Israël en de Palestijnen: enige toelichting

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy

05 jun 2024, 13:33

Het Huis stemt voor sancties voor het ICC wegens zaak tegen Israëlische leiders

Met 247 tegen 155 stemmen heeft het Huis van Afgevaardigden vandaag een wetsvoorstel aangenomen dat sancties zou opleggen aan iedereen die het Internationaal Strafhof heeft bijgestaan ​​in zijn onderzoek naar het gedrag van Israël in Gaza, een groep waartoe Amerikaanse bondgenoten als Duitsland en Japan zouden kunnen behoren die het tribunaal financieren. .
Het wetsvoorstel, getiteld de Illegitimate Court Counteraction Act, heeft tot doel het ICC te straffen voor het recente besluit van de hoofdaanklager om arrestatiebevelen uit te vaardigen tegen verschillende leiders van Israël en Hamas, waaronder de Israëlische premier Benjamin Netanyahu. Meer dan veertig Democraten sloten zich aan bij de Republikeinen om het voorstel te steunen, ondanks tegenstand van de regering-Biden.
Het wetsvoorstel, dat een zware strijd tegemoet gaat in de door de Democraten gecontroleerde Senaat, zou ook directe familieleden van de doelwitten straffen. De sancties omvatten een verbod op toegang tot de VS en op het zakendoen met Amerikaanse bedrijven of burgers.

https://responsiblestatecraft.org/us-sanctions-icc/
Dit kan verstrekkende gevolgen hebben voor de verstandhouding tussen de VS en haar bondgenoten. Blijkbaar beseffen ze dit in Het Witte huis maar al te goed.

URSULAMI

05 jun 2024, 15:49

[attachment=0]14314861_original.jpg[/attachment]

E.T.

28 jun 2024, 16:18

Een vergadering van de Arabische Liga over de kwestie van het Midden-Oosten is aan de gang.
Een Israëliet spreekt:
"Lang geleden leidde Mozes het Joodse volk naar het Beloofde Land. En hij zag de rivier, en hij besloot erin te baden -
Hij kwam uit de rivier en - Yo-mayo - vond zijn kleren niet!
"Misschien hebben Arabieren ze gestolen", dacht Mozes.
Dan springt een Arabier van de Liga op:
Er waren toen geen Arabieren!
Vertegenwoordiger van Israël:
Ja Eigenlijk is dit waar ik het over wilde hebben

Dicksy

28 jun 2024, 16:30

Wie had zijn kleren dan wel gestolen? :roll:

image.png
image.png (246.69 KiB) 897 keer bekeken

Wil.

28 jun 2024, 18:47

Dicksy schreef:
28 jun 2024, 16:30
Wie had zijn kleren dan wel gestolen? :roll:
De moeder van de Witte.

Er wordt immers gezegd: 'Mozes zag de Witte wateren' . Als de Witte erbij was, dan waarschijnlijk zijn moeder ook.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal

21 jul 2024, 14:03

Error 451
The page is blocked in your area by current legislations.
Use the links to access more options:
LJ Home
FAQ
Site Map
You can also check LiveJournal's current status
Search query
Advanced Search

URSULAMI

21 jul 2024, 15:54

Fazal
Ik zit in het centrum van Gent en heb geen problemen met die link 8O

socrates

21 jul 2024, 17:24

URSULAMI schreef:
21 jul 2024, 15:54
Fazal
Ik zit in het centrum van Gent en heb geen problemen met die link 8O
Ik zit in europa en kon de link probleemloos openen, was wel in een voor mij onbegrijpelijke taal bij een foto van een aantal militairen, mogelijk Nazi"s ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

URSULAMI

21 jul 2024, 17:47

Andere taal ? En Google vertaling , dan ? Ik begrijp er niets van
Maar dat internet link is weten we al lang

Hier dan de hele tekst , met de belangrijkste foto onderaan

Een van de ernstigste problemen die vrede in het Midden-Oosten in de weg staan, is het ontstellende niveau van het Arabische leiderschap. Het begon allemaal met Amin al-Husseini, de grootmoefti van Jeruzalem. Hij was de initiatiefnemer van de bloedige Arabische opstand in Jeruzalem in 1920. Een Britse rechtbank veroordeelde hem bij verstek tot 10 jaar gevangenisstraf, maar verleende hem vervolgens gratie. Als teken van dankbaarheid nam al-Husseini actief deel aan het organiseren van de Joodse pogroms in 1929 (deze pogroms vernietigden Joodse gemeenschappen in Gaza, Hebron, Nablus, Ramallah en Jenin)

Al-Husseini steunde Hitler actief en, naar het voorbeeld van de Hitlerjugend, creëerde een militaire jeugdorganisatie "Al Futuwwah" (volwassen Arabische kinderen zouden later actief deelnemen aan de pogroms). De nazi's financierden ook de Arabische opstand van de jaren 1930 in Palestina. In 1941 vond in Berlijn een ontmoeting plaats tussen al-Husseini en Hitler: "de Führer verwelkomde de grootmoefti van Jeruzalem, een van de meest prominente vertegenwoordigers van de Arabische nationale beweging." Tijdens de bijeenkomst noemde al-Husseini Hitler een "verdediger van de islam", en Hitler beloofde op zijn beurt de moefti om "Joodse elementen in het Midden-Oosten te vernietigen".

Al-Husseini beloofde Hitler een pan-Arabische opstand te organiseren en stelde de oprichting van een Arabisch Legioen in het Duitse leger voor. En hij hield zich aan zijn belofte - hij hielp bij het vormen van een SS-divisie van Joegoslavische moslim-Bosniërs. Hij drong aan op het bombarderen van Tel Aviv en eiste dat Duitse parachutisten in Palestina zouden landen. Op 1 maart 1944 riep de moefti op Radio Berlin de hele islamitische wereld op om de jihad tegen de Joden te voeren. Hij verklaarde: "Arabieren! Sta op als één en vecht voor je heilige rechten. Dood Joden waar je ze ook vindt. Dit is aangenaam voor God, de geschiedenis en de religie. Dit zal uw eer redden."

Al-Husseini had geschikte opvolgers. In 1948, tijdens de Onafhankelijkheidsoorlog, veroverde het Jordaanse leger de Oude Stad van Jeruzalem. En hij vernietigt de hele Joodse wijk en verdrijft al zijn inwoners daar. Kolonel Abdullah el-Tell, de plaatselijke commandant van het Jordaanse Arabische Legioen, meldt: "Voor het eerst in 1000 jaar is er geen enkele Jood meer in de Joodse wijk. Geen enkel gebouw bleef onbeschadigd. Dit maakt het onmogelijk voor Joden om hier terug te keren." In de Oude Stad werden vierendertig van de vijfendertig Joodse gebedshuizen verwoest. Synagogen werden met de grond gelijk gemaakt of geplunderd en verwoest, en hun gebouwen werden gebruikt als kippenhokken of stallen.

De neef van Al-Husseini was een van de bloedigste terroristen, Yasser Arafat. Hij werd geboren in Caïro, maar hij kreeg valse documenten dat hij naar verluidt in Jeruzalem was geboren. Arafat organiseerde Fatah en begon terroristische aanslagen. Op 1 januari 1965 probeerde Fatah een aquaduct op te blazen dat de helft van Israël van zoet water voorzag. De Palestijnen beschouwen deze datum als het begin van de gewapende strijd voor de oprichting van hun eigen staat.

Met het geld van de Arabische staten creëerde Arafat de PLO en zette de sabotage voort. Op 18 maart 1968 werd een bus met kinderen opgeblazen door een mijn in de omgeving van Eilat. In totaal werden tussen 1964 en 1994 866 Israëli's gedood door Palestijnse terroristen. PLO-militanten nemen reguliere bussen en scholen in Israël in beslag, laten bommen ontploffen op pleinen, kapen vliegtuigen en nemen gijzelaars

In 1970 probeerde Arafat Jordanië in te nemen. Er begint een burgeroorlog, waarbij de PLO actief wordt gesteund door Syrië, dat 200 tanks naar Jordanië stuurde. Als gevolg hiervan worden de Palestijnen uit Jordanië verdreven en vlucht Arafat naar Libanon. Tegen die tijd begon hij samen te werken met de speciale diensten van de Sovjet-Unie. In de USSR worden Palestijnse terroristen getraind en behandeld.

In 1975 ontketende Arafat een burgeroorlog in Libanon en veroverde hij het zuiden van het land. Daarna begint het raketten van Sovjet-makelij af te vuren op het hele noorden van Israël. In 1976 slachtten PLO-eenheden meer dan 500 ongewapende christenen af in Damur. In 1987 werd Arafat een van de organisatoren van de eerste intifada.

De hoeveelheid geld die Arafat in de oorlog heeft gestolen, kan niet nauwkeurig worden berekend - van een miljard dollar tot zes miljard. In 2000 vertelde de Britse krant The Daily Telegraph over een groep Britse hackers die inbraken in het PLO-netwerk en ontdekten dat de top in totaal $ 50 miljard had geïnvesteerd in verschillende buitenlandse bedrijven.

Vandaag de dag wordt de PLO voorgezeten door Mahmoud Abbas. Ook van de KGB-agenten (agent "Krotov"). Hij studeerde af aan de Patrice Lumumba Peoples' Friendship University. Hij verdedigde zijn proefschrift in Instituut voor Oosterse Studies van de Academie van Wetenschappen van de USSR over het onderwerp "De geheime verbinding tussen nazisme en zionisme". De wetenschappelijke adviseur van Abbas was Jevgeni Primakov. Mahmoud

Abbas schreef vele boeken waarin hij de Holocaust ontkende. De titels van sommige van hen zijn: "Lenin over de zionistische beweging"; "Zionisme: het begin en het einde"; "Het andere gezicht: geheime banden tussen de nazi's en de leiding van de zionistische beweging." Abbas wordt verondersteld betrokken te zijn geweest bij de voorbereiding en financiering van verschillende terroristische aanslagen, waaronder de Olympische Spelen van 1972 in München, toen 11 leden van het Olympische team van Israël werden gedood. In 2011 kende de regering van Mahmoud Abbas de organisator van de terroristische aanslag in het Park Hotel toe (toen werden 40 mensen gedood en 140 gewond)Ik zal eraan toevoegen dat Mahmoud Abbas de Russische Orde van Vriendschap, de Orde van Glorie en Eer van de Eerste Graad (Russisch-orthodoxe kerk) heeft gekregen. Hij is erevoorzitter van de Palestijns-Russische Vriendschapsvereniging.

[attachment=0]Al Husseini en Hitler.jpg[/attachment]

boeffer

21 jul 2024, 21:47

Waarom durft men niks meer reklameren, de linksen haten de zionisten en de rechtsen haten ....
Wij draaien daarvoor op.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

03 aug 2024, 14:34

Ter herinnering, de woorden van de vorige week uitgeschakelde Palestijnse moslimterrorist:

Afbeelding

Wil.

11 aug 2024, 22:17

De Koeweitse islamitische geleerde en leider van de Moslimbroederschap, Tareq Al-Suwaidan, zei in een lezing dat 7 oktober een "wonder van planning" was en dat het op de meest prestigieuze universiteiten zou moeten worden onderwezen.

Gaza werd weliswaar vernietigd, maar het aantal slachtoffers moet op een relatieve manier worden berekend, omdat 10.000 slachtoffers uit een natie van 100 miljoen "betekenisloos" is.

Hij zei verder dat dit in contrast staat met de Israëliërs voor wie elk leven kostbaar is, omdat ze miljoenen moeten uitgeven om mensen naar het land te halen.

Merk op: hij spreekt over 10.000 slachtoffers. Die heeft een ander telraam dan die gasten van Hamas.

socrates

11 aug 2024, 22:35

Wil. schreef:
11 aug 2024, 22:17
De Koeweitse islamitische geleerde en leider van de Moslimbroederschap, Tareq Al-Suwaidan, zei in een lezing dat 7 oktober een "wonder van planning" was en dat het op de meest prestigieuze universiteiten zou moeten worden onderwezen.

Gaza werd weliswaar vernietigd, maar het aantal slachtoffers moet op een relatieve manier worden berekend, omdat 10.000 slachtoffers uit een natie van 100 miljoen "betekenisloos" is.

Hij zei verder dat dit in contrast staat met de Israëliërs voor wie elk leven kostbaar is, omdat ze miljoenen moeten uitgeven om mensen naar het land te halen.

Merk op: hij spreekt over 10.000 slachtoffers. Die heeft een ander telraam dan die gasten van Hamas.
Zijn telraam geeft wel zicht op het soort mensvisie die sommige geleerden erop nahouden.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

18 aug 2024, 12:16

Afbeelding