde producten zoals kerosine, diesel en die kosten per vat véél meer (rond $100 per vat). De schade is dus enorm.
Het laatste RU schip dat de Oekraïners 'omgebouwd hebben' tot een duikboot, kostte ongeveer $65 miljoen.
Een serieuze kiezel in de schoen van Poetin.

Forse oorlogstaal maar geen ballen aan zijn lijf om de oorlog te verklaren aan Rusland net als al die andere Westerse luchtverkopers.Letse president sluit zich aan bij Macron en gebruikt forse oorlogstaal: “Rusland moet worden vernietigd”
De Letse president Edgars Rinkēvičs schaart zich volledig achter de Franse president Emmanuel Macron, die gisteren zei dat hij het sturen van Franse grondtroepen naar Oekraïne niet uitsluit als de situatie aan het front verslechtert. Rinkēvičs gaat zelfs verder en vergelijkt Rusland met Carthago, een stad die door de oude Romeinen volledig verwoest werd. “Rusland delenda est!”, schrijft hij op sociale media. Of: “Rusland moet vernietigd worden.”
https://www.hln.be/buitenland/letse-pre ... ~a5b7b30b/
-
Waarom moet de oorlog verklaard worden? Rusland heeft ook de oorlog niet verklaard aan UA.
Je denkt helemaal in wit/zwart termen: RU moet vernietigd worden DUS moet onmiddellijk de oorlog verklaard worden.
Er zijn meerdere wegen bewandelbaar om tot het doel te komen en niet in het minst is daar de economische weg. Wanneer het geld op is, stopt de machine. UA werkt op de gevoeligste zenuw: de olieuitvoer en de raffinaderijen die de cash cow zijn van Poetin. Bijna dagelijks worden die onder vuur genomen. Dat kost hem miljoenen per dag.
Poetin heeft de economie van RU helemaal ingericht voor de oorlogsmachine. 30% (!) van het staatsbudget gaat naar het leger en wat ervoor nodig is.
Ondertussen zijn tal van medicijnen niet meer te krijgen in RU. Duizenden dokters zijn het land uitgevlucht. Wachtrijen in de spoedafdeling zijn immens lang.
Vliegtuigen vallen uit de lucht wegens gebrek aan onderhoud en westerse onderdelen.
De zeemacht zit ergens ver weg in de zee van Azov en de Zwarte Zee is helemaal bruikbaar voor de schepen die van en naar UA varen.
Enzovoort. Poetin is goed bezig om Rusland te vernietigen.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
En als vergelding :
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/03/15 ... -oekraine/
Rusland zegt ook dat het opslagplaatsen viseert waar Oekraïne zeedrones opslaat, om de Russische vloot in de Zwarte Zee aan te vallen
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/03/15 ... -oekraine/
Rusland zegt ook dat het opslagplaatsen viseert waar Oekraïne zeedrones opslaat, om de Russische vloot in de Zwarte Zee aan te vallen