Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Fred, ik ga voor een keer nog eens ingaan op je dwaze kleutervergelijking.
Werden er hier op straat mensen neergeschoten omdat ze weg wilden uit het politieke bestel waarin ze gedwongen moesten leven? In Oost-Duitsland bv. gebeurde dat wél.
Gelijkaardige verhalen bestaan over Hongarije, Roemenië, Tsjechoslovakije enz.
Als je nog vragen hebt, roep dan maar.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Goe bezig......
HLN:
Russische marine torpedeert per ongeluk Russisch vissersschip: drie doden en vier gewonden
Een schip van de Russische Baltische Vloot heeft tijdens een militaire oefening in de Oostzee per ongeluk een Russisch vissersschip geraakt voor de kust van Kaliningrad. Beelden tonen hoe het vaartuig in brand staat en er een zwarte rookpluim opstijgt. Volgens de onafhankelijke Russische televisiezender ‘Dozhd’ vielen er drie doden en vier gewonden bij het incident.
https://www.hln.be/buitenland/kijk-russ ... ~ad825c64/
HLN:
Russische marine torpedeert per ongeluk Russisch vissersschip: drie doden en vier gewonden
Een schip van de Russische Baltische Vloot heeft tijdens een militaire oefening in de Oostzee per ongeluk een Russisch vissersschip geraakt voor de kust van Kaliningrad. Beelden tonen hoe het vaartuig in brand staat en er een zwarte rookpluim opstijgt. Volgens de onafhankelijke Russische televisiezender ‘Dozhd’ vielen er drie doden en vier gewonden bij het incident.
https://www.hln.be/buitenland/kijk-russ ... ~ad825c64/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Financial times:
"De VS hebben er bij Oekraïne op aangedrongen de aanvallen op Russische olieraffinaderijen stop te zetten"
Washington vertelde Kiev dat drone-aanvallen het risico met zich meebrengen de prijzen van ruwe olie op te drijven en vergelding uit te lokken
https://www.ft.com/
Een beetje veel geld dus vertrouw ik er maar op dat ze niet liegen en laat het voor wat het waard is wat ze schrijven.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Dat PVDA geblèr kennen we stilaan. En neen, de SU heeft nooit de intentie gehad om West-Europa onder de voet te lopen - dat is elementaire historische feitenkennis. Wat zei Patton ook alweer na WOII? "We should not have stopped in Berlin, we should have pushed straight to Moscow".Je kreet dat de S.U. niet in staat was om Europa onder de voet te lopen, is een vergoelijking van dat communisme.
Leg hier eens uit hoe een land met een economie zo groot als de Benelux en dat - volgens Uw dagelijkse bijdragen hier - totaal aan de grond zit door de economische sancties een gevaar zou kunnen vormen voor Europa? Met een hoop huurlingen en nog wat gespuis uit de gevangenissen- voor zover die niet allemaal tot gort geschoten zijn in Oekraïne? Rusland lukt het niet eens om een veel zwakker land als Oekraïne onder controle te krijgen- wat zouden ze kunnen uitrichten tegen een verenigd Europa.
Laatst gewijzigd door frits1955 op 22 mar 2024, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dat pvda-geblèr heb jij hier wel ten gehore gebracht, nietwaar?frits1955 schreef: ↑22 mar 2024, 10:43Dat PVDA geblèr kennen we stilaan. Leg hier eens uit hoe een land met een economie zo groot als de Benelux en dat - volgens Uw dagelijkse bijdragen hier - totaal aan de grond zit door de economische sancties een gevaar zou kunnen vormen voor Europa?Je kreet dat de S.U. niet in staat was om Europa onder de voet te lopen, is een vergoelijking van dat communisme.
De benelux valt net buiten de top-10 als je de rangschikking volgens bbp bekijkt.
Poetin is al 20 jaar bezig met zijn oorlogsstocks op peil te brengen. Ondertussen ontzegt hij de bevolking de meeste basisinfrastructuur die een beschaafd land met een behoorlijke economie zou kunnen hebben.
Een toilet met spoeling in de woning is voor de meerderheid van de Russische bevolking nog altijd een wensdroom. In Moskou is het anders, maar daar woont de gemiddelde Rus niet.
Pensioenen zijn er om net niet te verhongeren.
Wegen worden niet onderhouden eens je buiten St.Petersburg of Moskou bent.
Kortom, alles wat een overheid kan en moet doen (infrastructuur) om het leven van mensen beter te maken, doet ze niet. Dat geld wordt al decennia gebruikt om de oorlogsmachine gaande te houden.
Als je zo een land 'bestuurt', dan kun je inderdaad een leger op de been brengen dat elk land in de omgeving kan bedreigen en binnenvallen naar goeddunken (Transnistrië - Oekraïne - Georgië bv.). Voeg daar nog de meedogenloosheid van een ex-KGB-man aan toe en je krijgt wat je nu ziet: Rusland, een gevaar voor Europa.

Je begrijpt er niet veel van, hé? Het is de economie die het leger moet onderhouden. Daarvoor moet alles wijken. Vandaar dat alle normale voorzieningen die een land voor zijn burgers uitrolt, in RU afwezig moeten zijn.
Ik merk dat je de doelpalen aan het verzetten bent. Eerst was het 'Europa' dat Poetin niet kon bedreigen. Nu is het West-Europa geworden.
Ik merk dat je de doelpalen aan het verzetten bent. Eerst was het 'Europa' dat Poetin niet kon bedreigen. Nu is het West-Europa geworden.
Rusland is absoluut niet in staat om "Europa" militair te bedreigen. Dat was vroeger zo niet en nu helemaal niet meer. Een grote mond opzetten -dat wel.

Zie mijn eerder bericht vandaag 10.13 uur aangaande een artikel verschenen in de Financial Times. Politico heeft nu meer duiding gegeven:
Rare bezorgdheid van de VS.
'De bronnen vrezen ook dat deze herhaalde aanvallen Rusland ertoe zullen aanzetten wraak te nemen en zich te richten op de energie-infrastructuur waar het Westen op vertrouwt, inclusief oliepijpleidingen'.
En weeral is het Westen telaat.
'De VS zijn bezorgd dat het aanvallen op de Russische energiefaciliteiten een impact zal hebben op de olieproductiecapaciteit van het Kremlin en de mondiale prijzen zal opdrijven – in de aanloop naar een scherpe presidentsverkiezingen waarbij de prijzen aan de benzinepomp ongetwijfeld een controversieel onderwerp zullen zijn'.De VS dringen er bij Oekraïne op aan te stoppen met het aanvallen van Russische olieraffinaderijen, aldus het rapport
Washington vreest stijgende olieprijzen en extra represailles vanuit Moskou.
De VS hebben Oekraïne onder druk gezet om de drone-aanvallen op Russische energiefaciliteiten stop te zetten, uit angst dat dit massale vergeldingsmaatregelen zou kunnen uitlokken en de mondiale olieprijzen zou kunnen opdrijven.
De afgelopen maanden heeft Kiev zijn aanvallen op de Russische energie-infrastructuur opgevoerd , waarbij verschillende olieraffinaderijen in meerdere regio's zijn getroffen, waardoor financiële schade is toegebracht aan het Kremlin, dat ondanks sancties nog steeds olie en gas verhandelt.
Nu heeft Washington er bij functionarissen van de Veiligheidsdienst van Oekraïne (SBU) en het Oekraïense Militaire Inlichtingendirectoraat (GUR) op aangedrongen om een einde te maken aan deze aanvallen, meldde de Financial Times vrijdag, onder verwijzing naar drie niet nader genoemde bronnen.
https://www.politico.eu/article/report- ... efineries/
Rare bezorgdheid van de VS.
'De bronnen vrezen ook dat deze herhaalde aanvallen Rusland ertoe zullen aanzetten wraak te nemen en zich te richten op de energie-infrastructuur waar het Westen op vertrouwt, inclusief oliepijpleidingen'.
En weeral is het Westen telaat.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Ik merk dat je weer helemaal je infantiele zelf bent - niks wezenlijks vertellen en zoeken zoeken zoeken tot je kan teuteren over een woordje.Ik merk dat je de doelpalen aan het verzetten bent. Eerst was het 'Europa' dat Poetin niet kon bedreigen. Nu is het West-Europa geworden.
-
Daar waar de retoriek van het Kremlin nog enigszins gematigd was voor de verkiezingen is nu ook te merken dat ze deze verharden. En dan heb ik het niet over die idiote propagandisten waar hier veel mee geschermd wordt.door frits1955 » 2 minuten geleden
Het echte gevaar schuilt in de aanwezigheid van een onbekend aantal buitenlandse "adviseurs" in Oekraïne. Dat kan makkelijk door Poetin uitgelegd worden als buitenlandse inmenging en dan geeft men hem een stok om mee te gaan slaan.
Rusland 'in staat van oorlog', zegt het Kremlin
Rusland beschouwt zichzelf als in oorlog vanwege de interventie van het Westen aan de kant van Oekraïne, aldus het Kremlin.
In een interview met de Russische publicatie Arguments and Facts zei Kremlin-woordvoerder Dmitry Peskov dat het land in oorlog was.
-
Die steun komt er, maar vermoedelijk zal Zelensky het moeten uitzingen tot na de verkiezingen in de VS, daar zal Trump geen uitzondering op zijn mocht hij terug verkozen worden.door frits1955 » 2 minuten geleden
En dan zijn er nog de Trumpisten in de VS die voortdurend de miljardensteun aan Oekraïne blokkeren. Het ziet er niet goed uit voor Zelensky.