Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

voorn

10 aug 2024, 16:25

Durft Fred nog s'avonds buiten komen.
Hier op het Kiel de ouderen niet.
Raad eens hoe dat komt?

Dicksy

10 aug 2024, 16:35

door voorn » 3 minuten geleden
Raad eens hoe dat komt?
Vlaams Belang heeft een probleem in Antwerpen: 100.000 euro extra om flop op 13 oktober te vermijden

Vlaams Belang heeft een probleem in Antwerpen. De ster van hun kopman Filip Dewinter is tanende én PVDA heeft er de wind in de zeilen. Om een electorale afstraffing op 13 oktober te vermijden, pompte de partij 100.000 euro in haar Antwerpse campagne. “Laat mij deze moeilijke strijd maar aangaan.”

Heb zelf 30 jaar in Antwerpen gewoond en altijd zelfs heel graag. Nu heb ik het mij nog geen dag beklaagd dat ik er vertrokken ben.

Dus dezelfde vraag hier voorn: "Raad eens hoe dat komt?" :roll:

socrates

10 aug 2024, 16:53

Dicksy schreef:
10 aug 2024, 16:35
door voorn » 3 minuten geleden
Raad eens hoe dat komt?

Heb zelf 30 jaar in Antwerpen gewoond en altijd zelfs heel graag. Nu heb ik het mij nog geen dag beklaagd dat ik er vertrokken ben.

Dus dezelfde vraag hier voorn: "Raad eens hoe dat komt?" :roll:
Mischien is er op de Parking toch meer frisse lucht dan in 't stad ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Dicksy

10 aug 2024, 17:05

door socrates » 10 minuten geleden

Dat begint ook serieus te minderen. :x

socrates

10 aug 2024, 17:08

Dicksy schreef:
10 aug 2024, 17:05
door socrates » 10 minuten geleden

Dat begint ook serieus te minderen. :x
Dan ook maar het Kanaal oversteken ? :lol:

Dicksy

10 aug 2024, 17:12

door socrates » minder dan een minuut geleden
Ondanks dat er genoeg veerbo(o)t(jes)en overvaren is dit echt geen optie. :lol:

socrates

10 aug 2024, 19:48

Dicksy schreef:
10 aug 2024, 17:12
door socrates » minder dan een minuut geleden
Ondanks dat er genoeg veerbo(o)t(jes)en overvaren is dit echt geen optie. :lol:
Ik vermoed dat een plaatsje in zo"n, vaak overvolle, bootjes, te duur zijn voor wat ze kunnen opleveren. Bovendien is de "atmosfeer" in UK momenteel zeker niet beter dan hier op de Parking. :idea:

voorn

11 aug 2024, 04:51

En naar Knokke verhuizen is ook geen optie.
Daar maken de rijkeluiszoontjes het ook te bont in de avonduren.

Wil.

11 aug 2024, 10:03

frits1955 schreef:
10 aug 2024, 14:12
Nu en dan worden er ook verstandige dingen gezegd over de extreem-rechtse plunderaars in GB:

... Nu is het ter rechterzijde moeilijk om extreemrechts geweld te benoemen als wat het is: extreemrechts geweld dat slachtoffers maakt en schade berokkent. Er is een vrij breed gedeelde overtuiging dat migranten die slachtoffer zijn van bruut straatgeweld dat aan zichzelf te wijten hebben. Dat victimblaming komt overeen met het idee dat extreemrechts behendig in de markt zet, namelijk dat pogromachtig straatgeweld een soort explosie van het volksgemoed laat zien, tot een kookpunt gebracht door jaren van ontkende migratieproblemen en criminaliteit.
Niet iedereen gaat akkoord:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

URSULAMI

16 aug 2024, 03:53

UIT DE KORAN
Er is een empirische regel: hoe minder iemand weet, hoe belangrijker deze kennis voor hem is. En het is des te moeilijker om zo iemand te overtuigen. Elk fundamentalisme berust hierop. De Koran heeft alles.

Kalief Umar ibn al-Khattab beval de verbranding van de bibliotheek van Alexandrië: "Als deze boeken zeggen wat er in de Koran staat, dan zijn ze nutteloos. Als ze iets anders zeggen, dan zijn ze schadelijk. Daarom moeten ze in beide gevallen worden verbrand."

Er is een verzameling hadiths die door bijna alle moslims wordt geaccepteerd. Dit zijn de profetieën van de profeet Mohammed over de nadering van het einde van de wereld.

En gelovigen zoeken naarstig naar tekenen van deze benadering. Elke generatie denkt dat het einde van de wereld met hen zal zijn. Nou, kijk, het is geschreven over onze tijd, toch?

