Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fazal

15 mar 2024, 17:38

Wil. schreef:
15 mar 2024, 14:50

Vliegtuigen vallen uit de lucht wegens gebrek aan onderhoud
En voormalige vriendjes van Poetin, vallen van het balkon ..., bij gebrek aan vergif. :mrgreen:

Dicksy

15 mar 2024, 17:54

Vliegtuigen vallen uit de lucht wegens gebrek aan onderhoud en westerse onderdelen.
En boeiing zijn vliegtuigen vallen in stukken of geraken niet van de grond ondanks onderhoud en westerse onderdelen :lol:

Wil.

15 mar 2024, 18:57

Rusland is de vloot vliegtuigen aan het kannibaliseren: sommige toestellen worden enkel gebruikt om er onderdelen uit te halen om andere machines in de lucht te houden.

• Voor het begin van de 'speciale militaire operatie' noteerde men in Rusland tussen 9 en 45 vliegtuigongevallen per jaar. Die ongevallen gebeurden bijna allemaal op de grond.

• Nu stelt men in RU 3 ongevallen per dag vast in de lucht.

Maar het is waar: Boeing heeft problemen met zijn vliegtuigen. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

15 mar 2024, 19:01

Deze oorlog wordt lachwekkender met de dag en zeker als deze EU een hoofdrol speelt:
Rusland moet het Roemeense goud teruggeven dat tijdens de Eerste Wereldoorlog naar Moskou is gestuurd, zegt het Europees Parlement

(Door de Associated Press Geplaatst op 14 maart 2024 12:57 uur. Laatst bijgewerkt op 14 maart 2024 13:12 uur.)

https://toronto.citynews.ca/2024/03/14/ ... ment-says/

https://toronto.citynews.ca/2024/03/14/ ... ment-says/
Denk dat Rusland er eens goed mee gaat lachen en onmiddellijk gaan springen omdat die praatbarak in Brussel daar over gaat stemmen.
Betaal Roemenië de tegenwaarde van 91,5 ton goud en de geschatte waarde van die 'culturele schat' (wat dit ook moge zijn of betekenen) van de winsten van die Russische geblokkeerde goederen en Roemenië zal ook gelukkig zijn.

Wil.

15 mar 2024, 19:04

Een sfeerbeeld van de verkiezingsdag in RU

Dicksy

15 mar 2024, 19:10

Vuurwerk om de overwinning van Poetin wat meer in de verf te zetten. :lol:

Wil.

15 mar 2024, 19:13

Dicksy schreef:
15 mar 2024, 19:01

Rusland moet het Roemeense goud teruggeven dat tijdens de Eerste Wereldoorlog naar Moskou is gestuurd, zegt het Europees Parlement

Denk dat Rusland er eens goed mee gaat lachen en onmiddellijk gaan springen omdat die praatbarak in Brussel daar over gaat stemmen.
Je bekijkt dat best in een breder beeld: hier wordt een argumentatie opgebouwd die de EU, GB en de VS moet in staat stellen om de 300 miljard Russisch geld dat in EU-kluizen zit, te confisqueren. Zowel Yellen als R. Sunak hebben daarop de voorbije week gealludeerd.

Wanneer RU echter het Roemeense goud niet teruggeeft, dan is dat een stok om de hond te slaan. Er zal zo nog wel iets opduiken.

Dicksy

15 mar 2024, 19:27

Over dat geld moet Rusland niet meer wakker liggen, dat zijn ze kwijt. Om het nog enigszins 'democratisch' te houden wordt er hier in het Westen een boompje opgezet of het juridisch wel kan of niet, of ze het kunnen houden, enz, enz,.....
Het probleem zal zijn om eensgezindheid te vinden onder de westerse landen wie welk deel van deze koek krijgt. Ze hebben allemaal geld in Oekraïne gestoken en na dit conflict zal elk land zijn rekening maken en presteren.
En Rusland verplichten tot herstelbetalingen? Dat ze dan maar eerst zorgen dat Rusland bezet wordt, zoniet nada, noegabollen.

Wil.

