Bluft Poetin?
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
Oekraïne zet Rusland onder druk op Krim: “Schiereiland wordt dodelijke val voor leger van Poetin”
Oekraïne verhoogt de druk op Rusland op de Krim. Door de komst van een grote hoeveelheid nieuwe westerse wapens - in het bijzonder Amerikaanse ATACMS (tactische ballistische raketten met een bereik van 300 kilometer) - kan het Oekraïense leger nu elk doelwit raken op het bezette schiereiland. Met dodelijke gevolgen.
https://www.hln.be/buitenland/oekraine- ... ~ae134223/
Oekraïne zet Rusland onder druk op Krim: “Schiereiland wordt dodelijke val voor leger van Poetin”
Oekraïne verhoogt de druk op Rusland op de Krim. Door de komst van een grote hoeveelheid nieuwe westerse wapens - in het bijzonder Amerikaanse ATACMS (tactische ballistische raketten met een bereik van 300 kilometer) - kan het Oekraïense leger nu elk doelwit raken op het bezette schiereiland. Met dodelijke gevolgen.
https://www.hln.be/buitenland/oekraine- ... ~ae134223/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Na dit artikel gelezen te hebben hoop ik voor het Westen (en de wereld
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De Russen gaan toch efkens bij de Chinezen wat high-tech moeten gaan kopen , vrees ik .... Als de Chinezen op de achterkant van de maan kunnen landen zullen ze ook wel in staat zijn early-warning satellieten in mekaar te kunnen flansen ...
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Tijdens de maand mei (en ook nu nog) werden minstens 1000 RU soldaten per dag uitgeschakeld.
Anton Andreyev, een contractsoldaat van de Russische strijdkrachten vertelde ASTRA over de operatie van het Russische leger tijdens het offensief op de Oekraïense stad Vovchansk.
Volgens hem waren er nog maar 12 van zijn compagnie van 100 man over.
Bron

Anton Andreyev, een contractsoldaat van de Russische strijdkrachten vertelde ASTRA over de operatie van het Russische leger tijdens het offensief op de Oekraïense stad Vovchansk.
Volgens hem waren er nog maar 12 van zijn compagnie van 100 man over.
Bron

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Voor wat er terug eens waard is.......
HLN:
Russische politicus pleit voor nucleaire aanval op Nederland: “Het is een kwestie van één dag”
Rusland moet een nucleaire aanval op Nederland lanceren, vindt de Russische parlementariër en reserve-luitenant-generaal Andrej Goeroeljov. Volgens hem zou een dergelijke aanval Europa op de knieën kunnen dwingen en is Rotterdam “een dik doelwit”.
https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~aeb70572/
HLN:
Russische politicus pleit voor nucleaire aanval op Nederland: “Het is een kwestie van één dag”
Rusland moet een nucleaire aanval op Nederland lanceren, vindt de Russische parlementariër en reserve-luitenant-generaal Andrej Goeroeljov. Volgens hem zou een dergelijke aanval Europa op de knieën kunnen dwingen en is Rotterdam “een dik doelwit”.
https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~aeb70572/
-
Aanslagen op til....?
HLN:
Vermeende Russische spion met explosieven opgepakt bij vliegveld Parijs: man verwond door eigen bom
De Franse autoriteiten hebben maandag bij Parijs een Russisch-Oekraïense man opgepakt die bezig was een explosief te maken. Hij zou daarbij zijn eigen gezicht ernstig hebben verbrand, meldt de Franse antiterrorismedienst PNAT.
https://www.hln.be/buitenland/vermeende ... ~a8cd325f/
HLN:
Vermeende Russische spion met explosieven opgepakt bij vliegveld Parijs: man verwond door eigen bom
De Franse autoriteiten hebben maandag bij Parijs een Russisch-Oekraïense man opgepakt die bezig was een explosief te maken. Hij zou daarbij zijn eigen gezicht ernstig hebben verbrand, meldt de Franse antiterrorismedienst PNAT.
https://www.hln.be/buitenland/vermeende ... ~a8cd325f/
-
Reizen die wereldleiders dan ook allemaal door naar Zwitserland voor die 'vredestop' van Zelensky???Wereldleiders komen vandaag samen in Sint-Petersburg
De hele week zal Rusland zijn jaarlijkse Internationale Economische Forum in Sint-Petersburg houden.
Vladimir Poetin zal morgen op de top spreken, maar vandaag zullen enkele leiders van de nauwste bondgenoten van Rusland bijeenkomen om een reeks onderwerpen te bespreken.
Onder de aanwezigen zijn onder meer de Chinese president Xi Jinping, de Indiase premier Narendra Modi en de president van de Verenigde Arabische Emiraten, Mohammed Bin Zayed Al Nahyan.
De presidenten van Bolivia en Zimbabwe zullen samen met Poetin verschijnen tijdens de plenaire zitting van vrijdag.
Vanochtend zei de gouverneur van de Russische Centrale Bank, Elvira Nabiullina, op het forum dat Rusland geïntegreerd moet worden in de wereldeconomie.
“Ondanks de sancties moeten we geïntegreerd worden in de wereldeconomie, samen met degenen die er klaar voor zijn”, zei Nabiullina tijdens een paneldiscussie.
(SkyNews: 06/06/2024 - 10.01 uur)
-
Soms is er een koers van de UCI Worldtour op de ene plaats, en tegelijk is er een op een andere plaats. De Dauphiné eindigt nu zondag maar dan is de Ronde van Zwitserland net begonnen.
De topcoureurs zijn ook niet overal met z'n allen aanwezig.
De topcoureurs zijn ook niet overal met z'n allen aanwezig.

