Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

17 mar 2024, 14:05

Iedereen stemt voor Poetin en sommigen zelfs twee keer en dit wordt door Poetin en zijn vrienden verkocht als 'eerlijke, vrije verkiezingen'. Degenen die dood zijn, zijn de enige smet op zijn blazoen om zelfs 100% te halen.

Dat had je niet door?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

17 mar 2024, 14:45

De verkiezingen in Rusland zijn toch altijd ‘eerlijk’ verlopen. Daar verandert deze oorlog, of deze mop, niks aan.

Wil.

17 mar 2024, 15:38

De verkiezingen in Rusland zijn toch altijd ‘eerlijk’ verlopen
Als je eerlijk tussen aanhalingstekens plaatst, dan wil dat zeggen dat de lezer dit woord niet moet begrijpen in zijn neutrale betekenis. Dat is ook wat die cartoon nog eens extra onderstreept.

Dicksy

17 mar 2024, 15:44

Dat was zes jaren geleden al zo, twaalf jaar geleden zo enz, enz,.....en dit zal over zes jaar weer zijn opwachting maken met mogelijks een andere naam dan Poetin. Niks nieuws onder de zon.

image.png
image.png (28.11 KiB) 419 keer bekeken

tokkio

17 mar 2024, 16:04

Wil. schreef:
17 mar 2024, 14:05
Iedereen stemt voor Poetin en sommigen zelfs twee keer en dit wordt door Poetin en zijn vrienden verkocht als 'eerlijke, vrije verkiezingen'. Degenen die dood zijn, zijn de enige smet op zijn blazoen om zelfs 100% te halen.
Poetin en zijn vrienden doen het alleen voor de schone schijn.( overal trouwens)
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

17 mar 2024, 16:20

Het is misschien mogelijk dat Poetin wordt herkozen met méér dan 100% van de stemmen :lol:

Afbeelding

Dicksy

17 mar 2024, 20:22

Poetin ‘wint’ de vervalste Russische verkiezingen met 88% van de stemmen, zo blijkt uit de eerste resultaten

Voorlopige resultaten duiden op een enorme overwinning voor Vladimir Poetin, maar duizenden protesteren wereldwijd bij stembureaus en Russische ambassades.

https://www.politico.eu/article/putin-w ... exit-poll/
Toch even twee dingen uitlichten:
De verkiezingscampagne, waarin drie andere kandidaten zich onthouden van kritiek op de president, werd overschaduwd door de dood vorige maand van Poetins belangrijkste tegenstander, Alexei Navalny.
Kwam Navalny op als Presidentskandidaat? Ik mag toch veronderstellen dat zij dit bedoelen met 'Poetins belangrijkste tegenstander'. :roll:
De belangrijkste tegenslag tegen Poetin vond plaats op zondagmiddag, toen de Russische oppositie haar aanhangers bijeenriep voor een ‘Noon Tegen Poetin’- protest. Het initiatief moedigde mensen aan om om 12.00 uur naar de stembus te gaan en tegelijkertijd op een andere kandidaat dan de zittende kandidaat te stemmen.
Dan heeft 12%, zoals de zaken er nu voorstaan, gehoor gegeven aan deze oproep. Veel te weinig dus om deze zittende president naar de exit te duwen.

Dicksy

17 mar 2024, 20:38

David Cameron: 'Dit is niet hoe vrije en eerlijke verkiezingen eruit zien'

Lord Cameron, de Britse minister van Buitenlandse Zaken, heeft gezegd dat de Russische presidentsverkiezingen niet vrij of eerlijk waren, nadat de stembussen waren gesloten.

Schrijvend op X zei hij dat de kiezers een "gebrek aan keuze" hadden en dat er geen onafhankelijk toezicht was door de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE).

De organisatie helpt bij het beoordelen van de mate waarin verkiezingen gelijk, eerlijk en transparant zijn.
Daar waren 4 kandidaten voor het ambt van President voor Rusland. 12% heeft, volgens de voorlopige telling, dus niet op de 'gedoodverfde favoriet' gestemd ondanks de oproep om op een andere kandidaat te stemmen dan Poetin, te weinig dus.
Velen hadden natuurlijk anders verwacht net zoals zes jaar geleden, zoals 12 jaar geleden, enz,.....

