Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

12 aug 2024, 13:58

door Fred1950 » 3 minuten geleden
Wil. schreef: ↑24 minuten geleden
Stel je WO 2 voor zónder dat de geallieerden Duitsland mogen binnenvallen of mogen bombarderen met vliegtuigen.
:lol: :lol: :lol:
Ik heb hiervoor al geschreven dat dit soort vergelijk niet klopt. Ge vergeet blijkbaar ook dat er toen oorlogsverklaringen waren , dit is nu niet het geval.

Op 1 september 1939 viel Hitler het land met veel machtsvertoon binnen. Groot-Brittannië en Frankrijk verklaarden daarop Duitsland de oorlog.

Polen een souverein land.
Groot-Brittannië en Frankrijk verklaren de oorlog aan Duitsland.

Oekraïne een souverein land.
Rusland valt Oekraïne binnen op 22 feberuari 2022.
Groot-Brittannië en Frankrijk verklaren.......da ma nie. :roll:

Rare redenering van het Democratische Westen. :roll:

Er was ook geen verafgaandelijke oorlogsverklaring van Duitsland aan Polen.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 12 aug 2024, 14:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Wil.

12 aug 2024, 14:00

Ge vergeet blijkbaar ook dat er toen oorlogsverklaringen waren , dit is nu niet het geval.
Dat hoeft niet, Fred.
Dit is een Speciale Militaire Bevrijdingsinval om de Speciale Militaire Operatie die maar 1 week zou duren, te counteren.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955

12 aug 2024, 14:45

Op 1 september 1939 viel Hitler het land met veel machtsvertoon binnen. Groot-Brittannië en Frankrijk verklaarden daarop Duitsland de oorlog.
En vervolgens deden GB en Frankrijk...niets. Dat zijn ze in Polen nog altijd niet vergeten.
En 3 weken na de Duitsers viel de Sovjet-Unie Polen binnen - Hitler en Stalin hadden een niet-aanvalspact gesloten waarin ook stond dat Polen verdeeld zou worden tussen Duitsland en de Sovjet-Unie. En wat deden GB en Frankrijk? Niets.

Wil.

12 aug 2024, 14:54

Dit is de eerste keer dat een stuk van Rusland door een vijandig leger is bezet sinds 1941.

Een vernedering voor Poetin. Zou dat intern aanleiding geven om Poetin onder druk te zetten of af te zetten?

socrates

12 aug 2024, 15:23

Wil. schreef:
12 aug 2024, 14:54
Dit is de eerste keer dat een stuk van Rusland door een vijandig leger is bezet sinds 1941.

Een vernedering voor Poetin. Zou dat intern aanleiding geven om Poetin onder druk te zetten of af te zetten?

Volgens mij is Poetin als staatshoofd ver voorbij zijn "point of no return" gegaan. Hij kan zonder zwaar gezichtsverlies niet meer stoppen en dus enkel zijn agressie nog vergroten. Er is voor de pesoon Poetin geen weg meer terug, de militaire operatie van "een week" duurt nu al meer dan twee jaar! Dat feit op zich is al een beschamende nederlaag voor de man aan de eenzame top van zijn grote "Rijk" :roll:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Dicksy

12 aug 2024, 15:37

Daar is kritiek in Rusland en wel omdat dit is kunnen gebeuren. Poetin zal ivm Oekraïne zijn geweer drastisch van schouder moeten veranderen en dit niet in de positieve zin voor Oekraïne.

boeffer

12 aug 2024, 15:47

Schijnbewegingen, als UA genoeg data krijgt wie/waar/hoe/wanneer/hoeveel van ....dan kan hij mss op tijd gaan lopen.
Kijk even naar de F16's, zou die gevolgd worden tot zij boven nato-gebied zijn of geland?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

sibarita

12 aug 2024, 17:43

„Der Chef war in schlechter Stimmung“:
Insider packen aus: Putin ist wütend wie seit Jahren nicht!
Ukraine-Angriff auf Russland hat Diktator überrascht ++ Jetzt sprechen Kreml-Mitarbeiter

BILD.De

https://www.bild.de/politik/ausland-und ... 76f85ddaed
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Fred1950

12 aug 2024, 20:24

Mij lijkt het dat de Russen nogal zwak zijn in het neerhalen van drones. Ze hebben blijkbaar weinig of geen "early warning" systemen om de UA drones al van ver te zien aankomen ...

Dicksy

12 aug 2024, 20:32

door Fred1950 » 7 minuten geleden
Mij lijkt het dat de Russen nogal zwak zijn in het neerhalen van drones. Ze hebben blijkbaar weinig of geen "early warning" systemen om de UA drones al van ver te zien aankomen ...

https://t.me/RVvoenkor/74570

De Russische krijger sloeg de vijandelijke aanval af en schoot met nauwkeurig vuur een kamikaze neer
Een FPV-drone probeerde ons militaire voertuig te raken.

:lol:

Wil.

12 aug 2024, 21:14

Weet je nog? 'De grenzen van Rusland zijn ... nergens'

De Oekraïners hebben gevoel voor humor:

Afbeelding

Fred1950

12 aug 2024, 22:51

Dicksy schreef:

De Russische krijger sloeg de vijandelijke aanval af en schoot met nauwkeurig vuur een kamikaze neer

:lol: Op de kermis zou ik het niet beter gedaan hebben. :lol: ( dit lijkt me toch ook wel een ferme propaganda stunt --- zomaar .... vanuit de heup in een waggelend voertuig ??? forget it :lol: )

De Russen zouden beter zelf een tegenoffensief zowat 50 km ten noorden van Kursk richting Kiev beginnen. Ge zult de Oekraïners nogal zien springen naar achteruit .... :lol:

socrates

13 aug 2024, 09:51

Fred1950 schreef:
12 aug 2024, 22:51
Dicksy schreef:

:lol: Op de kermis zou ik het niet beter gedaan hebben. :lol: ( dit lijkt me toch ook wel een ferme propaganda stunt --- zomaar .... vanuit de heup in een waggelend voertuig ??? forget it :lol: Vechten is het effect van een oerinstinct bij vele agressieve diersoorten. In die vechtmodus lijken ook veel mensen elke rationaliteit te verliezen. Hoe kan een verstandige Rus (Krijger??) nu zomaar een sprookjesverhaaltje (propaganda) slikken alsof het zou kloppen ? Hoe primitief moet men daarvoor wel zijn ?

De Russen zouden beter zelf een tegenoffensief zowat 50 km ten noorden van Kursk richting Kiev beginnen. Ge zult de Oekraïners nogal zien springen naar achteruit .... :lol:
Vechten is het effect van een oerinstinct bij vele agressieve diersoorten. In die vechtmodus lijken ook veel mensen elke rationaliteit te verliezen. Hoe kan een verstandige Rus (Krijger?? :roll: ) nu zomaar een sprookjesverhaaltje (propaganda) slikken, alsof het zou kloppen ? Hoe primitief moet men daarvoor wel zijn ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Dicksy

13 aug 2024, 10:10

door socrates » 16 minuten geleden
Hoe kan een verstandige Rus (Krijger?? :roll: ) nu zomaar een sprookjesverhaaltje (propaganda) slikken, alsof het zou kloppen ? Hoe primitief moet men daarvoor wel zijn ?
Net zo primitief als die verstandige W-Europeaan een sprookjesverhaal (propaganda) slikt alsof het zou kloppen.

Wil.

13 aug 2024, 10:35

socrates schreef:
13 aug 2024, 09:51
Vechten is het effect van een oerinstinct bij vele agressieve diersoorten. In die vechtmodus lijken ook veel mensen elke rationaliteit te verliezen. Hoe kan een verstandige Rus (Krijger?? :roll: ) nu zomaar een sprookjesverhaaltje (propaganda) slikken, alsof het zou kloppen ? Hoe primitief moet men daarvoor wel zijn ?
socrates, het blijft me verbazen dat jij niet inziet dat de denkwereld van mensen enkel kan gevormd worden door de informatie die ze ter beschikking hebben.

Wanneer in Rusland alle TV-zenders, het internet en alle geschreven media bijna 100% onder de controle van Poetin staan, dan heb je als burger nog nauwelijks de mogelijkheid om anders te denken dan wat de overheid je laat zien.
Het beeldverhaal is daarbij het meest dominante element want mensen twijfelen nog wel eens aan wat iemand schrijft, maar ze vertrouwen hun eigen ogen. Bovendien hebben ze de eerste 10 jaar van het beleid van Poetin ervaren dat de dingen verbeterden in vergelijking met de communistische S.U.-periode. Die man verdient dus hun vertrouwen.

De opeenvolging van opposanten die verdwenen zijn of die uit het venster gevallen zijn, krijgen de burgers niet te zien. Evenmin krijgen ze een idee van de ware toestand in UA. Volgens de media zijn het merendeels neo-nazi's die Russen willen vermoorden. De vatniks in het eigen land en daarbuiten echoën dat.

Informatiecontrole = geestelijke controle. Lees het boek 1984 en je herkent de aanpak van Poetin meteen.

Ik volg de gebeurtenissen in UA met aandacht. Ik lees en bekijk ook de informatie die de tegenstanders van UA hier in het Westen op het internet brengen of in andere media laten verschijnen, want in tegenstelling tot wat de doorsnee Rus mag weten, staat die info wél ter beschikking bij ons in het Westen.

Ik heb kennis van beide kanten van het verhaal. Ik heb geen vooringenomen houding tegenover Rusland of zijn inwoners; ik heb een na-ingenomen houding tegenover de huidige leiders en degenen die hen steunen, zowel in Rusland als daarbuiten.