Landen die geen leiders afvaardigen naar die 'vredeconferentie' worden de mantel uitgeveegd door Zelensky, zelfs de VS. Biden is aanwezig op de herdenking D-Day maar laat de 'vredesconferentie' (15/16 -06/2024) toch links liggen.Zelensky beschuldigt Rusland en China ervan de vredesconferentie te ondermijnen
Oekraïense president Volodymyr Zelensky heeft Rusland en China ervan beschuldigd zijn aanstaande wereldwijde vredesconferentie in Zwitserland te ondermijnen.
Hij zei dat Rusland probeerde andere staten ervan te weerhouden het evenement bij te wonen, en dat China hier ook aan werkte.
Veel toppers laten Zwitserland links liggen tot grote frustratie van de organisator.Vredesconferentie over Oekraïne al voor de start een maat voor niets, met dank aan Peking
-
De 23 landen van Opec+ , waarvan Rusland lid is, hebben beslist om ook in 2025 de productie laag te houden of te verlagen. Die beslissing kost RU minsten $50 miljard per jaar. Het zal meer zijn want RU verkoopt olie aan andere Opec+ lidstaten maar dat gebeurt aan een lagere prijs dan de marktprijs.
Intussen draaien de raffinaderijen op sterk verminderd volume, waaruit ook verliezen voortkomen.
De hele olie-industrie stelt heel veel mensen tewerk in RU, maar door het terugschroeven van de productie (en door de drone aanvallen) zijn duizenden mensen overbodig geraakt. Ze verliezen hun inkomen en betalen veel minder belastingen. Problemen alom.
Intussen draaien de raffinaderijen op sterk verminderd volume, waaruit ook verliezen voortkomen.
De hele olie-industrie stelt heel veel mensen tewerk in RU, maar door het terugschroeven van de productie (en door de drone aanvallen) zijn duizenden mensen overbodig geraakt. Ze verliezen hun inkomen en betalen veel minder belastingen. Problemen alom.

Ik mag hopen dat die kerels NIET doorreizen naar ZwitserlandDicksy schreef: ↑06 jun 2024, 10:19Reizen die wereldleiders dan ook allemaal door naar Zwitserland voor die 'vredestop' van Zelensky???Wereldleiders komen vandaag samen in Sint-Petersburg
De hele week zal Rusland zijn jaarlijkse Internationale Economische Forum in Sint-Petersburg houden.
Vladimir Poetin zal morgen op de top spreken, maar vandaag zullen enkele leiders van de nauwste bondgenoten van Rusland bijeenkomen om een reeks onderwerpen te bespreken.![]()
![]()

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.