Maar:

Cameron zou zich beter eens afvragen of zijn aanstelling als Minister van Buitenlandse Zaken wel zo koosjer verlopen is voor en in een land dat democratie toch hoog in het vaandel draagt. :roll:

Dicksy

17 mar 2024, 20:56

Navalny's weduwe schreef de naam van haar echtgenoot op het stembiljet

Yulia Navalnya, de weduwe van de overleden Russische oppositiepoliticus Alexei Navalny, zei dat ze de naam van haar man op het stembiljet schreef toen ze haar stem uitbracht bij de presidentsverkiezingen.
“Je bent waarschijnlijk geïnteresseerd in wat ik op het stembiljet heb gezet, op wie ik heb gestemd. Natuurlijk heb ik de naam ‘Navalny’ geschreven”, zei ze toen ze buiten de Russische ambassade in Berlijn sprak.
Ze voegde eraan toe: “Het kan niet zo zijn dat Poetins belangrijkste tegenstander, die toch al in de gevangenis zat, een maand voor de verkiezingen werd vermoord.”
Nadat ze in Duitsland om 12.00 uur lokale tijd in de rij stond om haar stem uit te brengen, bereikte ze rond 18.00 uur de voorkant van de rij.
Mevrouw Navalnya nam deel aan het protest 'Noon tegen Poetin', dat mensen aanmoedigde om op de laatste stemdag naar buiten te komen en hun stembiljetten te vernietigen.
“Ik zie dat al deze mensen naar ons ‘Noon tegen Poetin’-protest zijn gekomen, omdat ik de hele tijd in de rij heb gestaan ​​met mensen die [mij] steunden”, zei ze.
"Ze bleven 'Navalny' zingen en bedankten me voor mijn komst.
"Ze zouden mij niet moeten bedanken. Ik wil ze allemaal bedanken voor hun komst - iedereen die kwam en in de rij stond."
Ongeveer 80 mensen werden gearresteerd in 20 steden in Rusland vanwege hun deelname, aldus de OVD-Info-groep die toezicht houdt op politieke arrestaties.
En dan verwonderd zijn dat de zittende president alsnog een monsterscore haalt. Ze had beter haar stem aan één van de drie tegenkandidaten gegeven i.p.v. een ongeldige stem uit te brengen (naar analogie van ons kiessysteem).

boeffer

17 mar 2024, 21:39

Ge moogt blij zijn dat Xi Kia's en andere dingen verkoopt aan RU. Een beer in het nauw of gewond kan zeer gevaarlijk zijn. Door Xi is hij niet zo geisoleerd meer door sancties en Xi lijkt me gene om zomaar wat te verzinnen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

17 mar 2024, 23:58

De verkiezingen zijn door een afgevaardigde van de Duma persoonlijk gecontroleerd. Deze blinde man heeft geen enkele onregelmatigheid gezien.

Merk op dat het scherm van de laptop zwart is :lol: :lol: :lol:

Vrije, open, eerlijke en transparante verkiezingen ... :lol:

Afbeelding

Wil.

18 mar 2024, 00:12

Zo ging het er in 2018 aan toe bij de verkiezing van Poetin. De bus volproppen met vooraf ingevulde papieren.

Het is mooi gelukt in '18; waarom dat spelletje niet nóg eens een keer spelen?

Vrije, open, eerlijke en transparante verkiezingen ... :lol:

Wil.

18 mar 2024, 00:15

Dat kunnen wij ook, dachten ze in dit kiesbureau

Wil.

18 mar 2024, 00:20

Een gemaskerde soldaat ziet erop toe dat deze babushka haar stem juist uitbrengt.

Vrije, open, eerlijke en transparante verkiezingen ... :lol: Open en transparant, dát zeker :lol:

Afbeelding

Het mobiele stemkantoor: kandidaat aankruisen op het kofferdeksel van de Lada en onmiddellijk in de box. Onder toezicht van een verdediger van het land, natuurlijk. Eén iemand heeft zijn kat gestuurd :lol:

Afbeelding

Fred1950

18 mar 2024, 16:22

En nu dat Poetin een monsterwinst haalde start Wil-punt uiteraard zijn anti-Rusland campagne op volle toeren ( met 4 postings na mekaar ) ! :lol: