Bluft Poetin?
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Die moeten daar nogal wat opslagplaatsen hebben Fred.....naast ziekenhuizen, scholen, treinstations, woonblokken, winkelcentra...enz....Fred1950 schreef: ↑09 jul 2024, 08:59Als ze opslagplaatsen naast een ziekenhuis optrekken deelt dat uiteraard in de brokken. Het is niet de eerste keer dat de Oekraïners onze gevoelens wil raken met bombardementen op ziekenhuizen en "zieke kindjes". Het is allemaal onderdeel van een propaganda oorlog.
Ook bizar genoeg is dat ze dan vrijwel nooit die opslagplaatsen treffen maar er altijd "juist naast" zitten......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ook dat is oorlogsvoering de dag van vandaag. Hamas steekt ook wapens in de kelders van ziekenhuizen , en de Israeli's bombarderen die dan ook ...Charlie Maru schreef: ↑09 jul 2024, 10:47Die moeten daar nogal wat opslagplaatsen hebben Fred.....naast ziekenhuizen, scholen, treinstations, woonblokken, winkelcentra...enz....Fred1950 schreef: ↑09 jul 2024, 08:59Als ze opslagplaatsen naast een ziekenhuis optrekken deelt dat uiteraard in de brokken. Het is niet de eerste keer dat de Oekraïners onze gevoelens wil raken met bombardementen op ziekenhuizen en "zieke kindjes". Het is allemaal onderdeel van een propaganda oorlog.
Ook bizar genoeg is dat ze dan vrijwel nooit die opslagplaatsen treffen maar er altijd "juist naast" zitten......![]()
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Een antwoord of tegenzet kan soms later komen: Op 28 juni heeft Oekraïne mogelijk een van de duurste en meest geavanceerde luchtverdedigingssystemen van Rusland vernietigd.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buiten ... ue-landing
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buiten ... ue-landing
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Net zoals Rusland het gemunt heeft op die verborgen wapens heeft Israël het gemunt op die verborgen terroristen. Blijkbaar heiligt het doel de middelen voor alle partijen betrokken in eender welk conflict.TERUGLEZEN GAZA. Bijna 30 doden bij Israëlische luchtaanval op school in Gazastrook - “Kinderen in Gaza sterven door uithongeringscampagne”door Fred1950 » Gisteren, 21:32
Nah und ? Ik wil benadrukken dat beiden dezelfde vuile oorlogstactieken gebruiken ...
Bij een Israëlische luchtaanval op een school in het zuiden van de Gazastrook zijn dinsdag meer dan tien doden gevallen. Er zijn ook tientallen gewonden. Dat is vernomen bij een medische bron van een ziekenhuis in Khan Younis. Sinds zaterdag zijn drie scholen die een onderkomen bieden aan Palestijnse vluchtelingen, getroffen door Israëlische luchtaanvallen. Daarbij zijn zeker twintig mensen om het leven gekomen.
Israël zegt dat het het gemunt had op "terroristen".
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Rusland heeft zelf aangegeven in de UNO dat het ziekenhuis getroffen is door afweergeschut van UA.
Het heeft niets vermeld over die zgn. verborgen wapens.
Zit er een lijn in, denk je?
Uit Wiki:

En dat was nog maar gedurende het 1e jaar van de oorlog.
Het heeft niets vermeld over die zgn. verborgen wapens.
Zit er een lijn in, denk je?
Uit Wiki:

En dat was nog maar gedurende het 1e jaar van de oorlog.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Ook van (volgende maand) 2 jaar geleden, het eerste jaar van de oorlog:
Oekraïens leger bracht burgers in gevaar, zegt Amnesty International
Het Oekraïense leger heeft het leven van burgers in gevaar gebracht door militaire bases te vestigen in scholen en ziekenhuizen en door vanuit bevolkte gebieden aanvallen uit te voeren om de Russische invasie af te slaan. Dat heeft Amnesty International donderdag gezegd. Dergelijke tactieken zijn in strijd met het internationaal humanitair recht, stelde de ngo.
https://www.hln.be/buitenland/oekraiens ... ~aded5ffe/
Oekraïens leger bracht burgers in gevaar, zegt Amnesty International
Het Oekraïense leger heeft het leven van burgers in gevaar gebracht door militaire bases te vestigen in scholen en ziekenhuizen en door vanuit bevolkte gebieden aanvallen uit te voeren om de Russische invasie af te slaan. Dat heeft Amnesty International donderdag gezegd. Dergelijke tactieken zijn in strijd met het internationaal humanitair recht, stelde de ngo.
https://www.hln.be/buitenland/oekraiens ... ~aded5ffe/
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik lees in dat artikel ook:
De Oekraïense strijdkrachten zouden onder andere militaire bases hebben opgezet in scholen en ziekenhuizen.
Zelfs indien het gebeurd zou zijn, dan blijft nog altijd het feit dat de verhoudingen compleet in het nadeel spelen van RU. Op 9 maanden tijd al 703 aanvallen - mostly with heavy weapons - op gezondheidsinstellingen.
Ondertussen zijn we 28 maanden ver in deze oorlog.
Een paar bedenkingen daarbij:
1. in deze aanval op het kinderziekenhuis voor kankerpatiënten heeft de RU overheid geen melding gemaakt van die zogenaamde opslagplaatsen voor legermaterieel.
Hun 'verdediging' las je hierboven al.
2. een aanval op een ziekenhuis is een schending van de mensenrechten en van het oorlogsrecht.
3. Oekraïne zou de bevolking van de nabijgelegen RU steden kunnen in het vizier nemen, maar heeft dat nooit gedaan. Het focust zich op de raffinaderijen omdat die letterlijk de brandstof zijn voor het RU leger.
Rusland, de bezetter, is een terroristenstaat.
De Oekraïense strijdkrachten zouden onder andere militaire bases hebben opgezet in scholen en ziekenhuizen.
Zelfs indien het gebeurd zou zijn, dan blijft nog altijd het feit dat de verhoudingen compleet in het nadeel spelen van RU. Op 9 maanden tijd al 703 aanvallen - mostly with heavy weapons - op gezondheidsinstellingen.
Ondertussen zijn we 28 maanden ver in deze oorlog.
Een paar bedenkingen daarbij:
1. in deze aanval op het kinderziekenhuis voor kankerpatiënten heeft de RU overheid geen melding gemaakt van die zogenaamde opslagplaatsen voor legermaterieel.
Hun 'verdediging' las je hierboven al.
2. een aanval op een ziekenhuis is een schending van de mensenrechten en van het oorlogsrecht.
3. Oekraïne zou de bevolking van de nabijgelegen RU steden kunnen in het vizier nemen, maar heeft dat nooit gedaan. Het focust zich op de raffinaderijen omdat die letterlijk de brandstof zijn voor het RU leger.
Rusland, de bezetter, is een terroristenstaat.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
11/06/2024: Zelensky vraagt Westen voor meer luchtafweersystemen.

Ik weet het, het zijn lastige vragen die ik mij stel.
Een kinderziekenhuis dat er waarschijnlijk al ettelijke maanden, zoniet jaren, staat gaat men plots bombarderen net voor de top gehouden bij de grootste donateur van Oekraine. Waarom werd dit ziekenhuis niet eerder aangevallen of werd er gewacht tot deze top voorbij was? Nee, het moest per se daags voor aanvang van deze top gebeuren. Wat zijn die Russen toch domme kloten.07/07/2024: Zelensky zal Navo-top in de VS bijwonen.
08/07/2024: Rusland bombardeert kinderziekenhuis in Kiev.
09/07/2024: Aanvang NAVO-top in de VS
10/07/2024: Zelensky tevreden met beloofde extra luchtafweersystemen voor Oekraïne op eerste dag NAVO-top”
Ik weet het, het zijn lastige vragen die ik mij stel.