3'de teken: De verovering van Quds (Jeruzalem)
5'de teken: overvloed aan moslimbezit
6'de teken: Opkomst van onrust
11'de teken: verlies van vertrouwen
12'de teken: toename van het aantal bewakers
14'de teken: toename van overspel
16'de teken: Verspreiding van muziek en liederen
17'de teken: Verspreiding van wijn en drugs
19'de teken: Wedstrijd in de bouw van hoge huizen
20'ste teken: gebrek aan respect voor ouders
23'ste teken: Tijd versnellen
28'ste teken: toegenomen handel
31'ste teken: afname van het aantal rechtvaardigen
35'ste teken: Verschijning van halfnaakte vrouwen
37'ste teken: verspreiding van geletterdheid en boeken
42'ste teken: verspreiding van leugens
51'ste teken: het verschijnen van de gave van spraak bij dieren en levenloze objecten
54'ste teken: strijd tegen de Joden

"Over de dood van een politicus",
Hilaire Belloc 1925

Hij werd begraven,
de mensen lachten,
Sommigen vloekten woedend.
En alleen ik huilde,
ik droomde zo veel
om hem opgehangen te zien.

[attachment=1]Overheid 6.jpg[/attachment]
[attachment=0]14130145_original.jpg[/attachment]

Wil.

16 aug 2024, 09:46

Volgens de Israëlische wet hebben Joden het recht om te bidden op de Tempelberg, net zoals moslims het recht hebben om te bidden in de Al-Aqsa-moskee. Het Israëlische Hooggerechtshof heeft echter geoordeeld dat als het gebed van Joden op de Tempelberg moslims ertoe aanzet om te reageren met geweld en terreur, de Israëlische politie het recht heeft om dit te verbieden.

De Palestijnse Autoriteit heeft misbruik gemaakt van deze uitspraak en wanneer Joden naar de Tempelberg gaan, vooral op belangrijke religieuze dagen zoals recent, de 9e Av (Tisha B'Av, de verjaardag van de vernietiging van de twee tempels), zorgt de PA ervoor dat er tot geweld wordt aangespoord.

De PA beseft dat als genoeg Palestijnen reageren met geweld, dit de noodzaak zal bevestigen om Joden te verbieden te bidden op de heiligste plek van het Jodendom in het belang van het bewaren van de vrede.

Daarom bracht de PA deze verklaring naar buiten:

“De hoogste sharia-rechter van Palestina en de adviseur van de president voor religieuze zaken en inter-islamitische relaties, sjeik Mahmoud al-Habbash, zei dat de voortdurende invasie van de Al-Aqsa-moskee (d.w.z. het Tempelbergplein) door de kolonisten en de extremistische joden het vuur van de religieuze oorlog zal doen ontbranden, die alles zal verteren en de hele wereld zal worden verteerd door zijn vuur, en niet alleen de Palestijnen...
Jeruzalem is een bezette stad vanwege al zijn islamitische en christelijke heilige plaatsen, en de bezettingsstaat heeft geen recht heeft op ook maar een centimeter daarvan.”

Wil.

16 aug 2024, 09:59

Mohammed bin Salman, de Saoedische kroonprins, zou tegen Amerikaanse parlementsleden hebben gezegd dat hij bang is om net als Anwar Sadat te worden vermoord als hij de betrekkingen tussen Saoedi-Arabië en Israël normaliseert.

Blijkbaar zijn er mensen die geen baat hebben bij een vreedzaam samenleven.

frits1955

16 aug 2024, 10:14

Volgens de Israëlische wet hebben Joden het recht om te bidden op de Tempelberg,
Duidelijke afspraken
Nadat Israël de Tempelberg in 1967 in handen had gekregen, zijn duidelijke afspraken gemaakt: joden mogen de plek wel bezoeken, maar ze mogen er niet bidden. Extremistische Joden proberen dat toch te doen.

De internationale kritiek is groot. Jordanië, dat formeel de bewaarder is van de heilige plaatsen, noemde het bezoek “een bestorming” van de Tempelberg en riep op tot “internationale interventie”. Ook andere Arabische landen stonden op hun achterste poten: de Verenigde Arabische Emiraten noemden het een “aanval” en Qatar had het over “een daad van agressie tegenover miljoenen moslims”. Maar ook de Verenigde Staten noemden het “onacceptabel”, terwijl Frankrijk waarschuwde dat de status quo rondom de heilige plaatsen gehandhaafd moet blijven.

Wil.

16 aug 2024, 10:37

De internationale kritiek is groot. Jordanië, dat formeel de bewaarder is van de heilige plaatsen, noemde het bezoek “een bestorming” van de Tempelberg
Over welk bezoek gaat het? 8O

frits1955

16 aug 2024, 11:31

De joodse extremist Ben- Gvir, minister van nationale veiligheid en dat samen met 1500 tot 3000 andere extremisten een paar dagen geleden.