Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

09 aug 2024, 11:15

Wil. schreef:
09 aug 2024, 10:47
Fred1950 schreef:
09 aug 2024, 09:23
Wie heeft dergelijke oorlog dan in gang gestoken ????...
Afbeelding
Uit https://www.hln.be/buitenland/live-oekr ... ~a2c6d779/ "Brussel meldt dat de inval in Kursk een vorm van verdediging van eigen land is" . Nu ja , zo is alles uit te leggen ... :roll: . Zo iets in de stijl van "eigen schuld dat er iemand anders uw auto in de prak rijdt , ge moest maar thuis gebleven zijn" :lol:

Wil.

09 aug 2024, 11:17

Klopt Fred. De geallieerden zijn in WO2 ook in Duitsland binnengevallen om hun eigen land te verdedigen.

De Oekraïners gaan de Oekraïens sprekende mensen beschermen in die regio.
Van hun eigen laken krijgen ze nu een pak. :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

09 aug 2024, 11:26

Wil. schreef:
Klopt Fred. De geallieerden zijn in WO2 ook in Duitsland binnengevallen om hun eigen land te verdedigen.
Neen , dat was om fascisten te doden en het regime kapot te maken.

De Oekraïners gaan de Oekraïens sprekende mensen beschermen in die regio.
Van hun eigen laken krijgen ze nu een pak. :lol:
Wow ! ! ! Het verschil tussen Oekraïns en Russisch is zoals het verschil tussen "Vloams" en Nederlands bij de noorderburen. In de geschreven taal is er zelfs geen enkel verschil.

In de vier oblasten die zich onafhankelijk verklaard hebben leven vooral etnische Russen of toch Russisch gezinden , en op de Krim zijn dat zelfs meer dan 50 %. Allen willen af van het neo-fascistische juk van Kiev. Voor de Oekraïners bestaat er geen enkele reden voor "een bevrijding" van eigen volk.

Fred1950

09 aug 2024, 13:29

Dat is een vatnik , Wil-punt heeft daar geen oor voor :D

Dicksy

09 aug 2024, 13:37

door Fred1950 » 4 minuten geleden
Dicksy schreef: ↑Vandaag, 10:58
https://mearsheimer.substack.com/p/who- ... kraine-war
Dat is een vatnik , Wil-punt heeft daar geen oor voor :D
Slava Wikipedia. :lol:

Wil.

09 aug 2024, 13:54

Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
Die fascisten van Hitler waren hun buurlanden binnengevallen.
De fascisten van Putler zijn hun buurlanden binnengevallen.

Hoog tijd dat dat regime verdwijnt.

Fred1950

09 aug 2024, 14:46

Wil. schreef:
09 aug 2024, 13:54
Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
Die fascisten van Hitler waren hun buurlanden binnengevallen.
De fascisten van Putler zijn hun buurlanden binnengevallen.

Hoog tijd dat dat regime verdwijnt.
Hitler is de buurlanden binnen gevallen om Lebensraum te creëren en om de Joden uit te roeien. De Russen zijn Oekraïne binnengevallen om gelijkgezinden en etnische Russen ter hulp te snellen. Dat laatste hebben Engelsen en Amerikanen ook gedaan om ons en de Fransen ter hulp te snellen tegen de Duitsers.

Jouw simplistisch vergelijk houdt dus geen steek.

Wil.

09 aug 2024, 15:03

Fred1950 schreef:
09 aug 2024, 14:46
Hitler is de buurlanden binnen gevallen om Lebensraum te creëren en om de Joden uit te roeien. De Russen zijn Oekraïne binnengevallen om gelijkgezinden en etnische Russen ter hulp te snellen. Dat laatste hebben Engelsen en Amerikanen ook gedaan om ons en de Fransen ter hulp te snellen tegen de Duitsers.

Jouw simplistisch vergelijk houdt dus geen steek.
De Russen zijn niet alleen UA binnengevallen. Dat hebben ze ook gedaan in Georgië. Dat hebben ze ook gedaan in Moldavië.
Je merkt nog altijd geen patroon op? :roll:

Net zoals Hitler een Groot Duits Rijk wilde, zo wil Putler het Groot Russisch Rijk herstellen, zoals hij zelf aangeeft.

Fred1950

09 aug 2024, 15:17

Wil. schreef:
....
De Russen zijn niet alleen UA binnengevallen. Dat hebben ze ook gedaan in Georgië. Dat hebben ze ook gedaan in Moldavië.

Net zoals Hitler een Groot Duits Rijk wilde, zo wil Putler het Groot Russisch Rijk herstellen, zoals hij zelf aangeeft.
Georgië ? Moldavië ? En waarom deden ze dat ? Afghanistan ? Waarom ?

Poetin wil en kan geen Groot Russisch Rijk herstellen. Hij kan de grootsheid van Rusland in het verleden wel eens aanhalen om de bevolking wat meer gevoel voor eigenwaarde en chauvinisme aan te brengen , maar meer moet je daar niet achter zoeken. Jij interpreteert dat natuurlijk zoals het in je kraam past.

Personen als jij die om één of andere reden een Westers imperalisme nastreven en andere grootmachten zoals Rusland en China willen ten onder zien gaan geloven uiteraard in dat soort populisme. Waarom eigenlijk ? Denk je echt dat de VS en Europa de wereld moeten beheersen ? Terug naar het kolonialisme ? Omwille van de "democratie' en de "vrijheid" moet je het niet doen , want die is er hier ook niet. Zie maar eens wat er hier gebeurt tijdens een "linkse" betoging , en hoe de corruptie heerst bij het verlenen van bouwvergunningen. Het gelijkheidsbeginsel , zelfs mensenrechten ( in onze gevangenissen ) is hier ook ferm zoek.

Wil.

09 aug 2024, 16:02

Fred1950 schreef:
09 aug 2024, 15:17
Wil. schreef:
....

Georgië ? Moldavië ? En waarom deden ze dat ? Afghanistan ? Waarom ?
Je hebt geen antwoord, hé? Ik heb mijn visie al gegeven en die strookt met de feiten: het land binnenvallen en zo mogelijk een poppenregering installeren die alles doet wat Poetin beveelt. Net zoals in de goede oude tijd van de S. U.
Poetin wil en kan geen Groot Russisch Rijk herstellen. Hij kan de grootsheid van Rusland in het verleden wel eens aanhalen om de bevolking wat meer gevoel voor eigenwaarde en chauvinisme aan te brengen , maar meer moet je daar niet achter zoeken. Jij interpreteert dat natuurlijk zoals het in je kraam past.
Ik kijk naar de feiten: de tanks staan in die 3 landen. Het is een begin. Alles moet niet op 5 jaar gebeurd zijn. Hij denkt op lange termijn.

Fred1950

09 aug 2024, 18:41

Wil. schreef:
.....
Ik kijk naar de feiten: de tanks staan in die 3 landen. Het is een begin. Alles moet niet op 5 jaar gebeurd zijn. Hij denkt op lange termijn.
Héhé :lol: In hoeveel landen staan er VS tanks en zelfs vliegtuigen opgesteld ? Dat is volgens u dan geen bezettingsmacht , of .... zitten die daar om de horeca plezier te doen ? :D

Wil.

09 aug 2024, 19:10

Fred1950 schreef:
09 aug 2024, 18:41
Wil. schreef:
.....
Héhé :lol: In hoeveel landen staan er VS tanks en zelfs vliegtuigen opgesteld ? Dat is volgens u dan geen bezettingsmacht , of .... zitten die daar om de horeca plezier te doen ? :D
Ja, grapjas, die zitten daar omdat er voor het land in kwestie een voordeel aan vastzit én omdat de overheid van het land ermee akkoord gaat.

Ik zie in die landen geen officieel leger dat probeert die Amerikanen weg te krijgen. Dat is wél het geval in Oekraïne. Dat was ook het geval in Georgië in Moldavië.
Het zou kunnen dat je daar van je Russische opdrachtgevers niet mag over spreken ...

Fred1950

09 aug 2024, 19:16

Er is in landen wel protest om de Amerikaanse rommel weg te krijgen

https://www.hln.be/peer/demonstranten-t ... ~af1bf9f1/

Onder de mom van NAVO "bescherming" wordt West Europa bezet .... Uiteraard mag men zelfs hier niet tegen protesteren vanuit de overheid.

Waarom zouden de Russen West-Europa willen binnen vallen ? Er is hier niets dat hen kan interesseren ( of de hoerekotjes misschien ? ) . Geen enkel land wint erbij om een conflict uit te lokken , internationaal en economisch samenwerken , dat is de boodachap. Als de Russen ergens binnen vallen is dat puur om de NAVO ver weg van hun land te houden , en ze weten verdomd goed waarom ze dat doen. Westers imperialisme is niet te onderschatten.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 09 aug 2024, 20:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Wil.

09 aug 2024, 19:27

Prima. Dat is typisch voor democratieën. Daar mag je protesteren. (Zijn ze met 12 of zijn ze met 13 --- die agenten niet meegeteld, hé)?

In UA gaat het er anders aan toe: daar zijn duizenden goed bewapende officiële soldaten bezig om de bezetter het land uit te krijgen. RU is ook door de UNO benoemd als 'de bezetter'.
Is dat ook zo met de VS in ons land, Freddie-boy?