15 mar 2024, 19:40

Dicksy schreef:
15 mar 2024, 19:27
Rusland verplichten tot herstelbetalingen? Dat ze dan maar eerst zorgen dat Rusland bezet wordt, zoniet nada, noegabollen.
Dat zal afhangen van wie deze oorlog wint en op welke wijze dat gebeurt.
Indien RU economisch ineenstort - wat mijn voorkeurscenario is - dan moet RU aanvaarden wat hen wordt voorgeschoteld.

Als die ineenstorting gebeurt, vervallen nl. alle regels: welke deelstaten van de RU federatie willen nog bij Rusland blijven? Ontstaat er een burgeroorlog in RU? Poetin wordt dan onmiddellijk naar een hoog open venster gebracht. Enz.

Dicksy

15 mar 2024, 19:55

Indien RU economisch ineenstort - wat mijn voorkeurscenario is - dan moet RU aanvaarden wat hen wordt voorgeschoteld.
Verdrag van Versailles na WO1 en zijn gevolg. :roll:
welke deelstaten van de RU federatie willen nog bij Rusland blijven?
En hierbij stel ik mij de vraag welke van die deelstaten uberhaupt levensvatbaar zijn. Als zij moeten gaan rekenen op een 'marschallplan' dan zal het het westen meer geld gaan kosten dan 300 miljard.
Daarom dat ik die woorden “Rusland moet worden vernietigd” van die Letse President (Macron) bezie als woorden van iemand die ziet wat er zich in Oekraïne momenteel aan het voordoen is. Oekraïne staat met zijn rug tegen de muur en die situatie is niet in hun voordeel.

Wil.

15 mar 2024, 20:10

Dicksy schreef:
15 mar 2024, 19:55
Verdrag van Versailles na WO1 en zijn gevolg. :roll:
Die les is geleerd. Zie WO2. In tegenstelling tot Duitsland heeft RU enorme bodemschatten die in het spel kunnen betrokken worden.

Wil.

16 mar 2024, 11:11

Een lijstje van de olieraffinaderijen die UA sinds het begin van het jaar heeft aangevallen. De laatste paar dagen zijn er nog bijgekomen.

Afbeelding

Charlie Maru

16 mar 2024, 11:26

Wil. schreef:
16 mar 2024, 11:11
Een lijstje van de olieraffinaderijen die UA sinds het begin van het jaar heeft aangevallen. De laatste paar dagen zijn er nog bijgekomen.
Er zijn er deze nacht nog een paar bijgekomen......Syzran en Novokuibyshevsk (Samara)

HLN:
Oekraïense drones treffen weer raak: olieraffinaderijen op honderden kilometers van grens in brand

Oekraïne slaagt er met zelfgemaakte drones steeds beter in om grote Russische olieraffinaderijen diep in het binnenland te treffen. Vorige nacht werden locaties in Syzran en Novokuibyshevsk (Samara) getroffen, op honderden kilometers van de grens. De vuurzee was immens.

https://www.hln.be/buitenland/live-oekr ... ~abf3138b/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

16 mar 2024, 12:11

Wil. schreef:
15 mar 2024, 20:10
....

...... heeft RU enorme bodemschatten die in het spel kunnen betrokken worden.
Juist , en het Westen wil die confisqueren , en dus moet Rusland *verdwijnen*. Het Westers graaigebroed is onlaafbaar ...

@Charlie Maru
Oekraïne slaagt er met zelfgemaakte drones steeds beter in .....
Zelfgemaakt ? Echt ?

Dicksy

16 mar 2024, 12:36

door Fred1950 » 17 minuten geleden
@Charlie Maru
Oekraïne slaagt er met zelfgemaakte drones steeds beter in .....
Zelfgemaakt ? Echt ?
En worden die drone's wel gelanceerd vanaf het grondgebied van Oekraïne? Het zou mij echt niet verbazen dat dit niet geval is maar toegewezen worden aan Oekraïne om die andere landen (Baltische staten?) buiten schot te houden en om aan te tonen dat Oekraïne wel degelijk weerwerk biedt.
Misschien worden ze zelfs gelanceerd vanop Russisch grondgebied, de 'interne oppositie'. :roll: